Ik schaf mijn olie aan via onlinewinkel(niet als reclame bedoelt, heb niks met deze partij)
gebruik deze altijd:
http://www.fit-safe.de/oxid/oxid.php/sid/5c377662c8e1549222a9d2c2564ad268/cl/alist/cnid/6a648453f0f3658e6.3377684315W40 Mobil Super M is er bij mij affabriek ingegaan(organische olie)
Voor het compleet vervangen van de olie:
Oude olie eruit:
auto op horizontaal vlak zetten en op bedrijfstemperatuur laten komen.
Daarna oude olie eruit(voor rechter achterwiel en midden onder blok schroef los, let op! olie is heet!)
Daarna binnen rechterachterscherm olievervangen en belangrijK! oliefilter vervangen.
Indien je het oliefilter vervangt maar nog niet het buisje in de rechter binnenscherm(achter) hebt losgemaakt--> zorg dat je iets klaar hebt om olie op te vangen anders wordt het een goede troep.
Nieuwe olie erin:
Controleer de olieschroeven die je verwijderd hebt of ze weer vast zitten(juiste momenten het liefst met momentsleutel)
Controleer voor de zekerheid nogmaals het oliebuisje in binnenscherm en nieuw gemonteerd oliefiler op degelijke bevestiging.
Vul olie bij via OEL dop.Eerst 6-7 liter toevoegen, daarna met lopende motor aanvullen tot +- 9 liter. Bij de laatste liter met regelmaat je oliepijlstok checken.
Ik zou zeggen cheese of a peace cake
als je beetje handig bent. Het is iets meer werk dan bij een 'gemiddelde' auto, maar zeker te doen(denk ik).
Good luck!