Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
|
14 mei 2009 16:50 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
3,6 idd... tussen '90 en '93 geleverd volgens autoweek
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 mei 2009 17:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik zal het bij Porsche AG doorgeven, kunnen ze in hun archieven de fout herstellen over de niet bestaande 964 3.3 turbo.
|
14 mei 2009 17:40 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit harder ben gereden dan 200! In NL dat ik dat zowieso niet en als ik in Duitsland ben is het vrouwtje erbij en die wil dat niet/vind het eng! (ben alleen in Duitsland met vakantie's en weekendjes) 200km/h met de W8 vindt ze de max... (Top is ergens in de 250 ) harder mag ik niet Nu ik sinds een tijdje de Porsche heb ga ik toch eens die kant op (zonder haar dan!) en dan eens kijken wat ie kan! ..... dus ik kan niet eens spreken over de 200+ ervaring!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
14 mei 2009 17:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Autoweek is nu niet echt de site om dit soort informatie af te halen. Er zitten gewoonweg teveel fouten in. Als je dan toch zo objectief mogelijk tijden wilt gaan vergelijken dan is b.v. http://www.fastestlaps.com een goede site. Daar doet de 964 C2 het sprintje in 5.5 sec en 0-200 in 20.8 sec. Helaas staat daar de 997 4S Cabrio met tiptronic niet tussen maar zoals Devils son al eerder opmerkte kun je met een beetje fantasie eruit halen dat die tijden elkaar niet echt veel zullen ontlopen. En gezien het feit dat ik misschien toch een beetje voordeel had omdat ik achter hem aan reed en misschien de Cuprohr en luchtfilter toch zorgen voor een ietwat positievere prestatie blijkt mijn ervaring niet kansloos.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 mei 2009 18:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dat heb ik anders niet bedoeld te zeggen. De 997 4S cabrio is in staat van een 964 met cuppijp, enz. weg te lopen, zelfs van een 964 3.3. turbo, daar ben ik van overtuigd. Ik hou het er dus op dat jij de betere bestuurder was. Zo goed?
|
14 mei 2009 19:01 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 mei 2009 19:50 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Dit topic gaat hier over En niet, wie weer de dikste,langste, enz.heeft
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
14 mei 2009 19:58 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
En om daar maar weer op door te gaan: net terug van tripje Duesseldorf. Door kwaliteit wegdek, drukte (en beperkt zicht door vliegentapijt op voorruit) durfde ik gisteravond toch echt niet verder dan 250 a 260 met het zweet in de handjes...Toch maar de Oberhausenstraight eens proberen
|
14 mei 2009 20:08 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Rij hier redelijk vaak (deze week 4 keer op en neer), en kan je zeggen dat 't bar weinig voorstelt ; het mooiste en beste stuk om even te vlammen zijn de ca. 30 laatste kilometers voor de grens op de terugweg naar Nederland, de rest is een lappendeken.
|
14 mei 2009 20:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Blijf even lekker zuigen... Het gaat natuurlijk om prestatiepotentieel / behaalde prestaties.
|
14 mei 2009 22:46 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Gisteren in Frankrijk geweest en daar een paar tolwegen mogen proberen zeer overzichtelijk, super glad, 3-baans, geen verkeer, maar helaas kennen ze daar wel snelheidslimieten...
|
15 mei 2009 8:28 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Die tolwegen zijn inderdaad goed en wat ik afgelopen zomer merkte, doorgaans niet super druk. Veel flitsers staan er niet. Het is daar niet zo'n hetze-boel als hier. Wel 's nachts op de A1 geflitst met ca. 140 (kwam van ruim 160/170) maar nooit wat van gezien.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
15 mei 2009 9:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Nee, maar ze meten wel je tijd tussen de tolpoortjes. Dus even gas geven kan best als je daarna ook rustig rijdt: vol doorgaan is echter riskant.
|
15 mei 2009 9:19 |
|
|
bully
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
ik vraag me af of dat zo is..ga regelmatig naar vrienden in zuidfrankrijk en trap dan behoorlijk door..nooit last gehad wel geflitst in belgie met 272....
|
15 mei 2009 9:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Aangezien mij dat ook zou kunnen overkomen: wat is het resultaat van zo'n geintje?
|
15 mei 2009 9:49 |
|
|
bully
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
een hele hoop ellende...had van de mercedesdealer een 500sl [uit de handelsvoorraad] meegekregen dus het kwam daar binnen...uiteindelijk niets meer van gehoord omdat zij zg niet meer wisten wie die dag die auto had meegenomen...maar daar tussen zat een hoop bel en papierwerk...en het is al een jaar of 5 geleden toen er nog minder flitsers in belgie stonden...
|
15 mei 2009 9:58 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
@Devils son: Och, er zat tussen die tolpoortjes altijd wel een stop (al dan niet om te tanken), anders brak er revolutie uit op de achterbank... Bovendien was er voor mij geen lol aan om erg grote afstanden in een ruk te rijden.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
15 mei 2009 10:04 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
@Peter : Bij een recente trip naar het Sauerland heb ik dezelfde ervaring. Snelwegen met hobbels, kuilen, kapot gevroren asfalt en inderdaad de ene wegwerkzaamheid na de andere. Verschrikkelijk... Dat beloofd nog wat voor van de zomer richting Italie. De B-wegen waren aanzienlijk beter en daar wordt al gauw >100 km/u gereden.
@Soepkip : Eens. Rechtuit rasen vind ik typisch iets voor motorrijders met een doodswens. Boven de 300 km/u op de openbare weg, al is het in Duitsland, is toch gewoon onverantwoord? Precies om de reden van het onderwerp van dit topic: het asfalt blijkt daar niet op berekend te zijn want het is geen racecircuit of vliegtuigstartbaan. En ook in Duitsland kruipt oma van de rechter baan met 120 km/u voor je.
Kortom : voor mij never nooit niet.
Sommige vierbaans (!) gedeeltes in de buurt van Stuttgart lenen zich voor met zijn allen 200+ rijden op de meest linker rijbaan, accoord. Maar 300+...
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
15 mei 2009 10:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
In de meeste gevallen wel. Maar er zijn dus snelwegen die zo rustig zijn dat het prima kan. Ik heb op de 1 ook nog nooit een ongeval gezien. Dat kan ik niet zeggen van de wegen rondom de Ring. Daar heb ik er meerdere gezien. De truuk blijft dat je zodra er ook maar twee auto's bij elkaar in de buurt rijden je meteen van je gas af gaat. Een enkele auto alleen die ineens naar links gaat: niets is onmogelijk natuurlijk, maar de kans dat het gebeurt is nihil.
|
15 mei 2009 10:17 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
De A1 heeft 3-baans en bij Bremen 4-baans gedeeltes, toch? De A31 tussen Bunde en Bad Bentheim kan heel stil zijn, met kilometers zicht, maar met 2-banen. Als iemand dan echt moet, zou ik daar de Vmax. van een nieuwe P uitproberen. Of op het rechte stuk van de ring... Maar die haal je daar waarschijnlijk niet (te kort).
Recente route was de A3 en de A45 (Sauerlandroute). Met enkele fraaie bochten en hoogteverschillen. En bovenvermeld slecht wegdek... Jaren geleden hoorde ik dat de ongevalsfrequentie op de A45 hoog lag omdat sommigen zich op de bochten verkeken bij hoge snelheid. Huidige statistiek weet ik niet.
De B55 en de B517 waren er goed aan toe.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
Laatst bijgewerkt door Anton op 15 mei 2009 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 mei 2009 10:44 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik heb het een keer meegemaakt in mijn 350Z op de snelweg richting Brussel rond een uur of drie 's nachts. Stak er ineens een hert over. Ik reed op dat moment niet echt bijster hard maar ik weet zeker dat ik 'm niet had kunnen ontwijken als mijn snelheid hoger lag met alle gevolgen van dien. Sindsdien houd ik de berm nauwlettend in de gaten als het wat rustiger is op de weg.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 mei 2009 10:46 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
_________________________________________ rouge et noir
|
15 mei 2009 11:45 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik zat het ook net te lezen... Uitkijken op de A6 dus.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
15 mei 2009 11:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Waar is die beroemde autobahn gebleven...
Ik heb het over het stuk van de Ring af naar Euskirchen toe (alwaar je de 61 op gaat). Twee baans. Dus het moet dan ook wel erg rustig zijn, maar dat is meestal ook het geval.
|
15 mei 2009 12:50 |
|
|