Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:55

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Is acceptatie verzekering met oud SCM certificaat mogenlijk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Is acceptatie verzekering met oud SCM certificaat mogenlijk?
Naar Aanleiding van het draadje van Yvonne: --> viewtopic.php?f=1&t=22974
En hierbij de volgende opmerking:
Hette schreef:
Veel verzekeraars, in ieder geval Henk Hertog, accepteren ook een verklaring van de dealer waar de uitbreidingsset voor 964 en 993 in wordt besproken.

Heeft mij nogmaals aan het denken gezet. Dus probeer ik via deze weg ook een antwoord proberen te vinden op een brandende vraag. Alle feedback die TOTMBO heeft gekregen via dit forum betreffende het Alarm was zeker :thumleft:

:mrgreen:

Er zit een goed werkend alarm klasse III in de Porsche. Helaas zit er een verouderd SCM certificaat bij.
Aangezien dit verouderd is kan ik er geen nieuw certificaat meer bij krijgen. Zover was ik al. Ik heb dit bij het inbouwstation en zowel bij SCM nagevraagd. Dikke pech dus.

Ik vind het persoonlijk te belachelijk voor woorden om voor de verzekering een geheel nieuw Klasse III alarm in te bouwen. (Volgens DIKS hoef ik geen Klasse III te voeren, maar dit geloof ik niet met een Cabrio.. )

Zijn er ook mensen die een verouderd certificaat hebben maar dat na een keuring van bij een willekeurig (door de verzekeringsmaatschapij aan te wijzen) inbouwstation ofzo wel acceptatie plaats vindt?

Ik ben benieuwd of er ook andere wegen naar Rome .....

08 mei 2009 1:59
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Is acceptatie verzekering met oud SCM certificaat mogenlijk?
Wist niet eens zeker of er wel een SCM certificaat bestond voor mijn 964 alarm. (los van de sticker die er op zat.)
Bij de door Frank Schmidt uitgevoerde AKK heeft hij het verlopen certificaat opnieuw geactiveerd. Uiteraard na
controle op de juiste werking van het alarm. Op basis van het chassisnummer was het oude certificaat gewoon
traceerbaar. En blijkbaar ook te reactiveren!

NB: ik heb nu dus een recent gedateerd certificaat zwart op wit (per fax van SCM). Maar Frank is dan ook
gewoon een OK kerel, die je echt helpt daar waar hij dat mogelijk acht.

08 mei 2009 2:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Ik las dus ook al van Olaf over deze sticker. Waar zit deze eigenlijk? :scratch: Het enige wat ik van het alarm kan zien is de hoorn en daar zit volgens mij geen sticker op.

Ik heb het nummer op het oude certificaat nagetrokken via de site van SCM en dit nummer bestond niet meer. :?

08 mei 2009 3:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
Sticker zit bij mijn 964 op de achterrruit, middenonder. Maar daar staat geen nummer op, ofzo.
Frank heeft het toepasselijke certificaat in een SCM systeem gevonden mbv het chassisnummer van de auto.
Als hij dat kan, zou dat toch bij elk SCM keuringsstation ook moeten kunnen? Succes, joh!

08 mei 2009 3:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
PaulusdB schreef:
Sticker zit bij mijn 964 op de achterrruit, middenonder. !

Vandaar... Bij mij zijn ze vergeten een achterruit er in te zetten... :mrgreen:
Vraag me af waar ze 'm plakken bij een Cabrio.. :scratch:

Volgens mij hebben we inderdaad niet via chassisnr. geprobeerd. Dat is nog een strohalm die ik kan proberen als ik weer terug ben. Ik vind het dan wel raar dat ze bij SCM mij vertelden dat je niet een nieuw certificaat kan krijgen zodra de oude is verlopen. :twisted: . Of was het in jou geval dat het herkeuringstermijn nog niet was verlopen ??? (Na inbouw 3 jaar en daarna elk jaar zover ik weet)

Paulus bedankt voor de feedback....

Mocht dit nogmaals op een No GO uitlopen ben ik nog steeds heel benieuwd of er anderen zijn die via een andere weg een toelating bij de verzekering hebben gekregen als zijnde klasse III goedgekeurd.

08 mei 2009 4:26
Profiel
Bij mijn Porsche (3 stuks) heeft de verzekering nog nooit moeilijk gedaan, altijd het standaard alarm van Porsche is voldoende, dus nog nooit een verklaring moeten afgeven.

08 mei 2009 8:06
Moderator
PF #57
Tja, in Zeeland. Daar heb je geen boeven en rijdt de politie nog op varkens. :lol: Hier in de bewoonde wereld doet de verzekering, zeker bij cabrio's, erg lastig over alarmeisen... :idea:

cabrio wim schreef:
Bij mijn Porsche (3 stuks)

Maar binnenkort ga je hem toch opbouwen zodat het weer één stuks wordt? Toch :^: ?

08 mei 2009 8:09
Profiel
Laat mij dan maar lekker in de onbewoonde wereld wonen. :ba:

Het meccano pakket zal vanaf maandag opgebouwd worden, worden alle 1001 stukje weer een totaal Porsche. :wink:

08 mei 2009 8:32
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
hmmm heerlijk wim, hste gaat nu beginnen geniet er van want het is zoweer voorbij

08 mei 2009 8:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Je kunt je Alarm laten keuren en wel degelijk een nieuw certificaat erbij krijgen. ( mits natuurlijk het certificaat is afgegeven op het alarm in jou Porsche)

08 mei 2009 9:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
yohanv schreef:
Of was het in jou geval dat de herkeuringstermijn nog niet verlopen?

Jawel, hoor. Die was verlopen. Een ander SCM erkend keuringsadres had hetzelfde verhaal als bij jou. Wellicht toch
ingegeven door een misplaatst streven naar extra omzet. :x

08 mei 2009 9:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
PaulusdB schreef:
Sticker zit bij mijn 964 op de achterrruit!

Als het zo makkelijk zou zijn ... :lol:

Voorbeeldje van SCM/TNO sticker - in dit voorbeeld zit het hele alarm dan ook in de sirene :roll:

... deze zit op de moederkast van het alarm :arrow:

Afbeelding

Dit zijn de raamstickers :arrow:

Afbeelding

... om aan te geven dat er 'n SCM/TNO alarm in je auto zou kunnen zitten :wink:

08 mei 2009 9:40
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Johannes. Als je het huidige certificaat hebt staat daar een nummer op en kun je op de site van SCM kijken wat de status is en waar het bij hoort.
Bij herkeuring kan het zijn dat als een alarm niet meer in productie of 'out of support' is dit inderdaad ook niet meer herkeurd kan worden en een SCM certificaat op afgegeven kan worden.
Helaas rest er dan weinig meer dan een upgrade of nieuwe alarm inbouw.

08 mei 2009 12:56
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Heb wel de sticker op de ruit, alleen geen certificat. Verder met verzekering geen problemen gehad. Overigens wel goed om te horen dat Frank dit kan nakijken. Mocht ik er binnenkort zijn, dan kan hij nakijken of er (oud) certificaat aanwezig is.

08 mei 2009 12:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Master Ken schreef:
Heb wel de sticker op de ruit ...

Dat zegt dus helemaal niks over het daadwerkelijk aanwezig zijn van 'n SCM/TNO alarm - of de werking daarvan :idea:

08 mei 2009 13:07
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
PaulusdB schreef:
ik heb nu dus een recent gedateerd certificaat zwart op wit (per fax van SCM)

Realiseer je wel dat dit een kopie van het certificaat is en het niet zo hoeft te zijn dat de verzekeraar dit accepteerd. Het originele certificaat met hologram en echtheidskenmerken wordt namenlijk maar één maal afgegeven door het SCM.

Master Ken schreef:
Overigens wel goed om te horen dat Frank dit kan nakijken. Mocht ik er binnenkort zijn, dan kan hij nakijken of er (oud) certificaat aanwezig is.

Dit kun je zelf ook; Controleren / zoeken certificaten
Als het certificaat aanwezig is kun je een PDF downloaden. Voor de echtheid en wat het voor de verzekeraar waard is zie mijn commentaar hierboven.

08 mei 2009 22:27
Profiel WWW
Gemert, N-Brabant
Maurice, bedankt voor de tip.

Krijg overigens de melding dat de auto niet gecertificeerd is. Ook wel logisch heb dit zelf nooit (meer)laten doen na aanschaf. Kan misschien zijn dat dit wel in het verleden is geweest. Of moet dit dan worden aangegeven? :roll:

08 mei 2009 22:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik zal eens kijken. Vroeger kon je ook op basis van chasisnummer en certificaat nummer zoeken op de site. Dat zie ik nu niet meer. Anders even een mailtje aan ze sturen (zie betreffende pagina voor het mail adres)

08 mei 2009 22:45
Profiel WWW
Gemert, N-Brabant
Heb mailtje gestuurd. Ben benieuwd.

08 mei 2009 22:49
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Post even wat hun reactie is. Ben wel benieuwd want sinds kort is de hele certificering en natrekken van originaliteit van certificaten aangescherpt.

08 mei 2009 22:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
varieert per verzekering, mijn Boxster bij ASR ondergebracht casco, verouderd certificaat geen probleem :drive:

08 mei 2009 22:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Heren dank....

SCM site is intussen al een beetje aangepast zie ik. Ik heb geen abbonement dus online opvragen per chassisnr. gaat voor mij niet op.

Even ter verduidelijking. De Porsche is ook gewoon verzekerd. Via Diks.direct. (Niet echt tevreden hierover maar dat terzijde). Als ik DIKS zelf bel zeggen ze me dat Klasse III niet nodig is, maar als ik zelf doorspit in de kleine lettertjes wordt het wel degelijk geeisd. :scratch: Net zoals het taxatierapport niet nodig is... :scratch: En ik wil het zekere voor het onzekere, maar ook niet direct een duizend euro (?) neerleggen voor een nieuw alarm.

09 mei 2009 5:16
Profiel
Gemert, N-Brabant
Als je de bevestiging van Diks hebt per mail dat het niet nodig is, dan is dit toch voldoende?

09 mei 2009 8:48
Profiel
ik heb zo het idee dat er een aantal forummers zijn die niet weten hoe zij verzekert zijn..geen taxatie nodig betekent bij diefstal dagwaarde [en die is om te huilen] klasse 2 voldoende..ja ja wacht maar tot ie gestolen wordt..verzekert bij een flutmaatschappij idem....mijn alarm [klasse 3] had het begeven en ik heb er meteen een nieuwe in laten zetten..[had het certificaat van de oude dus had ook door kunnen rijden, maar bij diefstal lopen ze alles af...waar stond ie..bij de buren vragen af het alarm afging enz..dus moeilijk doen bij uitkeren] laat je [ouder dan 10 jaar] porsche taxeren [doen ze aan huis] zet er een goed alarm in en verzeker em tegen taxatiewaarde bij een goede maatschappij [flut maatschappijen werken tegenwoordig met dure 0900 nummers...als je dan wat hebt] een goed alarm is niet meer zo duur.....en laten we hopen dat het niemand overkomt maar bij diefstal heb ik liever de taxatiewaarde terug dan de dagwaarde....

09 mei 2009 15:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
bully schreef:
..geen taxatie nodig betekent bij diefstal dagwaarde [en die is om te huilen] klasse 2 voldoende..ja ja wacht maar tot ie gestolen wordt..

Precies mijn gedachte.....

Taxatie rapport heb ik wel direct laten doen na aankoop. En ook altijd leuk om te horen dat de taxateur onder de indruk is.. :lol:
Alleen zit het alarm mij dus nog niet lekker.

@Meester Ken... Dit is telefonisch toegezegd. :wink:

Ik heb na aanschaf destijds wel op internet gezocht naar de kosten voor het inbouwen van klasse III. Kosten ergens rond de 800 euro. Toen ik dit aangaf bij Renntech destijds kreeg ik het idee dat inbouwen rond deze prijs nog al eens problemen met zich meebracht.

Laatst bijgewerkt door yohanv op 10 mei 2009 2:05, in totaal 1 keer bewerkt.

10 mei 2009 0:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende