Re: Gezien: Porsche 911T - 1969
Dat WAUW gevoel (een klik, intuitie of hoe je het ook wilt noemen) kan wel degelijk bij een klassieker. Ik had al een aantal 914's gezien en degene die ik in 1999 gekocht heb wist ik binnen 5 minuten. Lekker oranje (phoenixred), dus de kleur was in ieder geval goed.
En zelfs de 1e lak! Zonder AKK maar met mijn eigen technisch inzicht en natuurlijk na een proefrit. Alles was origineel en derhalve 25 jaar oud dus heel veel technische revisie en achterstallig onderhoud gedaan samen met een vriend. En vervolgens verschillende vakanties naar Frankrijk en later Italie ondernomen zonder pech onderweg... Dus ook dat is mogelijk.
Wat betreft je zoektocht : voertuig toe aan een spuitbeurt en enkele roestplekjes die gelast moeten worden vind ik nog het minst interessante. Want dat kun je laten maken. Nieuwe verf is er in overvloed. Structurele roest van bijvoorbeeld de wielophanging of verrotte dorpelbalken is een ander verhaal, daar zou ik ook geen zin in hebben.
Maar een niet originele motor, een versleten interieur, niet originele velgen, missende delen (b.v. spiegels, raamhendels, vloermatten, zonnekleppen, targa dakje), verkeerde of zogenaamd gerepareerde bedrading, dat zijn de zaken waarop je stuk loopt. Zeker wat betreft tijd (o.a. zoeken naar delen) maar ook geld. Maar goed, het eerste is voor sommigen nu juist de hobby...
Ik vind de originele kleur (let op, niet lak) zeer belangrijk maar daar mag je anders over denken.
19K lijkt me overigens ook niet zo'n gekke prijs MITS de wagen en motor redelijk zijn. Ben je al achter de tip van TD(zonder I) aan geweest? Maakt op mij een betere indruk dan die Opel garage...