Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:49

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Water in benzine,motor start niet meer 911 930 3.3 turbo '78 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Bericht Water in benzine,motor start niet meer 911 930 3.3 turbo '78
Een paar maanden geleden net voor ik men auto naar de garage stuurde
Om hem te laten spuiten wou ik nog even bij tanken omdat de benzinetank bijna leeg was
Dus nam ik thuis ( bij men ouders een kannetje om te tanken , er zat nog een litertje in
Maar omdat dit niet genoeg is natuurlijk ging ik het kannetje gaan opvullen bij de pomp.
Na het opvullen en starten van de motor draaide hij nog een paar minuten soepel.
Toen begon de motor te sputteren en draaide zeer slecht en daarna kreeg ik hem niet echt meer aan de praat. Dus even dacht ik dat er met de benzine van de pomp iets mis was, dus even men vader erbij halen dacht ik (die kent wat van auto's maar een porsche daar heeft hij ook weinig ervaring mee), toen men vader kwam kijken vroeg hij me '' heb jij met dit groene kannetje benzine gaan tanken??'' ik euh ja. Wel zegt ie ''daar zat wel water in he!'
Water in een kannetje dat ook voor de grasmaaier wordt gebruikt??? ''ja''.
Toen heb ik dan maar de benzinetank laten leeg lopen nieuwe benzine er in en hem terug aan de praat gekregen. Daarna auto naar de garage gedaan om hem te laten spuiten. Een paar maanden later is hij dan veel later dan verwacht klaar. Ik gelukkig  totdat ik de auto wil starten blijkt dat de motor niet meer draait.
Na een paar leidingen gedemonteerd te hebben kwam ik terug wat water tegemoet,
En alsook een bruine roestige smurrie.
Toen besloot ik de Fuel distributor te demonteren en uit te kuisen, bezine tank er uit genomen
Binnenin gekuist en gedroogd,nieuwe benzinefilter en nieuwe benzine (deze keer zonder water)
Maar hetzelde probleem blijft zich voor doen, wanneer ik het contact aanzet draaien de bezinepompen
En denk ik te horen dat er teveel druk in de Fuel distributor terecht komt alsook de injector blijft sproeien zonder te stoppen . als ik het contact terug uit draai blijft er nog even benzine uit de injector te komen voor een tien tot vijftiental seconden. Wanneer ik wil starten slaat de motor niet aan. Als ik de twee relais verwijder van de benzinepompen draai hij even. Ook heb ik nu gemerkt dat er benzine in de olie is gekomen.
Ik denk aan het overdrukventiel die vooraan horizontaal op de Fuel distributor zit.
De Control piston krijg ik er niet meteen uit dus denk ik dat die vast zit en er geen benzine terug vloeit naar de benzinetank. Weet iemand hier meer over? Als de Fuel distributor op druk komt stoppen de benzine pompen niet met draaien s-:
Kan er mij iemand helpen aub?

Alvast bedankt voor de hulp

30 apr 2009 23:48
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Bericht Re: Water in benzine,motor start niet meer 911 930 3.3 turbo '78
Een werkplaatshandbook kan hier gevonden worden
http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm
op pagina 90 / 177 kan op nummertje 5 de Control piston worden gevonden...

30 apr 2009 23:59
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik zou je er graag bij willen helpen, maar ben niet technisch genoeg. Als het echt alleen water is, zou ik een tijdje door blijven starten totdat de benzine weer door de kanalen loopt?

01 mei 2009 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Het water is er allemaal uit, daar ben ik nu zeker van omdat ik alles er uit heb gehaalt en een week laten drogen
de Control piston heb ik er niet uit gekregen. moet dit er los inzitten of spant dit er in?
Alvast bedankt voor de reactie

01 mei 2009 0:06
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
morgen ga ik proberen de control piston er uit te krijgen, ik weet nog niet hoe en zo te zien zijn er niet zoveel mensen van op de hoogte... :idea:
ik zal morgen wat foto's nemen en posten, misschien is het dan makkelijker om een conclusie te sluiten. ik hoop op een tip van jullie die ik goed kan gebruiken. tot dan!

01 mei 2009 22:53
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
control piston heb ik eruit gekregen , maar nog steeds waneer ik men contact aan zet beginnen de injectors te sproeien, pompen stoppen niet met draaien als aales op druk is....
waar en wanneer moeten de pompen stoppen met draaien? en wat of waar zorgt er voor dat als de ignition op druk is dat de pompen stoppen? alvast bedank

02 mei 2009 12:34
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Waardeloze situatie.
Van een afstand is het altijd moeilijk om zo'n situatie te overzien.

Het meest voor de hand liggende zou ik mee beginnen. Brandstofleidingen, pomp, filter(s) schoonmaken/doorblazen/vervangen. Injectoren laten reinigen. Mogelijk zelfs de motorolie.

Volgens mij moeten de injectoren in een gesloten stand blijven zodra de spanning er afgaat.

Wat een beetje water al niet kan aanrichten.

02 mei 2009 19:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Het probleem is gevonden, :lol: door dat de control piston van de benzine overdruk vast hing heeft ie waarschijnlijk door overdruk een rubberen
o-ring beschadigd in de fuel distributor, die dat om de piston in het midden zit van de fuel distributor. we kunnen weer verder met het op^bouwen van de wagen. binnen twee maand moet ie af zijn. ik zal nog foto's posten om duidelijker het probleem voor te leggen, zo kan ik misschien iemand tijd sparen.

04 mei 2009 21:19
Profiel Facebook  ICQ 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]