Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 16:36

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
911 3.0 SC of 3.2 (onderwerp is veranderd) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee??
Het is inderdaad waar dat ik mijn pijlen uitsluitend richtte op een 3.0 SC... Maar aangezien ikzelf nog geen Porsche rijd, raak ik steeds beter thuis in de materie... Daarnaast heb ik van meer kanten gehoord dat een 3.2 niet alleen qua prestaties, maar ook qua (motor)onderhoud minder zorg nodig heeft.

Even over de kilometers; Carlo van Krey heeft me hierin bijgepraat... Het is inderdaad zo dat ik - net als de meeste anderen - let op de km stand. Maar met name bij importauto's wordt dit nog al eens teruggezet. De groene 3.2 bij Wams is een Nederlandse auto... 225k is inderdaad veel maar een 3.2 kan dat wel hebben is mij verzekerd..
De blauwe is wel een twijfelgeval... Motorrevisie kan inderdaad niet voor dat bedrag en het bedrijf doet ook het onderhoud van landbouw machines heb ik ergens gelezen.. Toch wil ik de auto binnenkort bekijken en aansluitend een AKK laten uitvoeren...

De andere modellen uit jouw bovenstaande suggestie: 3.2 1986 grijs ziet er inderdaad erg strak uit. Maar om die in originele staat te krijgen... (airco is o.a. verwijderd). De anderen zijn aan de prijs en rood...

En over de prijs; voor dat bedrag heb ik een veel nieuwere 996 te pakken; minder onderhoud en weer een stuk sneller... Goed, het spartaanse gaat er wel vanaf maar het blijft wel een Porsche. Bij Carlo van Krey staat een 996 C2 uit 1998 en Hier staat ook een grijze 996 C2. Beiden voor een bedrag van rond de 30k. Kortom, voor een 3.2 wil ik niet meer dan 20.000 uitgeven en voor een 3.0 niet meer dan 17.000 (er komen waarschijnlijk toch ook nog extra kosten bij)

25 mei 2009 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 911 3.0 SC of 3.2 (onderwerp is veranderd)
Citaat:
(...)En over de prijs; voor dat bedrag heb ik een veel nieuwere 996 te pakken (...)

Citaat:
Kortom, voor een 3.2 wil ik niet meer dan 20.000 uitgeven en voor een 3.0 niet meer dan 17.000

:scratch:
Zo werkt dat volgens mij niet. Een 3.2 of SC wordt in het algemeen als weekend/plezierauto gekocht terwijl een 996 nu door mensen voor dagelijks vervoer wordt gekozen omdat ie zo betaalbaar (aanbod!!) is geworden.
Anyway, succes met zoeken!

25 mei 2009 11:28
Profiel WWW
Bericht Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee??
Sharky_80 schreef:
Het is inderdaad waar dat ik mijn pijlen uitsluitend richtte op een 3.0 SC... Maar aangezien ikzelf nog geen Porsche rijd, raak ik steeds beter thuis in de materie... Daarnaast heb ik van meer kanten gehoord dat een 3.2 niet alleen qua prestaties, maar ook qua (motor)onderhoud minder zorg nodig heeft. :scratch:

Even over de kilometers; Carlo van Krey heeft me hierin bijgepraat... Het is inderdaad zo dat ik - net als de meeste anderen - let op de km stand. Maar met name bij importauto's wordt dit nog al eens teruggezet. De groene 3.2 bij Wams is een Nederlandse auto... 225k is inderdaad veel maar een 3.2 kan dat wel hebben is mij verzekerd.. :scratch:
De blauwe is wel een twijfelgeval... Motorrevisie kan inderdaad niet voor dat bedrag en het bedrijf doet ook het onderhoud van landbouw machines heb ik ergens gelezen.. Toch wil ik de auto binnenkort bekijken en aansluitend een AKK laten uitvoeren...

De andere modellen uit jouw bovenstaande suggestie: 3.2 1986 grijs ziet er inderdaad erg strak uit. Maar om die in originele staat te krijgen... :scratch: (airco is o.a. verwijderd). De anderen zijn aan de prijs en rood... :scratch:

En over de prijs; voor dat bedrag heb ik een veel nieuwere 996 te pakken; minder onderhoud :scratch: en weer een stuk sneller... Goed, het spartaanse gaat er wel vanaf maar het blijft wel een Porsche. :lol: Bij Carlo van Krey staat een 996 C2 uit 1998 en Hier staat ook een grijze 996 C2. Beiden voor een bedrag van rond de 30k. Kortom, voor een 3.2 wil ik niet meer dan 20.000 :scratch: uitgeven en voor een 3.0 niet meer dan 17.000 (er komen waarschijnlijk toch ook nog extra kosten :scratch: bij)
....ik wens je veel succes....zolang je zelf niet weet wat je wilt..maar je moet niet het 1 met het ander vergelijken in geld want die vlieger gaat niet op.... 8)

25 mei 2009 13:27
Profiel
Bericht Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
bully schreef:
3.0 SC van iemand van de NPC....als alles waar is zul je niet snel een betere vinden.....

duitse prijs van iets gelijks...of...eentje kopen is niet zo moeilijk...een goede vinden wel....en dan kan je er fijn mee rijden...een verkeerde en je loopt tegen megakosten aan...bij die zwarte [vind je vrouw een mooie kleur] vind je de spoiler niet mooi...haal je em eraf dat zijn de kosten niet...

25 mei 2009 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Hoi Bully,

Begin je moedeloos te worden? :D Ik begin het steeds leuker te vinden... Het valt me op dat de meesten hier precies vooraf weten wat ze zoeken... Ik niet... Ik laat alles op me afkomen en kijk of ik er zelf vrolijk van word. Dat kan een 2.7 uit 77 of een 3.2 uit 86 zijn... Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik wil een Porsche gaan rijden om mijn jongensdroom in vervulling te laten gaan...
Daarbij wil ik de auto voor dagelijks gebruik gaan rijden... Al worden dat - door kantoor aan huis - er nog steeds niet veel. De auto wordt helaas wel buiten gestald. Maar een duidelijk model heb ik niet voor ogen... Helaas.

Waar let ik dan wel op: Kleur. Inderdaad, rood en geel valt zowieso af. Ook van een 'Sally' blauwe wordt ik niet blij.

Daarnaast heb ik een voorkeur voor een originele Nederlandse auto. Simpel omdat hiervan veelal complete documentatie aanwezig is.

Kortom, ik heb geen haast.

Overigens ben ik jullie wel erg dankbaar voor suggesties en tips... Dat dan weer wel!

Oh ja, dat van die prijzen.. Dat is zuiver een indicatie... We zitten in een kopersmarkt, dus laat de verkoper me maar overtuigen..!

25 mei 2009 16:30
Profiel
ik denk alleen dat jij wat te makkelijk denkt...die zwarte heeft ie al 21 jaar in zijn bezit dus als hij alles kan aantonen wat ie zegt heb je daar een topper voor weinig..zo vind je ze niet maar ik wens je succes met je zoektocht :D als je de verkeerde treft wordt je jongensdroom een nachtmerrie :cry: ik heb de mijne ook voor dagelijks gebruik en die staat ook buiten....daar werden ze ook voor gemaakt.....

25 mei 2009 18:07
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ben het wel eens met bulli over die zwarte, is een nadere blik zeker waard. 3.0 is tussen 26 en 31 jaar oud, een auto met aantoonbare historie en onderhoud wordt zeldzaam...

25 mei 2009 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Hahaha... Jullie hebben me zover... zojuist een mailtje richting Friesland verstuurd... Komend weekend heb ik vrijgehouden voor de bezichtiging... Nu de reactie van de verkoper afwachten...

25 mei 2009 20:03
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
mooi. pin-pas mee.

25 mei 2009 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Vandaag een 911 3.0 SC Coupé bij Stuurman Classic Cars bekeken.

Afbeelding

De auto zag er erg mooi uit. Hier en daar een klein plekje, met name bij het schuifdak aan weerzijden. Roest of lek plekken zijn er niet of in ieder geval onzichtbaar.
Historie is goed en gedetailleerd bekend. Tellerstand staat op 254.000. Maar ik ga ervan uit dat dit een eerlijke stand is.
Afgelopen vijf jaar is er weinig mee gereden. Wel ik er voor 20k aan uitgaven geweest; waaronder een motorrevisie.
De auto is een keer overgespoten... Maar dit was wel in de originele kleur. De kleur ziet er goed uit en ook het interieur is verre van afgeleefd...

Daarnaast zit er een sterretje in de voorruit; een nieuwe voorruit (met groene band) kost volgens Alexander Stuurman 150,00 euro.

Naast deze probeer ik komend weekend naar een zwarte 3.0 SC in Friesland te gaan kijken en kreeg zojuist foto's van een mooi wit exemplaar binnen...

Keep you posted!

26 mei 2009 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
voorruit vervangen =gratis (verzekering)met groene band en antenne. :D

27 mei 2009 16:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
zie dat 1 van die rooie 3.2 van theo al verkocht is... a 26,5K :shock:

27 mei 2009 16:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Zoek je nog steeds sc. Ik verkoop de mijne vanwege overstap naar 993. Staat op martkplaats voor 13,5. Moccazwart 3 l. Maar je moet wel snel zijn, want ik ga deze week beslissen. bellen het snelst vlgs mij. 06 55173792

08 jun 2009 12:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
deze stoere haai heeft een keuken gekocht voor zijne mevrouw van de centen :bang: :res:

08 jun 2009 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Kon je geen porsche bedingen bij de aankoop vd keuken :roll:

Gemiste kans....... :mrgreen: :wink: Enfin, dan voorlopig maar plaatjes kijken in de morgan bijbel.

08 jun 2009 12:52
Profiel
Sharky_80 schreef:
Ben na jaren eindelijk me serieus aan het oriënteren op de markt om zelf een Porsche te kopen... De jongensdroom gaat in vervulling.

Marktplaats hou ik al weken in de gaten, maar heb het idee dat daar meer handelaren dan liefhebbers op zitten (een enkeling daargelaten... No offense!).

Vandaar dat ik mijn voorkeuren hier eens wil laten horen....

Bij de keuze voor een Porsche hink ik vooral op twee gedachten:

1. Een 911 2.7 of 3.0. Rauw, Spartaans, sportief;
2. Een 911 of 912 uit 1968... Stijlvol, klassiek, mijn eigen bouwjaar.

De kleur maakt me niet zoveel uit... Maar mijn vrouw ( :D ) heeft het liefst een zwarte! Daarnaast zoek ik een zo origineel mogelijk model...

Ik wil de auto gaan gebruiken als dagelijks vervoermiddel... Alhoewel... Ik heb kantoor aan huis, dus zal de auto niet elke dag worden gereden. De prijs doet er niet zoveel toe... Dat wil zeggen; kwaliteit heeft zijn prijs..
Wanneer jullie tips hebben of aanvullingen op mijn beginnerspost... Brandt maar los!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

en dan nu een keuken...dat wist je niet eerder..... :roll:

08 jun 2009 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Jongens, jongens... Geen paniek graag! Die Porsche komt er wel... Ik blijf me gewoon oriënteren... Want wanneer ik er vandaag tegen één aanloop kan ik hem gewoon betalen... Daar maakt een keuken meer of minder geen verschil in.... Al is de 'druk' er wel vanaf van het 'binnen-een-maand-moeten-hebben'..

Dus wacht maar af!

hahahaha... Ik lig wel dubbel om jullie betrokken reacties!! :mrgreen:

08 jun 2009 13:43
Profiel
PorscheForum Rookie
ex. 911 sc 1983 zwart ex. 944 2.5 1984 antraciet ex. 944 2.5 1983 rood
Drachten
Je hebt een pb

groeten,

Rienk

09 jul 2009 10:50
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
oke oke oke oke

komt ie ...............

Daar krijgt hij dan vanzelf bericht van :ba:

09 jul 2009 10:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Sharky,.....................................

JE MOET NIET ZO MAUKEN :ba: :ba: :mrgreen: :mrgreen:

Lekker lang zoeken is juist de gein van het spel. Laat het rest van het forum maar in de waan dat je op hete kolen zit. Een wijziging van je plannen maakt het juist interessant voor je medeforum-speurneuzen :thumleft: :thumleft:

Mauk

09 jul 2009 11:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Hahahaha.. Leuk dat dit ouwe draadje weer nieuw leven wordt ingeblazen!

Nadat ik in een ander topic al bijna zeker was van een 3.2 uit 1985 ben ik even iets minder fanatiek aan het zoeken.

Ik heb met een mede-forummer nog wel contact om zijn SC te gaan bekijken en van Rienk kreeg ik ook een SC aanbod... Verder wil ik binnenkort ook in Den Bosch gaan kijken naar deze 964 C2 puur uit nieuwsgierigheid. Want een 964 voor dat bedrag (wel hoge kilometerstand) klinkt aantrekkelijk.

Verder komt de vakantietijd er weer aan en dat wordt dus al druk genoeg met andere zaken... En vanaf september zullen er ook nog wel genoeg P.'s te koop staan...

09 jul 2009 11:50
Profiel
Leiderdorp
kom een keer naar de mijne kijken :lol:

09 jul 2009 13:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Dan moet ik eerst TOTMBO ervan zien te overtuigen dat goud een mooie kleur voor een P. is :pale:

Daarnaast pas ik toch op met forumleden omdat ik deze later nog wel eens IRL kan tegenkomen. Voor alle duidelijkheid; we zitten in een kopersmarkt en de biedingen die ik (meestal naar handelaren) doe zijn echt schofterig laag. Maar ik heb het idee 'nooit geschoten is altijd mis'. En omdat ik momenteel niet echt op een schopstoel zit hou ik het ook op die manier.

09 jul 2009 13:48
Profiel
Sharky_80 schreef:
Voor alle duidelijkheid; we zitten in een kopersmarkt en de biedingen die ik (meestal naar handelaren) doe zijn echt schofterig laag.

goeie exemplaren zijn nog steeds moeilijk te vinden.......en gebakjes met hoge kmstanden wat moet je ermee...loop je altijd tegen kosten aan...... :roll:

09 jul 2009 14:45
Profiel
Leiderdorp
Sharky, het is geen goud ppfff en lol doe in real ontmoeting een laag bod ( dan ga je vliegen ) :wink:

09 jul 2009 19:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende