Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:21

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Becker Indianapolis Pro vraagje na vervangen verdamper 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Becker Indianapolis Pro vraagje na vervangen verdamper
Afgelopen week de verdamper moeten laten vervangen (993 C2), de A/C wordt nu gelukkig weer lekker koud dus blij mee maar............tijdens het terugrijden zag ik tot mijn teleurstelling dat mijn radio aan de rechterzijde mooi vlak liep met het dashboard en de linkerkant wat hoger lag (terwijl hij keurig vlak lag toen ik de auto achterliet). Frontje lag helaas thuis en dus in de avond pas gecontroleerd of alles wel werkte. Ok, de radio (muziek) doet het maar op het display staat wel de melding 'gps ant err open'. Ok, zo'n radio terugproppen gaat niet altijd even makkelijk met alle kables erachter maar.....als Pietje Precies was ik wel even pissig.

Kan ik ervan uitgaan dat de GPS antenne dus niet werkt? Moet juist vandaag paar dagen naar Frankrijk dus daar baal ik van want dat is wel handiger met werkend navi. Sowieso balen omdat ik waarschijnlijk dus weer terugmoet naar mijn garage om de radio weer even netjes terug te laten plaatsen en ik had me voorgenomen om dat niet te vaak te doen .... :(

Is het wat jullie betreft slechts een kabeltje dat niet of slecht is gemonteerd of kan het ook te maken hebben met iets anders?

Groet,

Michel

09 mei 2009 8:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Becker Indianapolis Pro vraagje na vervangen verdamper
Wat let je om even de radio zelf eruit te trekken, even alle kabels aandrukken en kijken of je een los kabeltje ziet.
Wie weet is dit het en ben je met 5 minuten klaar, wel voorzichtig de radio weer terugzetten zodat ie er recht in komt :wink:

Is je garage vandaag niet open?
anders even naar een locale audio shop rijden als je het per se vandaag nog opgelost wilt hebben

09 mei 2009 9:26
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Als je de radio er zelf niet zo kunt uithalen zou je eens onder het dashboard kunnen duiken aan de rechterkant, op je rug, en dan kijken of je kunt zien wat er loos is.

09 mei 2009 9:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bij 'n 993 ga je niks zien - als je onder het dashboard kruipt :!:

De GPS antenne-aansluiting zit links-achter in de radio module gestoken - de radio module glijdt op twee beugels (achter het dashboard), die 'm ondersteunen.

De truuk is altijd om de radio netjes in het dashboard te schuiven - zonder dat enige kabel tussen de radio module en de beugels komt - dit kan lastig zijn.

In het minst erge geval ligt de module tegen de linker beugel aan - en steekt daarom uit - en is men de GPS antenne vergeten aan te sluiten.

Een ander scenario is dat o.a. de GPS antenne draad tussen de radio module en de beugel klem zit - en wss beschadigd is :shock:

Beide gevallen leiden tot 'n GPS antenne ERROR.

09 mei 2009 9:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Heren,

Hartelijk dank voor de moeite, ik heb me gered in Lille zonder GPS.....Morgen ga ik even puzzelen met de radio en dan zal ik specifiek even letten op jullie tips.....!

Merci en graag tot wederdienst bereid (als voormalig Clio Williams Rijder weet ik daar meer van dan van de 911 maar toch, als ik ergens mee kan helpen...)!

Groetjes,

Michel

11 mei 2009 20:09
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Afbeelding
Hiermee?

12 mei 2009 15:59
Profiel WWW