Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:05

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
alarm klasse 3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 cabrio, 968 cabrio, 993 cabrio, nu 993 coupé
Den Haag
Bericht alarm klasse 3
Heeft er iemand ervaring met een geplaatst klasse 3 alarm die het bestaande Porsche-alarm stoort? Wordt "gestoord" van die 2 "kastjes" aan de sleutelbos. Heb overigens een 993. :drive:

04 mei 2009 23:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: alarm klasse 3
porsche alarm laten deactiveren... :idea:

04 mei 2009 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Lijkt mij dat indien er twee alarminstallaties op zitten, je degene die geen klasse 3 is, laat uitschakelen! Heb je ook geen gedonder meer met twee van die kastjes aan je sleutelbos.

aanvulling @horn: zelfde gedachte op dezelfde tijd

@Yvonne: welkom op dit forum, eerste bericht? Toch?

04 mei 2009 23:19
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Hallo Yvonne,
Welkom hier! :salut: Wellicht in een apart draadje nog eens voorstellen?

04 mei 2009 23:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
'n kundig inbouwstation kan beide systemen als 1 systeem maken - en daarmee heb je dan ook maar 1 AB nodig :idea:

04 mei 2009 23:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
als je er al een volledig klasse 3 systeem op hebt, zou ik ze niet laten samenvoegen. heb je alleen maar risico dat je geneuzel krijgt met je SCM goedkeuring. Ik zou dus niet op zoek gaan naar een kundig inbouwstation, maar naar een kundig uitbouwstation... :lol:

05 mei 2009 7:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Moest voor de verzekering in mijn cayman ook een klasse 3 alarm plaatsen. Dit zijn ze op locatie wezen doen door clifford. Is gewoon via de porsche sleutel, dus geen kastjes, laat staan extra kastjes. Werkt perfect. Dit was een aktie van de goudse verzekeringen en daardoor kreeg ook 50% van de aanschafprijs retour!

05 mei 2009 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
Paul, jij hebt het voordeel dat de 'af fabriek' startonderbreker bij de Cayman in de sleutel zit. Bij de 993 heeft Porsche een Drive Block Systeem ingbouwd dat over de originele afstandsbedieningen loopt. Zoals al eerder gesuggereerd kan een goede alarm inbouwer dit systeem 'doorlussen' zodat je met 1 afstandsbediening kunt werken. Wel altijd de originele afstandsbediening erbij houden, het kan weer in werking treden bij stroomuitval waarna het weer 1 malig gedeactiveerd hoort te worden. Er bestaan overigens uitbreidingssets obv het standaard Porsche alarm in de 993, maar deze worden conform klasse 3 ingebouwd zonder certificaat.

05 mei 2009 9:14
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bij mij is het originele alarm, naast het klasse III-alarm, ook nog aanwezig. Inderdaad vervelend die twee kastjes. Samenbouw is mogelijk. Wel indrukwekkend die drie knipperende ledjes, misschien schrikt dit nog extra af.

05 mei 2009 10:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Ik heb een cobra klasse 3 alarm in mijn 964 zonder fabrieksspul. Maar nadat ik de accu heb gewisseld/vervangen gaat ie piepen als ik em wil activeren :scratch: Gepoogd om e.e.a. de deactiveren, not. :( Terwijl de startonderbreker wel werkt en ik er gewoon mee kan rijden. Iemand suggestie ? (sorry voor vervuiling topic)

05 mei 2009 10:12
Profiel
Moderator
PF #57
cobra bellen met het serienummer. is waarschijnlijk weer een of andere activeringscombinatie die je moet doen met de verschillende knopjes etc. hoop dat dit werkt.

05 mei 2009 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Olaf schreef:
'n kundig inbouwstation kan beide systemen als 1 systeem maken - en daarmee heb je dan ook maar 1 AB nodig :idea:

Laat klasse 3 verwijderen en het Porsche-alarm uitbreiden, ben vandaag bij garage langsgeweest. Lijkt me de beste oplossing!

06 mei 2009 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Hette schreef:
Paul, jij hebt het voordeel dat de 'af fabriek' startonderbreker bij de Cayman in de sleutel zit. Bij de 993 heeft Porsche een Drive Block Systeem ingbouwd dat over de originele afstandsbedieningen loopt. Zoals al eerder gesuggereerd kan een goede alarm inbouwer dit systeem 'doorlussen' zodat je met 1 afstandsbediening kunt werken. Wel altijd de originele afstandsbediening erbij houden, het kan weer in werking treden bij stroomuitval waarna het weer 1 malig gedeactiveerd hoort te worden. Er bestaan overigens uitbreidingssets obv het standaard Porsche alarm in de 993, maar deze worden conform klasse 3 ingebouwd zonder certificaat.

Ik heb inderdaad naast het originele Porsche-alarm een klasse 3 die is ingebouwd. Nadat ik had getankt en weer weg reed (moest op 2 alarmknoppen drukken!) ging motor "pruttelen" en sloeg af. 1ste keer, na enkele keren starten, deed ie het weer. De 2de keer niet, soort enorme "backdraft" van witte rook uit de motor (onsteking vond dus ineens plaats) . Door de kracht e.e.a. losgeschoten. Heb vermoeden dat klasse 3, Porsche alarm stoort. Klassse 3 afgekoppeld, geen probleem meer. Moet het wel oplossen. Dit in mijn 4de Porsche, heb dit niet eerder meegemaakt.

06 mei 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
yvonne schreef:
Laat klasse 3 verwijderen ........Lijkt me de beste oplossing!

En hoe denkt de verzekering daar over. :?: :idea:

07 mei 2009 3:00
Profiel
Citaat:
Laat klasse 3 verwijderen en het Porsche-alarm uitbreiden

naar klasse III neem ik aan en dan is aan de verzekeringsvoorwaarden voldaan.

07 mei 2009 8:16
Profiel
Moderator
PF #57
als je toch een gecertificeerd kl 3 alarm hébt ga je dat toch niet laten uitbouwen? temeer daar je een geupgrade porsche alarm naar klasse 3 nooit als klasse 3 gecertificeerd krijgt, naar ik meen.

07 mei 2009 9:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
temeer daar je een geupgrade porsche alarm naar klasse 3 nooit als klasse 3 gecertificeerd krijgt, naar ik meen.

Dat lukt iig wel bij de 996, want ik heb mijn porsche alarm laten upgraden naar Kl. 3 met certificaat (merk alarm Porsche). Of dat ook bij een 993 kan?

07 mei 2009 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Het Porsche alarm van mijn boxster is uitgebreid naar klasse 3 en er is een SCM certificaat bij. Merk:DEFA en gedaan door Autotronica in Ankeveen.

07 mei 2009 9:16
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Dat hebben ze bij bij ook gedaan. Standaard 993 Porsche alarm (klasse 2) + upgrade naar klasse 3 + SCM certificaat.

07 mei 2009 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Lees de berichten van Hette en Horn. Porsche alarm klasse III is mogelijk maar wordt niet gecertificeerd. Ik heb hetzelfde probleem. Twee kastjes zijn onhandig maar niet uitgekeerd krijgen bij diefstal is nog veel vervelender. En, overstappen op een watergekoelde is ook geen optie..... :wink:

Gr,

Ed

07 mei 2009 9:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Waag er eens 'n ritje naar Vlaardingen aan :arrow:

Auto Electronica HOTO
Nijverheidsstraat 16
3133 ER Vlaardingen
010 4354653

.. zij hebben redelijk veel ervaring met Porsche en de daarbij behorende alarm-systemen. :idea:

07 mei 2009 9:27
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
993Yvon schreef:
Lees de berichten van Hette en Horn.

Ik zou de andere berichten ook lezen. :wink:

07 mei 2009 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
@yvonnne : zou ik ook doen. Alle extra meuk eraf laten halen en vervolgens een origineel Porsche alarm uitbreiding.

Porsches met fabrieksaf een SCM klasse 3 alarm hebben ook een certificaat. Ik zie niet in waarom dat achteraf niet zou kunnen. En upgrade van SCM klasse 2 naar 3 betekent een bewegingssensor en een sirene met noodstroomvoorziening; 2 kastjes dus. Geen rocket science. Volgens mij is het Porsche systeem modulair, dus kun je die kastjes gewoon met stekkerverbindingen toevoegen. Helemaal als dit met aftermarket toevoegingen mogelijk is, moet dit met origineel spul kunnen. Maar misschien moet je tevoren wel dat certificaat na installatie claimen. Wie het dan ook gaat inbouwen.

Overzichtje

Klasse 1
bestaande uit een elektrisch systeem met minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, geen detectie en geen alarmering:
- minimaal twee blokkeringen (startmotor + extra blokkering, niet zijnde de
startmotoronderbreking)
N.B.: Af-fabriek systemen voldoen reeds met een onderbreking op het motormanagement

Klasse 2
bestaande uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie en alarmering.
- minimaal twee automatische blokkeringen conform klasse 1
- omtrekdetectie en ruimtelijke detectie;
- akoestische signalering
- optische signalering

Klasse 3
bestaande uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie, alarmering alsmede een noodstroomsirene, uitgebreid met hellingdetectie.
- blokkering conform klasse 1 alsmede blokkering startmotor
- omtrekdetectie en ruimtelijke detectie
- optische signalering
- hellingdetectie
- akoestische signalering door middel van een noodstroom sirene

Laatst bijgewerkt door Anton op 07 mei 2009 11:56, in totaal 3 keer bewerkt.

07 mei 2009 11:31
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Anton schreef:
Porsches met fabrieksaf een SCM III alarm hebben ook een certificaat.

SCM (TNO) is 'n nederlandse goedkeuring van bepaalde alarm-systemen ... en daarmee lijkt het mij zeer sterk dat je deze goedkeuring kan krijgen op een origineel fabrieks-alarm :idea:

... de verklaring dat het fabrieksalarm gelijkwaardig is (of zou zijn) aan 'n SCM/TNO Klasse II of Klasse III is wel te begaan :wink:

07 mei 2009 11:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Heb de SCM certificering beveiligingsklasse 3 bij afgifte deel I voor de Boxster hier voor mijn neus liggen.

Waar heb jij je informatie vandaan?

Laatst bijgewerkt door Anton op 07 mei 2009 12:03, in totaal 4 keer bewerkt.

07 mei 2009 12:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende