Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:55



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Okay, de algemene mening is duidelijk. Niet abnormaal veel kosten voor een Porsche.
Ik heb overigens de remblokken niet genoemd want dat vind ik normale slijtage (net als banden) maar die zijn recentelijk ook vervangen.
Ik heb net een Bosch silver accu besteld die nog 50 euro goedkoper is dan de originele Porsche accu (van onbekend fabrikaat).
Ben benieuwd of bij het loskoppelen van de accu, de hele fanfare afgaat door een backup accu van het alarm. Ik las dat deze er bij Nederlandse en Belgische auto's vaak in zit.
Wordt morgen vervolgd....... :lol:


25 mei 2009 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Is dat alles in 4 jaar tijd? Als je goedkoop wil rondrijden in een cabrio, dan zou ik naar een ander type gaan uitkijken. Dit model scoort overigens heel erg goed waar het gaat om het minimaal aantal mankementen. Als je hem helemaal 100% in orde wil hebben, dan zijn de kosten van het onderhoud best wel hoog. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


25 mei 2009 14:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Belangrijk is dat je het contactslot op AAN laat, dus gewoon met de sleutel erin, als je de accu loshaalt. Anders gaat het alarm af. Na aansluiten (nieuwe accu) eerst even zo laten, dan starten en de motor 1-2 minuten STATIONAIR laten lopen (motormanagement heeft dat nodig). Daarna de radiocode weer ingeven (heb je die???), ruiten opnieuw inregelen (2x vlak na elkaar naar boven doen voor nieuwe geheugenstand). En volgens mij is dat het wel.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


25 mei 2009 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Als je hem er in laat zetten hebben zijn een extra accu met klemmetjes zodat er steeds stroom op blijft staan :idea:
Hoef je hem niet te resetten :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


25 mei 2009 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
@Anton, die van contact aan snap ik niet. Als je wilt zeggen dat de auto niet op alarm moet staan, dat klopt.
Maar in het andere geval is de status 'eigenaar aanwezig' en zal alarm dus ook niet afgaan.
Ook dat stationair draaien is niet nodig.

Van die ruiten, dat heb ik ook gelezen in mijn nieuwste instructieboekje.
Gewoon 1 x omhoog met de schakelaar vasthouden (geen 'aantip' commando) en met deuren en kap dicht (lijkt me?...) zodat de eindstand herkend wordt.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


25 mei 2009 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Tja, zo stond het in de workshop manual... Ik heb het dan ook zo gedaan, alarm ging toen niet af. Noch bij loshalen accu, noch bij weer aansluiten. Bij een fabrieksalarm SCM klasse III op een 1998 Boxster. Stationair draaien heb ik ook gedaan, maar dat was op advies van een andere Boxster rijder.

Sleutel in het slot nodig voor accu loshalen zonder alarmering zou ik logisch vinden. Stel, je denkt het voertuig met de AB in de sleutel af te sluiten en hem op alarm te hebben maar de accu is stiekem door een derde losgehaald (met plannen voor later, als het donker is). Je let niet op, draait je om en die derde heeft vervolgens vrij spel. Of je merkt toch dat de CV niet reageert en sluit met de sleutel fysiek het linker portier af. En het rechter portier staat gewoon los... Zelfde verhaal.

Sleutel nodig bij loshalen accu zie ik als een extra anti-diefstal maatregel. Er zal wel over nagedacht zijn bij Porsche AG.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


25 mei 2009 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
tumtum schreef:
Porscherob: ik wilde eigenlijk de auto zo origineel mogelijk houden dus met een Porsche accu.
Zijn die accu's inderdaad niet geweldig en waarop baseer je dit? Als ik er een andere in zou zetten, past dit dan wel in de ruimte waar hij nu zit en wat voor type zou ik dan moeten hebben? Er staat op de accu 80 AH.
Zou ik een 80AH moeten nemen of misschien een 85 AH en zijn er meer mensen met een andere dan Porsche accu?


Dacht ik ook originele accu er in, ik weet het niet meer precies, maar hij had zeker binnen 2 jaar de geest gegeven.
En ik had al eens eerder hier op het forum gelezen dat ze niet zo heel lang mee gaan.


25 mei 2009 17:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Die van mij heb ik nog niet zo lang (Boxster), vanaf februari maar inmiddels 6000 km gereden maar gelukkig zonder 1 enkel probleem....
_________________________________________
Het leven gaat door..


25 mei 2009 18:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Anton schreef:
Belangrijk is dat je het contactslot op AAN laat, dus gewoon met de sleutel erin, als je de accu loshaalt. Anders gaat het alarm af. Na aansluiten (nieuwe accu) eerst even zo laten, dan starten en de motor 1-2 minuten STATIONAIR laten lopen (motormanagement heeft dat nodig). Daarna de radiocode weer ingeven (heb je die???), ruiten opnieuw inregelen (2x vlak na elkaar naar boven doen voor nieuwe geheugenstand). En volgens mij is dat het wel.

Volgens mij moet je daarna nog op één been in je onderbroek een rondje TEGEN DE KLOK IN rond je auto hinkelen en 3x heel hard IAAAA roepen. Maar dan heb je zeker geen problemen met je alarm. :idea: :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 mei 2009 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Of was het nou vier rondjes met de klok mee ?
Je hebt me aan het twijfelen gemaakt. :shock:


25 mei 2009 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Jezus man, read the f*cking manual! Vier rondjes met de klok mee bij een 2.5. Eén rondje tegen de klok in bij de échte Boxsters :bang: :twisted: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 mei 2009 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Niet zo onaardig doen. Zo werkt dat nu eenmaal met moderne techniek. Tumtum geeft zelf zijn twijfels aan over het alarm, het is ZIJN topic, mijn hulp. Hoop ik.

Horn, get a life.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


25 mei 2009 21:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Anton, ik denk dat je zeer geholpen hebt. Sterker nog, ik denk dat na jouw uitgebreide post het antwoord gegeven is en de topicstarter een stuk geruster zal slapen.

Mijn excuses voor mijn melige bui. Mijn reactie op Patricks post was een grapje, vandaar de :cheesy: erachter. Ik ga er zomaar van uit dat Patrick dat wél begreep. De 2.5 grap was alleen omdat Patrick een 2.5 heeft. Niet ook omdat jij er eentje hebt... Verder héb ik al een life, alleen speelt zich dat zielig genoeg voornamelijk hier af...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 mei 2009 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
60k met een 2.7 uit begin 2004
20k-40k-60k reguliere beurt
voorbanden 1 keer vervangen
achterbanden 2 keer
Voor de rest helemaal niks (zelfs geen rms)
Misschien is die face-lift echt wel beter :)

Over die afschrijving: had ik 2 jaar geleden voor hetzelfde bedrag een nieuwe BMW/Audi ofzoh gekocht, dan was de afschrijving in die tijd veel groter geweest dan bij de Porsche nu


25 mei 2009 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
horn schreef:
Jezus man, read the f*cking manual! Vier rondjes met de klok mee bij een 2.5. Eén rondje tegen de klok in bij de échte Boxsters :bang: :twisted: :cheesy:

L :lol: L
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


26 mei 2009 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
horn schreef:
Jezus man, read the f*cking manual! Vier rondjes met de klok mee bij een 2.5. Eén rondje tegen de klok in bij de échte Boxsters :bang: :twisted: :cheesy:

SORRY
En Patrick is heel gelukkig met zijn 2.5 en houdt wel van een beetje relativerende humor.


26 mei 2009 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Heel leuk al die reakties en dank voor de tips (ook van Horn :wink: )
Als het goed is komt de accu vandaag binnen en ga ik het proberen MET sleutel in het contact. Over dat rondjes hinkelen in de boxstershort denk ik nog even na...............
Code van de radio? Dat wordt misschien nog even zoeken. Gaat goed komen. Ik houd je op de hoogte.


26 mei 2009 7:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Je had beter eerst kunnen hinkelen, om te proberen of de auto het dan doet..... dat kost nix :mrgreen: ... Ik heb gelukkig nog niet stil gestaan met een lege accu maar als het zover is dan zal ik ook wel moeten :ba: :ass: staat overigens ook in mijn instructieb(r)oekje
_________________________________________
Het leven gaat door..


26 mei 2009 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
dakconstructie defect, bijgevolg een hele waslijst aan stukken en stangen moeten laten vervangen, kostprijs bijna 4K :shock: :twisted:
passagiers raam mechanisme vervangen.
LMM defect, deze natuurlijk lekker zelf vervangen, 10 minuutjes werk en amper 150€ tegenover 4 a 500€ in de garage :roll:
Ook mijn krukaskeerring lekt, tja je moet al geluk hebben als je daar van gespaard blijft aangezien 8 op de 10 lekken.
Vervangen wanneer deze een paar drupjes lekt? ben je gek.....om dezelfde dag na de herstelling al misschien terug met een lekkende keerring te zitten, want niemand geeft garantie op herstelling, ook niet in een porsche center :!:
Ze zijn ondertussen al aan de 12e upgrade van die ring toe en het is nog steeds huilen, geen wonder dat daar geen mens garantie op geeft.
Het blijft dus gewoonweg een gok en met veel geluk ben je er voorgoed vanaf.
In de wetenschap dat ook dit al snel ts 500€ (specialist) en 1000€ (porsche center) kost zal ik wel wachten tot later eventueel de koppeling aan vervanging toe is zodat dit dan in één moeite meegenomen kan worden, en betaal je alleen de ring als extra.


26 mei 2009 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
domibal, over welk modeljaar en kilometerstand gaat het hier?


27 mei 2009 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Klinkt als een 964 uit 1990 met 250K op de teller. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


27 mei 2009 15:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Dimas schreef:
domibal, over welk modeljaar en kilometerstand gaat het hier?



Het gaat over een boxster van '97 maar wel met maar 78000 km.
Let wel, buiten dat dure euvel dat ik heb gehad aan het dak hoor je mij niet klagen hoor, rijdt super en oogt als nieuw :!:
Logisch dat er verder één en ander defect gaat als de boxstertjes op leeftijd beginnen te komen maar bij mij niet echt iets abnormaals.


27 mei 2009 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Anton schreef:
Persoonlijk vind ik dit lijstje met reparaties niet schokkend voor een negen jaar oud voertuig. Zo staat b.v. de remmerij er niet bij. Aan de voorzijde schijven en blokken elke 40K km vervangen is niet ongewoon. Dus dat heb je nog tegoed :twisted:


40K dat is wel erg snel bij normaal gebruik, of zit hier ook circuitgebruik tussen?


maurice schreef:
Vind het op zich wel meevallen voor een auto waar nu 70k op staat met 9 jaar historie.

- krukaskeerring is een bekend euvel bij boxter, 996 en eerste generatie 997
- 4 draagarmen is zo rond de 100k vaak ook aan vervanging toe.
- 2 bougieschachtpijpjes (gaat dat niet om de bobines?)


Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn van 4 draagarmen?


26 apr 2011 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
De draagarmen heb ik besteld in the US (EBAY) voor 200 Euro per twee en zelf eronder gezet. Zie ook mijn opmerking in de discussie-forum (achterste draagarmen vervangen Boxster S). Als je een beetje handig bent en je hebt de ruimte hebt is alles goed te doen. DSP in IJsselmuiden heeft vaak ook leuke goede onderdelen voor niet teveel geld! Boxster rijden hoeft niet extreem kostbaar te zijn! Lees ook eens de US forums >>> 986Forum.com en Pelicanparts.com veel nuttige tips!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


26 apr 2011 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gaat er bij iedere Boxster zoveel kapot?
Hoi Buco, tiptronic Boxsters (die van mij is nog steeds droog 114000 km '97) hebben veel minder last van een lekkende keerring, handschakelen (uiteraard) blijft wel leuker en is sportiever!! Ik heb maar een 2.5je >> twee jaar geleden op de kop getikt. Ik heb wel het en ander vervangen uit voorzorg (bobines, bougies, schijven, draagarmen, LM sensor, startmotor,subframe (eigen schuld, ongelukje). Zoals je weet ga ik volgend iets anders kopen, afgelopen zondag bij Porsche Leusden geweest en een 964 3.6 carrera 2 targa zien staan >> 45000 Euro :cry: Mijn vrouw is helemaal om voor dit type!!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


26 apr 2011 22:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.