Auteur |
Bericht |
oldi
|
Stotterend 928S bij constante snelheid onder de 2000tr/min
Hallo, heeft iemand een idee? Een 928s uit 1983 start goed, trekt goed en rijd goed, ook op topsnelheid. Enige probleem is bij een constante snelheid onder de 2000 tr/min gaat de motor snel afwisselend optrekken en dan inhouden, dus stotteren. Geef ik meer gas is alles ok geef ik geen gas is ook alles ok Warm, koud of vochtig hebben geen invloed. Alle voorstellen zijn welkom. Grts
|
21 mei 2009 23:02 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (Belgiƫ)
|
Re: Stotterend 928S bij constante snelheid onder de 2000tr/min
Luchtmassa-meter die het aan het begeven is??? http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtcHet bovenstaande filmpje even bekijken (wel 944) mvg Jack-in-the-box
|
22 mei 2009 17:17 |
|
|
oldi
|
Een goed idee maar de 928s heeft geen elektroniche luchtdebiedmeter, eerder een mechanisme wat op de K-jetronic aangesloten is en zich direkt onder de luchtfilter bevind. dit lijkt me zeer gevoelig voor manipulatie en ik vind het eigenaardig dat ik alleen bij een laag toerental problemen krijg daar de regeling niets te maken heeft met slijtage van een regelbare weerstand, zoals op het bijgevoegde filmpje, daar klinkt de uitleg zeer plausibel en goed doordacht maar omdat de luchtdebiedmeter niet elektronich is ???? Toch bedankt voor het idee.
|
22 mei 2009 18:38 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ook nog geen lambdasonde zeker?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
23 mei 2009 12:47 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Hallo Oldi, Heb ik vroeger meermaals meegemaakt op mijn alfa's , was speling op asje van gasklep(pen), misschien dat die ook bij jou het geval is ?
gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
23 mei 2009 12:57 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Hallo,
Op je gasklephuis zitten 2 microswitches, een voor stationair en een voor volgas. Ze worden bediend door een aanslag op de as van de gasklep. Als de switches door speling van die as te vroeg of te laat of onwillekeurig openen krijg je verschijnselen zoals jij ze beschrijft. Afstellen van de aanslag kan, maar vereist een speciaal geredschap (soort gradenboog, die aan het gasklephuis wordt bevestigd, met een wijzertje, dat het moment van openen/sluiten van de schakelaartjes aangeeft. gr.Rien
|
23 mei 2009 14:37 |
|
|
oldi
|
Ok jongens dat zou kunnen . maar waarom dan alleen in laag toerental en eenmaal boven de 2000 tr/min niet meer. De snelheid heeft er niets mee te maken hij stottert zowel in eerste als in vijfde versnelling ,eigenlijk zelfs erger in een kliene versnelling. Als ik het gaspedaal een beetje loslaat of bij indruk is het over tot ik opnieuw op constante snelheid kom beneden de 2000 tr/min. Zeer goede ideeen maar ik ben nog niet overtuigd. Graag nog voorstellen, dank u.
|
23 mei 2009 16:27 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Klopt, zodra je het gaspedaal aanraakt verandert de stand van de gasklep en gaan de switches open/dicht.
|
23 mei 2009 17:03 |
|
|
oldi
|
Klopt niet. Voorbeeld/ Ik rijd 100 Km / u in vijfde versnelling bij 2200 tr /min en laat het gespedaal een beetje los zodat de auto ligt vertraagd, nadat de auto terug op een vaste snelheid komt van vb. 80km / u bij 1900 tr /min begint de auto te schokken, eerst ligt en dan steeds harder en ik heb gedurende de hele procedure het gaspedaal op de zelfde positie gehouden.Normaal zou de auto op een constante snelheid zacht moeten door rijden, dit doet de auto wel op een toerental boven de 2000 tr /min????????? Hier is er geen probleem. indien ik verder vertraag of terug optrek is het schokken ook gedaan.
|
24 mei 2009 10:42 |
|
|
Frank SC
911SC 3.0 CoupƩ 1982De Rijp
|
Heb je inmiddels al een oplossing? Volgens mij heb ik hetzelfde sinds vorige week met mijn 911SC uit 1982!
|
15 sep 2009 9:23 |
|
|