Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:45

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
'00 Boxster S, 1e probleempje gehad. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
Bericht '00 Boxster S, 1e probleempje gehad.
Hallo allemaal, jullie kunnen me hooguit kennen van wat vage vragen dus zal ik er wat verandering in brengen!

Ik heb geen Porsche; mijn vader sinds kort wel. Ikzelf rij een Mazda 323F, mijn troeteldier, die net als de 944, 928, 968, en 914 klaplampen heeft. Ha! Toch nog een bruggetje kunnen maken :D Vorig jaar heb ik de Nordschleife gedaan met haar. Als ik er over vertel kan ik er helemaal in op gaan; de enige keer dat dat niet gebeurde, kwam, doordat ik op dat moment een Porsche reed!!

Anyway.
We hebben een prachtige zwarte Boxster S uit 2000. Mijn vader wilde best graag een tiptronic voor het relaxte cruisen, deze is het dan uiteindelijk geworden. De automaat schakelt werkelijk ongehoord zijdezacht. Prachtige witte tellerplaten en de rood/oranje wijzers, heerlijk!
Helaas heb ik nog geen foto's gemaakt van de buitenkant, omdat ik het tot nu toe het te druk heb gehad met kwijlen.

Gekocht bij Carlo van Krey, een eerlijke verkoper die achter zijn 'product' staat. Een aankoopkeuring was geen probleem. Zodoende heb ik met Carlo de halve middag bij PCG doorgebracht :wink: Hij was altijd bereikbaar en had de antwoorden op alle vragen die we op hem afvuurden :thumleft:

Stel vooral de vragen die je wil weten! Voor foto's zal ik binnenkort nog wel zorgen. Als we niet aan het rijden zijn :wink: Het is nogal raar om te posten over een auto die niet van jezelf is, maar jullie vroegen er zo om :lol:

Het is dan mn site er *&^%$# nu uit ligt. Hopelijk is het morgen weer online en kan ik jullie (eindelijk) verblijden met foto's.

Groetjes! :drive:

Laatst bijgewerkt door Mazdarati op 22 mei 2009 12:02, in totaal 2 keer bewerkt.

28 apr 2009 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Boxster S
Hallo 198061! :shock: Welkom hier! Vanwaar deze nick?

28 apr 2009 0:13
Profiel
gefeliciteerd en foto's plaatsen he :D

28 apr 2009 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Haha, ik had geen inspiratie, mijn naam vond ik zo standaard, vandaar dat ik maar pakte waar ik op dat moment mee bezig was, mijn studentnummer :bang: Ik had me eigenlijk voor om me aan te melden met een andere nickname, maar zo kan ik het best laten dacht ik :wink:

Foto's komen er zeker aan!!

28 apr 2009 0:15
Profiel
964 C2
Hij is geboren in 1980, z'n vader in 1961??
Welkom 198061 :!:

Laatst bijgewerkt door Sigrid op 28 apr 2009 0:18, in totaal 1 keer bewerkt.

28 apr 2009 0:17
Profiel
:lol: Da's een goeie. Mocht je hier willen blijven dan kun je met een PB-tje naar Pascal nog wel voor elkaar krijgen dat je nick veranderd wordt. 323F zal nog wel vrij zijn... :twisted: :wink:

28 apr 2009 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Gaan we regelen :lol:

Mazda:

Afbeelding

Er zit een Zender achterspoiler op, een prachtig en zeldzaam model!
Afbeelding

Powaahh:
Afbeelding

Porsche:
Afbeelding

Afbeelding

En tot slot deze prachtige...
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Mazdarati op 28 apr 2009 16:17, in totaal 2 keer bewerkt.

28 apr 2009 0:20
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Mooi hoor, 198061.

28 apr 2009 10:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Mooie S.

Alleen de velgen zien er vreemd (lees klein) uit met de zwarte rand. Persoonlijk zou ik het omdraaien (zwarte binnenzijde en "zilveren" buitenzijde).

Veel plezier met jullie aanwinst en veel veilige KM gewenst.

28 apr 2009 10:52
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Boxster S, foto's!
Welkom.. mooie wagens!

28 apr 2009 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
:ba: en weer een Boxster erbij, nog ff en het wordt porscheboxsterforum, welkom met je mooie wagen

28 apr 2009 22:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987.2 S, PDK, Sportchrono 2010
Hallo Mazdarati,

Welkom en dat er maar vele veilige en vooral open kilometers mogen volgen. Jullie hebben al een zwarte 986S ik ben nog op zoek en moet nog even wachten (geen werk) maar komen zal hij er. Voorlopig moet ik het nog in onze MX-5 doen maar dat geeft ook voldoening :mrgreen:

28 apr 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
MX-5jes zijn volgens mij errug leuk hoor. Ik doe mijn 323F niet weg totdat de roest ons scheidt, maar anders zou ik wel serieus gaan kijken voor een MX-5. Wat voor een heb je er?

We hebben inmiddels dus al 460 km gereden, op de eerste tank! Toen we 'm ophaalden in Oss moest ik tanken met mijn auto, pa gooide de Boxster toen ook vol en sindsdien hebben we deze kilometers afgelegd. Mijn vader is geen scheur-piloot en rijdt er ontspannen mee, tot nu toe. Morgen zal ik al het stuifmeel en dergelijke er van af wassen. Ze kunnen wel vies worden... :wink:

29 apr 2009 0:03
Profiel
En een nieuwe nick (grappig)! :lol:

29 apr 2009 0:05
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de Boxster!

29 apr 2009 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Leuke nick he :lol:

Net (even) gewassen, ivm de gigantische hoeveelheden stuifmeel en pollen van deze tijd :roll:

Afbeelding

29 apr 2009 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster GTS 981 Ex. 986 Boxster S tiptronic
Almelo
Gefeliciteerd met je S!

Veel veilige kilometers!

29 apr 2009 17:20
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Welkom op het forum :D

29 apr 2009 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Mazdarati schreef:
MX-5jes zijn volgens mij errug leuk hoor. Ik doe mijn 323F niet weg totdat de roest ons scheidt, maar anders zou ik wel serieus gaan kijken voor een MX-5. Wat voor een heb je er?

Wij hebben nu een MX-5 Evolv (1 van de 40 originele in NL geïmporteerde) deze is Titanium grijs met Sienna bruine bekleding.
Afbeelding

Ikzelf wil wat meer vermogen en ben nu (heel rustig) aan het rondneuzen naar een 986 S (het liefst zwart of sealgrey)

Zo gewassen ziet je Boxster er heel netjes uit :D

04 mei 2009 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Intussen eerste probleempje gehad. Nadat ik ( :oops: ) iets uit de bijrijdersdeur had gehaald, claxonneerde de auto bij het op slot doen 2x. Wanneer er iets open staat, doet ie dat slechts 1x. Er was dus iets fout. Hij sprong op slot maar ook meteen weer open; niet zo'n fijn idee. Maandag heb ik 'm voor 't eerst in m'n eentje meegekregen om ermee naar de dealer te gaan, wat een feest om in te rijden! Heerlijk.

Het slot in de bijrijdersdeur moest vervangen worden, €125 voor 't slot, €50 voor de folie, €50 diagnose en €100 montagekosten. Pfoe. Dure grapjes!

Maar gelukkig staat hij nu weer op slot, wanneer ze hem hadden gejat was het een iets duurder grapje geweest :wink:

22 mei 2009 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Bericht Re: '00 Boxster S, 1e probleempje gehad.
Ik heb destijds ook naar deze Boxster gekeken bij van Kreij maar ben er met een grote boog omheen gelopen. Ik kreeg geen goed gevoel bij deze auto. De remschijven en blokken waren al vervangen binnen 60.000 km. De velgen zijn behoorlijk beschadigd, vandaar dat de rand zwart geschilderd (volgens mij met een kwastje) is. Er is dus erg sportief in gereden door iemand die het eigenlijk helemaal niet kan. Daarnaast was het achteruitje gebarsten en was de gps antene ook niet echt fraai ingebouwd op het dashbord. Ik hoop voor je dat je niet meer ellende gaat krijgen met deze auto.

22 mei 2009 14:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Je kan het van meerdere kanten bekijken. Met nieuwe schijven en blokken kan je er weer een hele tijd tegenaan. De kap is intussen vervangen door een nieuwe met een glazen achterruit dus ook dat probleem is opgelost :D

22 mei 2009 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Als er sportief mee gereden is, dan loont het misschien om te kijken of hij al RMS gehad heeft, anders kan je misschien dit preventief laten verhelpen!

24 mei 2009 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
RMS - Rear Main Seal :?: Als in achterste keerring? Deze was recent vervangen en nog kurkdroog. Olieverbruik is minimaal; volgens mij is er nu 2000 km mee gereden door ons, en een half streepje olie is verbruikt (op de digitale meter). We moeten 't nog ff controleren adhv de peilstok (dubbelcheck)

25 mei 2009 13:42
Profiel
Mazdarati schreef:
Intussen eerste probleempje gehad. Nadat ik ( :oops: ) iets uit de bijrijdersdeur had gehaald, claxonneerde de auto bij het op slot doen 2x. Wanneer er iets open staat, doet ie dat slechts 1x. Er was dus iets fout. Hij sprong op slot maar ook meteen weer open; niet zo'n fijn idee. Maandag heb ik 'm voor 't eerst in m'n eentje meegekregen om ermee naar de dealer te gaan, wat een feest om in te rijden! Heerlijk.

Het slot in de bijrijdersdeur moest vervangen worden, €125 voor 't slot, €50 voor de folie, €50 diagnose en €100 montagekosten. Pfoe. Dure grapjes!

Maar gelukkig staat hij nu weer op slot, wanneer ze hem hadden gejat was het een iets duurder grapje geweest :wink:

50 euro voor de folie??? Heb je de hele auto laten folieen??? Mat zwart zoals anderen???

25 mei 2009 19:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende