Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:34

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Prijzen banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Prijzen banden
Bij mij liggen er Pirelli's onder. De Pzero Nero om precies te zijn (225/45 voor en 255/40 achter) . Ik heb voor deze banden gekozen om de volgende redenen:
1) het "vriendelijke", niet abrupte, aquaplaning-gedrag.
2) grip op droge weg.
3) tracktijden ontliepen de Bridgestone niet echt.

Wat ikzelf van de band vind? Prettige band met veel grip en een behoorlijk rijcomfort.

27 mei 2009 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
sportwagon schreef:
Patrick schreef:
Kan je dit toelichten ?
Klinkt nog al heftig.

Misschien een keer wat tests lezen van die Koreaanse banden. Dan is een nadere toelichting volstrekt overbodig.

Sportwagon, misschien kun je eens wat testen quoten hier ?

Ook met de Bridgestones en andere premium sportbanden moet je in de regen verduveld goed oppassen met een achterwielaangedreven sportauto. Kijk maar eens naar een Honda S2000, bij droog wegdek Grip met een hoofletter, maar als de weg flink nat is ............

Het type Hankook K105 is onlangs als Testsieger in een DUITS blad naar voren gekomen en zijn voorganger de K104 had ook al zeer goede recensies. Commentaar van de testers was dat het tegenwoordig beslist niet meer een (duur) A-merk band hoeft te zijn.

Ik heb eens even gekeken naar de Hankook V12 en bijvoorbeeld het volgende gevonden :

Test results AUTO BILD

AUTO BILD 09/2008 (DE )

tyre sizes tested: 195/65R15 H
Mark: vorbildlich , 5 sterren
Remarks:
Spitzenfahrleistungen unter allen Witterungsbedingungen. Dynamische Handlingqualitäten auf verschneiter Piste und kurze Bremswege auf nasser und trockener Strecke. Mäßige Seitenführung auf Schnee.

AUTO BILD 04/2008 (DE )

tyre sizes tested: 215/45R17 Y
Remarks:
Starken: sehr gutes Allroundtalent, über zeugende Handlingeigenschaften mit guter Seitenführung bei Nässe und die kürzesten Bremswege auf trockener Fahrbahn. Schwächen: eingeschränkter Komfort.

AUTO BILD 03/2008 (DE )

tyre sizes tested: 225/45R17 Y
Remarks:
Stärken: harmonisches, sicheres Fahrverhalten mit hoher Lenkpräzision bei allen Witterungsbedingungen, kurze Nass und Trockenbremswege sowie ein leises Vorbeifahrgeräusch Schwächen: mäßige Aquaplaningeigenschaften

En hier de gemiddelde gebruikerswaardering van tyretest.com

Hankook Ventus V12 Evo

Test results Tirestest.com
Tirestest.com:Average based on 115 completed reviews - results
Score: 1-Excellent 6-Terrible Ø2.0
Grip under dry conditions 1.6
Breaking under dry conditions 1.7
Grip under wet conditions 1.9
Braking under wet conditions 2.0
Grip in snow 2.1
Comfort 1.9
Noise level (internal) 1.8
Noise level (external) 1.9
Tyre wear 2.6
Kilometres driven average 10.065

Omdat mijn huidige Bridgestone S02 banden bijna op zijn laat ik komende vrijdag een setje Hankook V12Evo monteren door mijn bandenboer in Aken. 2 x 205/55/16W en 2 x 225/50/16W inclusief montage enz. totaalprijs Eur 348,=.

Ik zal wel berichten hoe ze bevallen, ook als ze niet bevallen :wink:

OK ?

27 mei 2009 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993T varioram, ex 912T '69
Wassenaar
@ maurice en W de Pundert, dank voor jullie specifieke antwoorden, ik ga vandaag nieuwe banden laten monteren bij vd gugten en kan met deze achtergrond een betere keuze maken in zijn adviezen.

fijn! Bedankt.

Ook de overige discussie heb ik met interesse gevolgd overigens en besloten nog even niet in te gaan op de hankook etc alternatieven. Ben wel benieuwd naar de ervaring van de post van 27 mei (die gisteren banden heeft laten monteren).

30 mei 2009 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Hier alvast een eerste indruk van de vrijdag gemonteerde Hankooks: een miskoop !

Momenteel al ca. 150 km gereden.

Had ik het maar niet gedaan :

- Koop nooit via internet want je krijgt oude rotzooi gemonteerd : de voorbanden zijn van DOT 3908 (dus al ca. 9 maanden oud) en zijn in Hongarije geproduceerd. De achterbanden komen uit Korea en hebben DOT 0809 (zijn dus al ca. 2 maanden oud).
- Alle banden hebben een hoogteslag. Van 0 %. Dus geen enkele trilling in stuur te bespeuren.
- Ik krijg maar 2 jaar garantie.
- De rechtuitstabiliteit is zoals het hoort, de auto is ongevoelig voor spoorvorming en zijwind.
- De V12 is een stuk comfortabeler als bijv. de Bridgestone S02, een verademing als je bijvoorbeeld een stuk gaat rijden in de "blauwe Ardennen" achter Vaals (veel slechte wegen). De auto is ook niet meer zo stoterig op slecht wegdek.
- Remmen : zeer goed doseerbaar en op de laatste meter voor stilstand geen last van "schuifelen" (de Bridgestones op zowel mijn 16 als 17 inch wilden graag nog wat doorschuiven voordat de auto daadwerkelijk stil stond).
- Het stuurgevoel is iets zwaarder als voorheen.
- Bochtengedrag : zeer neutraal met veel grip, echter niet zo superstrak "aanvoelend" als met bijv. de Bridgestones. Dit is meer een gevoel, de auto blijft daadwerkelijk net zo goed liggen als voorheen.

Zoals geschreven is dit een eerste indruk en ik ben absoluut niet tevreden :wink:

31 mei 2009 18:41
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ze hebben je nog gewaarschuwd :mrgreen:

Maar goed te lezen dat je tevreden bent. Hebben anderen ook weer wat aan.

31 mei 2009 23:34
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Haa!! You almost got me :wink:

31 mei 2009 23:41
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Mooi dat ze goed bevallen. Ik ben benieuwd naar de langere termijn.

01 jun 2009 10:15
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3