Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Wat maakt het uit een Top hypotheek , is toch prima , goed voor de doorstroom :!: Alleen de hoogte van de hyptheek die verstrekt werd gaf te denken :?

24 apr 2009 23:14
Profiel
Ik denk dat het voor jongelui (lees starters) het inderdaad steeds moeilijker wordt om een woning te kopen. Wij komen (denk ik) nog uit de tijd dat we nog een huis konden kopen. Nu ben je blij als je een 2 of 3 kamerappartementje kunt betalen. Ik vermoed dat ook dat veel moeilijker wordt zonder tophypotheek. Inderdaad zou er veel meer gelet moeten worden op de hoogte van de hypotheek tegenover het salaris!

24 apr 2009 23:19
M140i
Lydia schreef:
Inderdaad zou er veel meer gelet moeten worden op de hoogte van de hypotheek tegenover het salaris!

Zoveel scheelt het niet in maandlasten, een tophypotheek vergeken met een iets lagere hypotheek. Wonen met een tophypotheek is altijd nog vele malen goedkoper dan huren voor een gemiddelde huurprijs :idea: Het échte probleem bij tophypotheken zijn (fors) dalende huizenprijzen in combinatie met werkloosheid. Waar banken beter op kunnen letten (in plaats van de hoogte van de hypotheek tegenover het salaris), is het toekomstperspectief van iemand met een hypotheek die werkloos wordt. Iemand met een tophypotheek die zijn baan verliest, kan nog steeds uitstekende toekomstperspectieven hebben. Een tophypotheek is dan een minder groot probleem dan voor iemand die minder goede perspectieven heeft.

24 apr 2009 23:31
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Helder, Amandus en Lydia. Had er vandaag toevallig discussie over gehad in relatie met aflossingsvrij/aflossen.

De alsmaar oplopende drempel voor starters zijn we het allemaal wel over eens. Niet leuk meer...

Laatst bijgewerkt door ASW op 24 apr 2009 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2009 23:33
Profiel
totdat de hypotheekrente aftrek komt te vervallen...en dat gaat steeds verder..en dan is schuld schuld :D

24 apr 2009 23:34
Profiel
Zoveel zal het inderdaad niet schelen per maand, Piet. Maar als je niet veel financiele ruimte hebt, kan elke € 100 te veel zijn.
En het klopt: het is altijd nog beter dan huren. Want dan betaal je voor iets waar je niets aan overhoudt. Ik heb na mijn scheiding ook nooit iets gehuurd, maar direct iets gekocht. Maarja, dat moet je financieel gezien wél kunnen, zo simpel is het!

Als je je baan verliest en je hebt een tophypotheek en je inkomsten worden verlaagd tot 70% van wat je daarvoor verdiende ... :roll:

En eerlijk gezegd: IK moet er ook niet aandenken dat de hypotheekrente aftrek komt te vervallen. En mijn hypotheek bedraagt maar 60%!

25 apr 2009 10:01
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bully schreef:
totdat de hypotheekrente aftrek komt te vervallen...

Ik heb ooit berekend wat er gebeurt als de hypotheekrente eraf gaat zonder dat het een lastenverhoging wordt: ongeveer 10% extra aan rentelasten.

Bij een normale woning van 250.000 met rentestand 5% (velen zitten lager overigens) kom je dan op 12.500 * 0,4 = 5.000 * 0,1 = 500 euro per jaar extra.

Als je om valt van 40 euro per maand heb je sowieso een veel te dure woning aangeschaft. Ergo: afschaffen van de HRA kan prima zonder dat er grote problemen komen.

Het enige gevaar schuilt in het feit dat het waarschijnlijk weer gebruikt gaat worden om te nivelleren, maar dat zie je nu al (erg leuk als je een woning van meer dan een mio hebt, want dan heb je de nivelleringsklap al weer gehad).

25 apr 2009 10:11
Profiel
Timeless
Helaas zal het niet zo simpel gaan , ook de aftrek zal bij verval voor veel emtionele problemen zorgen , hetgeen weer betekent onrust bij de consument die nog meer de hand op de knip zal houden.

25 apr 2009 10:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
De aftrek zal er ook niet in een keer af gaan. Er zijn al meerdere ingrepen geweest. De laatste twee bij de + 1 mio groep, dus dat gaat bij de meeste mensen ongemerkt voorbij (en als ze het weten vindt men het doorgaans terecht).

Ik verwacht dat de komende 10 jaar de HRA langzaamaan beperkt zal worden, waarbij wellicht een tax credit over blijft.

25 apr 2009 10:39
Profiel
Timeless
De ingrepen zijn bekent 1mio WOZ waarde , maximale hyp aftrek duur enz . mijn advies zou echter zijn geef het rust in een onrustig financieel klimaat , dit voor bv 10 jaar . De consument wordt onzeker van dit soort politieke uitingen . Begrijp overigens uberhaupt niet waarom de hyp aftrek ter discussie staat ...

25 apr 2009 10:53
Profiel
Op zich is het idioot dat koopwoningen fiscaal bevoordeeld worden boven huurwoningen. Dus afschaf is daarmee een goede zaak.

Wat ik ook niet begrijp is dat er zoveel over de HRA te doen is. Het zou ruim 10 miljard "kosten", maar dat is natuurlijk onzin. Het is een sigaar uit eigen doos, anders gezegd: het is een berekeningswijze van de afdracht IB.

Het zal het politieke klimaat wel zijn, maar persoonlijk vind ik het feit dat iemand met WML zo goed als geen inkomstenbelasting/premie betaalt veel problematischer. En vooral die mensen hoor je zeiken over "subsidie van de rijken". Maar goed, politiek draait niet om feiten.

Hoe dan ook: het gaat veranderen en dan is gefaseerd beter dan in een klap. Dat heeft Zweden overduidelijk aangetoond.

25 apr 2009 11:03
Profiel
Moderator
PF #57
Lydia schreef:
Als je je baan verliest en je hebt een tophypotheek en je inkomsten worden verlaagd tot 70% van wat je daarvoor verdiende ... :roll:

70% ... met een maximum van 31.000 euro bruto per jaar :shock: ... dus voor niet iedereen écht 70% ...

horn - net zijn baan verloren en toen bovenstaande ontdekt... :bang:

25 apr 2009 11:08
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Devils son schreef:
Op zich is het idioot dat koopwoningen fiscaal bevoordeeld worden boven huurwoningen. Dus afschaf is daarmee een goede zaak..........Hoe dan ook: het gaat veranderen en dan is gefaseerd beter dan in een klap.

idd.

25 apr 2009 12:39
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Daar wil ik aan toevoegen dat met het afschaffen van de hypotheekaftrek ook iedere subsidie voor huurwoningen zou moeten vervallen. Eerlijk is eerlijk.

25 apr 2009 13:57
Profiel
Dat is feitelijk onmogelijk om meteen te realiseren. Wel is de regeling aan het versoberen. Terecht overigens.

Ps Devils Son...quote nu eens niet iedere direct-bovenstaande post 8)

J

25 apr 2009 14:51
Profiel
Fortis bestuur in clinch met aandeelhouders

28 apr 2009 15:12
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mooi stukje over Madoff

05 mei 2009 23:33
Profiel
Aandeel Antobov opeens weer druk!
Gekocht op 0,06 en verkocht op 0,09... Toch leuk zo spelen!

08 mei 2009 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Sanhi schreef:
Dit soort beleggingsadviezen zijn erg link.

Dit gezegd hebbende:

"Kopen dat Antonov!!!" En als het mis gaat geef je gewoon mr.burns de schuld :mrgreen:

ik had er zo"n 30.000 voor 0,06 cent :arrow: nu staan ze op 1,14 euri :| in twee weken (en ik heb ze verkocht voor 0,08) :geek:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

13 mei 2009 0:03
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
voor de minder economische breinen onder ons, een leuke, simpele maar ook duidelijke uiteenzetting over het ontstaan van de credit crisis: http://crisisofcredit.com/

13 mei 2009 8:48
Profiel
Ik ook verkocht op 0,09... Ach ja... Kan niet alles hebben!

13 mei 2009 9:07
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zit toch een reverse split tussen of niet?

14 mei 2009 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
klopt (weer iets minder buikpijn :) )

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

14 mei 2009 1:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik heb een tiental pagina's gelezen.

Ik kan niet begriijpen dat er nog steeds mensen zijn die hier beweren dat het allemaal geen vaart loopt, terwijl velen hun baan kwijt zijn geraakt of in een faillissement verkeren. Deze mensen zijn naief of oerdom. Sterker nog: binnen 1 jaar tijd is de economie keihard gekelderd, faillissementen en ontslagen bij bosjes. Wie had dat ooit gedacht?

Vandaag ben ik naar een 964 gaan kijken. De eigenaar moest het noodgedwongen van de hand doen, op aanraden van zijn vrouw, daar zijn zaak net failliet is gegaan. Zijn huis staat nu ook te koop evenals die van andere buren in de straat, in een wijk vol vrijstaande huizen . Volgens hem is dat in geen 25 jr zo erg voor gekomen. 2 straten verder ook hetzelfde verhaal met een nieuwe model Porsche te koop.
Laten we elkaar niet voor de gek houden. Het gaat echt slecht met de economie en ik heb nog nooit zoveel huizen te koop zien staan. Ik merk dat direct wanneer ik weer terug kom van uitzending.
Wat zouden jullie doen als jullie dit zou overkomen? Porsche verkopen of vrouw het huis uit. Ik weet wel zeker dat als de man geen geld in zak meer heeft de vrouw vanzelf wegloopt, jij met een forse alimentatie achterblijft en je P. en huis moet gaan verkopen die je niet eens aan de straatstenen kwijtraak. De huizenmartkt zal denk ik verder instorten daar iedereen door begint te krijgen dat veel huizen te overgewaardeerd zijn.

Even terug naar de 964: zag er goed uit maar vond het interieur er erg gedateerd uitzien ook was er veel roestvorming bij de raamstijlen en koplampen te zien. Nu nog verder zoeken.

26 mei 2009 0:08
Profiel
Mach 2 schreef:
... Ik weet wel zeker dat als de man geen geld in zak meer heeft de vrouw vanzelf wegloopt, jij met een forse alimentatie achterblijft en je P. en huis moet gaan verkopen die je niet eens aan de straatstenen kwijtraak.

Ik vind dit toch wel erg simpel. Zo'n huwelijk was dan ook daarvóór al geen stuiver waard. Als je écht gek bent op elkaar, zoek je samen een oplossing.

Ik ben het wél met je eens dat we de crisis niet moeten onderschatten. Maar we moeten elkaar ook niet van alles aan lopen praten. De voortdurende negativiteit zal niet bijdragen tot motivatie. Positief denken waarbij je de realiteit onder ogen blijft zien is mijn inziens een betere insteek.

26 mei 2009 0:15
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 99  Volgende