Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:45

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2492 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 100  Volgende
Goeiesmorgens oftewel WEER een nieuw MAUK cafe 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Goeiesmorgens oftewel WEER een nieuw MAUK cafe
Ook eens. Er werd gisteravond heel vaak gezegd: de koninklijke familie is aan een ramp ontsnapt. Hoe dan? Al had die Swift met 80 km/u de bus geraakt dan nog was er niet veel aan de hand geweest met de familie. Natuurlijk was het dan nog vervelender/heftiger geweest, maar een ramp voor de familie persoonlijk was het niet geworden (niet meer dan nu tenminste).

01 mei 2009 10:19
Profiel
Moderator
PF #57
MS964 schreef:
Er werd gisteravond heel vaak gezegd: de koninklijke familie is aan een ramp ontsnapt. Hoe dan?

Als er 500 kg springstof in die Swift had gelegen...

01 mei 2009 10:23
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Ja, dat snap ik. Ook als er een vliegtuig op de bus was neergestort. Maar dat is dus niet zo.

Het werd gebruikt in de trant van: 'de auto botste bijna tegen de bus, stel dat 'ie de bus had geraakt!'

01 mei 2009 10:29
Profiel
Omg. Amsterdam
Het is in 1 woord triest! Voor alle mensen die er bij betrokken zijn geweest en die daar bij waren. slachtoffers, kinderen (die leuk aan het zwaaien waren naar de bus), families, enz.. enz.. meer woorden heb ik er niet voor!

En het waarom? zullen we helaas nooit zeker weten!

01 mei 2009 10:49
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Dat we het waarom nooit zullen weten is nog het meest frustrerende.
Absoluut niet goed te praten wat deze man heeft aangericht maar ik ben met mijn kennis ook in de veronderstelling dat deze man een wanhoopsdaad heeft verricht. En om dan te zeggen 'dan hoor je niet in deze wereld thuis' is heel kort door de bocht. Iemand die enorm in de ellende zit kan een waas voor zijn ogen krijgen en in een ongeleide projectiel veranderen. Daar zijn gevallen genoeg van bekend en er zitten in veel gevallen keurige goed opgeleidde mensen tussen. Het is een emotionele beslissing die bij de mens zit ingebakken. Zoals ik schreef, ik wil het daarmee niet goed praten maar het is wel een heel ander geval dan iemand die zo'n actie doelbewust zou plannen. Dan zit er echt een steekje bij je los en mogen ze iemand van mij voor de rest van zijn leven opbergen.

01 mei 2009 13:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
de man heeft gezegt tegen de politie dat het een bewuste actie was :evil: en dus geen wanhoopsdaad

01 mei 2009 13:29
Profiel
Een bewuste daad om een wanhoops actie te plegen...

01 mei 2009 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
@ Lydia:
Citaat:
Het is de weg naar mijn stamrestaurant naast Paleis het Loo toen ik nog in Apeldoorn woonde.
Dan bedoel je vast De Echoput; da's daar idd bijna naast.
Kom bijna wekelijks wel over die kruising en als het ergens had kunnen gebeuren was het m.i. hier. Vind wel dat de bewaking er schromelijk gefaald heeft; zo'n "gap in security" mag en kan je toch als professional eigenlijk niet over het hoofd zien... En waarom is de dader eerder ergens weggestuurd en is DAT feit niet gemeld aan de overige beveiliging? Een vreselijk gebeuren idd. 's Avonds laat berichtte men dat de dader inmiddels hersendood was... Nou, dat was-ie volgens mij al een poosje van tevoren. Bah. :bang: Ben vandaag zelf jarig, maar vind er niet echt veel aan, zo met de vlaggen halfstok... Een trieste dag voor het hele land gisteren, door 1 malloot!
Als het idd een soort wanhoopsdaad was: diep triest... en wat kunnen we dan nog meer verwachten, zeker in deze crisistijd. Je moet er toch niet over denken dat iedereen die het even tegenzit zulke acties gaat bedenken. Ziek!

01 mei 2009 13:55
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ondanks alles toch gefeliciteerd.

01 mei 2009 13:57
Profiel WWW
ja turbi...gefeliciteerd :D

01 mei 2009 13:59
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Gefelicitee :flower: rd

01 mei 2009 14:09
Profiel Facebook 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Turbi, :D gefeliciteerd met je verjaardag en maak er toch maar wat moois van!

01 mei 2009 14:50
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
horn schreef:
...ik geloof dat deze man ten einde raad, volledig in de war, aandacht heeft gezocht. De veel extremere versie van de honderden mensen die de koningin een brief schrijven dat ze hun huur/hypotheek niet meer kunnen betalen en of de koningin kan helpen...

Deurwaarderbrieven beginnen toch met 'In naam der koningin' :?: Misschien heeft de heer Tates dat wat letterlijk opgevat en dacht dat Bea ze zelf schrijft. :roll:

Toch wel gefeiciteerd Turbi.

01 mei 2009 14:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
dank voor de felici's... word straks door totmbo naar Kasteel Staverden gebracht voor een verjaarsdiner... ga daar toch van proberen te genieten... Hoor net dat er een 7e dode is :oops:

01 mei 2009 16:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
genemuiden
turbi gefeliciteerd dan toch maar :ba:

en laat je avond nu niet verknallen door zo'n kl*****k :salut:

01 mei 2009 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
genemuiden
valt hier nog wat te beleven in het café :?:

doe mij dan maar een palmpje :salut:

01 mei 2009 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Ook weer gelijk in het nieuws: "het was een autochtone man". Vervolgens bij de praat op straat: "gelukkig was het een autochtoon" dat werd ook al gezegt bij Fortuin.
Wat voor land leven we dat dat belangrijk is. Het zijn vaak de grootste Drs. Janmaat types die dat als eerste roepen.

En dan nog 5% van de andere leeghoofdige stemgerechtigden roept:
"Zie je wel weer een autochtoon, wat is dat toch met die autochtonen....ze moeten ze allemaal het land uit zetten terug naar autochtonie" :bang:

Overigens is dit gewoon te vergelijken met een agent die zijn gezin afschiet of iemand die zijn huis met gezin erin afbrand, zijn auto met kinderen de plomp inrijd, etc. Wanhoopsdaad dus. Deze man heeft waarschijnlijk geen controle meer gehad over zijn eigen gevoelens/daden, een waas voor de ogen gekregen, iedere remming verloren en als een oermens tekeer gegaan van woede en frustratie. Dit oerbeest zit in ons allemaal maar we hebben dat door de eeuwen heen weten te temmen.

01 mei 2009 22:38
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Van harte Turbi. Ondanks alle narigheid toch gewoon van je verjaardag genieten.

Turbi schreef:
Vind wel dat de bewaking er schromelijk gefaald heeft; zo'n "gap in security" mag en kan je toch als professional eigenlijk niet over het hoofd zien... En waarom is de dader eerder ergens weggestuurd en is DAT feit niet gemeld aan de overige beveiliging?

Hier kun je qua beveiliging weinig aan doen. Wat moet je doen als iemand met een auto met ruim 100 km/u op een menigte af stormt. Ervoor springen?
En op het moment dat de man de eerste politiepost voorbij was gereden de Bosweg op was het maar 400 meter tot de crusiale plek. Voordat de melding denk ik over de porto's was gedaan was het leed al geschied.
Laat het officiele onderzoek nu maar uitwijzen of hier iets gefaald heeft. Wij kunnen er alleen maar naar gissen en zoals op alle fora laten mensen zich op dit moment (heel begrijpelijk overigens) door emoties leiden.

01 mei 2009 23:16
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Zelfs hier in het café wordt er over niets anders gepraat. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. :oops:
Laten we ons er bij neerleggen dat we nooit zullen weten en begrijpen wat deze man tot deze daad gebracht heeft. En wees daar alsjeblieft blij om.

Ik durf het bijna niet voor te stellen na alle zware woorden in dit topic maar het leven gaat nu éénmaal door en laten we de mooie momenten vooral ook (blijven) vieren :!: ... Biertje :?:

01 mei 2009 23:42
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Ja graag :wink:

01 mei 2009 23:48
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Wijze woorden radbout, past in een café (moeilijke onderwerpen) maar ik doe mee met een warsteiner! Vandaag mijn velgen gereinigd, de kap geimpregneerd en het kunststof achterrraam behandeld. Morgen starten met de binnenzijde, de auto wordt weer echt fraai!

01 mei 2009 23:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Proost heren, vanavond is het Hefe Weissbier!!

Apart iets meegemaakt vandaag: in de haven door een 84-jarige man aangereden. Hij reed achteruit mijn deur in toen ik aan het parkeren was. De arme man schrok zo van zijn actie dat hij vooruit reed en daarbij een andere auto waar hij omheen wilde rijden zowel van voren als van achteren schampte. De bestuurder van deze 3e auto bleek daarvan weer zo geschrokken te zijn dat hij bij het wegzetten van zijn auto ook weer een andere geparkeerde auto raakte :!:
We hebben dus met een hele groep schadeformulieren in zitten vullen. De 84-jarige was helemaal de kluts kwijt. Ik had de grootste moeite om hem gerust te stellen. Tot mijn grote schrik stapte hij daarna weer gewoon de auto in en ik kon hem niet verleiden om een taxi te nemen....

Laatst bijgewerkt door Rad911 op 02 mei 2009 0:07, in totaal 1 keer bewerkt.

02 mei 2009 0:01
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ken het niet, maar het smaakt goed! Kennen jullie de Harde Wax van Porsche zelf?? Echt een geweldig resultaat mee geboekt!

02 mei 2009 0:04
Profiel
Amsterdam
Eigenlijk ook wel een beetje sneu voor de man! Ik begrijp je dat je adviseerde een taxi te nemen of anders eerst tot rust te komen. De schoonvader van mijn broer vond auto rijden zijn een en al. Had ook een mooie wagen (BMW 730i), werd dement, maar die auto dat was nog steeds zijn ding. Hij was zo bang dat hij niet meer mocht rijden! Ik denk dat deze man ook zo bang was om het kwijt te raken dat hij zich niet wilde laten kennen en beslist geen taxi wilde nemen.

Was het de Porsche??

02 mei 2009 0:18
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik snap heel goed dat hij zelf weer wilde blijven rijden, maar hij bleef maar roepen dat hij een slechte dag had en vandaag niet in de auto had moeten stappen... Dus het leek me niet zo verstandig.

Het was overigens de lease-DD, ik ga nooit met de P naar de haven, dat is te kort om warm te worden :wink:

02 mei 2009 0:31
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2492 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 100  Volgende