Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:51

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Vandaag (28 Mei 2009) gekocht: Porsche 997 Targa 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
Bericht Vandaag (28 Mei 2009) gekocht: Porsche 997 Targa 4S
De kogel is door de kerk en de handtekening staat op papier:

Vandaag mijn eerste Porsche gekocht, en dat 2 dagen na mijn 34e verjaardag...

Specificaties:
997-II 4S
zwart metallic
zandbeige leder
adaptive sportstoelen
gordels zandbeige
HomeLink
Vehicle Tracking System
stoelverwarming
voetmatjes
zwart instrumentenpaneel
GSM voorbereiding
navigatie
BOSE surround sound
USB aansluiting
PDK multifunctie stuur
leder hier-en-daar
dorpels met verlicht "targa 4S" insigne
sport chrono pakket
sportuitlaat
PCCB keramische remschijven
PDK versnellingen
dynamische koplampen
extra meegespoten lak hier-en-daar
10-spaaks lichtmetalen sportvelgen 19"

Over 2-3 maanden af te halen in Zuffenhausen....

Het is dat ik in Duitsland woon en dus geen BPM hoef te betalen.... Je hoort gelukig te zijn op zo'n dag, maar ik voel me bedrukt, net als vlak na het maken van een examen. Ik hoop dat ik het goede gedaan heb. Maar, ik denk dat de vreugde nog wel komt. Dalijk maar eens een biertje drinken of zo...

P.S. Voor een foto: zie mijn album en hier geplaatst. H.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Kars op 28 mei 2009 21:40, in totaal 3 keer bewerkt.

28 mei 2009 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Vandaag gekocht: Porsche 997 Targa 4S
carpe diem quam minimum credula postero. Geniet ervan en nu aftellen die dagen.... :mrgreen:

28 mei 2009 19:07
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Gefeliciteerd en veel geduld toegewenst. :wink:

28 mei 2009 19:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groningen
Gefeliciteerd! Foto kan je uploaden via http://www.tinypic.org en dan de code bij "IMG-code voor forums & berichtenforums" kopiëren en hier plakken. :salut:

28 mei 2009 19:09
Profiel
Timeless
Ik voel me al jaren bedrukt , gelukkig bedrukt in een Porsche en niet in Daf :lol:

Gefeliciteerd :!:

28 mei 2009 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Wow, mooie Targa zeg, gefeliciteerd! Dat bedrukte gevoel zal wel snel verdwenen zijn, zeker nadat je straks de eerste meters gereden hebt. Sterkte met je nachtrust de komende tijd :wink: Schiet nog wat plaatjes voor in je album zodra je de gelegenheid hebt, ben benieuwd :D

28 mei 2009 19:45
Profiel
Moderator
PF #57
cool, zou ik me ook bedrukt over voelen :lol: foto kan je ook gewoon uploaden in je eigen album hier en dan plaatsen.

28 mei 2009 20:00
Profiel
PorscheForum Rookie
He Kars,

Ten eerste gefeliciteerd man echt een mooie samenstelling zo en dan Targa echt super joh. Dat bedrukte ken ik, heb mijn auto nu 6 dagen 997 S met X51 tuning van Porsche, PCCB en atlasgrijs als voornaamste kenmerken. Gek maar ik weet precies wat je bedoeld met dat gevoel. Toch gewoon genieten hoor doe ik ook en bevalt goed. Het is ook heel wat als je zo'n auto koopt. Jaren mee bezig geweest in je gedachten, en dan kan het ineens een keer gebeuren dat is een vreemde gewaarwording. Al gelijk mijn eerste kras te pakken, vandaag bij een relatie van me die in de betere autopoetsartikelen handeld de krassen laten polijsten en had gelijk weer een beter gevoel. Ach uiteindelijk is het maar een auto maar wel een hele mooie hahahahah. Nogmaals relativeer en geniet ervan man ! Groeten Edward

28 mei 2009 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
Volledige quote van bovenstaande post weggehaald!

Fantástische auto heb je, Edward! Maar, vertel eens: waarom X51 bij een niet-4S? Dertigtal PK's extra voor relatief zoveel geld? Ik weet: hetzelfde kun je van PCCB zeggen, maar toch... Wat is de consequentie? Van 0-100 in 3,95 ipv 4,2 sec? Of iets sneller van 180 naar 250? Of gewoon: omdat het kan??

Wellicht eens samen een keertje rondje Duitsland doen?? Zwart tegen zilver!! Mooi gezicht op de Autobahn.... :wink:

28 mei 2009 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Gefeliciteerd en ja meestal is het uitzoeken leuker dan het kopen maar wacht maar tot hij er is.

28 mei 2009 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Gefeliciteerd! Mooie auto en mooie samenstelling. Nieuw maar toch klassiek door de Targa daklijn met chromen accenten 8)

Ik herken me volledig in dat bedrukte gevoel. Had het zowel bij mijn eerste P als bij m'n huidige GT3. Een hoop geld voor een speeltje :|

Als je eenmaal besloten hebt is GENIETEN het devies :drive:

Wat kan dat kan :wink:

28 mei 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Beste Kars,

Mijn auto heb ik gebruikt gekocht, ik ben de tweede eigenaar. Type 997 1 uit 2006. Astara Porsche heeft hem gevonden in Duitsland, Voor de prijs die ik voor deze auto betaalde kon ik in NL geen vergelijkbare auto vinden. Alles prima geregeld bij Astara overigens, heb gewoon de NL Porsche Approved garantie op de auto b.v.

Ik zocht dus een gebruikte 997 kwam deze tegen (atlasgrijs waar ik weg van ben als keur) en als icing op de cake zat er X51 en PCCB op gemonteerd. Denk dat ik het zelf niet zou bestellen als ik een nieuwe zou kopen omdat ik de bedragen niet in verhouding vind. IK bedoel 30.000 euro ongeveer voor een set remmen en 30 pk meer, bizar toch er zijn mensen die kopen voor minder dan 30 een complete gezinsauto. Dus nieuw aanschaf nee maar gebruik JA GRAAG!

Die rit in Dld moeten we zeker doen lijkt me me wel wat, trouwens ben jalours op die mooie chromen strips op je 997 zo mooi!

Pak de voorpret lekker forummen en dan rijden met dat ding en genieten!

Groeten Ed

29 mei 2009 10:04
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Gefeliciteerd Kars, het rijdt super die nieuwste 997 en ziet er top uit van buiten en binnen.
Je hebt wel bijna alle extra's lijkt het me. Ook expliciet de zwarte klokken gekozen, goed :idea: :wink:
Vehicle Tracking System betekent alleen de voorbereiding er voor, maar in D. toch niet nodig voor/gevraagd door verzekering.
Veel geweldige kilometers gewenst.

(Zoek nog eens een foto van je PDK-interieur :wink: )

Laatst bijgewerkt door Paul II op 29 mei 2009 11:46, in totaal 2 keer bewerkt.

29 mei 2009 11:34
Profiel
Een hele mooi auto en ik snap dat je nog even aan het idee moet wennen en alles wat er nu opeens bij komt.
Ik ben er van overtuigd dat de positieve gevoelens de boventoon gaan voeren. :drive:

29 mei 2009 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Citaat:
Ik hoop dat ik het goede gedaan heb

Met een 997 4S Targa ?? 8)

Prijs jezelf gelukkig, hier kunnen vele alleen van dromen en in hun gebakjes blijven rijden.

Waanzinnige auto, gefeliciteerd.

30 mei 2009 0:51
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Vandaag (28 Mei 2009) gekocht: Porsche 997 Targa 4S
Heer, ik zou zeggen: ongelooflijk gefeliciteerd en vooral: geniet er van!!!

Het is nooit leuk om (heel veel) geld uit te geven, maar als het goed is stroomt de portemonnaie wel weer vol en ga je al snel weer op zoek naar het volgende speeltje / uitbreiding :wink:
En anders heb je de verkeerde beslissing genomen. :( :wink:

30 mei 2009 8:25
Profiel
Omg. Amsterdam
Van harte en nu gaat het wachten beginnen :ba: daarna wordt je geduld beloont met lekker sturen :drive: :thumleft:

30 mei 2009 9:08
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Hoi Kars,

zier eruit als een top auto die je zodadelijk krijgt! Wellicht is dat bedrukte ook een reactie van je rechter hersenhelft tegenover de linker, die mogelijk vele jaren is gevoed door verstandige adviezen (bezint eer ge begint, wie wat bewaart, die heeft wat, en meer van dat soort deugden 8) ). Kortom, een intern schuldgevoel over het feit dat je een naar normale maatstaven exorbitant bedrag hebt uitgegeven voor een auto. Maar....:
- je hebt gekozen voor Duitse degelijkheid
- je hebt gekozen voor een relatief waardevast bezit
- je investeert en geeft geld uit in een tijd waarin dat bijzonder welkom is voor de economie
- je hebt je belachelijk goed voorbereid op de keuze (jij was het toch, met die prijsaanvraag bij meer dan 100 dealeradressen :lol: )
- je leeft echt maar 1 keer, en eenmaal oud word je ook echt niet meer jong (hooguit lijk je met enige hulp jong, maar in plaats van tzt daar je goede geld aan uitgeven ben jij zo verstandig geweest dat geld nu vast te investeren in roerende zaken)

Dus, kortom: wees niet langer bedrukt en bereid je zorgvuldig voor op het grote genieten!!

30 mei 2009 22:05
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Gefeliciteerd man! Super goeie keus! :thumleft:

Alle positieve punten zijn eigenlijk al genoemd hierboven.

Kort samengevat: GEWELDIG MOOIE AUTO !! :D

30 mei 2009 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993T varioram, ex 912T '69
Wassenaar
Top hoor! Het is goed om even bedrukt te zijn, dat geeft ook wel aan dat je echt een keuze gemaakt hebt en niet even een speeltje hebt gekocht.... Dat is precies wat de auto verdiend, bereden worden door iemand die ervoor gekozen heeft...

Veel plezier!

31 mei 2009 8:24
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Gefeliciteerd. Goed keuze (hoewel ik liever een cabrio had genomen :wink: ). Mooie opties. Zelfde gedachte had/heb ik ook n.a.v. mijn aankoop afgelopen week. Goed dat je dat gevoel hebt. Het is niet niks om zoveel geld uit te geven. Geeft idd aan dat het niet om een broodje v/d bakker gaat.

31 mei 2009 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Iedereen heeft dus het zelfde na z'n aankoop......Je moet maar denken het is maar ongeveer 12 jaar bijstand ......... :shock:
En dan vertel je het aan je vrienden , en dan hoor je over drie weken voor het eerst : Heb je hem al?
En dan duren 3 maanden lang hoor, weet ik uit ervaring , en bij mij werden het nog 4 maanden ook.

31 mei 2009 21:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
klinkt toch een beetje als en 997 dip. :mrgreen:

31 mei 2009 22:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]