Auteur |
Bericht |
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Re: Goeiesmorgens oftewel WEER een nieuw MAUK cafe
Tsja, Olaf......je hebt gelijk! Mijn post was geschreven met kennis achteraf.
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
30 apr 2009 20:32 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Hoe langer je er over nadenkt hoe meer naar het wordt, heb bijna alle uitzendingen gezien en krijg eigenlijk direct kippevel. Hoe kan iemand het in vredesnaam in zijn hoofd halen zoiets te doen. Ben er eigenlijk kapot van.
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
30 apr 2009 22:10 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Zojuist hoorde ik dat het vijfde slachtoffer mogelijk de dader is. Dat zou niet zo mooi zijn, want ik zou toch graag willen weten wat zo iemand bezielt?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
30 apr 2009 22:13 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
kan mij niet zoveel schelen wat hem bezield gewoon kielhalen en vierendelen de idioot
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
30 apr 2009 22:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't zou wel de makkelijkste uitweg zijn - voor de dader
|
30 apr 2009 22:20 |
|
|
erwin996
M140i
|
En wat nu als het de dader helemaal niets uiitmaakt dat hij 30 jaar in de gevangenis zit? Dan maakt de belastingbetaler kosten om hem op te sluiten en het interesseert de dader allemaal niets. Daarmee schiet niemand iets op. Als je spreekt over "makkelijke uitweg", dan vind je het wellicht wenselijk of denkbaar dat de dader de consequenties van zijn handelen ervaart, en wel negatief ervaart. Het is echter niet aan anderen om te bepalen hoe iemand, en dit geval een dader van strafbare feiten, al dan niet denkt over de consequenties van zijn handelen. Denken dat je de dader extra straft door hem op te sluiten in plaats van hem dood te laten gaan is een beetje naïef.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 30 apr 2009 22:34, in totaal 3 keer bewerkt.
|
30 apr 2009 22:25 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
om kosten te besparen kun je hem ook even een uurtje met een bord om z'n nek met z'n naam loslaten in Apeldoorn
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
30 apr 2009 22:28 |
|
|
Olaf
|
Ik denk niet dat je 'm extra straft door 'm op te sluiten - het feit is alleen dat als de dader de dood vindt hij ook niet meer aangesproken kan worden op (of verantwoordelijk gehouden worden voor) z'n daden Zo zijn er nog duizenden ... denk niet dat je die ook allemaal dood wilt hebben
|
30 apr 2009 22:38 |
|
|
erwin996
M140i
|
En wat houdt dat dan in, aanspreken op zijn daden? Wat bereik je daarmee, dat hij tot berouw komt? Het is nog maar de vraag of een gek ooit tot berouw komt. Wie weet interesseert het de gek helemaal niets dat hij wordt aangesproken op zijn daden. Als ze uit zichzelf dood gaan, heb ik daar geen enkel probleem mee. Als een dader geen berouw toont, wat heeft de samenleving dan nog aan zo iemand, m.a.w. wat levert het de samenleving op om zo iemand op te sluiten als alternatief voor de (zelfgekozen) dood? Mensen die zware misdaden plegen, zijn toch de rotte appels in de samenleving. En rotte appels bewaar je ook niet.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 apr 2009 22:45 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Als het maar geen tweede Folkert van der G. verhaal wordt. Daar geloof ik ook nog steeds niets van. Daar heeft definitief meer achter gezeten. Kom op zeg; een dierenactivist die een lastig politicus omlegt, die geeneens iets lelijks zij over de dierenactivisten. En waar tientallen agenten in kogelvrijvest al klaar stonden om hem te arresteren!
Hier ook; had namelijk keurig zijn huur opgezegd, morgen zou er een nieuwe huurder in zijn huis gaan. Dus alles tot in de puntjes voorbereid? In ieder geval duidelijk voorbedachte rade; maar met welk doel? Dat bedoelde ik met mijn opmerking dat ik het jammer zou vinden dat hij zou zijn overleden; ik wil weten hoe het zat!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 30 apr 2009 22:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 apr 2009 22:49 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Goedenavond Wat zie ik? Staat iedereen droog hier? Hoe zit het met de tap Ik zal hem even laten werken. Aleemaal een biertje
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
30 apr 2009 22:50 |
|
|
Olaf
|
Inderdaad ... hangt er vanaf wat er vandaag op de tap is
|
30 apr 2009 22:50 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Radbout; je hebt groot gelijk; doe mij maar een koele warsteiner!
|
30 apr 2009 22:51 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Hier nog een liefhebber,dorst is groot
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 apr 2009 22:52 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
@Arenarood; begreep uit berichten van eerder dat je auto nu niet bevalt en dat je op zoek bent naar een nieuwe? een 993TT die niet bevalt is wel een beetje vloeken in de kerk hier?
|
30 apr 2009 22:54 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ja, het zou ook anders kunnen zijn. Maar genoegdoening van de samenleving (of slachtoffers) over het "ter verantwoording roepen" moeten we niet halen uit berouw of inzichten die de dader eventueel zou kunnen krijgen.
|
30 apr 2009 22:54 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Heren, er staat zoals altijd weer een fust Warsteiner onder de tap. Proost
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
30 apr 2009 22:57 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
De mensen die mijn auto goed bekeken hebben tijdens het RL Café die weten dat hij dringend aan een poetsbeurt toe was; vandaag begonnen met de buitenkant, eerst geheel gereinigd en daarna met de Harde Wax van Porsche zelf behandelt, echt supermooi! Morgen verder met wielen, dak, binnenzijde, ramen, leer en kunststof achterraam!
|
30 apr 2009 23:00 |
|
|
Lydia
|
Ik denk dat het enige kleine beetje geluk bij dit gebeuren was (als je daar al van kunt spreken) dat de auto de Naald heeft geraakt. Je wilt er niet aan denken dat de auto er langs geschoten was en vervolgens op de nog grotere mensenmassa was gereden op de weg naar het Paleis. Ik ken het daar als geen ander. Het is de weg naar mijn stamrestaurant naast Paleis het Loo toen ik nog in Apeldoorn woonde.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen willen dat hij blijft leven, berecht en bestraft wordt. Dat heeft niets met beredeneringen te maken, maar alles met een gevoel van gerechtigheid.
|
30 apr 2009 23:27 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
@Lydia: borrel?
|
30 apr 2009 23:54 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ben zeker niet op zoek naar een nieuwe,ik heb de auto nu 6 jaar en wil hem(haar)nog wel even houden Ik heb alleen een probleem,wat telkens weer terugkomt Ik vertel,als de auto weer naar m'n zin is, wel wat er aan gedaan is Geef nu nog maar een Warsteiner,om de aandacht af te leiden
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 apr 2009 23:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vanwaar deze geheimzinnigheid?
|
01 mei 2009 0:00 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Hier een vers getapte Warsteiner met zon'n mooi papieren kraag om de voet! Waarschijnlijk een niet zo groot probleem, wat wel veel irritatie oplevert! We horen het wel
|
01 mei 2009 0:01 |
|
|
Lydia
|
Ja, doe mij maar een cognac. Dubbele graag!
|
01 mei 2009 0:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik vind zo'n Warsteiner niet zo intuïtief..
|
01 mei 2009 0:02 |
|
|