Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:03

Antwoord op onderwerp  [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende
FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: De bouw is begonnen van een 356 Porsche Speedster.
De stoelen worden verandert en de standkechel is optie een beetje aanpassen naar de moderne wereld he :mrgreen:

03 mei 2009 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ik weet niet wat ik me bij de standkachel op benzine voor moet stellen...moet je die sóchtends eerst starten dan? :scratch:

03 mei 2009 19:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Je hebt standkachels op benzine, maar ook op diesel.
Sommige hebben 'n programeerbaar tijdklokje - andere moet je gewoon zelf aan zetten ..

... grootste voordeel van 'n standkachel is dat de motor niet hoeft te draaien om warmte in de auto te krijgen :arrow: je kunt in zo'n geval bv ook 'n uitlaatsysteem zonder warmtewisselaar plaatsen :idea:

03 mei 2009 19:17
Profiel WWW Facebook 
olaf, ik ken wel de standkachel voor watergekoelde auto's maar deze [voor luchtkoeler] had ik nog nooit gezien...heb ze even opgezocht..weer wat geleerd.... :D

03 mei 2009 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Olaf schreef:
Luxe stoelen ... en 'n heuse kachel :shock:

... dat hoort toch helemaal niet bij 'n 356 :?: :mrgreen:

No, hoort er op en in... ik snap het ook niet. Een standkachel :roll: gaan we een zeer strenge winter tegemoed met -30 ofzo?? Komt er een ijstijd aan :shock:

Maar blijft weer, het is zijn auto en mag dus doen wat ie wil. Of het zo hoort..../ tja :bang:

03 mei 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Beetje flauw mannen op dit echte Porsche Forum.Het valt me op dat het niveau op dit forum erg veel negatiefe info naar voren haalt en komt.
Als men de reden wist van de stoelen, stoelverwarming en de standkachel piepte men wel anders.
Jammer erg jammer.Ik dacht toen ik me hier op dit forum aanmelde een stel positieve Porsche rijders te kunnen ontmoeten.Maar maar in praktijk is het anders blijk ik nu achter te komen.
Ik kan best tegen een stoot of stootje maar op zn manier :ass:

Mensen ieder bouwt zn eigen auto en ik moet er in rijden en niet iemand anders.

04 mei 2009 8:20
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
+111

04 mei 2009 8:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Precies. 1) heeft het blijkbaar een reden 2) wordt er hier geen poging gedaan om een EXACTE copie te maken en 3) boeien. Ik vind het leuk om dit soort projecten te volgen ook al maken mensen soms keuzes die ik anders zou maken. Keep up the good work!!

04 mei 2009 8:51
Profiel
Moderator
PF #57
ik wil het best begrijpen hoor, en verder moet je vooral doen wat jíj wilt. Maar leg me ajb eens uit: een 356 speedster of replica is toch per definitie een funauto voor erbij? Kan me niet voorstellen dat je half december ineens 's ochtends bedenkt dat je de speedster gaat pakken naar je werk. :shock: Ik kan me dus voorstellen dat de 356 alleen uit de garage komt als het lekker weer is. En dan is een standkachel weer overtollige ballast. Zou ik zo denken, maar enlighten me...

Verder weet je dat je, als je afwijkende dingen doet, commentaar krijgt. Hier en in de grote boze buitenwereld net zo. Dus ik zou me er niet druk om maken.

04 mei 2009 8:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
horn schreef:
En dan is een standkachel weer overtollige ballast. Zou ik zo denken, maar enlighten me....

Niet helemaal ... als hij daardoor het andere kachel/verwarmingssysteem weg kan laten :idea:

Het uitlaatsysteem met warmtewisselaars zou bv vervangen kunnen worden door door 'n z.g. spagetti-pijp ... betere "performance" :wink:

.... ook kan je met de standkachel de kap ontdooien ... om bij vorst open te kunnen rijden 8)

04 mei 2009 9:59
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Als je met een Speedster wil rijden in de winter, moet je je gewoon warm aankleden.

Met een Speedster rijden met gesloten kap, doe je gewoon uit noodzaak (harde regen), het zicht in een Speedster met gesloten kap is gewoon, ver onder veilig. Rij heel graag met de Speedster ook in de winter met - temperaturen, maar voel me nooit echt gemakkelijk met de kap dicht.

Voor de rest doet iedereen lekker zijn zin, maar ben ook wel benieuwd naar de reden van de standverwarming en het nut. Van zodra de motor warm is, na 10 minuutjes, is het in de Speedster niet uit te houden van de warmte als de kap dicht is en de verwarming volledig aan staat.

Mijn inzien kan een standverwarming het niet halen tegen een dikke jas en warme muts

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 mei 2009 10:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Achterveld
Maarten schreef:
Precies. 1) heeft het blijkbaar een reden 2) wordt er hier geen poging gedaan om een EXACTE copie te maken en 3) boeien. Ik vind het leuk om dit soort projecten te volgen ook al maken mensen soms keuzes die ik anders zou maken. Keep up the good work!!

Klopt helemaal Maarten.

04 mei 2009 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
horn schreef:
ik wil het best begrijpen hoor, en verder moet je vooral doen wat jíj wilt. Maar leg me ajb eens uit: een 356 speedster of replica is toch per definitie een funauto voor erbij? Kan me niet voorstellen dat je half december ineens 's ochtends bedenkt dat je de speedster gaat pakken naar je werk. :shock: Ik kan me dus voorstellen dat de 356 alleen uit de garage komt als het lekker weer is. En dan is een standkachel weer overtollige ballast. Zou ik zo denken, maar enlighten me...

Verder weet je dat je, als je afwijkende dingen doet, commentaar krijgt. Hier en in de grote boze buitenwereld net zo. Dus ik zou me er niet druk om maken.

Dus als ik het goed begrijp als men afwijkt is er meteen een reden tot commentaar.De redenen die jullie hier beschrijven van in de winter gaan rijden is helemaal niet wat ik er mee wil doen.
Wanneer ik kachel potten eronder monteer heb ik weer pk verlies :mrgreen:
Als je een vrouw hebt met aangeboren weke delen reuma hebt zoals fibromyalgie dan kakelen jullie wel anders.....
En jullie weten allen heren als een dame het koud heeft in een auto met of zonder dak open of dicht dat de dame niet meer zo snel mee gaat voor een ritje of tour tocht dus allen die commentaar hebben.... :ass: :ass: :ass:

04 mei 2009 14:34
Profiel
Met alle respect:

ik vin het wel handig dat het vrouwetje dan niet mee wil! Lekker rustig touren!

Als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum zitten...

Mijn 2 centen

04 mei 2009 14:51
Profiel
Moderator
PF #57
356_rijder schreef:
Dus als ik het goed begrijp als men afwijkt is er meteen een reden tot commentaar.

Ja. Daar is het een forum voor. Maar als jij nou uitlegt waarom je een bepaalde, afwijkende, keuze maakt (en dat hoeft echt niet tot in de details), is er hier ook altijd weer een hoop begrip. Dat bedoelde ik je te zeggen. En laten we eerlijk zijn: een standkachel in een 356 speedster replica roept vragen op. En vragen zijn er om beantwoord te worden. Of je zegt 'gaat je geen flikker aan', dat kan ook. Maar dan worden topics wel erg kort :wink:

04 mei 2009 15:05
Profiel
Brecht Antwerpen België
356_rijder schreef:
En jullie weten allen heren als een dame het koud heeft in een auto met of zonder dak open of dicht dat de dame niet meer zo snel mee gaat voor een ritje of tour tocht dus allen die commentaar hebben.... :ass: :ass: :ass:

Als dit het probleem is koude voorkomen voor TOTMBO, denk ik en ik mag toch zeggen dat ik uit ervaring spreek, dat er niets boven een lekker fleece dekentje gaat. Je standverwarming gaat echt je probleem al rijdend niet oplossen, de standaard verwarming geeft zeker zoveel warmte als je standverwarming.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 mei 2009 15:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Achterveld
horn schreef:
356_rijder schreef:
Dus als ik het goed begrijp als men afwijkt is er meteen een reden tot commentaar.

Ja. Daar is het een forum voor. Maar als jij nou uitlegt waarom je een bepaalde, afwijkende, keuze maakt (en dat hoeft echt niet tot in de details), is er hier ook altijd weer een hoop begrip. Dat bedoelde ik je te zeggen. En laten we eerlijk zijn: een standkachel in een 356 speedster replica roept vragen op. En vragen zijn er om beantwoord te worden. Of je zegt 'gaat je geen flikker aan', dat kan ook. Maar dan worden topics wel erg kort :wink:

Duidelijke taal en we snappen het verders...
Dus nu maar ONTOPIC

Thx Horn 8)

04 mei 2009 15:13
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Schitterend project!

Ik wou dat ik de kennis, vaardigheid, ruimte en budget voor zoiets had. :thumleft: :res:

04 mei 2009 15:17
Profiel
foxtrot / oscar
ppp 356 schreef:
Als dit het probleem is koude voorkomen voor TOTMBO, denk ik en ik mag toch zeggen dat ik uit ervaring spreek, dat er niets boven een lekker fleece dekentje gaat. Je standverwarming gaat echt je probleem al rijdend niet oplossen, de standaard verwarming geeft zeker zoveel warmte als je standverwarming.

met spagetti spruitstukken heb je weinig 'standaard' verwarming ;)
dus dan is zo'n standkachel een prima oplossing :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 04 mei 2009 16:40, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2009 16:37
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Dan geen ravioli uitlaat, denk dat je voldoende vermogen kan halen met standaardverwarming :wink:

04 mei 2009 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Wellicht is electrische stoel verwarming nog een optie is echt heerlijk in de cabrio, dit in combi met een fleece deken

04 mei 2009 16:48
Profiel WWW
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
ik denk dat je vanwege de vele wervelingen in de auto aan de verwarming (welke dan ook) niet zo veel hebt..goede stoelverwarming en goeie kleding (+ fleece deken :thumleft: ) zal al een boel schelen en denk ook eens aan een windscherm(pje) achter de voorstoelen in dit geval ! Scheelt de wereld volgens mij.....

Succes met de bouw, gaat lekker !

04 mei 2009 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
john's Porsches schreef:
Wellicht is electrische stoel verwarming nog een optie is echt heerlijk in de cabrio, dit in combi met een fleece deken

Thx John.

04 mei 2009 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Achterveld
$TEEF schreef:
ik denk dat je vanwege de vele wervelingen in de auto aan de verwarming (welke dan ook) niet zo veel hebt..goede stoelverwarming en goeie kleding (+ fleece deken :thumleft: ) zal al een boel schelen en denk ook eens aan een windscherm(pje) achter de voorstoelen in dit geval ! Scheelt de wereld volgens mij.....

Succes met de bouw, gaat lekker !

Hey $teef,
nou de stoelverwarmingspanelen heb ik ook al binnen geharkt.Omdat de stoelen volledig worden aangepast komen deze panelen dr ook in te zitten.Dus eigenlijk 2 vliegen in 1 klap.

Trouwns mn buurjongentjes hebben het nog steeds over de zwarte met die mooie uilaat ( pot ) :ba:

04 mei 2009 17:14
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
ha ha, hij is nu pas een beetje doorgebrandt dus gaat nog steeds lekkerder klinken...

04 mei 2009 17:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende