Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:53

Antwoord op onderwerp  [ 241 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Porscheforum meets Corvette in Zeeland op 17 mei 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porscheforum meets Corvette in Zeeland op 17 mei
gassen schreef:
En daar kan zelfs niet 1 dag in de maand een deal mee gesloten worden auw? of 1 in de 2 maanden misschien?

Beiden druk en onregelmatig leven. Als we tijd hebben om samen te zijn doen we dat. Misschien ook iets wat komt met nog geen 2 jaar getrouwd zijn. :wink:

19 mei 2009 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
Als reactie op "Devils Son".

Eerst zien dan geloven en we meten elk jaar met dezelfde meter anders is het met 2 maten meten.
Ik zeg niet dat het niet kan in 3,85 sec maar geloven via een plaatje op het internet doe ik het niet.
De snelste wagen in de 6 jaar dat we dit al doen is een 1968 Corvette met een 8,3 liter 502 Big Block
520 pk en 900 nM koppel. De tijd was 4,4 sec.
Als je je aangedragen tijd wilt waarmaken zal je er echt de volgende keer bij moeten zijn.
De schakel tijd van 1,2 sec. is uit de grafiek gehaald van het moment dat het vermogen afneemt tot deze weer terug is op het niveau van de koppeling intrappen. Gemeten bij een Corvette met voet bediende koppeling en handmatig verstelbare schakelpook, dus geen flippers en andere hulpmiddelen.

Maar ik onderschrijf het gezegde, "De beste stuurlui,......".

Hopelijk tot volgend jaar want dat moet echt spektakel zijn om u te zien accellereren.

Leen

20 mei 2009 8:47
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
LEKO schreef:
Als reactie op "Devils Son".

Eerst zien dan geloven en we meten elk jaar met dezelfde meter anders is het met 2 maten meten.
Ik zeg niet dat het niet kan in 3,85 sec maar geloven via een plaatje op het internet doe ik het niet.

Het is geen plaatje, maar data van de performancebox. Ik ben geen computernerd, dus ik zou bij god niet weten hoe ik zo'n dataset moet aanmaken, met alle gegevens, inclusief GPS gegevens (je kan de boel uitvoeren naar Google Earth, zodat je exact kan zien waar gereden is)...

Kijk, dat niemand het gelooft als ik het gewoon schrijf snap ik ook wel. Daarom ook de datafile. Maar dit bestand wantrouwen is weer het andere uiterste... :?

Ik ben overigens wel benieuwd waar bij de sprint mee gemeten wordt. In beginsel moet het niet uitmaken, deze apparaten horen nauwkeurig te zijn. Waarbij ik dan zelfs een externe GPS antenne gebruik (ik hou niet van dingen in mijn zicht), die de nauwkeurigheid niet bepaald zou verlagen.

Citaat:
De snelste wagen in de 6 jaar dat we dit al doen is een 1968 Corvette met een 8,3 liter 502 Big Block
520 pk en 900 nM koppel. De tijd was 4,4 sec.

Daar heb je het al: de snelste auto een Corvette, dan moet er iets niet kloppen... :wink:

Citaat:
Als je je aangedragen tijd wilt waarmaken zal je er echt de volgende keer bij moeten zijn.

Met alle respect, maar waarmaken heb ik m.i. al gedaan, daar het volgens mij zo goed als onmogelijk is om dat bestandje te vervalsen inclusief alle gegevens. Het lijkt mij op zich wel geinig om er eens bij te zijn, maar goed, het moet dus wel passen.

Citaat:
De schakel tijd van 1,2 sec. is uit de grafiek gehaald van het moment dat het vermogen afneemt tot deze weer terug is op het niveau van de koppeling intrappen. Gemeten bij een Corvette met voet bediende koppeling en handmatig verstelbare schakelpook, dus geen flippers en andere hulpmiddelen.

Ik doe het ook gewoon met pedaal en pook. En dat ik veel minder dan 1,2 seconde nodig heb is voor mij logisch, want ik vind 1,2 seconden gewoon traag. PDK zit volgens mij op een schakeltijd van 0,065 seconden... Nou lijkt mij dat niet mogelijk met handbak, maar factor 20 is het andere uiterste.

Citaat:
Hopelijk tot volgend jaar want dat moet echt spektakel zijn om u te zien accellereren.

Het is gewoon "je" hoor en ik hoop het ook.

20 mei 2009 9:19
Profiel
3.2S
010
Ik durf er een weddenschap tegenaan te gooien dat Devils Son het niet lukt om onder de 4 sec te blijven, indien die in Zeeland meedoet. Ik zet er een goede fles wijn op. :wink:

Het is toch anders als je het echt moet waarmaken waar iedereen meekijkt.

20 mei 2009 10:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Ik denk ook dat ie het niet redt. :lol:

20 mei 2009 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
ben ook erg benieuwd, heb de koppelingsplaten van de 9ff zien roken om aan deze tijd te komen, bij de genoemde tijd moeten dan zelfs de vonken er van afvliegen :mrgreen:

20 mei 2009 14:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Arie trekt even goed door :D

20 mei 2009 14:58
Profiel
barolo schreef:
Ik durf er een weddenschap tegenaan te gooien dat Devils Son het niet lukt om onder de 4 sec te blijven, indien die in Zeeland meedoet. Ik zet er een goede fles wijn op. :wink:

Het is toch anders als je het echt moet waarmaken waar iedereen meekijkt.

Nou, ik heb voor grotere publieken gevoetbald, dus ik kan wat dat betreft wel wat hebben. Het zou wel zo maar kunnen dat de ondergrond daar die tijd niet toe laat, maar dat is een tweede. Ik heb ook al aangegeven dat het asfalt waar ik mijn, bewijsbare, tijd heb neergezet van goede kwaliteit is (en het is er bovendien erg rustig, wat nog veel belangrijker is).

En met gewone wijn lok je mij niet. Maar dat terzijde.

20 mei 2009 17:13
Profiel
john's Porsches schreef:
bij de genoemde tijd moeten dan zelfs de vonken er van afvliegen :mrgreen:

Het is mij niet gelukt om tijdens de run even de deur open te doen en onder de auto te kijken.

Maar even iets anders, sceptici... Het lukt diverse autojournalisten (die echt geen Schumachers met schrijftalent zijn) om de 997 turbo onder de 4 seconden naar de 100 te rijden. 480pk en grosso modo gelijk gewicht. Waarom wordt er dan ineens gedaan alsof onder de 4 seconden met mijn auto zo extreem ongeloofwaardig is, terwijl nota bene het bewijs geleverd wordt?

Denken jullie dan ook dat die autojournalisten een potje aan het liegen zijn?

20 mei 2009 17:16
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Devils son schreef:
En met gewone wijn lok je mij niet.

Idd, doe mij maar een bacardi....... :wink:

20 mei 2009 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
Laten we gewoon terug on-topic gaan, dus gewoon over dat wat degene hebben beleefd die wel aanwezig waren.

Leen

20 mei 2009 19:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Iets later dan gepland, maar hier de plaatjes! :wink:
http://s216.photobucket.com/albums/cc28 ... Bruinisse/

20 mei 2009 22:04
Profiel
3.2S
010
Devils son schreef:

Ik had een Amarone della Valpolicella Classico in gedachte. Ik snap best wel dat als jij geen tijd kan vrijmaken voor een P evenement, dat jij al helemaal geen tijd hebt om een goede wijn uit te zoeken of er van te kunnen genieten. :mrgreen: Geen tijd is geen prioriteit zeg ik maar. :wink:

21 mei 2009 9:23
Profiel WWW
barolo schreef:
Ik had een Amarone della Valpolicella Classico in gedachte. Ik snap best wel dat als jij geen tijd kan vrijmaken voor een P evenement, dat jij al helemaal geen tijd hebt om een goede wijn uit te zoeken of er van te kunnen genieten. :mrgreen: Geen tijd is geen prioriteit zeg ik maar. :wink:

Ik herinner mij weer iets... Ik geloof dat jij niet de persoon bent om tegen te zeggen dat je niet zo van wijn houdt (op Champagne na, maar dat zie ik persoonlijk als een ander drankje). :wink:

21 mei 2009 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Devils son schreef:
<lang verhaal>

Volgens mij is er helemaal niks vreemd aan de genoemde tijd. Het moet doenbaar zijn. Ik zat "vrij aardig" bij de opgegeven tijd van mijn eigen wagen, dus moet het iemand anders met een snellere wagen wel lukken dat te evenaren.

Ivm die datafile die niet te vervalsen is ... breng mij niet in verleiding. Zou zo wel eens een file willen aanleveren die "aantoont" dat ik, pak hem beet, de 0-100 in 2.5 seconden heb gedaan, op de noordpool. Dit geheel terzijde (je bent bedankt voor de leuke uitdaging, die ik onder het nuttigen van een goed glas rode wijn, eens ga bekijken).

Dit brengt me naadloos bij mijn volgende punt:
barolo schreef:
Ik had een Amarone della Valpolicella Classico

Raad meneer een 2001 of 2005 aan? 8) Vind beiden terug, maar als ik dit nalees.... http://wijnerij.web-log.nl/wijnerij/200 ... aanda.html ... :ba: :ba:

PS Devil, alhoewel je't niet zo zal bedoelen, die "met een gewone wijn lok je mij niet" doet wat terugdenken aan een figuur, nee, begrip, uit 3 hoofdletters...E....C....T... :mrgreen:
PPS Waarom zouden we je niet geloven ivm een stom sprintje? Je hebt wel al gekkere zaken bewezen met foto's (op je motorkap....) :twisted:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

25 mei 2009 14:17
Profiel
la madre nog aantoe :D

25 mei 2009 14:27
Profiel
3.2S
010
Ik had deze in gedachte....
http://www.wijnoverzicht.nl/wijnen/deta ... -2005.html

Wijnen kan je onderverdelen in 5 categorien:
1) De bah wijn <<Meteen in de gootsteen gooien>>
2) De ken net wijn <<1 glas is echt voldoende>>
3) De nIet slecht wijn <<max 3 glazen>>
4) De Wauw wijn <<Doe mij maar een doosje van 12>>
5) De Nirwana wijn <<Als deze drinkt, dan is het alsof jij in Nirwana bent aangekomen>>

Deze Amarone uit 2005 behoort tot de schaarse groep Nirwana wijnen. :wink:

25 mei 2009 15:43
Profiel WWW
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Deze organiserende wijnkenner schreef op 17 mei:
Citaat:
Ik heb ook nog de sprint gefilmd. Deze zal ik van de week op Internet zetten.

Heb je het filmpje al geplaatst, Edwin? Mogelijk heb ik iets gemist :lol:

25 mei 2009 16:07
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
@Barolo: jouw categorie 1 en 2 voeg ik in praktijk samen, cat. 2 drink je toch niet uit en belandt halverwege ook in de gootsteen. Verder kan ik me geheel in de categorien vinden!

25 mei 2009 16:09
Profiel
3.2S
010
De Cat 2 vind je bij de gemiddelde bar / eetcafe.

Inkoopprijs max 3 euro per fles en je drinkt het wel op, want je hebt er ook voor betaald, maar na 1 slok krijg je al spijt dat je niet een Leffe Blond hebt besteld. :wink:

Voor Marcel nog een keerjte de Video link: http://www.vimeo.com/4704756

Laatst bijgewerkt door barolo op 25 mei 2009 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.

25 mei 2009 16:23
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Ah... dat verklaart dat ik die wijn zo weinig tegenkom! In de kroeg meestal een pilsje of een ice-tea... Jaren geleden al afgeleerd om daar wijn te bestellen. Was toen vaker cat. 1!

Maar we zijn nu zwaar off-topic. Discussie maar voortzetten in Stuttgart...

25 mei 2009 16:30
Profiel
torig schreef:

Ivm die datafile die niet te vervalsen is ... breng mij niet in verleiding. Zou zo wel eens een file willen aanleveren die "aantoont" dat ik, pak hem beet, de 0-100 in 2.5 seconden heb gedaan, op de noordpool. Dit geheel terzijde (je bent bedankt voor de leuke uitdaging, die ik onder het nuttigen van een goed glas rode wijn, eens ga bekijken).

Ik denk dat het niet gaat lukken, dus laat ik sportief zijn er daar een lekker flesje op zetten.

Citaat:
PS Devil, alhoewel je't niet zo zal bedoelen, die "met een gewone wijn lok je mij niet" doet wat terugdenken aan een figuur, nee, begrip, uit 3 hoofdletters...E....C....T... :mrgreen:

Zoals gezegd: ben gewoon geen liefhebber van wijn. En verder: bedankt... :evil:

:wink:

Citaat:
PPS Waarom zouden we je niet geloven ivm een stom sprintje? Je hebt wel al gekkere zaken bewezen met foto's (op je motorkap....) :twisted:

Dat was ook een redelijk uniek verhaal ja... :?

25 mei 2009 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Devils son schreef:
Ik denk dat het niet gaat lukken, dus laat ik sportief zijn er daar een lekker flesje op zetten.

Pommery Cuvée Louise bitte :mrgreen: Ben geen wijnkenner :P

Citaat:

Dat was ook een redelijk uniek verhaal ja... :?[/quote]

Waarschijnlijk daardoor dat de meesten nu ...nattigheid...voelen.
De runfile ziet er authentiek uit. Of je bent echt wel een freak om die data allemaal zo te zitten aanpassen.

Volgende keer de file niet in binair formaat aanleveren aub.
Dat leest niet zo vlot. Vergelijk:

De runfile in binair formaat schreef:
File created on 19/05/2009 @ 15:31

[HEADER]
SATS(1)
TIME(3)
LATITUDE(4)
LONGITUDE(4)
VELOCITY(2)
HEADING(2)
HEIGHT(4)
YAW__(2)
YAW_(2)
YAW(2)
SLIP(2)
CHKSUM(2)

[COMMENTS]
Firmware Version 01.00 Build 0048
Serial Number 05013849
[DATA]
$UAZjÒ±Ç†à ¢UA‚j
P±Èmz ¯

De runfile in "vbox" formaat, verkregen door de DBN in de performancetool te saven als VBO schreef:
File created on 27/05/2009 at 10:55:46

[header]
satellites
time
latitude
longitude
velocity kmh
heading
height
yaw rate deg/s
Slip Angle
YAW__
YAW_

[channel units]
Degrees

[comments]
Log Rate (Hz) : 10
Software Version : 1.8.2 (Build 007)
UnitType: VBOX Mini / DriftBox
Track Offset (metres):0,00;0,00
Track Offset (metres):0,00;0,00

[column names]
sats time lat long velocity heading height yaw-calc slip YAW__ YAW_
[data]
008 153112,90 +03089,38962 -00284,28166 065,950 000,00 +00051,49 +000,0 +0,00000E+00 +0,00000E+00 +0,00000E+00
008 153113,00 +03089,39059 -00284,28224 065,800 019,48 +00051,55 +000,0 +0,00000E+00 +0,00000E+00 +0,00000E+00
008 153113,10 +03089,39155 -00284,28281 065,730 019,48 +00051,61 +000,0 +0,00000E+00 +0,00000E+00 +0,00000E+00

Een beetje spelen met lat, long & velocity en je hebt zo een fake filetje. Momenteel bespeur ik geen integrity checks, dus denk ik dat ik daar zowat alles kan insteken...ik ga je 0-100 eens exporteren, zodat ik énkel de raw data daarvan heb, dan weet ik wat ik moet aanpassen.

Ik kom hierop terug. Zet je de fles inmiddels koud? :mrgreen:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

27 mei 2009 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Methode:

Open jouw run in de performancetools. Selecteer enkel de 0-100km/u run. Zorg ervoor dat die enkel overblijft op het scherm.
Klik save. Uncheck alle overbodige info (alles buiten long, lat & velocity).
Je bekomt volgend bestand: http://www.2shared.com/file/5975196/e24 ... ipped.html

Je ziet meteen dat de velocity heel leesbaar is. Smijt een paar lijnen weg. En je bekomt een run van 0-100 in 2.5 seconden, zoals bij deze.

Met long & lat heb ik niet gespeeld. Ook geef ik toe dat de methode zeer barbaars & wel nog opvallend is. Ik doe het echter even tussen 't werken door; forgive me :mrgreen:
De fake file wordt door 2shared altijd als de vorige aanzien; dus heb ik hem hier geplaatst: http://www.megaupload.com/?d=Q9WMHJ7R

27 mei 2009 11:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Knap knutselwerk.
Volgens mij is de enige oplossing dat DS volgend jaar ook meedoet.

27 mei 2009 11:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 241 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende