Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:45

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Eifel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Eifel
Hey,

Ik heb eens proberen zoeken op Eifel op dit forum maar lukt niet echt. Ik weet dat sommige van jullie hier wel hun weg kennen, dus ik vroeg me af of iemand me een aantal locaties kan geven met leuke baantjes om op te rijden :) ben van plan om er dit weekend naartoe te gaan.

mvg,
Daan

29 mei 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Eifel
Zoek eens op Nurburgring...

29 mei 2009 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
nordschleife ligt toch een stukje van Eifel nee? :) ben namelijk van plan eerst langs nordschleife te gaan en op de terug weg eens door eifel te gaan omdat ik hier en daar al gehoord heb dat dit de moeite is (Eifel dus, de nordschleife heb ik al gedaan).

29 mei 2009 23:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Nordschleife ligt gewoon in de Eifel.

29 mei 2009 23:31
Profiel
3.2S
010
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar hier staan wat tips.....
viewtopic.php?f=16&t=20045

29 mei 2009 23:54
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ga er toevallig maandag(eventueel dinsdag) naartoe, maar met de motor. je mag best mee rijden, maar ben bang dat je het niet bij gaat houden :wink: , ga met mensen van lrt(limburg racing team) en die willen rondetijden gaan meten dus t wordt volle pin aanhaken. gewoon zelf beetje in de omgeving gaan rondrijden en dan vind je de weg wel. wij gaan overigens naar ruhrberg geloof ik

30 mei 2009 0:19
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
wij ook richting eiffel, zo meteen, maar dan met 6 Harley's, geloof dat het weer wel mee zit...2 daagjes, heb er zin in..

30 mei 2009 6:38
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
http://www.porscheforum.org/events/1001_Kurven_Tour_-_Eifel_Editie_1_2008.pdf

Dit is een erg leuke route :wink:

30 mei 2009 8:16
Profiel
ralf996 schreef:
ga met mensen van lrt(limburg racing team) en die willen rondetijden gaan meten

Op de openbare weg?

30 mei 2009 10:36
Profiel
Weert
k zou t niet weten, maar lijkt me van wel.
ik heb al een mail gehad van een forumlid dat ik mezelf niet moet overschatten als ik met die gasten ging rijden.
blijken al 15 aan t gas te jengelen en verdomd hard een bocht door te kunnen, dus voor mij wordt t volgen en hopelijk dat ze om de zoveel meter wachten :lol: (kan overigens ook zijn dat t een afgesloten stuk weg is, ik zou het echt niet weten)

30 mei 2009 10:57
Profiel Facebook 
Ik kan je alleen aanraden om, als het niet op een afgesloten stuk weg gaat, niet mee te racen op de openbare weg. Het is op de Ring al letterlijk levensgevaarlijk, op de openbare weg (niet afgesloten) vind ik het zelfs crimineel. Je kan nl. ook anderen meenemen op je weg naar boven. Ik ben zelf ook niet heilig als het gaat om snelheid, maar rondetijden meten op de openbare weg komt mij heel vreemd voor.

(zo dat was meteen weer genoeg gemoraliseer voor de gehele maand) :wink:

30 mei 2009 11:01
Profiel
Veghel
Een kennis van mij is op een GBR600 tijdens "circuitje-racen" na zijn avonddienst op het industrieterrein in mijdrecht op een zeer trieste manier om het leven gekomen..... reed op een stukje donkere weg vol gas ...staat daar een auto midden/dwars op de weg geparkeerd met een suisidale man ... 2 doden. :cry:

Het hoeft jouw schuld niet te zijn maar toch :bang:

30 mei 2009 11:35
Profiel
Weert
is helemaal waar. ik houdt van goed doorgassen, maar ik ben te voorzichtig om roekeloos te rijden. zulk soort ongelukken zijn natuurlijk heel erg tragisch, maar iedereen moet in feite zelf weten hoe die rijdt. Wat ik dan wel heel erg vind is als je andere mensen in gevaar gaat brengen. Die 2 lopen natuurlijk meestal hand in hand, maar het is een afweging die je moet maken. zou het mezelf iig nooit kunnen vergeven als ik een ongeluk veroorzaak omdat ik aan het racen ben waarbij de ander om het leven komt. MAarja,die anderen rijden me toch te snel en ik vind mezelf ook nog niet ervaren genoeg. heb ook gezegt, we wachten gewoon na ieder rondje op de laatste(en dat zal ik waarschijnlijk zijn)

30 mei 2009 13:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996
Brabant
dank je ewout
lijkt me een mooie route
staat op mijn verlanglijstje

zonnig weekend

30 mei 2009 13:43
Profiel
Moderator
PF #57
so0ly schreef:
Ik heb eens proberen zoeken op Eifel op dit forum maar lukt niet echt.

En op Eiffel? :mrgreen:

02 jun 2009 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museum
De Bilt
On topic;

Citaat:
........Wil nog even kwijt dat als je er een weekendje van maakt er fantastische stuurmanswegen op je liggen te wachten in de Eifel. Heerlijke brede egaalvlakke 100 km/u wegen waar je regelmatig flink tempo kan maken (160+ geen uitzondering) en dus heerlijk kan sturen. Tegenliggers zijn zo vriendelijk je te wijzen op strategisch geplaatste flitscamera's van de lokale hermandad in de dorpjes: vriendelijk volk die Eiffelduiters .

Route Via Maastricht naar Aachen en vanaf daar binnendoor afzakken naar de Moesel. Je rijdt dan net onder Ring door. Rij door het Moeseldal over de Hunsruck naar Kaiserslautern. Daar pak je via de A65 de A8 richting Stuttgart. Kun je nog even lekker 'Rasen'. Volgende dag museum en dan in de middag met tempo 250+ via de Autobahn weer naar huis

Genieten

Groet,

Stefan

02 jun 2009 21:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]