Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Kleine correctie , bezitter geweest van RS4 avant uit 2008 , geen snot gezien bij diversen sportpartijtjes met Porsche's , wel heel veel tankstations gezien ....
_________________________________________ Timeless objects
|
30 apr 2009 20:49 |
|
|
mr.burns993
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
DAT KLOPT (de bc zal wel uitgaan van 60 km/h op de cruise)
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
30 apr 2009 21:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Met het proefritje dat ik gemaakt heb kreeg ik toch wel sterk de indruk dat 'ie in tussenacceleratie, met name vanaf lagere toeren, een stukkie sneller was dan de 964. Maar goed, dan hebben we het ook wel over een oud gebakkie natuurlijk.
|
30 apr 2009 21:16 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 apr 2009 21:22 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Veel tankstations is minder erg dan een revisiestation na 200.000km, wat bijna standaard lijkt bij een Porsche (aan mij bevestigd door een verkoper van Porsche Centrum Gelderland: " Rond de 200.000km moet een Porsche normaal gesproken wel gereviseerd worden".)
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 apr 2009 21:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Waterkoelers daarin tegen gaan weer langer mee tot de eerste revisie mits ze niet voortijdig plof hebben gezegd
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 apr 2009 21:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Oh nee, het woord *plof* is gevallen.... Onder deze stippellijn mag er niet worden gesproken over gevoelige IMS Lager, voor we het weten zijn we weer 10 pagina's verder over die onzin. ---------------------------------------------------------------------------------------
|
30 apr 2009 22:01 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Laat ik het nu net met de verkoper van PCG hebben gehad over een 996 4S...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 apr 2009 22:17 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Overigens vind ik het wel heel vreemd dat nota bene een Porsche verkoper zegt dat een Porsche motor (zelfs de 996 3.6) na 200.000km toch wel versleten is en gereviseerd moet worden. Want volgens mij kan een Porsche motor een stuk langer mee zonder revisie, tot meer dan 500.000km. Maar het verhaal van de Porsche verkoper bevestigt wel weer alle revisieverhalen op dit forum, over Porsches die na 200.000km een revisie nodig hadden. Dat is enigszins verontrustend als je 40.000km per jaar rijdt
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 apr 2009 22:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Kan me er niet zoveel bij voorstellen. Er zijn genoeg waterkoelers te vinden die ver over de 200k heen zijn en nog steeds qua compressie ed prima in orde zijn. Kan me met de GT3 en turbo's nog iets voorstellen maar de standaard motoren hebben een hele lange adem. Ik weet wel dat Porsche zelf over de pre 996 modellen altijd heeft geroepen dat 200k het moment van revisie was. Als het zo zou zijn ook vreemd dat het onderhoudsschema er niks over verteld en gewoon door gaat met iedere 40k een beurt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 apr 2009 23:13 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Van ja/nee funauto naar revisie? Tja...
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
01 mei 2009 19:53 |
|
|
bully
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
|
01 mei 2009 19:57 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
MS964 (Mischa), excuses voor eventuele topicvervuiling... Maar dit verbaast mij. Ik dacht dat juist de GT3 en turbomotoren worden geacht sterker te zijn dan de "standaard" motoren? Hoe komt dit dan? On topic: prachtige auto´s die Maserati`s. Tweedehands inderdaad inmiddels heel betaalbaar. Coupe was voor mij echter geen optie ipv een Porsche. Quattroporte gechecked als gezinsauto. Maar ik word nogal verdrietig als je ziet wat een ouder wordende Maserati in de toekomst moet opbrengen... Niet veel dus. Kun je mijn inziens beter een Porsche of Audi voor kopen. Heb wel eens de RS cabrio gereden. Prachtig geluid en zo. Maar persoonlijk zou ik voor een Porsche sportwagengevoel kiezen... Meer beleving. Beste en leukste advies blijft: uitproberen!
|
01 mei 2009 20:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Dat de GT3 en turbo 'sterker' zijn heeft met het beruchte pl#f (ik zal het woord onder de lijn niet meer gebruiken ) te maken. Daar zijn deze nagenoeg niet gevoelig voor. Het zijn echter wel high performance motoren die een veel hogere belasting van onderdelen hebben. Uiteraard maakt het wel uit hoe je met een auto rijdt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 mei 2009 23:23 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Even terug on topic - we hadden het over audi en niet over een 996 revisie. Ik reed rond de 500km met een volle tank in de S4V-8. Dat haalde ik bij de 2.7 turbo blokkies (S/RS4) vaak niet... Snot heb ik met sprintjes ook niet vaak gezien, wel wat traantjes (oude RS4)
_________________________________________ "Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"
|
01 mei 2009 23:45 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
S4 is uiteindelijk duurder in onderhoud/ verzekering dan 911 3.6. Heb kort geleden uitgezocht en heb toen toch maar voor gewone 3.0 quattro gekozen als dd. Haalt overigens ook maar nauwelijks 500 km op 1 tank.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 mei 2009 16:19 |
|
|
bully
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
kortom..tijd voor een 996 cabrio.... of toch een audi
|
02 mei 2009 16:38 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
500km op een tank, maar hoe groot is de tank ?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
02 mei 2009 17:05 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Bij mij is de tank 66 liter.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 mei 2009 21:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Und , wat ginge we doene MR Mischa
_________________________________________ Timeless objects
|
21 mei 2009 20:46 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Was even offline op een mooi warm eiland en wil deze maanden met de mevrouw (jawel, zijn heeft inspraak) wat type auto's bekijken. Ook de 996 turbo (alhoewel eigenlijk boven budget) is nog een overweging....Audi S blijft vooralsnog in de race Marc...
|
22 mei 2009 21:13 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Kosten Audi S4 cabrio + 996 3.6 cab
Lekker hoor op een onbewoond warm eiland Een Turbo in het vizier , moet niet gekker worden
_________________________________________ Timeless objects
|
22 mei 2009 22:24 |
|
|