Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
@Pat69.
Thanks voor de tip. Ik heb ze een mail gestuurd.

25 mei 2009 23:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
gelderland
Als eigenaar van een assurantiekantoor wil ik graag toch een paar dingen rechtzetten:

josb :Veel maatschappijen hebben al dat de provisie de verzekering volgt en trouwens bij autoverzekeringen
is het contract maar 1 jaar.

Verder schrijfje over de toegevoegde waarde van een tussenpersoon, ik denk als je bij een goed assurantie-
kantoor verzekerd bent deze zeker veel toegevoegde waarde heeft, denk hierbij aan verhalen van je eigen
risico, waardevermindering of auto huur.
Indien je alleen wa verzekerd bent verhaald deze tussenpersoon eventueel je schade op tegenpartij.

sander993 : de pe verplichting geldt al vanaf juni 2008, en is geldig tot december 2009 hierna weer nieuwe
pe verplichting.

markS : zoals hier boven omschreven blijft het over het algemeen niet tot alleen het administreren van een
verzekering, er komt toch veel meer bijkijken zeker na een schade.
als voorbeeld wat ga je doen wanneer je het niet eens bent met de uitkomst van de expert ?

Desondanks ben ik het niet eens wat multisafe doet, het lijkt we niet redelijk om provisie te ontvangen en
daar naast ook nog eens kosten in rekening te brengen bij je klanten.
(waarschijnlijk te hoge overhead kosten of niet genoeg op de toekomst ingespeeld)

En nee ik ga mijn kantoor hier op internet niet verkopen, maar wilde dit toch even kwijt om enige
misverstanden te verkomen, maar altijd bereid om "kosteloos" advies te geven. 8)

met vriendelijke groet,
even geen porsche rijder maar komt wel weer in betere tijden.
lonk al weer naar een 911 uit 1986

26 mei 2009 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik was me er niet van bewust een vraag te hebben gesteld, maar bedankt voor het antwoord. :wink:

Alleen voor de autoverzekering van de P maak ik gebruik van een tussenpersoon (MS). Heb tot op heden nooit schade gehad. Dus ook nog nooit een beroep gedaan op mijn tussenpersoon/verzekering. Er loopt nu dus via dit forum een initiatief voor een vergelijkbare collectiviteitsverzekering bij Turien. Dit wegens de "actie" van MS ten aanzien van hun provisieverhoging. Daar blijkt, naar mijn mening terecht, weinig begrip en draagvlak voor te bestaan.

26 mei 2009 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zit ook met het multisafe geneuzel.

Ben druk op zoek naar alternatief & vind het porsche forum collectief van Jos Targa een goed idee!

27 mei 2009 11:36
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Per 25 mei jongstleden heeft de gewraakte tussenpersoon weer getracht het maandbedrag van € 12,50 van mijn rekening af te schrijven. Weer laten terugdraaien door mijn bank.
Gebeld met de tussenpersoon; alle lijnen bezet. Bij een later contact geen enkel valide argument gehoord op basis waarvan de tussenpersoon een niet-overeengekomen provisie (ook zonder machtiging) bij herhaling en ondanks protest van mijn rekening af probeert te blijven schrijven.
Ik ga nu bij de juiste instanties klachten over het optreden van deze tussenpersoon indienen.
Overigens meldde de tussenpersoon mij dat klagen geen zin heeft, want alles was tevoren zwaar onderzocht en zolang ik geen provisie betaalde zouden er ook geen eventuele schademeldingen van mij meer in behandeling worden genomen. Prima, neem ik die opmerkingen toch ook mee in mijn klachten.
:wink:

27 mei 2009 16:52
Profiel
Dat gaat lekker met jou!

Wat een hufters!

27 mei 2009 17:09
Profiel
Ik word er inderdaad heel triest van.

27 mei 2009 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
Nicolò schreef:
Ik ga nu bij de juiste instanties klachten over het optreden van deze tussenpersoon indienen.

Kun je aangeven welke deze instanties zijn??
Thx

27 mei 2009 23:42
Profiel
Om maar even wat te noemen: de Autoriteit Financiële Markten, het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening, de Nederlandse Vereniging van Assuradeuren en de Stichting Assurantie Registratie?
Eventueel nog een zogenaamde "koude douche" bij Tros Radar?
Misschien rechtstreeks bij de Officier van Justitie wegens het bij herhaling afschrijven van die bedragen?

Ik ga voor ik klachten indien over een en ander eerst nog eens goed nadenken.
Maar dat die tussenpersoon ondanks mijn protesten steeds weer dat bedrag van mijn rekening afschrijft is volgens mij volstrekt ontoelaatbaar.

28 mei 2009 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Heren, Turien staat klaar om de polis over te nemen.

28 mei 2009 0:44
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
De aktiie die je kunt ondernemen om bij Multisafe te vertrekken is volgens mij al uitvoerig besproken. :salut:

28 mei 2009 6:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
drietwee schreef:
Heren, Turien staat klaar om de polis over te nemen.

Klinkt aantrekkelijk maar kun je iets uitvoeriger berichten over hoe en wat ?

28 mei 2009 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Ik heb met Turien overlegt en zij zeggen de polis over te willen nemen, de premie blijft bij het oude, geen gekke toeslagen, en het moet nu binnen een paar dagen geregeld zijn, ik hou jullie op de hoogte.

28 mei 2009 9:18
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Gaan ze dit op individueel niveau doen? :scratch:

28 mei 2009 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Wat een rare situaties allemaal.
Ik zit via Turien bij Multisafe en krijg helemaal geen verhogingen of aparte afrekeningen.
Dus gewoon een Multisafe verz. voor de P met 1 x per jaar premie betaling.

Ik heb eerder het idee dat bepaalde tussenpersonen proberen een slaatje te slaan uit de nieuwe regelgeving.
dus eerst provisie ontvangen over de polis en dan na 1 april nog eens kosten in rekening brengen.

28 mei 2009 11:25
Profiel
Kleine correctie, je bent via Multisafe bij Turien verzekerd. Multisafe is in deze de tussenpersoon van wie ieder (op z'n tijd) de bewuste brief wel zal ontvangen. Hangt een beetje af van je prolongatiedatum denk ik. Of ze zijn er inmiddels van teruggekomen gezien de recentelijke "ontwikkelingen". Ik begrijp nu namelijk dat Turien deze P-polissen van Multisafe gaat overnemen. Vroeg me alleen af of ze dit voor allemaal (collectief) gaan doen of op individuele basis. En hoe strookt dit met het initiatief dat via ons forum loopt. :?:

28 mei 2009 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
924 Carrera GT + 944 RS
Heb nu ook z'n mooie brief binnen.
Dinsdag as krijg ik op mijn verzoek een accountmanager op bezoek.
We hebben bij Multisafe 2 auto's prive' lopen, maar ook zakelijk een aantal verzekeringen (auto,pand,transport)
Hij mag uitleggen hoe het kan dat mijn WA premie met ca 110% omhoog gaat op deze manier.

28 mei 2009 12:40
Profiel
Urmond
MarkS schreef:
Kleine correctie, je bent via Multisafe bij Turien verzekerd. Multisafe is in deze de tussenpersoon van wie ieder (op z'n tijd) de bewuste brief wel zal ontvangen. Hangt een beetje af van je prolongatiedatum denk ik. Of ze zijn er inmiddels van teruggekomen gezien de recentelijke "ontwikkelingen". Ik begrijp nu namelijk dat Turien deze P-polissen van Multisafe gaat overnemen. Vroeg me alleen af of ze dit voor allemaal (collectief) gaan doen of op individuele basis. En hoe strookt dit met het initiatief dat via ons forum loopt. :?:

Tja Mark, dat zullen we woensdag wel horen. Ik ben er inmiddels wel al achter dat we via ASR veel goedkoper zijn dan via Turien, voor wat betreft de verzekeringen voor de jongere Porsches met een normale alarm eis.

28 mei 2009 16:03
Profiel WWW Facebook 
Jos, wat is veel goedkoper? Ik ga er namelijk geen nieuwe Porsche voor kopen hoor. :wink:

Bijvoorbeeld even uitgaande van mijn Porsche ouder dan 15 jaar (een 993 is dat ook al snel), taxatiewaarde +/- 35k en 10.000 km per jaar All Risk. Dan zit je nu bij Turien op zo'n 650 euri namelijk. Die verzekering is daarom ook juist interessant voor de niet hele recente Porsche's.

Heb net even op de ASR website de premie berekend voor mijn specifieke geval. Maar dat komt al snel op het dubbele(!) uit voor een vergelijkbare verzekering. Er is dan natuurlijk nog geen rekening gehouden met een eventuele collectiviteitskorting. Lastig punt is ook dat de Turien P-verzekering niet met schadevrije jaren werkt.

28 mei 2009 16:16
Profiel
Urmond
Mark,

Op de website bij ASR kun je maar 1 product kiezen. Wij kunnen bv al 12 producten kiezen bij ASR. bv DITZO is ook een ASR product. Wij hebben zelfs tarieven die hier onder kunnen. Er ligt op dit moment een case bij ASR met onze wensen inzake porscheverzekeringen en dan voor alk wat wils. incl een dekking voor circuitdagen.

Dus laat ook ASR hun huiswerk maar doen. We zijn voor ASR een redelijke speler met tussen de 600 en 1000 polissen per jaar. Dus er valt wel wat te regelen.

Afwachten dus. Voorbeeld. van vandaag een Lexus RX nieuw van 90.000€ koste bij Turien met maximale korting 1200€ per jaar All-Risk.

Bij ons 800€. klant heeft echter gekozen voor 1030€ met 3 jaar nieuwwaardedekking. :wink:

28 mei 2009 20:19
Profiel WWW Facebook 
Jos, bedankt voor de toelichting. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt.

28 mei 2009 20:56
Profiel
Even een update van mijn vorderingen met de tussenpersoon c.q. met mijn Porscheverzekering:

1.
De tweede afschrijving van € 12,50 heb ik inmiddels ook weer terug op mijn rekening.

2.
Vandaag zelf weer gebeld met Turien. Was een goed gesprek. Turien heeft voor de polishouders die niet akkoord gaan met de provisieberekening een tussenoplossing waarbij Turien rechtstreeks de Porscheverzekering administreert (zeg maar direct writing). Daar wordt door Turien om begrijpelijke redenen niet actief voor geworven. Het is ook een tussenoplossing; mogelijk wordt na verloop van tijd het aldus verzamelde pakket polissen weer bij een tussenpersoon ondergebracht. Want in principe werkt Turien met tussenpersonen. Mijn eigen tussenpersoon raadde aan voor die oplossing te kiezen omdat dan zowel de wagenparkkorting als het lagere eigen risico behouden blijven; vond ik wel prettig meedenken.
Kortom, ik heb mijn keuze voor direct writing bij Turien in een mailtje aan Turien bevestigd en verwacht nu van het gedonder af te zijn èn mijn in mijn ogen gunstige polis loopt ongewijzigd door (en deze oplossing heeft iets van eenvoud in zich).

28 mei 2009 21:24
Profiel
soepkip 964 schreef:
Wat een rare situaties allemaal.
Ik zit via Turien bij Multisafe en krijg helemaal geen verhogingen of aparte afrekeningen.

Even geduld, komt vanzelf...
:mrgreen:

28 mei 2009 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Multisafe staat nog wel als sponsor bij de 911stedentocht :?:

29 mei 2009 7:50
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
je zegt het zelf: nog wel... :mrgreen: :twisted:

29 mei 2009 8:34
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende