Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:51

Antwoord op onderwerp  [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Wat krijgt ie te drinken? Tanken jullie vaak "95" benzine ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Tanken jullie vaak "95" benzine ?
Waarom zou je Tamoil willen tanken? Het is gebleken dat merken zoals Tamoil, Vpower, Avia en de Witte pompen een wisselende kwaliteit brandstof heeft terwijl Gulf, BP en Esso weer wel redelijk constant zijn.

11 mei 2009 10:20
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Vpower ook??? :?

11 mei 2009 12:36
Profiel
Ik wil alleen weten waar Tamoil zit...

Zoals gezegd tank ik Kerosine op Schiphol!

11 mei 2009 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Toen ik mijn 924 had gekocht, uit gewenning hem met 95 vol gegooit. Toen ik afrekende dacht ik shit :bang:
Ben toen gewoon heel voorzichtig naar huis gereden en hem amper belast, daarna was er meteen een grote rit naar Limburg/Duitsland geplanned dus meteen 98 erin. Hij heeft geen pingelsensor dus vindt het risico toch wat te groot om op 95 te rijden, dan maar iets minder zooi bij de Appie kopen in de pauze's dan heb ik weer geld over voor 98 ;)

Hier in de buurt is wel Excelium en BP Ultimate te krijgen maar dat zijn bemande stations en dus duur. Ik rij nu gewoon naar Heemstede waarde de onbemande Esso aan één kant nog 98 wordt verkocht. Anders misschien maar is kijken naar octaanbooster voor bij de 95 te gooien, vraag me af of dat hetzelfde kost i.v.m. 98, dan kan ik gwoon hier in Haarlem bij de onbemande tanken naast de deur.

11 mei 2009 18:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Excellium is inmiddels in NL geen 98 meer. In België gelukkig nog wel.

Laatst bijgewerkt door Devils son op 12 mei 2009 9:50, in totaal 1 keer bewerkt.

11 mei 2009 18:41
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
:shock: oh nee?
volgende keer eens opletten, alhoewel ik nu al voorzie dat je gelijk hebt :wink:

11 mei 2009 18:51
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
XoReP schreef:
hier in Haarlem bij de onbemande tanken naast de deur.

Was bij Martin Schilder op de Leidsevaart geen 98 (tijdelijk :?: ) Shell verderop geen 98 en de onbemande pomp tegen Bennebroek aan ook geen 98 :evil:
Moet nu gewoon schema's bijhouden waar wel :scratch:

11 mei 2009 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens mij die Total aan de A200 heeft het wel nog (dichtbij voor jou). Voorlopig maar hopen dat de Esso het in Heemstede blijft houden, anders Hendriks (Haarlem en Vijfhuizen) die verkopen nog ook 98 naar mijn weten maar ik tank liever bij een merk-pomp.

11 mei 2009 22:05
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De BP waar ik tank (Zwart in Osdorp) meldt dat het wel 98 is. Het opvallend belachelijke is dat de mensen die de duurdere benzine tanken dat niet doen omdat het ultimate of excelllium of zo heet, maar juist vanwege de 98. Beetje dom van al die maatschappijen als ze daar vanaf gaan wijken.

11 mei 2009 22:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ver boven de 200 schreef:
De BP waar ik tank (Zwart in Osdorp) meldt dat het wel 98 is.

BP Ultimate is inderdaad nog steeds 98. Zit zelf tegenwoordig ook te mikken op BP binnen NL. Bijzonder lastig inmiddels.

11 mei 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Makro Delft, nog steeds 98 te krijgen.

11 mei 2009 23:15
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De adressen van BP downloaden op je tomtom!! :D :drive:

11 mei 2009 23:18
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Wimpie77 schreef:
Ik wil alleen weten waar Tamoil zit...

Zoals gezegd tank ik Kerosine op Schiphol!

http://www.tamoil.nl Kun je ook de plaatsen voor je navigatie downloaden.

Tamoil is trouwens geen producent maar alleen distributeur van brandstoffen.

12 mei 2009 0:22
Profiel
M140i
Devils son schreef:
Ultimate is inmiddels in NL geen 98 meer. In België gelukkig nog wel.

Welke Ultimate bedoel je?

12 mei 2009 0:36
Profiel
Piet schreef:

Welke Ultimate bedoel je?

:oops: Ik bedoelde de Excellium... Die van Total dus. :oops:

12 mei 2009 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Mijn vermoeden is dat de Superplus (98) er aan het eind van het jaar bij iedereen uitgaat. Dit o.a. vanwege het milieu maar ook omdat de afzet van 98 octaan relatief wweinig voorstelt in Nederland.

Om het gat op te vullen zou je technisch kunnen volstaan door een E10 op de markt te zetten: een Euro 95 met 10% bio-ethanol waarmee dan toch weer een (bijna) 98 octaan ontstaat en de brandstof toch binnen de daarvoor gestelde NEN Norm blijft. Ook vanuit milieuoogpunt een niet onlogische keuze én bovendien mogen nagenoeg alle auto's van ná 1999 erop rijden.

Maar ehm, die 993 van 1996 dan en die 964 van 1992 dan? Mag daar 10% bio-component in? Ziijn de rubbers, leidingen, pakkingen en klepzittingen daartegen bestand?
Tsja, dat moeten we t.z.t. dus gaan opvragen bij de dealer of importeur. Het lijkt me niet efficiënt als we vandaag direct allemaal individueel een briefje gaan sturen naar de dealer of importeur dus als het zover komt dan kunnen we dat beter voor een aantal motorseries/modellen centraal gaan opvragen. Wat mij betreft geen paniek, ik zie het wel met vertrouwen tegemoet. Wordt vervolgd.

Voor hen die dat niet zo zien zitten stel ik voor dat zij zich groeperen, een 5-tal oude tankwagens (40 kuub) op de kop tikken en er 200.000 liter Superplus in doen (€ 286.000,- en heel veel Freebees), gemiddeld verbruik 1/9 etc... :D

13 mei 2009 18:47
Profiel
mivali schreef:
Mijn vermoeden is dat de Superplus (98) er aan het eind van het jaar bij iedereen uitgaat. Dit o.a. vanwege het milieu maar ook omdat de afzet van 98 octaan relatief wweinig voorstelt in Nederland.

Zo lang als er auto's verkocht worden die zijn afgesteld op 98 (en dat worden er steeds meer), lijkt mij dat een domme regeling.

Ik heb langzaamaan ook een voorkeur gekregen voor Aral in Duitsland, omdat Shell gewoon weigert om een fatsoenlijke benzine in NL aan te bieden. Ik vrees wel dat het onder meer is ingegeven doordat teveel hollanders te kneiterig zijn om 98 in hun auto te stoppen, maar dan nog: als je benzine wil leveren moet je m.i. gewoon alle benzines leveren.

13 mei 2009 19:00
Profiel
Ik rij nu elke keer naar de BP hier op de ring. (Freebee pasje aangevraagd.) Heb daar toch een beter gevoel bij dan bij de V-Power. Moet wel even omrijden, maar ach, met de P is dat geen straf, ook al rij ik maar in een 4S en niet in een Turbo :twisted: :mrgreen:

13 mei 2009 19:04
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
mivali schreef:
Maar ehm, die 993 van 1996 dan en die 964 van 1992 dan? Mag daar 10% bio-component in? Ziijn de rubbers, leidingen, pakkingen en klepzittingen daartegen bestand?

De 964 mag gewoon 95 hebben, al tank ik in Duitsland en Zwitserland gewoon 100. Scheelt niks daaro!

13 mei 2009 20:27
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Wat krijgt ie te drinken? :idea:

waar ik 3 jaar geleden schreef:
Met mijn 964 onder vergelijkbare omstandigheden een aantal tankbeurten V-power getankt en vervolgens een aantal tankbeurten 95
:arrow: geen verschil gemerkt :!: :idea:

Ik tank vrijwel altijd "95" dus.

13 mei 2009 22:01
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S

Bij deze de topics (berichten) samengevoegd :salut:

13 mei 2009 22:26
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Probeer anders eens een keer RON100, daar heb ik goede ervaringen mee als je zo af en toe de snelheid wat opvoert. Vpower is al veel over geschreven dat het weinig verschil maakt t.o.v. gewone 95. Er is namelijk een Nederlandse VAG-tuner die precies bijhoudt welke auto wat presteert met verschillende merken brandstof. Esso, BP en Gulf geven de beste en meest constante prestaties. Gulf Challenger is op dit moment het beste wat er te krijgen is in Nederland.

13 mei 2009 22:27
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Wat krijgt ie te drinken? Tanken jullie vaak "95" benzine ?
3.2 met motornr 930-20 of 930-26 (CH) moet 98 hebben.

13 mei 2009 22:30
Profiel
Amsterdam
Volgens mij is er hier een spraakverwarring. Is Superplus 98 niet de benzine met Lood of loodvervanger. Volgens mij gaat het niet om de loodvrije 98. Die zie ik zeker niet van de markt gaan maar eerder doorgroeien naar loodvrije 100, zoals in Duitsland

13 mei 2009 23:00
Profiel
Groningen
Ik denk dat je Super (met lood(-vervanger)) bedoelt en het ging hier over Superplus (loodvrij).

13 mei 2009 23:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende