Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:46

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Maak je geen illusies. 996 3.4, 3.6 en 997 schrijven net zo hard af. Kijk maar eens naar de 996 3.4 uit 2001 en een 3.6 uit 2001. Prijzen zitten heel dicht bij elkaar voor de goede exemplaren.

Ruimte in een 996 is veel groter dan een 993 en eerder. Alleen een cabrio heeft hele vreemde achterstoeltjes. De leuning staat door de kapconstuctie schuin naar voren in plaats van naar achteren. Niet echt fijn zitten voor de kids.

29 apr 2009 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
He, das toevallig; ik heb ook een tijdje met dit keuzevraagstuk gezeten. Of een Porsche (in mijn geval dan een 993 cab) of een Audi S4 (of zelfs een RS4) cab. Ik ben gegaan voor de Porsche. Vanwege "het gevoel" maar ook omdat de afschrijving veel lager is. Ben en blijf een bedrijfseconoom.

Ben benieuwd waar jij op uit komt! Succes.

29 apr 2009 6:15
Profiel
Moderator
PF #57
Maxfli schreef:
Ben en blijf een bedrijfseconoom.
Ben benieuwd waar jij op uit komt! Succes.

Ik ook. Hij is en blijf een advocaat :mrgreen:

29 apr 2009 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
MS964 schreef:
TD (zonder I) schreef:
Audi s4 cabrio schrijft snel af. Pas geleden stond er bij een Noordelijke dealer een originele Nederlandse rode S4 cabrio uit 04 met 27 k op de klok voor 33 k :shock:

Dat kan haast niet. Ten eerste qua prijs niet (ze doen via de dealers nog steeds ca. 40k en met die km-stand nog wel meer) en ten tweede houd ik al minimaal een half jaar de dealer S4's bij en heb deze niet gespot.

Auto stond in het noorden bij een dealer outlet voor een kredietcrisis prijs, was ook zo weg. Maar om dan terug te keren naar een 996 cab 3.6, wat dacht je hier van :arrow: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vzshz2bhl2pg Scherp geprijsd

29 apr 2009 9:17
Profiel
Moderator
PF #57
mooi, dat grijze dak :thumleft:

29 apr 2009 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Maar jammer van het grijze interieur... daar was zwart imo mooier geweest

29 apr 2009 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
MS964 schreef:
Hoe is de ruimte achterin de 996 cabrio, zijn er 2 kinderen te vervoeren? Is de ruimte minder dan of gelijk aan een reguliere 911 coupe?

Mijn twee kinderen van 5 en bijna 4 passen hier nog prima in. Ik zet ze beiden op een zittingverhoger zonder rugleuning en dan loopt de gordel netjes over de schouder. Mijn pasgeboren spruit moet in de maxicosi op de voorstoel, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Moet ook nog even zoeken hoe/of de airbag uit te schakelen is (RTFM).

Open rijden levert dan wel veel wind voor ze op, dus ze moeten dan wel warm aangekleed zijn.

De getoonde grijze 996 cab ziet er fraai uit voor een zeer scherpe prijs. Alleen vraag ik me af waarom er een 4S bumper aan de voorzijde is gemonteerd. Schade gehad? Of gewoon smaak?

29 apr 2009 13:52
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik heb heel bewust gezocht naar een 2001 996 3,6L als eerste P omdat ik graag zoveel mogelijk risico's op defecten wou vermijden. Hiernaast vond ik het model koplampen mooier en tegen +20pk wou ik ook geen nee zeggen :wink: . Kijkend naar de inruildeals die ik kon maken en gemaakt heb op de GT3 moet ik wel vaststellen dat de afschrijving op een 3,6 volgens mij niet gunstiger is dan op een 3,4.

Ik rij dagelijks een A4 en een goede vriend van me heeft de S4 cabrio. Leuke auto's maar na het bezitten van een P totaal geen funauto's. Ongetwijfeld voor 90% van de andere Nederlanders wel maar jij hebt al P mogen begeren/bezitten/benutten :ba: :wink:

29 apr 2009 21:30
Profiel
Timeless
Mooi verwoord en ook zo waar , uit ervaring dus nu twee maal hetzelfde gemeld :wink:

29 apr 2009 22:12
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Wat wil je nu zeggen, A. ?
Audi is k.t, en Porsche is hosanna?

29 apr 2009 23:38
Profiel
M140i
ASW schreef:
Ik rij dagelijks een A4 en een goede vriend van me heeft de S4 cabrio. Leuke auto's maar na het bezitten van een P totaal geen funauto's

Het hoeft niet altijd fun te zijn. Audi's zijn auto's met een geweldige feel good factor :res: Mijn twee centen.

29 apr 2009 23:44
Profiel
Piet schreef:
ver boven de 200 schreef:
ik vind de keuze tussen een A4 Cabrio en een 996 ook niet te vergelijken

Ik vind ze prima te vergelijken, alle twee mooie auto's met een grote feelgood-factor. Zo overweeg ik een 996 4S te kopen, maar als alternatief denk ik ook aan een nieuwe Audi A5 cabrio :idea: Helemaal niet gek als de belangrijkste aankoopcriteria design en feelgood-factor zijn...
feelgoodfactor....een audi is geen porsche...zal het ook nooit worden...koop gewoon die 996 4s en het alternatief audi a5 cabrio dar krijg jij waarschijnlijk de beste inruil..niks feelgood behalve in je portemonnee 8)

29 apr 2009 23:50
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Ik kan uit ervaring spreken itt. vele anderen hier.
Ik heb mijn S4 nu 3 jaar, gezien de gezinssituatie voor deze gekozen.Erg goede auto, snel onder alle omstandigheden(gisteravond Parijs-huis 447 km in 3 uur en 10 min., in de regen), mooi,redelijk exclusief.
Maar idd. geen sportwagen.
Deze bevalt echter zo goed dat ik 'm gewoon erbij hou als familie-auto, de auto van mijn vrouw gaat er uit en daarvoor in de plaats koop ik een echte sportwagen.
Geen 911, maar een Cayman S.In de ogen van de vele kenners hier geen echte Porsche, maar ik weet inmiddels wel beter.
Dus als iemand nog een Cooper Park Lane wilt....

29 apr 2009 23:53
Profiel
M140i
bully schreef:
koop gewoon die 996 4s en het alternatief audi a5 cabrio daar krijg jij waarschijnlijk de beste inruil

De inruilprijs bij de Porsche-dealer is identiek aan de inruilprijs bij de Audi-dealer, daar hoeft de keuze niet van af te hangen :mrgreen:

30 apr 2009 0:07
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
:lol: Het maakt wel wat los hier...Tja, ben nog steeds aan het dubben en dat zal nog wel even duren. Een van de redenen dat ik de 964 heb weggedaan, en misschien wel de hoofdreden, is dat de kick een beetje verdwenen was. Dus in die zin is de 911 voor mij zeker niet heilig. Neem ik een 911 dan moet het duidelijk iets anders zijn dan de 964. Vandaar de 996 cab, maar ook een 996 turbo zou ik heel graag willen hebben. Maar deze laatste valt helaas nog wat buiten het budget. Naast Audi S kijk ik ook nog met een schuin oog naar de Maserati 3200/4200, alhoewel ik zeer huiverig ben voor de (mogelijke) mega onderhoudskosten. Dus dat zal 'm wss niet worden. Maar qua looks binnen het budget (ca 40k) is dat wel mijn nr 1.

Met het groeien van dit topic neig ik steeds meer naar de Audi S... :twisted: Ik was vroeger al een recalcitrant jochie. :wink:

30 apr 2009 0:21
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Waarom niet 'n leuke (standaard) A4 cabrio voor de vrouw ---- en 'n apart Porsche-ding voor jezelf :?:

Ik heb geen idee hoeveel Km's je meissie met die cabrio gaat rijden ... maar op de tweedehandsmarkt is nog wel wat leuks te vinden (voor relatief) weinig.

Dan 'n leuke Porsche voor jezelf - met dito evenementen :idea:

30 apr 2009 0:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
MS964 schreef:
Met het groeien van dit topic neig ik steeds meer naar de Audi S...

Het fijne van een forum is dat we allen met respect! onze mening kunnen geven en een ieder gelukkig zijn/haar eigen keuzes kan maken. Veel succes! :)

30 apr 2009 0:37
Profiel
@Olaf: Zoiets al wel eens overwogen, alhoewel ze een A4 te groot vindt voor haar zelf, maar bv. een Beetle cabrio. Probleem is dat ze haar auto elke dag op een nogal dodgy parkeerplaats van een trainstation parkeert op weg naar werk, waar regelmatig wat gebeurt met ruitjes, inbraken, etc. Overigens is zij in de autokeuze niet de beperkende factor: zij raadde me af om de 964 te verkopen en mocht ik nu een Porsche coupe willen kopen dan is dat geen enkel probleem. Maar het is wel aardig om te kijken of haar cabriowens en mijn autowensen te verenigen zijn.

30 apr 2009 0:41
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Heb nog 1 ingeving: 996 Targa! Kinderen goed achterin, open gevoel, en uitstekende sportauto!

30 apr 2009 0:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
dodgy parking :arrow: ... daar wil je geen enkele 'voiture' parkeren ...

..zou ik eerder 'n goedkope Panda Softtop voor zoeken ...

Afbeelding

Heb je veel (open) ruimte ... voor weinig :mrgreen:

30 apr 2009 0:55
Profiel WWW Facebook 
M140i
Waarom niet een leuke S3 van bj. 2007? Met 310pk en 420Nm trek je elke 996 eruit :ba: :wink: Tiptop onderhouden en tegenwoordig met geweldige MTM wielen 8)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:salut:

EDIT: ENTER tussen [/img] & [img] vervangen voor 'n SPATIE - op deze manier worden de foto's automatisch gerangschikt naar het formaat van het beeldscherm :idea: O.

30 apr 2009 1:18
Profiel
Bedankt voor de tips!

- 996 targa: looks grotendeels hetzelfde als de 996 coupe
- Panda softtop: ach, de Beetle van mijn vrouw bij dat dodgy station kan me niet zoveel schelen
- S3: wel over nagedacht, voordeel is ook dat mijn vrouw hier wel in zou willen rijden dus dat we dan aan 2 ipv 3 auto's genoeg zouden hebben. Maar heb al een A3 gehad en is qua looks (exterieur + interieur) toch wel heel vergelijkbaar met de S3 (qua PK's natuurlijk niet) en wil echt wat anders dan ik al heb gehad. Wel super die S3 trouwens! 8)

30 apr 2009 9:21
Profiel
Timeless
RS-R schreef:
Geen 911, maar een Cayman S.In de ogen van de vele kenners hier geen echte Porsche, maar ik weet inmiddels wel beter.

Cayman Top Porsche , weggligging en belevenis fenomenaal
:!: :res:

30 apr 2009 16:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
mooi zo. kleurtje al bepaald? half gevoerd? :mrgreen:

30 apr 2009 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Lees zojuist met verbazing dat menigeen de 4.2 liter V8 uit de vorige S4 maar saai vindt. Dat is natuurlijk allemaal prima, maar met de quattro zijn weldegelijk rally- en race-successen behaald die alles behalve saai zijn. "Saai" is mijns inziens ook een vreemde woordkeuze omdat je met 344 pk en 410 nm elke gemiddelde Carrera het snot voor ogen rijdt.

Niet te vergeten de Gumpert Apollo; tevens met deze audi motor, welliswaar voorzien van twee turbo's, maar best wel spannend om in te rijden. Tevens eerste plaats op Top Gear track lijst.

Mijn bescheiden mening.

30 apr 2009 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende