Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Ik sluit dat niet uit. Maar het heeft nooit gespeeld.
|
20 mei 2009 0:44 |
|
|
bully
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
geluksvogel
|
20 mei 2009 0:47 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Tijd voor een andere en de SC verkopen. als je dochter het er tenminste mee eens is....
_________________________________________ Boxer power.
|
20 mei 2009 1:04 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Vele duizenden kilometers Dat is een geruststelling! Ik ben nu overtuigd dat een 996 3.4 vele duizenden kilometers kan rijden.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 mei 2009 1:17 |
|
|
Patrick
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Het voordeel van deze hetze is wel dat ik er straks één voor heel weinig kan kopen. En nu weet ik dat dit weer heel veel reactie op gaat roepen, maar ik zou zeggen : doe je best.
|
20 mei 2009 9:02 |
|
|
PCJ
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Is er een kritische kilometerstand? Een bepaalde grens waarna vrijwel zeker is dat je geen plof-motor aangeschaft hebt?
|
20 mei 2009 19:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
M96 = POS by design
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 mei 2009 19:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Men zegt dat als'ie de 150 Dkm gehaald heeft - de kans op (alsnog) gevoelige IMS Lager klein(er) is
|
20 mei 2009 19:27 |
|
|
bully
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
.....als deze sticker [met plofdatum] niet meer op de motor zit, tja dan is het afwachten
|
20 mei 2009 19:29 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Goeiemoggel
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 mei 2009 20:07 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Men zegt ook dat 1/3e het probleem zou hebben... je moet niet alles geloven wat "men zegt"
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
20 mei 2009 22:58 |
|
|
PCJ
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Is voor de dealer te controleren of het gaat om een mogelijk plof-motor? En zijn er oplossingen om het te voorkomen?
|
21 mei 2009 0:14 |
|
|
bully
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
en dat is meer dan 1/3 ps gast dat was mazzel dat je em verkocht hebt voor de ploftermijn
|
21 mei 2009 0:16 |
|
|
bully
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
...nogmaals als de sticker verwijdert is weet de dealer ook niet hoe hij het moet controleren....en om het te voorkomen zou je als je in de buurt komt van die 150.000km misschien wat vaker achteruit kunnen rijden...bij sommige heeft dat geresulteerd in een latere plof...
|
21 mei 2009 0:23 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
M96 motoren hebben een aantal zwakheden. Dit geldt voor alle types, van de 2.7 tot de 3.6. 1. Rear Main Sail (RMS) failure. Lekkage van de krukas olie keering aan de zijde van de versnellingsbak. Als een nieuwe keering het oplost kost het je circa 1000 euri aan arbeidsloon. Niet echt een groot probleem. Door de jaren heen zijn er steeds andere keeringen/modificaties door Porsche uitgebracht. Echter als de reden van de lekkende keering is dat de krukas niet helemaal centrisch in het blok ligt heb je een probleem. Nieuw blok is dan het enige wat je kunt doen. 2. InterMediate Shaft (IMS) failure Lager van de IMS wil er wel eens mee ophouden. Schijnt niet zo sterk te zijn. IMS drijft je nokkenassen as. IMS failure is meestal einde blok. 3. D-chunk failure Er breek een stuk (in de vorm van een D) van je cylinderbus af. Over de statistieken zul je veel spookverhalen horen. Wie het werkelijk weet mag het zeggen. 996 / 3.4's schijnen het meest last te hebben van D-chunk failure. Goed onderhouden, goed warmrijden, goed laten afkoelen en genieten ("a redline a day keeps the bugs away" Zie ook http://flat6innovations.com/ Staat veel info op voor geinteresseerden Mark.
|
21 mei 2009 9:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Hier nog één, twee weken even niet op het forum geweest, ruim 2500 km met de 996 3.4 gemaakt, geen plof gehad en nog steeds zie ik hier dezelfde berichten langs komen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2009 22:47 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Idem hier, 5 dagen uit de lucht geweest, oude wijn, nieuwe zakken. @DS: denk je dat Vaantje zou willen? Zou mooi zijn! Dan hébben we tenminste iemand...
|
22 mei 2009 23:04 |
|
|
bully
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
kijk maurice hier geef je toe wat jij gebruikt om die plof uit te stellen dus je hebt mazzel gehad in die 2 weken
|
22 mei 2009 23:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
SSSST niet verder vertellen Die orginele Zuid-Zwitserse precisie bougievonken zijn heel schaars namenlijk en straks wil iedere 996 rijder ze mee hebben in de auto
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2009 23:42 |
|
|