Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:39

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
993 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 993 Cabrio
We overwegen een 993 Cabrio te kopen.

Tot op heden een BMW Z1 gereden, maar die hebben we verkocht omdat we samen met onze zoon (2,5) willen gaan touren. Het alternatief zou een BMW 6 serie zijn.

Tot welke leefdtijd / lengte kunnen kinderen comfortabeler meereizen in een (open) 993 Cabrio?

En hoeveel last heeft men van de wind indien je zonder windschot rijdt?

In de Z1 was het veel comfortabeler met windschot, in de 6 serie (afgelopen weekend gereden) viel het reuze mee.

De 993 heeft natuurlijk als voordeel dat hij veel waardevaster is dan de 6 serie, maar daar in tegen is de 6 weer luxer.

We vinden het zeer moeilijk om een keuze te maken en zouden jullie advies zeer op prijs stelen.

Aanstaande Zaterdag gaan we bij de Bock in Heythuysen een proefrit maken.

07 mei 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 993 Cabrio
Het nadeel van een 993 cabrio is het ontbreken van uitzicht naar de zijkanten vanaf de achterbank bij gesloten kap. Sommige kinderen worden hierdoor wagenziek.

07 mei 2009 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Welkom.

Tjsa advies vragen op een porscheforum tussen een 6 serie en een 993 cabrio...... Een 6 serie vind ik een "foute wagen" Dat vond ik al bij het uitbrengen en dat wordt naarmate de leeftijd van de auto verstrijkt alleen maar erger. :(

Als je kinderen comfortabel wilt vervoeren moet je niet kiezen voor een cabrio, maar dat is mijn mening.
Ik vind het heerlijk zonder windschot te rijden, maar niet harder dan 140 want dan wordt het allemaal wat winderig zeg maar. :mrgreen: Ik heb zelf een 964 cabrio, maar om daar nu een kleine in mee te nemen met windschot uit :roll: Nee.
De opmerking m.b.t. een gesloten kap en wagenziekte van Patrick is een veelgehoorde opmerking.

Er zullen nog wel reacties komen van forumleden in het bezit van een 993 cabrio met kids. Veel plezier en succes met de leuke zoektocht :thumleft:

07 mei 2009 15:01
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ik heb geen jonge kinderen meer, dus over meerijden kan ik niet oordelen. Met windschot is het bijna altijd comfortabel. In de zomer, als het warm is, is het ook zonder windschot heerlijk.

07 mei 2009 15:16
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Patrick schreef:
Sommige kinderen worden hierdoor wagenziek.

... andere juist weer niet omdat ze gedwongen worden vooruit te kijken :wink:

07 mei 2009 15:45
Profiel WWW Facebook 
Het kan best dat je gelijk hebt, alleen zien ze dan volgens mij nog steeds niets anders dan de achterkant van een stoel. :cry:
Dus proefrijden met kind achterin. :drive:

07 mei 2009 15:53
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Vraag het even aan forummer Maxfli. Heeft net (weer) een 993 cabrio aangeschaft en heeft kleine kinderen. :idea:

07 mei 2009 16:10
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Voordat ik mijn windschot kocht, reed ik in mijn 964 cabrio regelmatig met mijn twee oudste kinderen achterin (toendertijd drie en vijf). Met de zijruiten omhoog heb ik ze nooit horen klagen. Ze zitten vrij diep en daardoor nog redelijk beschut.
Uitproberen dus.

07 mei 2009 16:29
Profiel
981 Boxster GTS
TD (zonder I) schreef:
.... Een 6 serie vind ik een "foute wagen" Dat vond ik al bij het uitbrengen en dat wordt naarmate de leeftijd van de auto verstrijkt alleen maar erger. :(

Hebben al die BMW's volgens mij last van . . . . . . . :wink:

07 mei 2009 18:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Achterin is erg krap hoor; niet te vergelijken met bv een BMW-3 achterin.
Mijn jongste van 6 kunnen kan nog wel achterin; die van acht is krap; die van 11 niet te doen.
Langere ritjes zijn sowieso is lastig; omdat ze helemaal geen zicht naar buiten hebben en erg krap zitten (dicht op de voorstoelen).

07 mei 2009 19:03
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ewout schreef:
... kinderen achterin (toendertijd drie en vijf)..

Toen paste ze zelfs nog onder het windschot :mrgreen:

07 mei 2009 19:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 4S -ex 993C2-ex Cayenne S
0165
Heb zelf een 650i coupe gereden, twee kinderen (9 en 11 jaar) passen daar goed achterin, ze vonden het heerlijk zitten zelfs in die kuipjes. Als je de voorstoelen niet helemaal naar achter zit gaat dat goed. Bovendien heeft de 6 best een aardige kofferruimte.

Heb nu een 993 coupe, maar daar proberen ze geeneens om achterin te komen. (ze zijn nu wel weer twee jaartjes ouder)
De kofferruimte houdt ook niet over. Daarentegen is de 993 wel waardevaster EN natuurlijk lekker luchtgekoeld :!:

07 mei 2009 20:49
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Mijn dochter van bijna 5 vind het geweldig achterin, zowel open als dicht. Op snelweg is niet echt meer een succes (open), de rest gaat prima. Hoe oud zijn je kinderen?

Marino

07 mei 2009 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Harley schreef:
Vraag het even aan forummer Maxfli. Heeft net (weer) een 993 cabrio aangeschaft en heeft kleine kinderen. :idea:

:ba:

Het is geweldig! Had eerst een 993 C4 waar de kinderen (inmiddels 10 en acht) het enige leuke het schuifdak vonden. Niet dat ik die auto heb gekocht destijds voor hun, maar toch wel zo leuk als ook zij eens meerijden met papa. En nu, sinds 3 weken, de 993 cabrio uit 1997. Heb ook getwijfeld aan een bmw 6 of een audi s4 maar een Porsche is toch more fun. En waardevaster.

Het mooie is dat mijn kinderen juist geweldig veel plezier nu beleven aan de Porsche. Ze zitten het liefste achterin, want daar waait het zo lekker. De ruimte is wel kleiner tov de C4, de stoeltjes staan meer verticaal (voor de kap). En af en toe met alleen de jongste lekker toeren, windschot erop en knallen maar. Oho pap, je rijd 180! Met de kap eraf toeren we wat af inmiddels. Het verschil met of zonder windschot is er wel degelijk, vooral als het wat kouder (onder de 10 graden) is vinden de kids het dan niet zo leuk meer achterin. Voorin kan je de verwarming laten blazen en de stoelen verwarmen. En ja, achterin zitten met de kap erop is geen lol voor ze want er zitten geen zijruitjes in. Wagenziek zijn ze (gelukkig) er niet van geworden.

Tot slot, mocht je het budget ervoor hebben, ga voor een model met varioram. De motor is aanmerkelijk anders dan die zonder, ik ervaar het als krachtiger en met het klankpakket geniet ik nog meer dan voorheen van het motorgeluid (op de C4 had ik overigens ook een klankpakket).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes, en veel plezier zaterdag, het wordt lekker weer dus met een beetje geluk....

07 mei 2009 21:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Maxfli schreef:
Tot slot, mocht je het budget ervoor hebben, ga voor een model met varioram. De motor is aanmerkelijk anders dan die zonder, ik ervaar het als krachtiger en met het klankpakket geniet ik nog meer dan voorheen van het motorgeluid (op de C4 had ik overigens ook een klankpakket).

De 14 pk méér zal niet merkbaar zijn en de lange versnellingsbak - van de laatste (varioram!) modellen - verknalt de snelle pret :idea: :x

Verschil in geluid verwacht ik niet.
Overall: ga proefrijden en oordeel zelf :)

07 mei 2009 21:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Paul van Engelen schreef:
Verschil in geluid verwacht ik niet.

Is er wel ... als die Varioram-kleppen open gaan :wink:

07 mei 2009 21:26
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Gaaf hoor, zo'n zoektocht. Ik zou het wel weten :!: :wink:

Afbeelding

07 mei 2009 21:42
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
zijn ooit met een 993 carrera 4 cabrio naar belgie gereden met de kap open en windschot in de auto. germ mn zus, die zat niet comfortabel kan ik je garanderen. Ook ooit met de kap dicht met 4 volwassenen in de auto gezeten. ik zat voorin maar kan je zeggen dat het er niet lekker uit zag. met kleine kinderen(tot jaar of 6-7) moet het makkelijk kunnen. nadeel is idd dat je zitjes waarin je ze zet erg laag zijn waardoor je eigenlijk niet naar buiten kan kijken(omhoog kan wel natuurlijk :ba: ) 6 serie vind ik mooie auto, maar emotieloos. porsche is een porsche, de naamt zegt eigenlijk al genoeg. als je een porsche rijdt, wie geeft dan nog wat om comfort? :? (niet te serieus nemen die laatste opmerking :wink: )

07 mei 2009 23:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
De kids zijn nu 7 en vinden het nog altijd geweldig achterin, alhoewel ze liever voorin (met stoelverhoger) zitten :wink: . Met dak open gaat ook prima zolang je de snelweg maar vermijdt en het aardig weer is.

07 mei 2009 23:19
Profiel
Nine-eleven schreef:
TD (zonder I) schreef:
.... Een 6 serie vind ik een "foute wagen" Dat vond ik al bij het uitbrengen en dat wordt naarmate de leeftijd van de auto verstrijkt alleen maar erger. :(

Hebben al die BMW's volgens mij last van . . . . . . . :wink:

Ho ho!!!

08 mei 2009 11:01
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
+1 :wink:

08 mei 2009 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
In de meeste :!: bmw's kun je de eerste twee a drie jaren gezien worden, daarna gaat er volk in sturen waarmee ik niet geassocieerd wil worden. That's it. Tevens vind ik een aantal modellen van bmw nou niet om naar huis te schrijven, denk aan de vorige 7 serie of 6 serie.

Uitzonderingen daar gelaten :arrow: http://www.witmerodijk.nl/2008/index.php/cars/car/433 Niks mis mee en de kids kunnen ook achterin mee :mrgreen:

Voordat er geroepen wordt "zeker nooit mee gereden" Zeker wel, het genoegen gehad van de eerste serie 323I, 318I en 325E automaat en een tijdje een 330d automaat en M5 gehad, heerlijke bakken allemaal. Maar er zit een houdbaarheidsdatum op.

08 mei 2009 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
TD (zonder I) schreef:
In de meeste :!: bmw's kun je de eerste twee a drie jaren gezien worden, daarna gaat er volk in sturen waarmee ik niet geassocieerd wil worden. That's it...
Wat een onzin!

08 mei 2009 11:58
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
en zoals een gewaardeerde moderater dan altijd zegt; en alle negers zijn lui..

wat een onzin zeg....

08 mei 2009 14:34
Profiel
GerbenJ schreef:
TD (zonder I) schreef:
In de meeste :!: bmw's kun je de eerste twee a drie jaren gezien worden, daarna gaat er volk in sturen waarmee ik niet geassocieerd wil worden. That's it...

Afbeelding wel lekker volk :D

08 mei 2009 14:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende