Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 7:35



Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Waar is die beroemde autobahn gebleven... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
@ Franz: Leg je er nou gewoon bij neer dat een 997 gewoon sneller is dan een 964, is niet zo erg, een 964 is snel zat.

Zoals Paul al zei: 260 in een oudere Porsche (bijv.964) voelt een beetje anders (lees: spannender) aan dan in een 997.

On Topic: Het laatste stuk autobahn naar de ring is een prachtig stuk, waar je redelijk vol kan gaan. Met als toetje een stuk Eifel. En vice versa natuurlijk :drive: :D


11 mei 2009 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
ruud964 schreef:
@ Franz: Leg je er nou gewoon bij neer dat een 997 gewoon sneller is dan een 964, is niet zo erg, een 964 is snel zat.


Had ik ook zeker gedaan als ik nooit achter een 'oude' 997S Cabrio met tip had gereden. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 mei 2009 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Jurgen schreef:
herinner me dat de 964 van ErikE jaren terug ook hard liep bv.


Tenzij je speelt met de eindoverbrenging of de toerenbegrenzer houdt het echt net boven de 270 km/u op.

Bij mijn auto is ook de toerenbegrenzing opgeschoven, anders had er ook niet de behaalde snelheid ingezeten.


11 mei 2009 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
270 km/u met een 964 is echt hard. Dan moet je ook recente schokbrekers hebben etc.
Moet eerlijk zeggen dat het Autobahnrasen niet zo leuk is als door de bergen te rijden.
Bochtenwerk en optrekken geeft toch meer plezier dan dat rasen.
Dan moet je heel vroeg opstaan.
_________________________________________
Last Rat standing


13 mei 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
270 met een 964 betekent vol in de toerenbegrenzer, 6500 rpm is namelijk ongeveer 260 km/h (met natuurlijk standaard wiel en banden maten)


13 mei 2009 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
soepkip 964 schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het Autobahnrasen niet zo leuk is als door de bergen te rijden.


Ik geniet ook meer van de Ring dan van de 1 onderweg... Maar goed, als je er toch bent...


13 mei 2009 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Devils son schreef:
De oude 997S cabrio met tiptronic moet nog altijd sneller kunnen in rechte lijn dan een 964. De 964 loopt op de GPS met 17" 272 km/u maximaal. De 997S cabrio met tip moet toch zeker in staat zijn om ergens tussen de 280-290 te halen.


Dat een 964 in de buurt komt van een 997S is inderdaad BS. Een 997 is weliswaar zwaarder en groter, maar heeft wel dik meer vermogen en ook een gunstigere c_d waarde.
Er zal zeker een externe factor van belang zijn als een 964 een 997S bijhoudt.
De 31 achter de grens is idd geweldig: erg rustig, en vooral naar Emden toe is het wegdek goed, meen ik mij te herinneren. Van het weekend nog even met 224 middels GPS gemeten kilometers per uur daar overheen gereden (255 op de teller). Ik zat alleen wel in de toerenbegrenzer, en over 2 weken mag ik het proberen met mijn 944S versnellingsbak achterin :D Ik verwacht wel 230 echte km's aan te kunnen tikken na een goede afstelling.


13 mei 2009 16:07
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik geloof het ook niet dat je met de 964 een 997 bij kunt houden.
De mijne is echt in topconditie maar op het slechte wegdek van de A3 rij ik liever 250 km/h met de Audi A6 dan de 964. Hij is dan zo gevoelig voor die hobbels die er af en toe tussen zitten dat je soms 0,5 meter opzij wordt gezet. Het lijkt mij dat door evolutie de 997 en andere jongere Porsches sneller kunnen rijden dan de mijne. In rechte lijn zou de 964 ze wel eens bij kunnen houden als hij in de slipstream zit. Hij is veel kleiner en lichter en wordt dan meegezogen. Ik heb max 250 gereden en ook niet lang omdat ik met zo'n ouwetje nog wat langer plezier wil hebben of voor de volgende bestuurder.
_________________________________________
Last Rat standing


13 mei 2009 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Peter 993 schreef:
Dit weekend naar Stuttgart geweest voor een bezoekje aan het Porsche museum. .................. Mààààr.......de kwaliteit van het wegdek, vreselijk, een land als Duitsland niet waardig.
Het museum is overigens zeer de moeite waard.


Idem, het ritje door de Eifel was minstens zo leuk.

Een korte impressie http://www.porscheservicecentrumtwente. ... uttgartrit
Foto's in de fabriek mocht natuurlijk niet............. :?
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


13 mei 2009 21:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
944 guy schreef:
Dat een 964 in de buurt komt van een 997S is inderdaad BS.


Toch wel jammer dat er niet goed gelezen word, zo ontstaan er namelijk misverstanden. Ik had het namelijk over meerdere sprintjes van +/- 120 tot 240 tegen een 2005 model 997 4S Cabrio met tiptronic die het opgegeven sprintje in 5.4 sec. doet. Gezien het feit dat de 997 een langere bakverhouding heeft is een 964 C2 niet direct kansloos. De reden dat ik er dichterbij kwam had te maken dat ik in zijn slipstream zat. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


13 mei 2009 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Denk dat hij/zij in een (te) hoog verzet zat. Tussen 100 en 200 pakt een 997S onder ideale omstandigheden al zo'n 4 seconden voorsprong, daarboven nog meer.
_________________________________________
Tjolk.


13 mei 2009 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Franz schreef:
De reden dat ik er dichterbij kwam had te maken dat ik in zijn slipstream zat. :wink:


Dan heb je flink zitten bumperkleven...

(ik denk dat slipstream wel meegevallen heeft)

Het kan best dat je deze auto hebt bijgehouden, maar dat heeft dan niet te maken gehad met dat de 964 op niveau 997 presteert, maar omdat die persoon voor je kennelijk niet zijn best gedaan heeft. Zelfs de 964 turbo 3.3 houdt een 997S niet bij.


13 mei 2009 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Heren, vergeet niet dat het om een 997 4S Cabrio MET TIP ging. :wink: 997S is natuurlijk helemaal geen partij voor mijn semi-klassieker of die Cuprohr met K&N filter moet ongehoord veel vermogenswinst geven. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


13 mei 2009 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Paul van Engelen schreef:
John schreef:
In augustus organiseer ik een paar dagen Leipzig voor de NPC....geloof me de weg daarheen is echt ouderwets knallen...vooral het laatste stuk is echt recht en leeg.

Dus niet naar Stuttgart (immer Baustelle) maar nach Osten..............

Uit de link van Strak boven, bedoel je deze: "-A38 van Gottingen naar Leipzig. Als de Nurburgring als Autobahn zou worden herboren, zou dit het zijn!" :?: :mrgreen:


grappig; de Nurburgring IS autobahn. Een 22 km lange, eenrichtingsverkeer, nergens toe leidende autobahn waar je tol voor moet betalen.
Dat is de reden dat je daar alleen met straatlegale auto's mag rijden, de politie er elke keer bij komt als er een ongeluk is gebeurd en je dus ongelimiteerd hard mag.
_________________________________________
'live like there is no tomorrow'


14 mei 2009 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
DS schreef:
Citaat:
maar omdat die persoon voor je kennelijk niet zijn best gedaan heeft. Zelfs de 964 turbo 3.3 houdt een 997S niet bij.
Dit zou best eens waar kunnen zijn. Je kunt wel een hele snelle auto hebben maar je moet ook wel durven en willen om zo hard te gaan. En omdat het een cabrio was zou het best wel eens een relaxte Porsche rijder kunnen zijn. Zo van 964 kom maar lekker hoor ik ben toch sneller. Ik heb ook wel eens achter een Maserati gereden met de A6 die echt niet harder kan dan 250 km/h en kon ik hem bijhouden. Hoe hard gaat zo'n 964 turbo dan Devils Son? Alleen jammer van zo'n lelijke spoiler. Dat is bij de 993 T minder lelijk.
_________________________________________
Last Rat standing


14 mei 2009 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
soepkip 964 schreef:
Hoe hard gaat zo'n 964 turbo dan Devils Son?


Voor alle cijfers verwijs ik je gaarne naar www.einszweidrei.de waar vele typen met geteste cijfers staan.


14 mei 2009 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Drewster schreef:

grappig; de Nurburgring IS autobahn.


Tolweg. Geen autobahn.


14 mei 2009 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
wel autobahn, da's de reden dat er geen snelheidslimiet geldt.
_________________________________________
'live like there is no tomorrow'


14 mei 2009 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Drewster schreef:
wel autobahn, da's de reden dat er geen snelheidslimiet geldt.


Dan zijn ze in overtreding, want de borden begin en einde autobahn staan er niet. Ik heb het ook nooit eerder gehoord dat het officieel autobahn is.


14 mei 2009 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Devils son schreef:
soepkip 964 schreef:
Hoe hard gaat zo'n 964 turbo dan Devils Son?


Voor alle cijfers verwijs ik je gaarne naar http://www.einszweidrei.de waar vele typen met geteste cijfers staan.


Dank voor de site. :wink: Ik zet 'm meteen in mijn bookmarks. Alleen zie ik hier niet de 997 4S Cabrio met tiptronic tussen staan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


14 mei 2009 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Franz schreef:
Alleen zie ik hier niet de 997 4S Cabrio met tiptronic tussen staan.


Met een beetje fantasie kun je aardig bepalen wat die tijden zullen zijn...


14 mei 2009 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Devils son schreef:
Jurgen schreef:
herinner me dat de 964 van ErikE jaren terug ook hard liep bv.


Tenzij je speelt met de eindoverbrenging of de toerenbegrenzer houdt het echt net boven de 270 km/u op.
.


Bedoel je daarmee GPS snelheid of op de teller?

Heb met mn 964 C2 in September iets boven de 285 gehaald op de teller en met de toeren tegen het rood....staat op foto trouwens

Dat was op de tolweg in Frankrijk, wat betreft wegdek erg goed te doen is. Alleen de gendarmerie denkt daar helaas anders over uiteraard.
_________________________________________
There's no better way to fly


14 mei 2009 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Captain 911 schreef:

Bedoel je daarmee GPS snelheid of op de teller?


GPS natuurlijk...


14 mei 2009 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Captain 911 schreef:

Dat was op de tolweg in Frankrijk, wat betreft wegdek erg goed te doen is. Alleen de gendarmerie denkt daar helaas anders over uiteraard.


Geluk gehad dus :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


14 mei 2009 15:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Franz schreef:
Devils son schreef:
soepkip 964 schreef:
Hoe hard gaat zo'n 964 turbo dan Devils Son?


Voor alle cijfers verwijs ik je gaarne naar http://www.einszweidrei.de waar vele typen met geteste cijfers staan.


Dank voor de site. :wink: Ik zet 'm meteen in mijn bookmarks. Alleen zie ik hier niet de 997 4S Cabrio met tiptronic tussen staan.


Op de website van autoweek zijn ook veel specificaties te vinden:

Handgeschakelde 964 coupe: 0-100: 5,7s / top: 260kmh
Tiptronic 997 4S Cabrio MKI: 0-100: 5,4 / top: 280kmh

kortom als die 997 er voor gaat ben je kansloos, zeker omdat lang niet iedereen correct schakelt en misschakelen met een tip vrij lastig is.

voor de volledigheid:

Handgeschakelde 964 turbo: 0-100: 4,8s / top: 280kmh
PDK 997 4S cabrio MKII: 0-100: 4,7s / top: 295kmh
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


14 mei 2009 16:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.