Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
@ Franz: Leg je er nou gewoon bij neer dat een 997 gewoon sneller is dan een 964, is niet zo erg, een 964 is snel zat. Zoals Paul al zei: 260 in een oudere Porsche (bijv.964) voelt een beetje anders (lees: spannender) aan dan in een 997. On Topic: Het laatste stuk autobahn naar de ring is een prachtig stuk, waar je redelijk vol kan gaan. Met als toetje een stuk Eifel. En vice versa natuurlijk
|
11 mei 2009 21:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Had ik ook zeker gedaan als ik nooit achter een 'oude' 997S Cabrio met tip had gereden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 mei 2009 22:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Tenzij je speelt met de eindoverbrenging of de toerenbegrenzer houdt het echt net boven de 270 km/u op. Bij mijn auto is ook de toerenbegrenzing opgeschoven, anders had er ook niet de behaalde snelheid ingezeten.
|
11 mei 2009 22:59 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
270 km/u met een 964 is echt hard. Dan moet je ook recente schokbrekers hebben etc. Moet eerlijk zeggen dat het Autobahnrasen niet zo leuk is als door de bergen te rijden. Bochtenwerk en optrekken geeft toch meer plezier dan dat rasen. Dan moet je heel vroeg opstaan.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 mei 2009 14:39 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
270 met een 964 betekent vol in de toerenbegrenzer, 6500 rpm is namelijk ongeveer 260 km/h (met natuurlijk standaard wiel en banden maten)
|
13 mei 2009 15:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik geniet ook meer van de Ring dan van de 1 onderweg... Maar goed, als je er toch bent...
|
13 mei 2009 15:45 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dat een 964 in de buurt komt van een 997S is inderdaad BS. Een 997 is weliswaar zwaarder en groter, maar heeft wel dik meer vermogen en ook een gunstigere c_d waarde. Er zal zeker een externe factor van belang zijn als een 964 een 997S bijhoudt. De 31 achter de grens is idd geweldig: erg rustig, en vooral naar Emden toe is het wegdek goed, meen ik mij te herinneren. Van het weekend nog even met 224 middels GPS gemeten kilometers per uur daar overheen gereden (255 op de teller). Ik zat alleen wel in de toerenbegrenzer, en over 2 weken mag ik het proberen met mijn 944S versnellingsbak achterin Ik verwacht wel 230 echte km's aan te kunnen tikken na een goede afstelling.
|
13 mei 2009 16:07 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik geloof het ook niet dat je met de 964 een 997 bij kunt houden. De mijne is echt in topconditie maar op het slechte wegdek van de A3 rij ik liever 250 km/h met de Audi A6 dan de 964. Hij is dan zo gevoelig voor die hobbels die er af en toe tussen zitten dat je soms 0,5 meter opzij wordt gezet. Het lijkt mij dat door evolutie de 997 en andere jongere Porsches sneller kunnen rijden dan de mijne. In rechte lijn zou de 964 ze wel eens bij kunnen houden als hij in de slipstream zit. Hij is veel kleiner en lichter en wordt dan meegezogen. Ik heb max 250 gereden en ook niet lang omdat ik met zo'n ouwetje nog wat langer plezier wil hebben of voor de volgende bestuurder.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 mei 2009 17:06 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Idem, het ritje door de Eifel was minstens zo leuk. Een korte impressie http://www.porscheservicecentrumtwente. ... uttgartritFoto's in de fabriek mocht natuurlijk niet.............
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 mei 2009 21:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Toch wel jammer dat er niet goed gelezen word, zo ontstaan er namelijk misverstanden. Ik had het namelijk over meerdere sprintjes van +/- 120 tot 240 tegen een 2005 model 997 4S Cabrio met tiptronic die het opgegeven sprintje in 5.4 sec. doet. Gezien het feit dat de 997 een langere bakverhouding heeft is een 964 C2 niet direct kansloos. De reden dat ik er dichterbij kwam had te maken dat ik in zijn slipstream zat.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2009 21:58 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Denk dat hij/zij in een (te) hoog verzet zat. Tussen 100 en 200 pakt een 997S onder ideale omstandigheden al zo'n 4 seconden voorsprong, daarboven nog meer.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 mei 2009 22:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dan heb je flink zitten bumperkleven... (ik denk dat slipstream wel meegevallen heeft) Het kan best dat je deze auto hebt bijgehouden, maar dat heeft dan niet te maken gehad met dat de 964 op niveau 997 presteert, maar omdat die persoon voor je kennelijk niet zijn best gedaan heeft. Zelfs de 964 turbo 3.3 houdt een 997S niet bij.
