Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 5:31

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Waar is die beroemde autobahn gebleven... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dit weekend naar Stuttgart geweest voor een bezoekje aan het Porsche museum. Ik had me verhuigd om eens lekker over die beroemde Duitse autobahn te 'blazen'. Maar ik vond het toch wel een afknapper, de wegen zijn vol, druk, voordurend in onderhoud en de max snelheid is voor grote delen niet onbeperkt. Mààààr.......de kwaliteit van het wegdek, vreselijk, een land als Duitsland niet waardig. Mijn nieren zitten bijna weer op z'n plaats (993 met M030 onderstel en 18 inch). Het vreemde is dat de kwaliteit van de secundaire wegen weer juist heel goed is.

Het museum is overigens zeer de moeite waard.

11 mei 2009 8:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Je moet inderdaad beter zoeken dan vroeger in Duitsland, naar de geschikte Autobahnen, maar ze zijn er gelukkig nog wel.

Ben het met je eens dat de provinciale weg over het algemeen kwalitatief beter zijn en ook erg leuk om over te toeren!

11 mei 2009 8:41
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik ben een paar weken geleden met mijn 964 (Bilstein onderstel) op en neer naar Frankfurt gereden en vond de kwaliteit van het wegdek ook enorm tegenvallen. Vooral boven de 200 km p/u moest ik in de bochten goed uitkijken. Er zat zelfs op een gegeven moment een BMW 135i (zeer snel wagentje overigens) voor mij die plots in een bocht helemaal naar de vangrail hobbelde. Ik dacht even dat ie er volop in ging. :?

11 mei 2009 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Dezelfde ervaring na mijn rondje Stuttgart/nurburgring, was alleen wel zeer te spreken over de 57, goede kwaliteit, erg rustig (mede door weinig op- en afritten) en overzichtelijk :drive:

11 mei 2009 11:08
Profiel Facebook  Twitter 
Ik vind het toch wel prettig om dit te lezen. Na pas twee keer over de autobahn met 200+ gereden te hebben zat ik met het gevoel dat het aan mij lag.
Van de zomer wil ik een paar keer lekker gaan rijden over de autobahn en ga in ieder gevel de 57 proberen. :drive:

11 mei 2009 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
In deze topic vind je nog een handige discussie over hoe en waar, met een handige link naar een overzichtskaartje

11 mei 2009 11:31
Profiel Facebook  Twitter 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Patrick schreef:
Ik vind het toch wel prettig om dit te lezen. Na pas twee keer over de autobahn met 200+ gereden te hebben zat ik met het gevoel dat het aan mij lag.

Tijdens het Autobahn uitstapje met Peter H. op 19 april heel relaxed vrijwel de 300 aangetikt met standaard PASM onderstel 8)

Toch wel een duidelijk verschil blijkbaar tussen de modellen/jaargangen/onderstellen :?: :wink:

11 mei 2009 11:52
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Paul van Engelen schreef:
Tijdens het Autobahn uitstapje met Peter H. op 19 april heel relaxed vrijwel de 300 aangetikt met standaard PASM onderstel 8)

Toch wel een duidelijk verschil blijkbaar tussen de modellen/jaargangen/onderstellen :?: :wink:

fijn gezelschap :shock: :wink:
997 heeft toch juist een top boven de 300?

11 mei 2009 11:58
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
In augustus organiseer ik een paar dagen Leipzig voor de NPC....geloof me de weg daarheen is echt ouderwets knallen...vooral het laatste stuk is echt recht en leeg.

Vier jaar geleden zijn we er met het forum ook al geweest.

Afbeelding

Paul had toen regelmatig vet 300+ zitten knallen....ik kon het met mijn instapKJN niet bijhouden :lol: :lol:

Dus niet naar Stuttgart (immer Baustelle) maar nach Osten..............

11 mei 2009 12:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Terugkomend van de Ring op de 1 heb je ook meestal een goed moment om je top uit te proberen. Ik heb daar vorige week nog 336 km/u op de teller (321 km/u GPS) gehad. Jammer van die begrenzer, de auto had nl. nog zin...

En in combinatie met de Ring is het natuurlijk gewoon een leuk uitje.

11 mei 2009 12:12
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
De Autobahn die ik als NL-er vaak pak (want dichtbij), de 3 en 77 zijn idd niet zo best. 250 vind ik wel genoeg daar, ivm slecht wegdek en drukte.
Verder naar het zuiden in DLD worden de wegen beter. Of naar het oosten, richting voormalig Oost-DLD. Drie- of vierbaans beton en lekker overzichtelijk. 8)

Gisteren ook op de 77 terug naar Boxmeer, daar zitten een aantal kuilen in de weg waar je bij 230 met de bodem de grond raakt. Tenminste, zo klonk het wel. :evil:
En van die fijne 'patches' op de rechterbaan, waardoor je alle kanten op stuitert. Kon ook niet naar de linkerbaan, daar reed zo'n stomme GT2. :lol:
GT3 is toch meer voor de bochten en tussensprintjes, niet voor straight line speed denk ik. Of het moet super glad asfalt zijn.

11 mei 2009 12:13
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Heb er gisteren toch 2x de 300 aangestipt.... (niet met de 993 natuurlijk, maar met de AM) :mrgreen:

11 mei 2009 12:23
Profiel
Patrick schreef:

En ervaring !
Dat ontbreekt mij ook.

Maar daarnaast worden er ook appels en peren met elkaar vergeleken. :roll:

11 mei 2009 12:24
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Marco schreef:

Inderdaad, opgave is 302, maar zo lang had ik net weer niet de ruimte.
Of vond ik het gewoon wel mooi, valt er nog een nieuw record te halen voor me 8)

11 mei 2009 12:26
Profiel
Patrick schreef:
Maar daarnaast worden er ook appels en peren met elkaar vergeleken. :roll:

Weet niet waar je op doelt, het zijn allemaal Porsches toch :?:

En met de 3.2 van '88 reed ik ook echt relaxed 240 (na het uitwegen :!: ) :P

11 mei 2009 12:29
Profiel
Dat wel, maar jij hebt niet gereden waar ik heb gereden en andersom.
Sommige stukken autobahn rijden niet zo lekker en andere stukken rijden goed.

11 mei 2009 12:33
Profiel
John schreef:
In augustus organiseer ik een paar dagen Leipzig voor de NPC....geloof me de weg daarheen is echt ouderwets knallen...vooral het laatste stuk is echt recht en leeg.

Dus niet naar Stuttgart (immer Baustelle) maar nach Osten..............

Uit de link van Strak boven, bedoel je deze: "-A38 van Gottingen naar Leipzig. Als de Nurburgring als Autobahn zou worden herboren, zou dit het zijn!" :?: :mrgreen:

11 mei 2009 12:35
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Moet zeggen dat er autobahn genoeg is waar je wel voluit kunt rijden. Over het algemeen zijn de druk bereden gedeelten minder van kwaliteit. De 57 en de 31 zijn (net over de grens) wel mijn favorieten. Ten zuiden van Stuttgart richting Munchen en Zurich liggen ook prima stukken om helemaal los te gaan.

11 mei 2009 12:43
Profiel WWW
Noord-Brabant
Marco schreef:

fijn gezelschap :shock: :wink:

997S haalt de 300 niet , misschien op de teller maar dan houdt het een heel eind op. Daar is al vaker het één en ander over te doen geweest dat de latere modellen maar weinig verschil maken met de wat oudere modellen. Ik kon redelijk eenvoudig een 997S cabrio bijhouden die er toch echt voor ging. Zal waarschijnlijk wel een automaat zijn geweest maar toch.....18 jaar verschil. :wink:

11 mei 2009 13:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Het viel mij van de winter ook vies tegen op de 3 en de 65 richting Freiburg. De links Rheinische.
Veel hobbels. Ook het vernieuwde wegdek tussen Arnhem en Oberhausen is slecht gelegd.
Op de 65 heb je van die mooie lange bochten.
Je krijgt als je boven de 200 zit af en toe een swieper omdat er dan een hobbel of gat is van jewelste.

De beste en rustigste dichtbij is Oberhausen Emden. Dus de snelweg evenwijdig aan NL.

11 mei 2009 13:53
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Franz schreef:

997S haalt de 300 niet , misschien op de teller maar dan houdt het een heel eind op.

Aldus AMS haalt de 2S de 300 km/u exact (302 aldus de fabriek, beetje tegenvallend, Porsche heeft de naam te onderdrijven) en de 4S 297 km/u.

Citaat:
Daar is al vaker het één en ander over te doen geweest dat de latere modellen maar weinig verschil maken met de wat oudere modellen. Ik kon redelijk eenvoudig een 997S cabrio bijhouden die er toch echt voor ging. Zal waarschijnlijk wel een automaat zijn geweest maar toch.....18 jaar verschil. :wink:

De oude 997S cabrio met tiptronic moet nog altijd sneller kunnen in rechte lijn dan een 964. De 964 loopt op de GPS met 17" 272 km/u maximaal. De 997S cabrio met tip moet toch zeker in staat zijn om ergens tussen de 280-290 te halen.

Huidige 997S met PDK is zonder meer bloedsnel, die schudt een 964 makkelijk van zich af en heeft op de Ring zelfs een betere tijd neergezet dan de 997 turbo!

11 mei 2009 14:12
Profiel
Moderator
PF #57
Holy Shit Devils Son, wat een tijden. Lijkt me oprecht een ervaring om 330+ op de teller te hebben op de openbare weg. :shock: Hoe was het verschil met hardrijden in je 964?

11 mei 2009 14:15
Profiel
horn schreef:
Hoe was het verschil met hardrijden in je 964?

De nieuwe ligt nog stabieler, wat ook niet gek is, aangezien die spoilers veel downforce genereren.

Het is wel aardig snel. :wink: De run heb ik enkele keren moeten onderbreken omdat er net iets meer verkeersdichtheid kwam (theoretische kans dat iemand wil gaan inhalen is genoeg om bij die snelheid van het gas af te gaan). Leuk om even te testen, maar eigenlijk te snel voor de openbare weg.

Minstens zo spannend: 270 op de teller net voor Swedenkreuz... 8)

11 mei 2009 14:31
Profiel
Noord-Brabant
Devils son schreef:
Franz schreef:

997S haalt de 300 niet , misschien op de teller maar dan houdt het een heel eind op.

Aldus AMS haalt de 2S de 300 km/u exact (302 aldus de fabriek, beetje tegenvallend, Porsche heeft de naam te onderdrijven) en de 4S 297 km/u.

Ik zie het al, jullie hebben het over een MY2008 997S. Ik had het over het eerste model 997S die een top haalde van maar liefst 293 km p/u.

Devils son schreef:
Franz schreef:
Daar is al vaker het één en ander over te doen geweest dat de latere modellen maar weinig verschil maken met de wat oudere modellen. Ik kon redelijk eenvoudig een 997S cabrio bijhouden die er toch echt voor ging. Zal waarschijnlijk wel een automaat zijn geweest maar toch.....18 jaar verschil. :wink:

De oude 997S cabrio met tiptronic moet nog altijd sneller kunnen in rechte lijn dan een 964. De 964 loopt op de GPS met 17" 272 km/u maximaal. De 997S cabrio met tip moet toch zeker in staat zijn om ergens tussen de 280-290 te halen.

Huidige 997S met PDK is zonder meer bloedsnel, die schudt een 964 makkelijk van zich af en heeft op de Ring zelfs een betere tijd neergezet dan de 997 turbo!

Ik had het over een tussensprint vanaf een pak 'm beet 120 km tot een 240 km. En daar liep ik steeds naar zijn bumper toe. Oké, ik zat in z'n slipstream maar hij ging steeds iets eerder op het gas. Top van een 'oude' 9974S Cabrio tip is 275 km p/u. :wink:

11 mei 2009 20:13
Profiel
Westervoort
Devils son schreef:
De run heb ik enkele keren moeten onderbreken omdat er net iets meer verkeersdichtheid kwam (theoretische kans dat iemand wil gaan inhalen is genoeg om bij die snelheid van het gas af te gaan). Leuk om even te testen, maar eigenlijk te snel voor de openbare weg.

Datzelfde heb ik ook wel eens aangehaald ; het kán wel...maar zijn bijna academische waarden. Eventjes 270-280 kun je nog eens doen, maar echt top is amper haalbaar ...en vind ík dan ook minder/tot bijna niet belangrijk.

Paul reed nogal makkelijk naar zo'n 296 op weg naar Meilenwerk, erg ontspannen, maar dan kom je toch verkeer tegen ; uitlopend gaat de auto zonder twijfel over die grens heen maar wss kun je dat dan maar heel kort rijden door genoemde redenen van Devil. Het is voornamelijk leuk om te weten voor jezelf.
Ben er trouwens wel van overtuigd dat er 964's zijn die erg hard lopen...herinner me dat de 964 van ErikE jaren terug ook hard liep bv.

11 mei 2009 21:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende