Auteur |
Bericht |
Lupo
Amsterdam
|
Bandenslijtage.
Hallo hoe lang gaan jullie banden mee? Heb sinds bijna n half jaar een 993. Daar zijn nieuwe banden opgezet Contisports met N-codering. Nu hebben ze nog maar 2.5-3 mm profiel. Dat gaat hard zeg. Slijten de Conti's net zo hard als de Pirelli's ? Ik overweeg over te stappen naar Michelin's.
|
31 mei 2009 16:22 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Bandenslijtage.
Ik heb ook een 993 met Conti SC2 N2 (18 inch). Ik denk dat ik zo'n 15000 km met een stel achterbanden doe. Het één en ander hangt natuurlijk sterk af van je rijstijl en uitlijning van de wagen. Als je de hele tijd aan het vegen bent kan je een stel banden in 1000 km oproken.
|
31 mei 2009 16:39 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Bandenslijtage.
ALs jij niet altijd met piepende banden de bocht door gaat, moet tie wel 20K kunnen halen. Voorbanden gaan zeker 30% langer mee.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
31 mei 2009 16:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Bandenslijtage.
Dat hangt een beetje af van het aantal kilometers, niet van de leeftijd van de banden. Dus ik zou niet kunnen zeggen of het hard gaat of niet...
|
31 mei 2009 16:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bandenslijtage.
Moet je doen ... is 'n prima band, maar gaat IMO zeker niet zo lang mee als 'n conti ... welke band je ook kiest, langer dan 5 jaar zal je er niet mee doen
|
31 mei 2009 19:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Bandenslijtage.
Als jij 5 jaar met je achterbanden doet zou ik een suzuki alto overwegen..
|
31 mei 2009 20:09 |
|
|
Mach 2
|
Re: Bandenslijtage.
Heb Pirelli's onder mijn M3 gehad maar deze banden zijn zo zacht dat ze slijten waar je bij staat. Heb nu Michelin's onder zitten met nog steeds goed profiel. Ik zou zeer zeker de Michelin's uitproberen.
_________________________________________ 0-300 km/uur in 3.5 sec.
|
31 mei 2009 20:51 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: Bandenslijtage.
ik rijd al jaren met toyo banden , ben daar heel te vereden over zowel baan ligging als slijtvastheid
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
31 mei 2009 20:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bandenslijtage.
... je wilt niet weten hoeveel Porsches er rijden, met banden die ouder zijn dan 5 jaar Hoe ouder de band - hoe minder snel deze slijt Ik heb Toyo Proxes onder m'n 964 gehad ... prima band ... waren alleen met zo'n 2500 Km dusdanig versleten dat er wat anders onder moest ... Toyo met N-codering was niet meer leverbaar - overgestapt naar Continental Sport Contact .... fijne band - met MI 'n goede prijs/kwaliteit/levensduur verhouding Onder de 4S heb ik Bridgestones ... MI iets slijtvaster dan de Conti ... maar ook iets meer "geheugen"
|
31 mei 2009 21:14 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Bandenslijtage.
Ik heb zelf Conti's SC 2 met N-codering. Idd fijne band, gaat bij mij relatief lang mee. (En ik doe wel regelmatig mijn best om ze op te slijten)
|
31 mei 2009 22:02 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Bandenslijtage.
Olaf, wat bedoel je hiermee?
|
31 mei 2009 22:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bandenslijtage.
Als je de banden warm hebt gereden en je zet ze daarna stil ... de tijd die vervolgens nodig is om ze weer 'rond te rijden' ... Ik merk dat met name bij koude (achter)banden - dan gaat de eerste 10 Km het stuur vanzelf heen en weer ... Met de conti's moest de auto daar langer voor stil staan en had 'n kortere hersteltijd ... bij de Bridgestones vond ik het in 't begin 'n drama - maar ben er inmiddels aan gewend
|
31 mei 2009 22:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Bandenslijtage.
Dat is op zich vreemd want de Bridgestone is een duidelijk zachtere band dan de Conti. Hier het lijstje met de treadwear index. Hoe hoger de waarde hoe slijtvaster. Een band met een twee maal zo hoge treadwear index gaat ook pakweg twee maal zo lang mee. De traction geeft de grip bij nat weer. Een AA presteert het beste een A of B minder. Band - Treadwear index - Traction Bridgestone RE50A - 140 - A Conti SportContact - 280 - AA Michelin Pilot Sport PS2 - 220 - AA Pirelli P Zero Nero/Rosso - 220 - AA
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 31 mei 2009 23:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 mei 2009 23:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bandenslijtage.
Mss dat leeftijd 'n rol is gaan spelen
|
31 mei 2009 23:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Bandenslijtage.
Gewoon wat meer kilometers gaan maken Olaf Ik gooi er dinsdag een paar Pirelli P Zero Rosso N4 onder. Ben benieuwd hoe lang ik het daar mee kan doen. Hoor wel erg goede berichten over de laatste versie van deze band.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 31 mei 2009 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 mei 2009 23:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Bandenslijtage.
Zou je niet de Rosso nemen? Die werken volgens mij beter onder een Porsche. Tenminste, als je op sportieve kwaliteiten test.
|
31 mei 2009 23:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bandenslijtage.
Voor wat betreft het geheugen zoals Olaf schrijft - plat kantje na stilstand - had er bij de Conti's juist duidelijk meer/vaker last van dan met Bridgestone S02A.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 mei 2009 23:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bandenslijtage.
mss geeft 'n 993 4S het beter door dan 'n 964
|
31 mei 2009 23:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Bandenslijtage.
Heb je helemaal gelijk in het zijn de Rosso's die er onder gaan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 mei 2009 23:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Bandenslijtage.
Ruim een jaar geleden de Conti's vervangen door Bridgestone's. Na 35.000km dus. Wat het "geheugen-effect" merk ik helaas weinig verschil tussen de SportContact en de S02A . Mijn ervaring: de S02A heeft het minder lang, maar daarentegen heftiger.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 jun 2009 9:03 |
|
|