Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 7:36

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Waar is die beroemde autobahn gebleven... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
roenkie schreef:
voor de volledigheid:

Handgeschakelde 964 turbo: 0-100: 4,8s / top: 280kmh

De 3.6 turbo...

14 mei 2009 16:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
3,6 idd... tussen '90 en '93 geleverd volgens autoweek

14 mei 2009 17:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
roenkie schreef:

Ik zal het bij Porsche AG doorgeven, kunnen ze in hun archieven de fout herstellen over de niet bestaande 964 3.3 turbo. :wink:

14 mei 2009 17:40
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit harder ben gereden dan 200! :oops: In NL dat ik dat zowieso niet en als ik in Duitsland ben is het vrouwtje erbij en die wil dat niet/vind het eng! (ben alleen in Duitsland met vakantie's en weekendjes)
200km/h met de W8 vindt ze de max... (Top is ergens in de 250 :evil: ) harder mag ik niet :evil: :evil:

Nu ik sinds een tijdje de Porsche heb ga ik toch eens die kant op (zonder haar dan!) en dan eens kijken wat ie kan! ..... dus ik kan niet eens spreken over de 200+ ervaring! :ass:

14 mei 2009 17:53
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
roenkie schreef:

Autoweek is nu niet echt de site om dit soort informatie af te halen. Er zitten gewoonweg teveel fouten in. Als je dan toch zo objectief mogelijk tijden wilt gaan vergelijken dan is b.v. http://www.fastestlaps.com een goede site. Daar doet de 964 C2 het sprintje in 5.5 sec en 0-200 in 20.8 sec. Helaas staat daar de 997 4S Cabrio met tiptronic niet tussen maar zoals Devils son al eerder opmerkte kun je met een beetje fantasie eruit halen dat die tijden elkaar niet echt veel zullen ontlopen. En gezien het feit dat ik misschien toch een beetje voordeel had omdat ik achter hem aan reed en misschien de Cuprohr en luchtfilter toch zorgen voor een ietwat positievere prestatie blijkt mijn ervaring niet kansloos. :wink:

14 mei 2009 18:37
Profiel
Franz schreef:
maar zoals Devils son al eerder opmerkte kun je met een beetje fantasie eruit halen dat die tijden elkaar niet echt veel zullen ontlopen.

Dat heb ik anders niet bedoeld te zeggen.

De 997 4S cabrio is in staat van een 964 met cuppijp, enz. weg te lopen, zelfs van een 964 3.3. turbo, daar ben ik van overtuigd. Ik hou het er dus op dat jij de betere bestuurder was. Zo goed? :wink:

14 mei 2009 19:01
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Aahh!! Dus de kundigheid van de bestuurder wordt gemeten aan de hand van de gereden snelheid :!: :?: :wink:
Dan behoren Bugatti Veyron rijders potentieel tot de beste bestuurders... :roll:

14 mei 2009 19:50
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Peter 993 schreef:
Dit weekend naar Stuttgart geweest voor een bezoekje aan het Porsche museum. Ik had me verhuigd om eens lekker over die beroemde Duitse autobahn te 'blazen'. Maar ik vond het toch wel een afknapper, de wegen zijn vol, druk, voordurend in onderhoud en de max snelheid is voor grote delen niet onbeperkt. Mààààr.......de kwaliteit van het wegdek, vreselijk, een land als Duitsland niet waardig. Mijn nieren zitten bijna weer op z'n plaats (993 met M030 onderstel en 18 inch). Het vreemde is dat de kwaliteit van de secundaire wegen weer juist heel goed is.

Het museum is overigens zeer de moeite waard.

Dit topic gaat hier over 8) En niet, wie weer de dikste,langste, enz.heeft :ass: :bang:

14 mei 2009 19:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
En om daar maar weer op door te gaan: net terug van tripje Duesseldorf. Door kwaliteit wegdek, drukte (en beperkt zicht door vliegentapijt op voorruit) durfde ik gisteravond toch echt niet verder dan 250 a 260 met het zweet in de handjes...Toch maar de Oberhausenstraight eens proberen :mrgreen:

14 mei 2009 20:08
Profiel
Westervoort
sanendave schreef:
Toch maar de Oberhausenstraight eens proberen :mrgreen:

Rij hier redelijk vaak (deze week 4 keer op en neer), en kan je zeggen dat 't bar weinig voorstelt ; het mooiste en beste stuk om even te vlammen zijn de ca. 30 laatste kilometers voor de grens op de terugweg naar Nederland, de rest is een lappendeken.

14 mei 2009 20:31
Profiel
Rad911 schreef:
Aahh!! Dus de kundigheid van de bestuurder wordt gemeten aan de hand van de gereden snelheid :!: :?: :wink:
Dan behoren Bugatti Veyron rijders potentieel tot de beste bestuurders... :roll:

Blijf even lekker zuigen... :wink:

Het gaat natuurlijk om prestatiepotentieel / behaalde prestaties.

14 mei 2009 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Gisteren in Frankrijk geweest en daar een paar tolwegen mogen proberen :res: zeer overzichtelijk, super glad, 3-baans, geen verkeer, maar helaas kennen ze daar wel snelheidslimieten... :bang:

15 mei 2009 8:28
Profiel Facebook  Twitter 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Die tolwegen zijn inderdaad goed en wat ik afgelopen zomer merkte, doorgaans niet super druk. Veel flitsers staan er niet. Het is daar niet zo'n hetze-boel als hier. Wel 's nachts op de A1 geflitst met ca. 140 (kwam van ruim 160/170) maar nooit wat van gezien.

15 mei 2009 9:14
Profiel
esgigt schreef:
Die tolwegen zijn inderdaad goed en wat ik afgelopen zomer merkte, doorgaans niet super druk. Veel flitsers staan er niet.

Nee, maar ze meten wel je tijd tussen de tolpoortjes. Dus even gas geven kan best als je daarna ook rustig rijdt: vol doorgaan is echter riskant.

15 mei 2009 9:19
Profiel
ik vraag me af of dat zo is..ga regelmatig naar vrienden in zuidfrankrijk en trap dan behoorlijk door..nooit last gehad wel geflitst in belgie met 272.... :bang:

15 mei 2009 9:38
Profiel
bully schreef:
wel geflitst in belgie met 272

Aangezien mij dat ook zou kunnen overkomen: wat is het resultaat van zo'n geintje?

15 mei 2009 9:49
Profiel
een hele hoop ellende...had van de mercedesdealer een 500sl [uit de handelsvoorraad] meegekregen dus het kwam daar binnen...uiteindelijk niets meer van gehoord omdat zij zg niet meer wisten wie die dag die auto had meegenomen...maar daar tussen zat een hoop bel en papierwerk...en het is al een jaar of 5 geleden toen er nog minder flitsers in belgie stonden...

15 mei 2009 9:58
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
@Devils son: Och, er zat tussen die tolpoortjes altijd wel een stop (al dan niet om te tanken), anders brak er revolutie uit op de achterbank... Bovendien was er voor mij geen lol aan om erg grote afstanden in een ruk te rijden.

15 mei 2009 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
@Peter : Bij een recente trip naar het Sauerland heb ik dezelfde ervaring. Snelwegen met hobbels, kuilen, kapot gevroren asfalt en inderdaad de ene wegwerkzaamheid na de andere. Verschrikkelijk... Dat beloofd nog wat voor van de zomer richting Italie. De B-wegen waren aanzienlijk beter en daar wordt al gauw >100 km/u gereden.

@Soepkip : Eens. Rechtuit rasen vind ik typisch iets voor motorrijders met een doodswens. Boven de 300 km/u op de openbare weg, al is het in Duitsland, is toch gewoon onverantwoord? Precies om de reden van het onderwerp van dit topic: het asfalt blijkt daar niet op berekend te zijn want het is geen racecircuit of vliegtuigstartbaan. En ook in Duitsland kruipt oma van de rechter baan met 120 km/u voor je.

Kortom : voor mij never nooit niet.

Sommige vierbaans (!) gedeeltes in de buurt van Stuttgart lenen zich voor met zijn allen 200+ rijden op de meest linker rijbaan, accoord. Maar 300+...

15 mei 2009 10:08
Profiel
Anton schreef:
Boven de 300 km/u op de openbare weg, al is het in Duitsland, is toch gewoon onverantwoord?

In de meeste gevallen wel. Maar er zijn dus snelwegen die zo rustig zijn dat het prima kan. Ik heb op de 1 ook nog nooit een ongeval gezien. Dat kan ik niet zeggen van de wegen rondom de Ring. Daar heb ik er meerdere gezien.

De truuk blijft dat je zodra er ook maar twee auto's bij elkaar in de buurt rijden je meteen van je gas af gaat. Een enkele auto alleen die ineens naar links gaat: niets is onmogelijk natuurlijk, maar de kans dat het gebeurt is nihil.

15 mei 2009 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
De A1 heeft 3-baans en bij Bremen 4-baans gedeeltes, toch? De A31 tussen Bunde en Bad Bentheim kan heel stil zijn, met kilometers zicht, maar met 2-banen. Als iemand dan echt moet, zou ik daar de Vmax. van een nieuwe P uitproberen. Of op het rechte stuk van de ring... Maar die haal je daar waarschijnlijk niet (te kort).

Recente route was de A3 en de A45 (Sauerlandroute). Met enkele fraaie bochten en hoogteverschillen. En bovenvermeld slecht wegdek... Jaren geleden hoorde ik dat de ongevalsfrequentie op de A45 hoog lag omdat sommigen zich op de bochten verkeken bij hoge snelheid. Huidige statistiek weet ik niet.

De B55 en de B517 waren er goed aan toe.

Laatst bijgewerkt door Anton op 15 mei 2009 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.

15 mei 2009 10:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik heb het een keer meegemaakt in mijn 350Z op de snelweg richting Brussel rond een uur of drie 's nachts. Stak er ineens een hert over. Ik reed op dat moment niet echt bijster hard maar ik weet zeker dat ik 'm niet had kunnen ontwijken als mijn snelheid hoger lag met alle gevolgen van dien. Sindsdien houd ik de berm nauwlettend in de gaten als het wat rustiger is op de weg. :wink:

15 mei 2009 10:46
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Volgens mij in Flevoland... :mrgreen: :mrgreen: :drive:

Citaat:
Bijna tweeduizend bekeuringen in zeven uur
Uitgegeven: 15 mei 2009 08:58
Laatst gewijzigd: 15 mei 2009 09:04

LELYSTAD - De politie heeft donderdag op de A6 tussen Lelystad en Almere in 6,5 uur tijd 1900 snelheidsbekeuringen uitgedeeld. Ruim zeventig bestuurders reden tussen de 160 en 170 kilometer per uur, waar 120 is toegestaan.

Dat meldde de politie vrijdagochtend. De controle met radar werd uitgevoerd van vier uur 's middags tot half elf 's avonds.

Twee automobilisten reden bijna 190 kilometer per uur, een man raasde langs met 225 kilometer per uur.

De politie zag een taxichauffeur met haast langskomen. Eerst reed hij met ruim 170 kilometer per uur richting Almere, ruim een uur later reed hij niet veel langzamer richting Lelystad.

© ANP

15 mei 2009 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Ik zat het ook net te lezen... Uitkijken op de A6 dus.

15 mei 2009 11:54
Profiel
Anton schreef:
De A1 heeft 3-baans en bij Bremen 4-baans gedeeltes, toch?

Ik heb het over het stuk van de Ring af naar Euskirchen toe (alwaar je de 61 op gaat). Twee baans. Dus het moet dan ook wel erg rustig zijn, maar dat is meestal ook het geval.

15 mei 2009 12:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende