Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
Ik had ook al, via de website, een berekening gemaakt van mijn premie indien ik die bij Henk Hertog zou onderbrengen. Zelfs met de recente eenzijdige verhoging bij Multisafe ben ik dan nog voordeliger uit dan bij HH. Bij Multisafe overigens ook gewoon op basis van taxatiewaarde verzekerd. Ik zou het dus wel even goed narekenen.

Geel is niet de meest leesbare kleur :wink:

04 mei 2009 19:54
Profiel
Moderator
PF #57
wel als je met een blauwe achtergrond werkt... :idea:

Wat ik me afvraag is wat een tussenpersoon dan doet? Mijn Porsche was niet meer verzekerd (dacht dat de premie automatisch werd afgeschreven, maar dat bleek niet zo te zijn) en daar moest ik zelf achterkomen, nadat ik 3 maanden onverzekerd rondgereden had. Toen ik belde met mijn tussenpersoon met de vraag of ze me dit niet even hadden kunnen melden als tussenpersoon, kreeg ik als antwoord "tja, als we voor al onze klanten in de gaten moeten gaan houden of ze betalen blijven we bezig..." :shock:

Volgens mij sluiten ze de verzekering af en doen vervolgens niets meer zolang deze verzekering loopt. Tenminste in mijn beleving dan... Dus waarvoor ze nou 150 euro moeten doorberekenen. Opleiding? Nergens voor nodig. Te leveren diensten? Welke dan? 'Wij moeten ook bestaan'? Ja, da's een mooie. Albert Heijn heeft de prijzen met 35% verhoogd. Tja, wij moeten ook bestaan...

Ik zou toch eens goed om me heen gaan kijken naar een andere verzekering.

04 mei 2009 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
horn schreef:
Opleiding? Nergens voor nodig.
:scratch: Even nuanceren, regeldruk (Lees: opleiding en PE) vanuit AFM is aanzienlijk om vergunning te behouden en is dit zeker een kostenpost. Hiermee wil ik niet zeggen dat de veelbesproken maandtoeslag wordt gerechtvaardigd

04 mei 2009 20:13
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Helemaal mee eens horn, behalve dan dat ik een witte achtergrond gebruik, ik dacht dat de meesten inmiddels wel om waren. :wink:

De eisen waaraan ze moeten voldoen en die ze aanvoeren voor de verhoging waren, voor zover überhaupt relevant, ook voor die tijd van toepassing.

Maar ook al zou ik alleen door de hele gang van zaken het liefste over willen stappen, dan alleen als ik minder en niet meer ga betalen. Zal ongetwijfeld afhangen van welke type en welke taxatiewaarde je wilt verzekeren maar in mijn geval betaal ik uiteindelijk bij MS na de verhoging minder dan bij HH (incl. evt. 5% korting).

04 mei 2009 20:17
Profiel
Moderator
PF #57
Sorry, ik bedoelde dat die opleidingen niet nodig zijn voor míjn Porscheverzekering die ik eenmalig afgesloten heb bij mijn tussenpersoon...
Dat ze opleidingen móeten volgen is mij bekend en vind ik ook absoluut goed.

04 mei 2009 20:19
Profiel
Sander993 schreef:
Even nuanceren, regeldruk (Lees: opleiding en PE) vanuit AFM is aanzienlijk om vergunning te behouden en is dit zeker een kostenpost. Hiermee wil ik niet zeggen dat de veelbesproken maandtoeslag wordt gerechtvaardigd

Daarbij nog de nuance dat PE (permanente educatie) niet iets is van de laatste tijd (het woord zegt het al). En hoeveel opleiding en permanente educatie heb je nodig om een simpele autoverzekering te administreren?? :roll:

04 mei 2009 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
MarkS schreef:
Daarbij nog de nuance dat PE (permanente educatie) niet iets is van de laatste tijd (het woord zegt het al). En hoeveel opleiding en permanente educatie heb je nodig om een simpele autoverzekering te administreren?? :roll:

PE gaat gelden vanaf 12-2009, en de toeslag geldt voor iedere klant dus niet enkel voor relatie met een (eenvoudige)autoverzekering.
:popcorn:

04 mei 2009 20:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
RRW schreef:

1. er wordt op het forum gesproken om van tussenpersoon over te stappen; stel dat je er een vindt zal deze dan ook niet een extra fee vragen omdat MultiSafe al de provisie al heeft opgestreken (Polis loopt van jan-jan en heb het hele bedrag al betaald)
2. wat gebeurd er als je de Eur12.50 pm niet betaalt; worden er dan geen diensten geleverd bij een mogelijke schade en kun je dan rechtstreeks naar Turien & Co gaan? Volgens MultiSafe werkt Turien & Co alleen met TP's
3. Kun je de polis tussentijds stop zetten en het resterende geld terugvragen vanwege deze wijziging?

1. Een tussenpersoon ontvangt provisie (bij een autoverzekering gemiddeld 15 tot 20 % van de premie) OF rekent een vergoeding. Dit laatste is sinds korte tijd in opkomst gezien de dalende provisieinkomsten. Multisafe doet echter beide, commercieel niet zo'n sterke zet. Ik begrijp dat dit ook nog tussentijds gebeurt en niet per contractsvervaldag, komt niet netjes over en dat is dan nog zacht uitgedrukt.

Bij een intermediairwijziging zal de nieuwe tussenpersoon provisie gaan ontvangen vanaf de eerstvolgende jaarlijkse contractsvervaldag, in jouw voorbeeld januari 2010. Als de tussenpersoon deze toekomstige provisie acceptabel vindt, zal hij geen extra kosten in rekening brengen voor het tussentijds overnemen van de verzekering. Turien bellen, vragen naar een tussenpersoon bij jou in de buurt en daar informeren.

2. Zover moet je het denk ik niet laten komen, formeel heb je je premie voor een jaar betaald en ben je dus verzekerd. Je krijgt wel een ongemakkelijke situatie als Multisafe geld van jou tegoed denkt te hebben en jij denkt daar anders over. Een schade kun je best zelf regelen en, zoals eerder in dit topic opgemerkt, welke diensten van Multisafe denk je te gaan missen? Een schadeformulier kun je best direct naar Turien sturen.

3. Als het een wijziging van de verzekering zelf betreft, kun je er onmiddelijk vanaf en heb je recht op restitutie van de premie. Het lijkt er echter op dat de verzekering niet wijzigt maar dat Multisafe op een eenvoudige manier wat extra Euro's denkt te verdienen.

Kijk wat je bij Multisafe in totaal kwijt bent en informeer of het ergens anders beter kan, of laat je bestaande verzekering via een andere tussenpersoon administreren. Het lijkt me sterk dat iedere tussenpersoon er hetzelfde over denkt als Multisafe.

04 mei 2009 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja, ook ik heb inmiddels de brief binnen. Nav een email hebben ze mij ook gebeld. Krijg een beetje het idee van een sterfhuisconstructie. Ook ik heb dan maar een offerte bij Hartog opgevraagd. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om te wisselen van verzekeraar maar dit is een beetje een principe kwestie. De forumkorting kan een doekje voor het bloeden zijn, maar helaas niet door MS.

04 mei 2009 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
@ JosB,

Een schade zelf regelen door een schadeformulier direct naar Turien sturen dat moet geen probleem zijn. Afspraken maken met de garage waar gerepareerd moet worden en afspraken met de schade-expert dat lukt me ook wel. Verder zie ik op dit moment ook niet in wat een tussenpersoon meer te bieden heeft in mijn geval (1 auto verzekering), dus........ zeg je dat ik eigenlijk helemaal geen tussen persoon meer nodig heb en kan ik met een gerust hart slapen of zijn er zaken waar ik niet aan gedacht heb?

04 mei 2009 21:45
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Vandaag is voor het eerst het bedrag van € 12,50 door de gewraakte tussenpersoon van mijn giro afgeschreven (automatische incasso). :evil:
Ik ga direct contact opnemen met mijn nieuwe tussenpersoon of mijn verzekering al is overgezet.
En laat uiteraard het bedrag terugboeken.
Overigens, voor zover ik weet is de automatische incasso voor verzekeringspremie en niet voor provisie.

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 05 mei 2009 11:11, in totaal 1 keer bewerkt.

05 mei 2009 10:46
Profiel
Een update:
Inmiddels contact opgenomen met de tussenpersoon waarnaar ik de Porscheverzekering heb laten overzetten.
De opdracht tot overzetting is momenteel bij Turien ingediend, maar nog niet afgehandeld. Zodra gebeurd, ontvang ik bericht.
Het terug laten boeken van de automatische incasso via internetbankieren (in ieder geval bij de ING) was een kwestie van een paar muisklikken.
Ik had destijds inderdaad gemachtigd voor automatische incasso voor de premiebetaling en niet voor provisiebetaling. :evil: :evil:

05 mei 2009 11:10
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
bovenstaande post hoef je niet volledig te quoten. H.

Je kunt je rekening zowiezo laten blokkeren voor ale incasso's op het rekeningnummer van de tussenpersoon.
Je zou ook een formele klacht bij de bank kunnen neerleggen over het onrechtmatig incasseren (het is immers bewust gedaan en geen vergissing !!!).

De tussenpersoon loopt daarmee uiteindelijk het risico dat hij het recht om incasso's te kunnen doen kwijtraakt. :shock:

05 mei 2009 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ik had mijn polis gefaxt naar mijn tussenpersoon (niet MS dus) en heb vandaag bericht gekregen:
Citaat:
Wij kunnen de autoverzekering zonder consequenties overvoeren naar ons kantoor. Wij sturen
je een overvoerformulier toe ter ondertekening en dan is het allemaal op korte termijn geregeld.

Dat klinkt dus goed. Mocht iemand ook interesse hebben om zijn verzekering gewoon door te laten lopen maar dan via een andere tussenpersoon (dus niet meer via MS), stuur me even een pb-tje dan geef ik je de contactgegevens door.
Ik verdien hier zelf niks mee; 't kost me alleen tijd. :x

05 mei 2009 14:44
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Ik rij momenteel niet eens in mijn auto (363 dagen per jaar dus) en heb (ook bij Multisafe) wel mijn verzekering aangehouden.
Vorig jaar heb ik al een hoop gezeik gehad omdat ze mijn adreswijziging nooit hadden ontvangen (waar was die extra fee ook al weer voor :bang: ) en ben ik als gevolg daarvan een tijd gewoon niet verzekerd geweest.
Nou ja, ik werk(te) met acceptgiro dus bij mij is i.i.g niks afgeboekt, maar deze extra kosten zijn procentueel echt buiten alle proporties vergeleken met de jaarpremie die ik betaal.

Lijkt me dus een prima tijdstip om het ook maar om te zetten.
Wat een Hollanders, eh geldwolven zeg :mrgreen:
Ben eens benieuwd of dat van die 10% die maar gaat overstappen gaat kloppen, het levert ze i.i.g wel extra werk op.... :scratch: :wink:

05 mei 2009 16:50
Profiel WWW
pat69 schreef:
Ik had mijn polis gefaxt naar mijn tussenpersoon (niet MS dus) en heb vandaag bericht gekregen:
Citaat:
Wij kunnen de autoverzekering zonder consequenties overvoeren naar ons kantoor. Wij sturen
je een overvoerformulier toe ter ondertekening en dan is het allemaal op korte termijn geregeld.

Dat klinkt dus goed. Mocht iemand ook interesse hebben om zijn verzekering gewoon door te laten lopen maar dan via een andere tussenpersoon (dus niet meer via MS), stuur me even een pb-tje dan geef ik je de contactgegevens door.
Ik verdien hier zelf niks mee; 't kost me alleen tijd. :x

Als je de assuradeur belt, dan zoekt men voor je op welke tussenpersoon bij jou in de buurt gevolmachtigd is voor de assuradeur. Die nieuwe tussenpersoon gaat desgevraagd voor je intermediairen, neemt voor het lopende jaar de huidige polis "over" en regelt het overzetten.
Volgend jaar kan de verzekeringspremie 10% duurder worden omdat de gewraakte tussenpersoon 10% collectiviteitskorting van de assuradeur ontving. Maar misschien gaat jouw nieuwe tussenpersoon die korting ook wel krijgen of heeft de gewraakte assuradeur die korting nooit doorgegeven (?).
Het voorstel hier op het forum om het onder elkaar te regelen en het aanbod van 5% forumkorting vind ik sowieso geweldig!

05 mei 2009 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Ik heb gisteren ook maar eens gebeld met Turien en Co. Zij geven aan dat ik mijn verzekering niet kan omzetten naar een andere tussenpersoon aangezien het een speciale deal is met multisafe. Als ik op de site kijk (van Turien en Co) zie ik dat er in de buurt nog wel enkele andere tussenpersonen zijn die als middleman werken voor Turien en Co. Ik begrijp uit de voorgaande berichten dat is dus wel kan switchen van tussenpersoon. Erg verwarrend allemaal?! :?

05 mei 2009 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
mod by horn - ajb niet de gehele bovenstaande post quoten. als je direct erna reageert, begrijpt iedereen wat je bedoelt en het leest een stuk makkelijker. :salut:

Ik heb vandaag ook gebeld met Turien en mij werd medegedeeld dat er wel degelijk van TP gewisseld kan worden. De dame heeft me zelfs 3 namen van TP's bij mij in de buurt gegeven waar Turien zaken mee doet. Eerst was het verhaal dat de premie zou wijzijgen (duurder worden) vanwege de speciale deal met MultiSafe maar bij navraag bij een collega blijkt even later het enige dat wijzigd is het eigen risico dat eur50,- duurder zou worden.

Ik ben het met je eens, zeer verwarrend allemaal. :scratch:

05 mei 2009 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Multisafe staat ook niet meer bij de Porscheverzekeringen op de startpagina, zouden ze van het hele zaakje af willen?
Ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen maar dat zal wel niet lang meer duren lijkt me zo.

05 mei 2009 20:42
Profiel
Update:
ING heeft de automatische incasso van € 12,50 die de gewraakte tussenpersoon op mijn rekening had uitgevoerd al weer teruggeboekt naar mijn rekening.
Piece of cake zogezegd; eigenlijk makkelijker gecorrigeerd dan geïncasseerd.

06 mei 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex 911 3.0SC- Ex Boxster Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.
eindhoven
Update:

Het is bij Turien en Co toch aangekomen dat ze bij Multi-safe veel klanten gaan verliezen, en men is nu achter de schermen
bezig om voorlopig alle Porsche polissen in eigen beheer te nemen (heeft niet de voorkeur) of een of meerdere
tussenpersonen in interesseren.
Hoefde nog geen aktie te ondernemen, wordt hierover geinformeerd wat er gaat gebeuren (Lees einde Multi-Safe)
Dit is de laatste stand van zaken.

12 mei 2009 10:10
Profiel
:popcorn:

Interesting...

12 mei 2009 14:45
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
We wachten af.

12 mei 2009 15:48
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ook is er blijkbaar enige willekeur, want nog geen brief ontvangen van Multisafe of een spontane incasso gespot. Vreemd gebeuren, dat wel :cry: :roll:

12 mei 2009 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Citaat:
nog geen brief ontvangen van Multisafe

Wss is hun briefpapier op en moeten ze vooruit betalen voor nieuwe :twisted:

12 mei 2009 21:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende