Auteur |
Bericht |
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
 Boxster S - Boxy&Boraman (model)
Het werd me iets te rustig op het bureau, dus heb ik nog even een bouwdoos uit de kast getrokken. @Erik, niet schrikken, die van jou ben ik nog niet vergeten en ik zit de persoon die voor de stickers moet zorgen achter de broek! Maar goed... mijn eerste Boxster en het wordt de wagen van Enrico.  En een foto van de spoiler  Ik heb gebruik gemaakt van een Tamiya bouwdoos van de Boxster Special Edition. Deze doos bevat eigenlijk een Boxster S, met wat extra's. Bijzonder veel heb ik nog niet gedaan. Ik heb de gietnaden weggeschuurd en alles glanzend zwart gespoten. Ook heb ik het Boxster logo weggehaald, want bij een Boxster S hoort ook een Boxster S logo.   Achter op de motorkap heb ik al een kleine spoiler gemaakt. Ook zal het model een setje aangepaste (geperforeerde en geventileerde PE) remschijven krijgen en een setje lichtmetalen Turbo velgen. Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
15 apr 2009 11:57 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
 Re: Boxster S - Boxy&Boraman (model)
Ziet er goed uit  ben benieuwd naar de voortgang! Heb zojuist al met belangstelling zitten kijken naar je andere topic van de 993'en! Puik werk 
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
15 apr 2009 18:05 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Ben ook erg benieuwd, het begin is er 
|
15 apr 2009 20:40 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Hey Arno, Gisteren heb ik nog met de 356 Rally gereden, en moest toen nog even aan je denken. Wilde het topic al even opzoeken. Dit wordt vast ook net zo'n gaaf project. 
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
15 apr 2009 20:58 |
|
 |
Deathtrap
|
De Boxster heeft wat aandacht gehad van het weekend. Ik heb de body lichtjes geschuurd, zodat alle oneffenheden weg waren en daarna alles nog een laagje glanzend zwart gegeven.  De zwarte lak is overigens wel een echte stof aantrekker... alles ligt er los op, maar het lijkt haast wel statisch  Hopelijk is dat straks na de blanke lak niet meer het geval, anders moet Enrico flink stoffen  Dan nog even 2 foto's van de spoiler i.c.m. de achterbumper. De afmeting is volgens mij goed gelukt.   Wel is nog een "putje" te zien. Die heb ik niet helemaal goed dicht gekregen. Hier komt een nieuw Boxster S logo overheen. De onderkant is verder afgewerkt met aluminium en enkele plekjes halfglanzend zwart.  Tot zover dan maar weer  Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
20 apr 2009 13:48 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Mooi, het ziet er goed uit. Kom jij niet stoffen dan iedere week, prijs was toch all in  ....
|
20 apr 2009 15:50 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
De spoiler is zeker goed gelukt qua verhouding zoals deze te zien is van Boxy-boraman!
|
25 apr 2009 7:07 |
|
 |
Deathtrap
|
Van het weekend heb ik een laagje glanslak gespoten. Ik was met het resultaat nog niet erg tevreden, dus heb ik deze laag even gelaten voor wat het is. Ik ga hen straks weer mooi opschuren en een tweede laklaag geven en dan verwacht ik dat de lak helemaal strak is.
Arno
|
27 apr 2009 10:46 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Mooi zo'n soewarte Boxster S..... 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 apr 2009 18:35 |
|
 |
Deathtrap
|
Ja... dat is ook een fraaie. Maar toch wel weer duidelijk verschillend dan die van Enrico. Helemaal al die velgen. Afgeleid van de 996 Turbo velgen, maar dan net anders.
|
28 apr 2009 11:50 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Die turbo velgen staan sowiezo erg goed op een boxster en die spoiler is top! Waar zal de ´echte´ variant verkrijgbaar zijn?
|
28 apr 2009 18:04 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Hier heb ik hem vandaan http://www.eagleday.com/boae.htmlen dan ff naar beneden scrollen, staat afgebeeld op een rooie......
|
29 apr 2009 7:00 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Thanxs zal eens even kijken!
|
30 apr 2009 7:20 |
|
 |
Deathtrap
|
De body en andere glanzende onderdelen zijn inmiddels afgelakt. Het interieur is voorzien van half glans zwart en de stoffen kap en wat afdekplanelen zijn in het mat zwart gespoten. Uhm... zo dus   Het uitlaatsysteem heb ik ook af. Ik heb het een beetje opgeleukt met wat transparant oranje op de lasnaden.  En tot slot ben ik begonnen met het aanpassen van de remschijven. Ik heb er fraaie PE schijven voor gekocht. Nu heb ik meteen geperforeerde schijven, zodat het overeenkomt met het origineel.  Uhm... je snapt natuurlijk wel dat ik het geel nog moet schilderen en dat er een remklauw op moet he 
|
04 mei 2009 12:29 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Ziet er weer erg goed uit 
|
04 mei 2009 15:13 |
|
 |
Deathtrap
|
Ik ben niet alleen met de 356 bezig geweest, maar ook met deze Boxster. Het inderstel is inmiddels klaar. Ik moet alleen nog de remklauwen aanbrengen op de schijven.  Het interieur zit ook in elkaar. Daar moeten de gordelsluitingen nog aan de middenconsole worden geplaatst en dan kan het interieur definitief op het onderstel worden gelijmd.  Daarna kan ik gaan beginnen aan het polijsten van de zwarte lak. Met daar op aansluitend de laatste details als spiegels, ruitenwissers, enz plaatsen. Arno
|
26 nov 2009 11:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik sta elke keer weer versteld 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 nov 2009 11:17 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Subliem 
|
26 nov 2009 13:35 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Weer een stukje gevorderd 
|
26 nov 2009 13:48 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
|
26 nov 2009 18:30 |
|
 |
boxstercup
F360M
|
Cool! 
|
26 nov 2009 20:27 |
|
 |
Deathtrap
|
Eindelijk heb ik gisteren weer mijn polijstset gepakt om de glans wat op te poetsen. Ik moet nog wel even een keer goed met de polijstpasta aan de slag, maar de polijstpads tot en met korrel 12000 zijn voldoende in de weer geweest. Ik heb vanochtend in de schemer (helaas) nog snel even wat kiekjes gemaakt. Het zullen de laatste dry-fit foto's zijn van dit project, want het komt nu nog aan op die laatste dingen als raamrubbers, zonnekleppen, lampen en transparante onderdelen. Voor de velgen ligt er nog een vraag bij Enrico, maar dat gaat ook nog wel goedkomen.    De TechArt velgen die je nu ziet, zullen het waarschijnlijk niet worden. Arno
|
14 dec 2009 12:06 |
|
 |
Boxy&Boraman
|
Weer mooie vorderingen gemaakt. 
|
14 dec 2009 12:52 |
|
 |
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Wat kost het nou om een model te laten maken, zou er ook wel graag 1 willen van die van mij. Dit aangezien deze toch niet te vinden is als model (kleur en velgen combinatie)
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
14 dec 2009 19:13 |
|
 |
Deathtrap
|
De kosten voor zo'n model? dat is afhankelijk van wat er te krijgen is en wat je wilt. Ik zal hier wel even via PB verder op in gaan. Gisteren al wel het eerste deel van de body met polijstpasta gepoetst en dat glimt al weer lekker.  Arno
|
15 dec 2009 9:36 |
|
|