Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: prijsverschil 993t-996t
In rechte lijn zijn de 993 en 996 ongeveer even snel. Het verschil in topvermogen en pk/kg verhouding is namelijk minimaal. Op een circuit liggen de kaarten anders, daar is de 996 TT simpelweg sneller. De rondetijd op de Nordschleife spreekt boekdelen Overigens is de reden dat de 993 TT nog zo duur is absoluut niet dat hij nog (bijna) zo snel is als een 996 TT. Het is meer het design en de al dan niet gehypte status. Dat de auto snel is, helpt hooguit mee aan de hoge prijzen.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 mei 2009 13:29 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Dat doe jij evenzeer! Daarenboven spreek ik van hernemingscijfers waarin de 993 TT uitblinkt en zie ik die op de door jou aangegeven site niet staan (1 van de 2 linken werkt ook niet). En heb de cijfers eveneens gegeven, denk niet dat alles wat niet op het internet staat onbetrouwbaar is (integendeel). Nogmaals: Hernemingen 80-120 km/u vanuit 3de: 2"822 (993 TT) 3"772 (996 TT) 3"514 (997 TT) Hernemingen 80-120 km/u vanuit 4de: 4"080 (993 TT) 4"412 (996 TT) 4"369 (997 TT) Nogmaals over circuit spreek ik niet, maar het is een feit dat een 996 TT op geen enkel vlak een vuist kan maken richting 997 TT. En de 993 TT kan dit (schijnbaar) wel!
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
05 mei 2009 13:40 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
Re: prijsverschil 993t-996t
sprak de man die net een 996 GT3 heeft aangeschaft
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
05 mei 2009 13:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Nee, ik hou mij aan de feiten. Ik zeg niet dat er geen acceleratiecijfers zijn waar de 993 hoger in scoort, ik zeg alleen dat over het geheel genomen de 996 gewoon ook in de acceleratie wint. Dat de 993 in de 80-120 goede resultaten neerzet vind ik leuk, maar dat maakt hem niet de snellere. Ik weet nog dat de Peugeot 309 GTI-16 een toptijd in 80-120 neer zette in de AutoVisie. Het snelst gemeten, sneller dan onder meer de BMW M3. Dat is leuk, maar we gaan toch niet net doen alsof die 309 ook echt de snelste auto van dat moment was? Ik heb je aangegeven dat ik geen enkele test kan vinden die gelijke cijfers produceert. En ik verwijs naar einszweidrei omdat het voor iedereen netjes controleerbaar is. Ik ga dus niet af op een enkele test, maar op meerdere tests. Uit alle mij voorliggende tests blijkt de 996 sneller dan de 993. Dat jij dan een test hebt waar iets anders uit komt kan, maar dat maakt het niet de waarheid. De 993 kan dat ook niet tov de 996. En ik geef je ook even mee dat de door jou genoemde acceleratie van 100-200 vreemde resultaten geeft: 100-200 km/u 10"051 (996 TT) 9"441 (993TT)Einszweidrei komt met: 993: 12,1 en 10,8 996: 10,4, 9,7 en 10,4 Nou is dit geen exacte wetenschap, ik haalde al aan dat ik een 9,2 aantrof. Maar ik zie bepaaldelijk niet dat de 993 op dit sprintje een voorsprong heeft (integendeel!), waar jouw bron een zeer duidelijke voorsprong laat zien. Misschien dat bij die test een 993 turbo is gebruikt die extreem goed presteerde. Dat kan, niet iedere motor zal exact hetzelfde presteren. De grote lijn blijft echter dat uit alle tests die ik zo even produceer de 996 zowel in sprint, top en circuittijd beter presteert. En dat laat onverlet dat de 993 misschien op 80-120 in 3e en 4e versnelling wat sneller is. Zou zo maar kunnen. En de reden zal vast te vinden zijn in de overbrengingsverhoudingen. Maar het voordeel daar moet dan wel elders een nadeel zijn.
|
05 mei 2009 14:12 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: prijsverschil 993t-996t
De discussie over prijsverschil, is nu in een discussie over wie het snelste is, geworden, Jammer dat Soesterberg niet doorgaat,hadden we een shoot out kunnen houden bv van 100->200
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
05 mei 2009 14:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Die had ik wel geinig gevonden. Ik heb met de performancebox al een 7,9 sec. gemeten, dus: bring it on!
|
05 mei 2009 14:28 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Tja, hoe meer magazines, hoe meer verschillende data. Maar om dan te concluderen dat de 996 TT snellere acceleratie- en hernemingscijfers kan voorleggen vind ik wat kort door de bocht. Auto, Motor & Sport vond bijvoorbeeld vrij gelijke data: 0-100 km/u beide 4,3s 0-160 km/u beide 9,5s 0-200 km/u 15s (996 TT), 15,1s (993 TT) Maar uit alle andere data die ik heb bleek de 993 TT sneller te accelereren (net nog eens AutoGids erop nageslagen en de kilometer uit stilstand deed de 993TT daar in 22,8 tegen 23,0 voor de 996 TT)... Dat je die hernemingen van 80-120 km/u niet kan terugvinden is wel logisch, denk niet dat het een test is die vaak wordt uitgevoerd. Toch vind ik het een mooie 'party trick' die de 993 TT kan voorleggen. Iets wat bijdraagt tot de eerder vermelde cultstatus. Via het forum en enkele (standaard) 993 en 996 Turbo's kan dit debacle wel eens worden nagegaan. Dan mag jij natuurlijk met je bom op wielen niet meedoen!
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
05 mei 2009 15:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Laten we het er dan maar op houden dat er geen sluitend bewijs is voor de stelling dat de 996tt niet in staat is om de acceleratie van de 993tt te evenaren.
|
05 mei 2009 15:17 |
|
|
Graaf
NB
|
Re: prijsverschil 993t-996t
ehm kan ik me al aanmelden
|
05 mei 2009 15:39 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Tis toch logische dat de 996 goedkoper is , onderhoud is duurder ....komt door koelvloeistof die die nodig hep
_________________________________________ Timeless objects
|
05 mei 2009 16:02 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Beetje kolen op 't vuurtje als de discussie bijna afgelopen is Marc?
|
05 mei 2009 16:05 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: prijsverschil 993t-996t
ik zeg sprinten met de ruf en de zwarte kogel van DS...dat lijkt me nu echt eens mooi om te zien!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 mei 2009 16:15 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Dan doene ik ook wel mee , alleen tegen die van DS dan , de RUF is hopeloos snel
_________________________________________ Timeless objects
|
05 mei 2009 16:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Dat moet interessant worden. Regel het maar. Vanaf stilstand hou ik er niet van, slecht voor de auto, maar 100-200: kom maar op!
|
05 mei 2009 16:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Ruf CTR2 is toch sneller? Die scoort op einszweidrei 8,0 van 100 naar 200. Dus het zou toch interessant moeten zijn. Overigens, jouw auto scoort 11,2 volgens einszweidrei, dus...
|
05 mei 2009 16:31 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Kom kom...er rijden wel meer en wss snellere auto's rond hoor ; denk dat we elkaar niet veel zullen ontlopen.
|
05 mei 2009 16:34 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: prijsverschil 993t-996t
kennen jullie papenburg? daar kan het goed en veilig geregeld worden .. ga wel even bellen, heb nog wel ergens een kaartje liggen van iemand die daar weer de juiste mensen kent.... is een kombaan waar de rechte stukken hiervoor geschikt zijn en waar je dus de ruimte hebt.. is alleen niet zo makkelijk toegankelijk..mercedes testgebied..
teuge is een leuke tweede..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 mei 2009 16:34 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Als het goed nat is wil ook nog wel even meedoen op een parcours maar niet in een sprint.
Heb ik eens gedaan bij Lelystad half kombaan en half lastig bochtig parcours waarbij vooral de achterwiel aandrijvers het moeilijk hadden met de waterverplaatsingen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 mei 2009 16:45 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Meten is weten , results van Nordschleife, speciaal voor DS met zn Zwarte kogel
37. Porsche 997 Carrera S (2008 facelift) 7:50 158 ´08 385 / 1425 45. Porsche 996 Turbo 7:56 156 ´00 420 / 1540
_________________________________________ Timeless objects
|
05 mei 2009 17:00 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Maar wie zat er achter het stuur en onder welke omstandigheden?
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 mei 2009 17:12 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Heren, ik heb er 1 met "maar" 480 pk maar weet zeker dat ik jullie er allemaal uittrek............. boys and their toys..........
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 mei 2009 17:39 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Ik in ieder geval niet http://www.fastestlaps.com kan je ook zien wat de iconen op andere tracks behalen
_________________________________________ Timeless objects
|
05 mei 2009 18:08 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Wat zie ik weer zo'n wie heeft de langste discussie. Iemand haalt aan dat het slechts emotie is, ja he he daar draait het bij alle porsches toch ook juist om?? Anders kun je net zo goed een Nissan of Subaru kopen. En die onzin over die paar tienden sneller of langzamer. Alsof je dat merkt. Trouwens 98% van de 911 Turbo rijders wordt op de Nurburgring om de oren gereden door de corsa's, alfa's en escorts en niet alleen al omdat je meer te verliezen hebt bij een foutje.
Lijkt een beetje op de vraag waarom een rijtjes huis in Blaricum net zo duur is als een vrijstaand huis in Almere. De markt bepaald dat het zo is.
Ik heb persoonlijk voor een 993 TT gekozen omdat ik dat gewoon de mooiere 911 vindt, overigens vind ik dat er in de 993 C2 cabrio veeeeel meer emotie zit qua geluid. Terwijl de 964 eigenlijk als gegoten lijkt te zitten, alles voelt lekker direct en strak aan. Kortom maar net wat je belangrijk vindt.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
05 mei 2009 18:35 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Ik waag dat te betwijfelen........
_________________________________________ Boxer power.
|
05 mei 2009 19:53 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: prijsverschil 993t-996t
Het ging toch over de prijsverschillen? Wat boeit het dat de 996 TT sneller is op de Nordschleife en de 993 TT sneller op de Hungaroring in Budapest, bij wijze van spreken. Wat boeit het dat de 996TT wellicht (maar wellicht ook niet) op 70% van de circuits sneller is, maar op 70% van de Zwitserse bergwegen langzamer dan de 993 TT. Ieder zijn meuk.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 mei 2009 20:05 |
|
|