Auteur |
Bericht |
ReMo
Gerlderland
|
Cyclone; iemand ervaring?
Sprak pas iemand die http://www.cyclonenederland.nl/ op zijn auto had laten monteren. Hij merkte duidelijk positief verschil in trekkracht en is zeer tevreden. Zijn er mensen op het forum die dit product gebruiken?
|
17 mei 2009 21:19 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
|
17 mei 2009 21:21 |
|
|
bully
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
....is al oud...wordt ook gebruikt bij nordic walking...
|
17 mei 2009 21:26 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
@bully: leg eens uit?
Ik ben altijd erg wantrouwend bij dit soort oplossingen. Ik denk dat dit al lang zou worden toegepast in moderne motoren als het echt goed zou werken. Er bestaan natuurlijk al methodes om het benzine / lucht mengsel beter te laten mengen, zoals speciaal gevormde verbrandingskamers om de lucht te laten wervelen. Aangezien het mengsel pas tot stand komt na het punt waar de benzine wordt ingespoten (dus na het paseren van de injector) werkt het waarschijnlijk ook het beste als je zorgt dat de lucht in de verbranbingskamer gaat wervelen. Ik betwijfel of de door dit apparaatje opgewekte luchtwerveling nog krachtig genoeg is na het passeren van de inlaatklep.
Geen ervaring overigens....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 mei 2009 22:09 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Ik vrees dat de voordelen voornamelijk tussen de oren van de aanschaffer zitten. Amazing, Mike!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
17 mei 2009 22:12 |
|
|
bully
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
rad911 ik geloof er ook niet in vandaar
|
17 mei 2009 22:28 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
ok! Dan snap ik hem weer
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 mei 2009 22:32 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Tsja, die kerel is naief! Het idee is goed waardoor het marketingpraatje aanslaat. Alleen mensen hebben niet door dat de stroming in je inlaat, en vooral rond de injectoren al harstikke turbulent is. Dat je dit ding ergens voor de gasklep installeert is zinloos, want de enige plek waar die turbulente stroming van belang is, is rond de injectoren. Daar bevinden zich ook de kleppen en dat zorgt voor een redelijke vermenging. Overigens is dat TNO rapport op de site erg grappig Kijk goed naar de schaalverdeling op die grafieken, de verschillen zijn vaak minder dan 1%.
|
18 mei 2009 8:13 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Enige Cyclone die ik geloof
_________________________________________ Timeless objects
|
18 mei 2009 9:00 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Humor hebben ze wel daarzo: (cursivering van mij)
|
18 mei 2009 10:00 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Een schreifvautje is zo gemaakt.
Waarom ik eigenlijk over dit product begon is het volgende. De persoon die ik sprak is iemand die het inderdaag op zijn camper heeft laten bouwen/plaatsen. Het betreft een oude LT camper waar hij zelf een turbo diesel blok in gebouwd heeft. Nu kon hij geen bijbehorend differentieel krijgen waardoor de camper niet vlot optrok.
Bij de grage kwamen ze met deze oplossing en hij zegt dat het dus werkt. Overigens kost het geintje toch nog 135 euro.
Dus ik was wel benieuwd of iemand het misschien ook heeft. Geloof er zelf niet zo in maar je weet toch nooit?
|
18 mei 2009 10:10 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
|
18 mei 2009 22:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
|
18 mei 2009 22:42 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Ho wacht, hier zeg je wat anders! Op een turbo zou het, mits goed ontworpen (en is dus turbo/belastings situatie afhankelijk) dus wel winst op kunnen leveren in de zin van een efficientere turbo. Een turbo werkt het meest zuinig wanneer de inkomende lucht ten opzichte van de bladen hier netjes over aanstroomt (idem bij de uitgang natuurlijk), net zoals een vliegtuig de vleugel toch redelijk langs de wind wil leggen met een kleine hoek voor lift. Deze cyclone unit zorgt voor een draaiing van de aankomende lucht, en als deze dicht genoeg bij de de instroom bij de turbo is geplaatst zou dit theoretisch voor een betere aanstroom moeten zorgen in bepaalde werkingsgebied. In de praktijk zal dat soms ook het geval zijn Maar op een ongeblazen blok is dit ding een en al onzin.
|
19 mei 2009 18:08 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Neem nou maar van mij aan dat de grootste factoren mbt het brandstof verbruik van een camper/kampeerauto (hoejehetookwiltnoemen) de luchtweerstand en je rechtervoet is. Ik denk trouwens dat het enige doel om een turbo te monteren op een LT een hogere top qua snelheid is geweest. Ik weet uit ervaring dat deze motor niet harder gaat dan 80 a 90 Km p/u. Je moet dan ook de consequentie (hoger verbruik) voor lief nemen.
Ik begrijp trouwens niet waarom een brandstofverbruik belangrijk is in een voertuig waarmee je gemiddeld 5000 Km per jaar mee rijdt.
|
19 mei 2009 21:20 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Ja tuurlijk, neemt niet weg dat wat ik zojuist aanstipte de enige manier is waarop dit ding inderdaad kan werken. Maar de winsten zullen ook niet schrikbarend zijn.
|
20 mei 2009 0:06 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Denk ik ook niet.
Zag bij Overhaulin' dat ze complete inlaatspruitstukken aan de binnenzijde polijsten voor betere luchtdoorstroming. Leek me wel een zinvolle actie. Ongeveer dezelfde gedachte als achter dit cyclonengedoe.
|
20 mei 2009 0:44 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Dat deed ik ruim 20 jaar geleden al met m'n Kreidler en MT.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
20 mei 2009 8:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
dat heb ik ook wel gedaan bij een v8, maar daar zijn de schotten tussen de afzonderlijke inlaten ook zo dik en lomp dat daar een hoop te verbeteren is door ze te polijstenn/afteslijpen. Tevens is bij zo'n v8 de doorgang van het inlaatspruitstuk de beperkende factor, want een grotere carb en lucht filter is zo gemonteerd. er zijn inlaatspruit stukken verkrijgbaar waar onder de afzonderlijke kanalen ruimte is om lucht door te laten stromen zodat de inlaat temp omlaag gaat en dus het vermogen omhoog (met een v8 van 500 pk kan dat al een hele verbetering zijn) bij de standaard zijn ze massief en nemen ze de warmte van de motor op. robert dat is bij een 964 (bv) wel anders daar zal een aanpasing nodig zijn vanaf het luchtfilter tot en met misschien wel de kleppen.(nokassen )
_________________________________________ remmen is angst
|
20 mei 2009 9:25 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
_________________________________________ remmen is angst
|
20 mei 2009 10:00 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Denk je nu echt dat een gadget wat je in je inlaatkanaal plaats voor dusdanige wervellingen gaat zorgen dat dit vermogen oplevert en brandstof bespaart...? Je wilt niet eens wervelingen, dat verslechtert de doorstroming zelfs. Dit soort rotzooi mag op één hoop met de zogenaamde vonkverbreders en brandstofleidingmagneten Je reinste kolder, alle winst die je meent te merken zit tussen de oren. Anders verwerkte iedere motoren/autofabrikant wel standaard dit soort dingen in het inlaatkanaal van je motor. Het ding is alleen maar een obstructie in je inlaatkanaal want het neemt gewoon ruimte in beslag en belemmert de doorstroming.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 mei 2009 14:37 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
ho ho ho, niet zo negatief, ik denk dat je in combinatie met compressiepoeder en een zakje snelle bougievonken toch een leuke vermogenswinst kan halen!
|
21 mei 2009 22:03 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Jongens niet zo negatief. Jullie denken zeker dat autofabrikanten het beste met ons voor hebben. Laat me niet lachen. Iedere tierelantijn die wordt toegevoegd kan wel kapot gaan natuurlijk. Dat wil nog niet zeggen dat het een of het ander niet verbeterd kan worden. Conclusies kun je alleen trekken na een gedegen test.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
22 mei 2009 0:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
Marc heeft wel gelijk, in het inlaat circuit wil je geen wervelingen. Zo min mogelijk weerstand en zoveel mogelijk lucht aanvoeren zorgt voor een goede verbranding en de nodige pk's.
Maar een zakje van die orginele Zuid-Zwitserse precisie bougievonken heb ik wel altijd in de auto bij me. Compressiepoeder valt bij mij altijd in het turbogat dus dat doe ik niet meer.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2009 23:10 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: Cyclone; iemand ervaring?
In de AMT stond een aardig stuk hierover. http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-v ... 2008-9.htmTrek je eigen conclusies
_________________________________________ no guts, no glory
|
24 mei 2009 21:03 |
|
|