Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Sigrid schreef:
Maar als de zoon van de duivel altijd maar zo makkelijk praat over de crisis en ook blijft aangeven dat hij absoluut niet in de problemen zit wb financien, dan begint dat soms wat te irriteren.

Ik zal in het vervolg liegen en zeggen dat ik bijna failliet ben. Geen idee waarom een ander zich daar beter bij zou moeten voelen... maar goed.

26 mei 2009 20:57
Profiel
Timeless
PORSCHE :

Ik hou van jou en blijf je trouw :!:

26 mei 2009 20:59
Profiel
964 C2
Nou kijk eens in stukje van MarcelB een paar posten terug :!:
En ontslagen vallen er altijd....ja,maar niet in deze aantallen en de opvang is maar magertjes hoor. Maar ik krijg de indruk dat je die groep mensen wat weinig tegenkomt.
Alles bij elkaar lenen en zo de schijn altijd hoog houden past ook niet in mijn boekje, maar kom dagelijks mensen tegen die echt de eindjes aan elkaar moeten knopen, zonder dat ze ooit domme dingen hebben gedaan.

26 mei 2009 21:02
Profiel
Moderator
PF #57
Genoeg domme dingen gedaan, maar je staat raar te kijken als na 60 jaar bestaan in augustus 2008 het er nog zo uitziet dat 2008 het beste jaar in historie gaat zijn, vervolgens de omzet in sept-okt-nov-dec met 50% terugloopt, eind januari 40% van het personeel eruit geknikkerd wordt en uiteindelijk op 1 april de hut failliet is. 60 jaar historie, 70 medewerkers, omzet 2007 35 mio euri en toch omgevallen. Sta je toch raar te kijken en dan kom je er achter dat het vangnet goed is om niet te kreperen, maar dat het niet lang duurt voor je je huis etc zal moeten verkopen. En dat in deze markt kan er nog wel eens voor zorgen dat je de rest van je leven met een molensteenschuld om je nek blijft zitten.

Bovenstaande is mij dit jaar overkomen en ik ben dolblij dat ik aansluitend op mijn vorige baan (in het bedrijf waar ik 15 jaar heb gewerkt) een mooie uitdagende job heb gevonden. Van de 70 medewerkers van mijn vorige bedrijf zijn afgelopen week 20 man doorgegaan in de doorstart maar van de overigen hebben nog steeds 30 man geen zicht op een job... :shock: Zowel lager als hoger geschoolden.

26 mei 2009 21:08
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:
Nou kijk eens in stukje van MarcelB een paar posten terug :!:

Dat was april 2008...

Citaat:
En ontslagen vallen er altijd....ja,maar niet in deze aantallen en de opvang is maar magertjes hoor. Maar ik krijg de indruk dat je die groep mensen wat weinig tegenkomt.

Ik ken genoeg mensen die ontslagen zijn (zowel nu als in het verleden). Het merendeel heeft er heel weinig onder geleden. Nou zijn de meesten die ik ken hoogopgeleid, dus dat scheelt.

Je moet alleen wel onderscheid maken tussen de economie in NL en op individueel niveau. Natuurlijk zijn er mensen die in de problemen komen. Maar dat komt zelfs voor als de economie geweldig draait (alleen komt het dan veel minder vaak voor).

In zijn algemeenheid gaat het in NL gewoon niet slecht. We vallen terug naar niveau 2007/2006 en toen hadden we het ook goed. Het probleem is dat dat een gemiddelde is. Waarbij sommigen het beter hebben dan in 2007 en anderen het slechter dan in 2006.

Citaat:
Alles bij elkaar lenen en zo de schijn altijd hoog houden past ook niet in mijn boekje, maar kom dagelijks mensen tegen die echt de eindjes aan elkaar moeten knopen, zonder dat ze ooit domme dingen hebben gedaan.

Als ik het over "de economie" heb, heb ik het niet over individuele gevallen. Die zijn voor die analyse niet interessant. Dat is iets anders dan dat ik er mijn ogen voor sluit. Maar als we het daar over hebben: wereldwijd zijn er heel veel mensen die het nog veel slechter hebben, ook als de economie hier geweldig draait. Dat is dan weer iets waar ik mij meer mee bezig houdt. Alleen is dat hier nooit onderwerp van gesprek.

26 mei 2009 21:17
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
hoe zat dat ook alweer met die struisvogel ?

weten je hoog opgeleide vrienden dat misschien :roll:

26 mei 2009 21:21
Profiel WWW Facebook 
@Horn: Zowel ik als mijn vrouw zijn ondernemer. Beiden kunnen we met wat pech snel failliet zijn en dan hebben we natuurlijk ook een probleem. Dat besef is er best, zeker aangezien mijn vrouw niet al te lang geleden enkele apotheken heeft overgenomen en de overheidsmaatregelen zodanig zijn dat de toko om kan vallen als er nog verder wordt geknepen. Dan blijft ze zitten met een schuld die veel hoger is dan de gemiddelde restschuld die over blijft.

Daar kun je je druk om maken, maar beter is het om gewoon hard te werken en positief te blijven. En als het mis gaat doen we "gewoon" een stap terug om tzt weer een stap vooruit te doen. Ik geloof gewoon niet in negativiteit.

26 mei 2009 21:23
Profiel
Richard schreef:
hoe zat dat ook alweer met die struisvogel ?

Als jij lekker pessimistisch wil zijn mag dat van mij hoor.

26 mei 2009 21:24
Profiel
964 C2
Citaat:
Ik ken genoeg mensen die ontslagen zijn (zowel nu als in het verleden). Het merendeel heeft er heel weinig onder geleden. Nou zijn de meesten die ik ken hoogopgeleid, dus dat scheelt.

Je moet alleen wel onderscheid maken tussen de economie in NL en op individueel niveau. Natuurlijk zijn er mensen die in de problemen komen. Maar dat komt zelfs voor als de economie geweldig draait (alleen komt het dan veel minder vaak voor).

Nee, er komen nooit zoveel mensen in de problemen als de economie goed draait. Je kan schrijven wat je wilt, maar je kunt je hier niet uitkletsen. Het gaat bar slecht met een grote groep mensen. En dan kunnen er wel grapjes staan als....eerst de vrouw of eerst de P de deur uit of.....alimentatie betalen e.d.
Als jij je baan verliest en je spaarpot is leeg, dan praat je denk ik wel anders. Gezellig met je vrouw in een huurhuis ergens driehoog achter.

26 mei 2009 21:26
Profiel
964 C2
Devils son schreef:

Als jij lekker pessimistisch wil zijn mag dat van mij hoor.

Niet pessimistisch maar REALISTISCH heet dat!

26 mei 2009 21:28
Profiel
Leiderdorp
realistisch zijn komt meer in de buurt en dat je daar deze dagen wat pessimetisch van wordt is naar mijn idee niet los te koppelen

26 mei 2009 21:29
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Zeker niet als je je oogkleppen af doet en eens echt om je heen kijkt.

26 mei 2009 21:31
Profiel
Sigrid schreef:

Nee, er komen nooit zoveel mensen in de problemen als de economie goed draait. Je kan schrijven wat je wilt, maar je kunt je hier niet uitkletsen.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij schrijf ik niets anders.

Citaat:
Het gaat bar slecht met een grote groep mensen. En dan kunnen er wel grapjes staan als....eerst de vrouw of eerst de P de deur uit of.....alimentatie betalen e.d.

Kijk nog eens goed wie daar over begon... Ik iig niet.

Citaat:
Als jij je baan verliest en je spaarpot is leeg, dan praat je denk ik wel anders. Gezellig met je vrouw in een huurhuis ergens driehoog achter.

Ik ben ooit op een haar na persoonlijk failliet geweest. Ik weet dus best waar het om gaat, ik weet prima hoe het is om een stap terug te doen.

Niet lang geleden las ik een stukje uit de VS, waar iemand in een tentenkamp leeft omdat het slecht gaat. Die man besluit het gesprek over zijn ellende met: over een paar jaar gaat het gewoon weer goed.

Positief blijven brengt het meest.

26 mei 2009 21:32
Profiel
Even voor de duidelijkheid: dit is een forum. Met verschillende meningen. Als je pessimistisch wil zijn: prima. Maar laat mij lekker optimistisch blijven. En als je daar een probleem mee hebt: jammer dan.

26 mei 2009 21:33
Profiel
Leiderdorp
en dan nog wat we halen geen polen naar nederland ! De mensen hebben wat minder geld te besteden (waarschijnlijk door een crisisje ) en polen zijn voor diegene een oplossing om toch de werkzaamheden uit te kunnen voeren

polen haal je niet naar nederland ( iets met open grenzen maar dat kunnen je hoogopgeleide vrienden je wel vertellen ( lees uitleggen ) ook op google kan je hier genoeg over vinden en daar weet je je weg wel

26 mei 2009 21:34
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Devils son schreef:

Ik zal in het vervolg liegen en zeggen dat ik bijna failliet ben. Geen idee waarom een ander zich daar beter bij zou moeten voelen... maar goed.

Voel me helemaal niet beter bij je faillisement, maar misschien zou het prettig zijn als jij je eens in gaat leven in de mensen die zich kloten voelen vanwege crisis. Fijn voor je dat je het zo goed hebt en de meeste van je vrienden ook.
Maar waarom zouden er nu opeens zoveel voedselbanken in NL zijn, om eens een voorbeeld te noemen.

26 mei 2009 21:36
Profiel
964 C2
Devils son schreef:
Even voor de duidelijkheid: dit is een forum. Met verschillende meningen. Als je pessimistisch wil zijn: prima. Maar laat mij lekker optimistisch blijven. En als je daar een probleem mee hebt: jammer dan.

Nee het probleem ligt(en is) anders, maar dat is je niet duidelijk te maken :!:

26 mei 2009 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind dat Devils Son maar wat onzin zit uit te kramen. Geen realiteitsbesef meer.

Als het slecht gaat met de economie raakt het iedereen. De een treft het nog harder dan de ander of je nou hoog opgeleid bent of niet. Maakt geen ene zak uit, gaat erom welke sector je werkt wat getroffen wordt. Een slechte economie vertaalt zich in hogere werkloosheid, ook dat treft bijna alle sectoren (dus ook hoger opgeleiden kunnen de klos zijn). Dat zijn allemaal factoren die mensen ertoe dwingen om zelf hun huizen gedwongen te moeten verkopen omdat ze de lasten niet meer kunnen dragen en dan maakt het ook geen ene flikker uit op wat voor locatie je woont. In mijn wijk staan huizen vanaf 750 k al bijna een jaar te koop, ondertussen gaan de hypotheeklasten op hun drukken. Klote als je dan nog geen baan hebt (tenzij je bereid bent om ver beneden je niveau te werken, putjesschepper bijvoorbeeld?).

En de crisis is nog lang niet over, de bodem is nog niet bereikt, daar is de trend nog te grillig voor en het enigste wat we zeker weten is dat de werkloosheid nog aan het toenemen is en veel bedrijven sluiten. Slechte indicatoren die, zolang de crisis en de werkloosheid nog blijft doorspelen, door zal werken op de huizenmarkt. Ik wed erop dat de huizenmarkt fors zal gaan kelderen. Las net dat in Amerika de huizenprijzen t.o.v. 2006 met 50 % zijn gekelderd en dat in een economie dat nog vele malen krachtiger is dan de onze.

Devils Son ik ben benieuwd of je het lef hebt om de markt in Breda hetzelfde durft te verkondigen als hierboven. Ben bang dat je met rotte eieren en pek wordt bekogeld.

26 mei 2009 21:39
Profiel
Timeless
Devils son schreef:

+1, de emmer is half vol ipv half leeg , zouden wat meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen !

26 mei 2009 21:40
Profiel
Leiderdorp
Marc ik ben o zo optimistisch (ziekelijk gewoon ) maar ga niet de realiteit uit de weg

ben het altijd eens met positief blijven maar vergeet niet de realiteit uit het oog

26 mei 2009 21:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
Daar kun je je druk om maken, maar beter is het om gewoon hard te werken en positief te blijven. En als het mis gaat doen we "gewoon" een stap terug om tzt weer een stap vooruit te doen. Ik geloof gewoon niet in negativiteit.

Helemaal met je eens. Alleen gaat het in deze tijd soms sneller dan verwacht en vallen toko's om waarvan je het in augustus 2008 niet had verwacht. Als ik negatief was geweest had ik er niet zo ingestaan als nu, dus ik geloof idd in een positieve instelling. Alleen zijn er situaties waarin je het met een positieve instelling alleen niet redt helaas (vb een van onze servicemonteurs, 57 jaar, 42 jaar dienstverband en nu werkeloos - komt nooit meer aan het werk. Hoe positief hij het ook bekijkt...)

26 mei 2009 21:44
Profiel
Leiderdorp
en dat is realiteit !!!!!!

26 mei 2009 21:45
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Sigrid schreef:
Citaat:

Nee, er komen nooit zoveel mensen in de problemen als de economie goed draait. Je kan schrijven wat je wilt, maar je kunt je hier niet uitkletsen. Het gaat bar slecht met een grote groep mensen. En dan kunnen er wel grapjes staan als....eerst de vrouw of eerst de P de deur uit of.....alimentatie betalen e.d.

Devils son schreef:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij schrijf ik niets anders.

Volgens mij schrijf je toch heel wat anders.

26 mei 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Feit is dat er een ballonnetje doorgeprikt is. "We" hebben misschien te lang boven onze stand, te consumptief ingesteld, geleefd en veel mensen zijn daar best de dupe van door faillissementen, ontslag etc. Anderzijds merkt het overgrote deel van werkend Nederland hier financieel nog niet zo veel van. Gemiddelde koopkracht neemt toe....Niet echt een teken van algehele economsiche crisis. Daarom is het ook zo'n moeilijk onderwerp.

En met alle respect, als je Porsche rijdt kom je vrij ongeloofwaardig over wanneer je zegt dat het slecht gaat (niet beledigend bedoelt).

26 mei 2009 21:49
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Positiviteit is wat mij betreft een onmisbare eigenschap om je verder te brengen in het leven zolang je maar blijft relativeren en de positiviteit niet doorslaat naar arrogantie.

Ik ben het helemaal eens met de stelling dat een gedeelte van de crisis waar we volgens mij wel degelijk in verkeren ons is aangepraat door de media. Zie het positief: het kaf wordt van het koren gescheiden en sommigen leren weer om wat harder te werken voor het geld.

26 mei 2009 21:49
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 99  Volgende