|
13 mei 2009 22:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Heren, vergeet niet dat het om een 997 4S Cabrio MET TIP ging. 997S is natuurlijk helemaal geen partij voor mijn semi-klassieker of die Cuprohr met K&N filter moet ongehoord veel vermogenswinst geven.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 mei 2009 22:37 |
|
|
Drewster
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racerNijmegen
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
grappig; de Nurburgring IS autobahn. Een 22 km lange, eenrichtingsverkeer, nergens toe leidende autobahn waar je tol voor moet betalen. Dat is de reden dat je daar alleen met straatlegale auto's mag rijden, de politie er elke keer bij komt als er een ongeluk is gebeurd en je dus ongelimiteerd hard mag.
_________________________________________ 'live like there is no tomorrow'
|
14 mei 2009 0:01 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
DS schreef: Dit zou best eens waar kunnen zijn. Je kunt wel een hele snelle auto hebben maar je moet ook wel durven en willen om zo hard te gaan. En omdat het een cabrio was zou het best wel eens een relaxte Porsche rijder kunnen zijn. Zo van 964 kom maar lekker hoor ik ben toch sneller. Ik heb ook wel eens achter een Maserati gereden met de A6 die echt niet harder kan dan 250 km/h en kon ik hem bijhouden. Hoe hard gaat zo'n 964 turbo dan Devils Son? Alleen jammer van zo'n lelijke spoiler. Dat is bij de 993 T minder lelijk.
_________________________________________ Last Rat standing
|
14 mei 2009 10:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Voor alle cijfers verwijs ik je gaarne naar www.einszweidrei.de waar vele typen met geteste cijfers staan.
|
14 mei 2009 11:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
|
14 mei 2009 11:55 |
|
|
Drewster
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racerNijmegen
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
wel autobahn, da's de reden dat er geen snelheidslimiet geldt.
_________________________________________ 'live like there is no tomorrow'
|
14 mei 2009 12:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dan zijn ze in overtreding, want de borden begin en einde autobahn staan er niet. Ik heb het ook nooit eerder gehoord dat het officieel autobahn is.
|
14 mei 2009 13:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dank voor de site. Ik zet 'm meteen in mijn bookmarks. Alleen zie ik hier niet de 997 4S Cabrio met tiptronic tussen staan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2009 14:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Met een beetje fantasie kun je aardig bepalen wat die tijden zullen zijn...
|
14 mei 2009 15:13 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Bedoel je daarmee GPS snelheid of op de teller? Heb met mn 964 C2 in September iets boven de 285 gehaald op de teller en met de toeren tegen het rood....staat op foto trouwens Dat was op de tolweg in Frankrijk, wat betreft wegdek erg goed te doen is. Alleen de gendarmerie denkt daar helaas anders over uiteraard.
_________________________________________ There's no better way to fly
|
14 mei 2009 15:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
|
14 mei 2009 15:49 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Geluk gehad dus
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
14 mei 2009 15:57 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Op de website van autoweek zijn ook veel specificaties te vinden: Handgeschakelde 964 coupe: 0-100: 5,7s / top: 260kmh Tiptronic 997 4S Cabrio MKI: 0-100: 5,4 / top: 280kmh kortom als die 997 er voor gaat ben je kansloos, zeker omdat lang niet iedereen correct schakelt en misschakelen met een tip vrij lastig is. voor de volledigheid: Handgeschakelde 964 turbo: 0-100: 4,8s / top: 280kmh PDK 997 4S cabrio MKII: 0-100: 4,7s / top: 295kmh
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 mei 2009 16:35 |
|
|