Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:25

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Lydia schreef:
Ik vind dit toch wel erg simpel. Zo'n huwelijk was dan ook daarvóór al geen stuiver waard. Als je écht gek bent op elkaar, zoek je samen een oplossing

Nou ja, geen stuiver meer waard. Soms blijven huwelijken in stand door de oxytocine (die er voor zorgt dat je aan elkaar gehecht raakt), zonder dat je écht gek op elkaar bent. Hoeveel mensen zijn nu écht gek op elkaar? :idea:

26 mei 2009 0:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Maar of de vrouw nou wegloopt als de man geen geld meer heeft... :roll: Beetje vreemd (ouderwets?) beeld van het huwelijk en van man-vrouw verhoudingen...

Apropos beurs: ben ook weer ingestapt, was na de duik naar beneden relatief lang aan de kant gebleven, dus die eerste 30/40% tov het dieptepunt heb ik niet meegemaakt, maar toch maar weer de sprong gewaagd...Rien ne va plus! :wink:

26 mei 2009 0:45
Profiel
M140i
Ik stap in bij een AEX van 175.

26 mei 2009 0:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Mach 2 schreef:
Wat zouden jullie doen als jullie dit zou overkomen? Porsche verkopen of vrouw het huis uit.

Vrouw het huis uit kost waarschijnlijk veel meer dan dat de verkoop van de Porsche op zal brengen :idea:

Mach 2 schreef:
Ik weet wel zeker dat als de man geen geld in zak meer heeft de vrouw vanzelf wegloopt...

Goed om te weten waar je relatie op gebouwd is :| ... overigens is er bij 'geen geld' ook 'geen alimentatie' ...

We zullen best 'n crisis doorgaan - maar ik ken bedrijven die de afgelopen maanden zo'n 4 a 5 personeelsleden per maand in dienst hebben genomen - zonder er andere(n) voor te hebben laten gaan :!:

Piet schreef:

Die AEX hou ik al 'n aantal jaren voor gezien ... heb 'm in hoogte- en diepte- punten mee mogen maken :arrow: ... er zijn interessantere fondsen op de markt :wink:

26 mei 2009 0:51
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Zoals? Ben wel benieuwd....

26 mei 2009 0:57
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Wie niet :?: :cheesy:

- PB -

26 mei 2009 1:03
Profiel WWW Facebook 
Timeless
@Mach:Net een nieuwe winkel geopend , net 5 medewerkers aangenomen , net weer 10 % geplust , net een Porsche dealer gesproken 10 % meer auto's verkocht , net maten gesproken uit mn econonomische klimaat plussen allen.....

Het is zo lang als het breed is , hoeveel pagina's je hebt gelezen , wat kranten propoganderen , wat de staat ook meld , hoe de kopstukken van de banken zich ook indekken voor hun gemaakte fouten , ik blijf koers varen en blijf innovatief investeren , heerlijk weer eens je hersens en het bedrijf op scherp te stellen, zo hoort het ook , mondgebakken kippetjes vliegen niet in de mond : Freeze Fly or Fight , U mag kiezen :!:

Moe word ik van dat zielige depressieve crisis geleuter :go:

26 mei 2009 8:00
Profiel
Moderator
PF #57
Het is een mooi moment om je weer eens te richten op dat wat je in het verleden je succes heeft gebracht...

26 mei 2009 8:05
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Klopt. Op zich ben ik alleen even vergeten wat dat was :mrgreen:

26 mei 2009 8:22
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:thumleft: Marc, +1

26 mei 2009 9:04
Profiel WWW
Ik kan je vertellen dat ik in mijn nieuwe baan ook de blaren op mijn voeten loop. Althans: op één voet door het gaspedaal :drive: Ik zei het al: door een negatieve instelling is het moeilijk iets positiefs te laten gebeuren.

Oxytocine of niet, als ik niets meer voor iemand voel, ben ik weg. Wat heb je aan geld als je in een leeg huwelijk zit. Vrouwen van deze tijd zijn zelfstandig genoeg, hebben vaak een goede opleiding en een baan. Die zijn niet meer persé afhankelijk van een man. Ik red me ook al dikke 7 jaar prima zonder vent. Stelling geen geld-vrouw weg is een beetje achterhaald.

26 mei 2009 10:57
PorscheForum Rakker
Mach 2 schreef:
Ik heb een tiental pagina's gelezen.

Ik kan niet begriijpen dat er nog steeds mensen zijn die hier beweren dat het allemaal geen vaart loopt, terwijl velen hun baan kwijt zijn geraakt of in een faillissement verkeren. Deze mensen zijn naief of oerdom. Sterker nog: binnen 1 jaar tijd is de economie keihard gekelderd, faillissementen en ontslagen bij bosjes. Wie had dat ooit gedacht?

Heeft niks te maken met oerdom of naief. Ligt er net aan vanuit welk perspectief je het bekijkt. Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben gewoon hun baan nog en staan ook niet op het punt die te verliezen. Voor die mensen is er toch ook niks aan de hand? Sterker nog, die hebben zelfs toegenomen koopkracht....

26 mei 2009 11:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Piet schreef:

Je blijft nog even weg van de beurs lees ik...

26 mei 2009 14:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Mach 2 schreef:

Ik kan niet begriijpen dat er nog steeds mensen zijn die hier beweren dat het allemaal geen vaart loopt, terwijl velen hun baan kwijt zijn geraakt of in een faillissement verkeren. Deze mensen zijn naief of oerdom. Sterker nog: binnen 1 jaar tijd is de economie keihard gekelderd, faillissementen en ontslagen bij bosjes. Wie had dat ooit gedacht?

Dat gebeurt vaker hoor. Nu in alle hevigheid omdat de crisis van dien aard is dat deze een enorm groot deel van de wereldeconomie raakt, maar het is natuurlijk niet nieuw. De economie kent geen rechte lijn omhoog en zal dat ook nooit kennen. De enige rechte lijn die haalbaar is, is een horizontale. Op of net boven de nul-as...

Citaat:
ik heb nog nooit zoveel huizen te koop zien staan.

Klopt. Men wil nu eerst verkopen en dan pas kopen. Dat zorgt voor meer woningen in de verkoop. En dat zet ook de prijzen wat onder druk. Maar dat houdt tevens in dat degene die lef toont wat kan winnen, want zodra dit tij weer keert (en het tij keert altijd)...

Citaat:
Wat zouden jullie doen als jullie dit zou overkomen? Porsche verkopen of vrouw het huis uit.

Nog afgezien van het feit dat wij hier een stootje kunnen hebben: Porsche de deur uit. Ik heb een leuke vrouw, maar het schijnt dat je vrouw op marktplaats zetten in NL "frowned upon" is... :wink:

Citaat:
Ik weet wel zeker dat als de man geen geld in zak meer heeft de vrouw vanzelf wegloopt, jij met een forse alimentatie achterblijft

Geen geld en toch alimentatie? :?

Citaat:
De huizenmartkt zal denk ik verder instorten daar iedereen door begint te krijgen dat veel huizen te overgewaardeerd zijn.

De huizenmarkt is niet ingestort, dus kan deze niet "verder instorten". Daarnaast houden we gewoon een woningtekort. Correctie: vast wel (dat is ook een beetje ingezet). Instorten: zit niet in de kaarten.

Zou ook een groot probleem worden, want nu al is het bijzonder lastig om nieuwbouw voor een verkoopbaar bedrag in de markt te zetten. Zou er echt 15% of meer af gaan dan valt de woningbouwproductie volledig stil. Hetgeen daling van de huizenprijzen natuurlijk zeer snel zal stoppen. Of we moeten denken dat we weer met hele families in een woning gaan wonen. Intrekken bij je ouders en grootouders. Ik zie het niet gebeuren...

26 mei 2009 15:08
Profiel
M140i
Devils son schreef:
Piet schreef:

Je blijft nog even weg van de beurs lees ik...

Daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Bij een AEX van 175 ben ik er in ieder geval weer bij, met een paar langjarige call opties op de index.

26 mei 2009 18:49
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Las net nog even het prille begin van dit topic (30 april 2008) waarbij Devils Son reageert op mijn stelling dat de kredietcrisis er hier ook aan komt :D

Citaat:
Marcel B. schreef:
Komt er hier ook aan....

Devils Son als reactie schreef:
Want? De vraag is nog steeds hoger dan het aanbod.

Correcties bij bepaalde woningen is prima mogelijk, maar een daling over de gehele linie ligt niet voor de hand.

En de economie draait verder vrij aardig, zelfs in de VS...

De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Zeggen dat de huizenprijzen in NL ook wel zullen dalen is dus nergens op gebaseerd.

Edit: Lay-out aangepast zodat voor iedereen duidelijk(er) is wie wat schreef. Blijft blijkbaar moeilijk hè, quoten ;).

26 mei 2009 19:03
Profiel
Vanuit dat moment sta ik gewoon achter mijn woorden. Ten aanzien van aandelen heb ik het niet slecht gedaan, want in mei (op AEX 485) ben ik volledig uit de aandelen gestapt.

Ik hoor verder al een jaar dat de huizenprijzen in elkaar gaan donderen. Feitelijk zie je dat vooral de huizen boven de 350K in prijs zijn gedaald, appartementen, woningen in slechte staat en met slechte ligging. Dat is dus nog steeds exact zoals ik heb voorspeld. En ik blijf daar achter staan. Een goede starterswoning op de juiste plek gaat niet of nauwelijks dalen.

26 mei 2009 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
De daling van de huizenprijzen komt nog wel, als de crisis is over gewaaid en de inflatie gaat toenemen en daarbij de rente flink omhoog gaat!

26 mei 2009 19:37
Profiel
964 C2
Devils son schreef:
Vanuit dat moment sta ik gewoon achter mijn woorden. Ten aanzien van aandelen heb ik het niet slecht gedaan, want in mei (op AEX 485) ben ik volledig uit de aandelen gestapt.

Ja, jij hebt makkelijk praten, bent voor de echte crisis er uit gestapt en blijft maar beweren dat er geen crisis is. Nou sorry hoor, maar als je eens goed om je heen kijkt zitten er toch heel wat mensen in de ellende. En niet alleen de laagbetaalde banen verdwijnen, ook mensen met een topfunktie kunnen opstappen. Maar ja, iemand in het juridische wereld heeft altijd wel wat te doen.....faillisementen regelen :ass:

26 mei 2009 20:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Piet schreef:
Bij een AEX van 175 ben ik er in ieder geval weer bij, met een paar langjarige call opties op de index.

Als hij daar nu naar terug valt dan zullen ze niet goedkoop zijn. Vols gaan dan door het dak. Op zich ben ik het overigens met je eens dat er een FORSE correctie gaat komen!

26 mei 2009 20:36
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Sigrid schreef:
Maar ja, iemand in het juridische wereld heeft altijd wel wat te doen.....faillisementen regelen :ass:

1) Faillissementen regel je niet maar wikkel je af
2) Daar houdt maar een zeer beperkt % van de juristen zich mee bezig

26 mei 2009 20:39
Profiel
964 C2
Nou excuus hoor, een faillisement afwikkelen.
Maar als de zoon van de duivel altijd maar zo makkelijk praat over de crisis en ook blijft aangeven dat hij absoluut niet in de problemen zit wb financien, dan begint dat soms wat te irriteren. Altijd alles beter weten, over een antwoord op en het laatste woord.........google is er niets bij.
Misschien weet hij wel een oplossing voor de crisis :!:

Volg dit draadje al heel lang en houd me er bewust buiten, maar soms....ja......

26 mei 2009 20:45
Profiel
amandus schreef:
Wat hou ik toch van dit merk :res:

di 31 mrt 2009, 10:14

Winst Porsche meer dan verviervoudigd

STUTTGART (AFN) - De Duitse sportwagenfabrikant Porsche heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar 2008/2009 de winst meer dan verviervoudigd. Het nettoresultaat steeg tot 5,6 miljard euro, van 1,3 miljard euro een jaar eerder. Dat maakte Porsche dinsdag bekend.
stukje van willemb wat kan het snel omslaan.......

26 mei 2009 20:46
Profiel
Gerhard schreef:
De daling van de huizenprijzen komt nog wel, als de crisis is over gewaaid en de inflatie gaat toenemen en daarbij de rente flink omhoog gaat!

De rente gaat flink omhoog omdat?

26 mei 2009 20:49
Profiel
Sigrid schreef:

Ja, jij hebt makkelijk praten, bent voor de echte crisis er uit gestapt en blijft maar beweren dat er geen crisis is.

Hoe kom je erbij dat ik blijf beweren dat er geen crisis is?

Citaat:
Nou sorry hoor, maar als je eens goed om je heen kijkt zitten er toch heel wat mensen in de ellende. En niet alleen de laagbetaalde banen verdwijnen, ook mensen met een topfunktie kunnen opstappen. Maar ja, iemand in het juridische wereld heeft altijd wel wat te doen.....faillisementen regelen :ass:

Ik doe geen insolventierecht. En verder zullen er best mensen zijn die hun baan kwijt raken. Ook dat is van alle tijden, alleen gaat het nu wat harder. Blijft staan dat het percentage werklozen in NL niet hoog is. En we nog altijd Polen naar NL moeten halen om werk te doen waar veel Nederlanders geen zin an hebben.

NL wordt bepaald niet het hardst getroffen door de crisis en we hebben goede vangnetten.

26 mei 2009 20:54
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 99  Volgende