Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:06

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
Ha ha! Mijn TOTMBO ging in mijn gebakje zitten (met mijn toestemming) en stapte er snel weer uit want ze kon het contactslot niet vinden! Dacht dat ze in de maling werd genomen...!

01 mei 2009 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Multisafe denkt met deze aktie een vaste jaaropbrengst van EUR 3.000.000 te genereren, naast de doorlopende provisie. Ook denkt men dat maar 10 % van de klanten zijn/haar heil elders zoekt. De EUR 12,50 per maand zou voor alle klanten gelden.

Bron : Assurantiemagazine mei 2009.

http://www.amweb.nl/opinie/commentaren/ ... 2333.lynkx

02 mei 2009 13:44
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Vandaag ook de bewuste post ontvangen. :evil:

02 mei 2009 15:33
Profiel
Moderator
PF # 136
Helaas vandaag ook de bewuste post ontvangen, ongeveer een maand na de oorspronkelijke rekening, ben aan het overwegen wat te doen... :evil:
In mijn geval staan de kosten ook absoluut niet in verhouding met de premie (ongeveer 50% :shock: )

Ben pissed off !
Denk dat ik de P ga verkopen... :wink:

02 mei 2009 18:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
HenkC2C schreef:
Denk dat ik de P ga verkopen... :wink:

Deze of de volgende :?: :cheesy:

02 mei 2009 19:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Laat ik bij het begin beginnen :wink:

02 mei 2009 19:50
Profiel
Westervoort
Of gewoon verder gaan met de weg die je jaren geleden al ingeslagen bent... :wink:

02 mei 2009 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
MarkS schreef:
Vandaag ook de bewuste post ontvangen. :evil:

Ik ook.
Bizarre brief die begint met een kwoot uit de laatste troonrede.
Ben trouwens benieuwd of ik nu iedere maand een acceptgiro ga ontvangen want ze schrijven "De hoogte van de basisbijdrage is voor de resterende maanden van 2009 vastgesteld op € 12,50 per maand, die we vanaf 1 juni op de gebruikelijke wijze bij u in rekening zullen brengen." Ik betaalde per acceptgiro dus laat ze maar komen ieder maand....

Let ook op de passage "voor de resterende maanden van 2009 ". Wat zou het maandbedrag in 2010 worden? Even op de troonrede 2009 wachten denk ik.

De topic titel klopt niet want het is geen verhoging van de premie maar het betreft een 'servicefee' voor de tussenpersoon "die geen onderdeel is van de verzekeringsovereenkomst met de betreffende verzekeraar". Je kunt dus pogen een andere TP te vinden die deze servicefee niet in rekening brengt en verder de verzekering ongewijzigd laat, een zgn. "intermediairwijziging".

02 mei 2009 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Heb de brief helaas niet ontvangen, er wel het nodige over gelezen in de vakpers. Wat ik me nog afvraag is:

Is de € 12,50 incl. of excl. btw? Staat dat expliciet aangegeven?
Wordt aangegeven wat je als kant mag verwachten voor die € 12.50 ?
Wat gebeurt er als je aangeeft dit niet te willen?

Ben ook er benieuwd naar de reactie van de AFM op dit initiatief.

02 mei 2009 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
030
Rob997S schreef:
Heb de brief helaas niet ontvangen, er wel het nodige over gelezen in de vakpers. Wat ik me nog afvraag is:

Is de € 12,50 incl. of excl. btw? Staat dat expliciet aangegeven?
Wordt aangegeven wat je als kant mag verwachten voor die € 12.50 ?
Wat gebeurt er als je aangeeft dit niet te willen?

Ben ook er benieuwd naar de reactie van de AFM op dit initiatief.

Over btw wordt niets gezegd, dus die € 12,50 zal incl. btw zijn.
Verder zit er nog een bijlage bij de brief met 'vraag en antwoord'.
Samengevat: je mag verwachten van Multisafe: dossiervorming m.b.t. adviezen en diensten, opgeleide multisafe medewerkers die jaarlijks examen doen, dossiervorming bij klachten, klantprofiel dossiervorming
Als je het niet wil, kun je naar een andere TP gaan of meer verzekeringen bij Multisafe onderbrengen om de fee te compenseren in de totaalpremie.

02 mei 2009 23:09
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ook hier nog niets ontvangen. :shock:

03 mei 2009 10:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lelystad
Geduld is een schone zaak Wim :)

03 mei 2009 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
pat69 schreef:
Over btw wordt niets gezegd, dus die € 12,50 zal incl. btw zijn.
Verder zit er nog een bijlage bij de brief met 'vraag en antwoord'.
Samengevat: je mag verwachten van Multisafe: dossiervorming m.b.t. adviezen en diensten, opgeleide multisafe medewerkers die jaarlijks examen doen, dossiervorming bij klachten, klantprofiel dossiervorming
Als je het niet wil, kun je naar een andere TP gaan of meer verzekeringen bij Multisafe onderbrengen om de fee te compenseren in de totaalpremie.

Het blijft hinken op twee gedachten. Provisie + een servicefee. Het is een stuk transparanter als Multisafe een duidelijke keuze had gemaakt. Of de een, of de andere manier van belonen. Ook het feit dat je minder fee betaald bij meer verzekeringen vind ik onbegrijpelijk, weer geen keuze.

Daarbij is het zo dat alles wat je voor de fee mag verwachten, mochten klanten toch al verwachten toen ze bij Mutisafe de Porsche polis (of welke polis dan ook) onderbrachten? Bepaald geen sterk argument.

Ik vraag me daarbij af of dit aan klanten kan worden doorbelast gedurende de looptijd van een polis (bij motrrijtuigen meestal één jaar).

Stel nu je betaald deze fee niet. En je hebt een schade over 2 maanden. Wat doet Multisafe dan?

03 mei 2009 10:56
Profiel
3.2S
010
Olaf schreef:
Zit je nog steeds via MultiSafe bij Turien :?:

... weet je ook dat Roy van den Anker wss mee leest :roll:

Laatst bezocht: 24 jun 2005 15:32

03 mei 2009 11:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
030
EDIT: volledige (onnodige) quote van direct bovenstaande post verwijderd :idea: O.

Eerder opgemerkt en toen zei Olaf plechtig:
Citaat:
Je hoeft niet in te loggen om te kunnen lezen

03 mei 2009 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Rob997S schreef:

Stel nu je betaald deze fee niet. En je hebt een schade over 2 maanden. Wat doet Multisafe dan?

Multisafe is niet de risicodrager / verzekeraar dus de verzekering blijft gewoon van kracht. Als de verzekering niet in een volmacht van Multisafe loopt, kun je de schade ook direct bij Turien melden. De toegevoegde waarde van een tussenpersoon bij een schade is toch al niet zo groot en beperkt zich in de meeste gevallen tot het doorsturen van het schadeformulier.

03 mei 2009 12:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
JosB schreef:
De toegevoegde waarde van een tussenpersoon bij een schade is toch al niet zo groot en beperkt zich in de meeste gevallen tot het doorsturen van het schadeformulier.

... als je dat woord meeste niet gebruik had :wink:

03 mei 2009 12:47
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
barolo schreef:
Laatst bezocht: 24 jun 2005 15:32

Laatst bezocht wil zeggen 'laatst ingelogd'. Je hoeft niet in te loggen om mee te kunnen lezen. :!: :idea:

03 mei 2009 23:03
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Naast ondergetekende, schreef pat69 dat ook al, Maurice :mrgreen:

Olaf

03 mei 2009 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
JosB schreef:
Multisafe is niet de risicodrager / verzekeraar dus de verzekering blijft gewoon van kracht. Als de verzekering niet in een volmacht van Multisafe loopt, kun je de schade ook direct bij Turien melden. De toegevoegde waarde van een tussenpersoon bij een schade is toch al niet zo groot en beperkt zich in de meeste gevallen tot het doorsturen van het schadeformulier.

Dank voor je uitleg Jos. Het ging me niet om de positie van Multisafe in de keten (is me met de RUV in gedachte, wel duidelijk) maar om de dienst(en) die Multisafe voor je uitvoert als er sprake is van schade én je hebt besloten de service fee niet te betalen.

04 mei 2009 1:18
Profiel
Moderator
PF #57
tussenpersonen. net makelaars. nutteloos. :twisted:

04 mei 2009 8:07
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Makelaars, advocaten, bankiers. Beetje de meest gehate beroepsgroepen :mrgreen:

04 mei 2009 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Rob997S schreef:

Dank voor je uitleg Jos. Het ging me niet om de positie van Multisafe in de keten (is me met de RUV in gedachte, wel duidelijk) maar om de dienst(en) die Multisafe voor je uitvoert als er sprake is van schade én je hebt besloten de service fee niet te betalen.

Rob,

Is bekend wat Multisafe doet als je de service-fee niet betaalt? Ik kan me voorstellen dat je niet in een onzekere situatie terecht wilt komen, daar is de verzekering van de Porsche te belangrijk voor. Als Multisafe vasthoudt aan de eenzijdig opgelegde fee, denk ik dat het niet verstandig is de zaak te laten escaleren door de fee niet te betalen. De keuze is dan : alternatieve verzekering elders zoeken, of de service-fee accepteren en betalen. Zoals in dit topic al vermeld, is het in sommige gevallen mogelijk de bestaande polis via een andere tussenpersoon voort te zetten.

Overigens : welke dienst die Multisafe voor je uitvoert bij schade denk je aan? Bij een verzekering gaat het erom dat de polisdekking in orde is.
Als dit het geval is, ben je prima in staat een schade zelf te regelen en/of direct te melden bij de verzekeraar.

04 mei 2009 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
Ja, ook de bewuste brief ontvangen. Vandaag maar even gebeld met MultiSafe en kreeg samengevat het volgende antwoord;
- kostendekking voor (te leveren) diensten
- we moeten ook bestaan (!!??)
- we moeten opleidingen volgen (wettelijk verplicht) en dat kost geld
- maakt niet uit of je 1 polis hebt lopen of meerdere; voor iedereen het zelfde bedrag (vreemd, want meerdere verzekeringen zou meer werk moeten zijn voor de TP)
- als je meerder polissen bij MultiSafe onderbrengt dan wordt het alleen maar goedkoper....
- etc.

Ik werd even stil van dit soort ongeloofelijke gewauwel, maar voorlopig heb ik een probleem .... of niet?..... ben maar een leek op dit gebied en heb hier nog wat vragen over, mogelijk dat iemand het weet.

1. er wordt op het forum gesproken om van tussenpersoon over te stappen; stel dat je er een vindt zal deze dan ook niet een extra fee vragen omdat MultiSafe al de provisie al heeft opgestreken (Polis loopt van jan-jan en heb het hele bedrag al betaald)
2. wat gebeurd er als je de Eur12.50 pm niet betaalt; worden er dan geen diensten geleverd bij een mogelijke schade en kun je dan rechtstreeks naar Turien & Co gaan? Volgens MultiSafe werkt Turien & Co alleen met TP's
3. Kun je de polis tussentijds stop zetten en het resterende geld terugvragen vanwege deze wijziging?

Laatst bijgewerkt door RRW op 04 mei 2009 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2009 18:44
Profiel
981 Boxster GTS
Nine-eleven schreef:
Misschien moet onze "forumverzekeraar" eens tekst en uitleg geven en wellicht met een interessant zakelijk voorstel komen.

Gisteravond Henk Hertog gesproken en vandaag per mail een korte reactie met misschien een leuk voorstel ontvangen:

"Hallo Marcel,
Ik zag je oproep op het forum inzake de kosten welke Mulitisafe in rekening brengt, € 150,00 per jaar. Wij doen dit niet. Bovendien is de Porsche bij ons echt verzekerd op basis taxatie (wordt opgenomen in de polis). Bij interesse, vraag een offerte aan via de website, wij verzorgen tevens de opzegging bij Multisafe (e.d.) en zorgen dat de klant er niet op achteruit gaat.
Tot slot, 5% omvangskorting is bespreekbaar. Iets om aan de forummers mee te delen?"

Daarnaast heeft Henk mij uitgelegd hoe e.e.a. in elkaar steekt, het schijnt juridisch / wettelijk wel te kloppen, maar of het commercieel van Multisafe een verstandige zet is valt absoluut te betwijfelen.
Persoonlijk geef ik in dit soort situaties de voorkeur aan kleinere kantoren waar een klant nog een naam heeft en geen nummer.

Tenslotte willen wij alleen maar lekker :drive: en geen gezeur of andere onnodige romslomp.

04 mei 2009 18:48
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende