Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: THE ENGINE AND MORE
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 mei 2009 22:07 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
De afgelopen dagen niet in de zon gezeten, maar in de werkplaats gewerkt aan de speedster. Eerst de motor aan bak in chassis gehangen, ziet er vet uit dat blok met die uitlaten. Alles aangesloten voor de eerste run, starten... even niets aanslaan. Verdeler wat verdraaid en nog maals.. en ja hoor.. witte rook en mooi geluid. Man wat een geluid als je gas geeft, je voelt de power al. Geluid aan en even genieten van de sound: mooi filmpje van speedstermotor eerste runDat loopt allemaal goed, de dubbele 40mm Webers moeten nog wel even afgestelt worden. Dan alle voorbereidingen treffen voor "het huwelijk" champagne staat klaar Afdichting tussen chassis en body vast zetten met popnagels, body staat al klaar op bokken. chassis staat klaar: En wij zijn er klaar voor om het huwelijk te gaan voltrekken. Body wordt in de takel gehangen, de ene houdt body in bedwang en de andere rijdt het chassis eronder. Even goed plaatsen, wat naar links schuiven en takel laten zakken. En ja hoor......... ze zijn verenigd met elkaar Vervolgens de put in om alle bouten te monteren, gaten boren, draad tappen en bout erin. Zwaar werk met dit weer, zweetdruppels lopen over onze gezichten. Je moet wat over hebben om een auto te bouwen. Daarna de handrem geplaatst onder dashbord (weten jullie nog?) Het remsyteem in vooronder geplaatst en dan het moment van de waarheid... hoe werkt het nou.... TOP KLASSE SUPER!!!! Zo gaaf gemaakt en de techniek die gebruikt is Geniet van de beelden: Stonden meer foto's maar helaas verwijderd ivm verkeerde infomatie Nog vele zaken moeten gedaan worden voor ze klaar is, maar deze grote stap hebben we gehad. Tot de volgende update.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 01 jun 2009 23:35, in totaal 4 keer bewerkt.
|
01 jun 2009 23:12 |
|
|
bully
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
|
01 jun 2009 23:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Slordig kabelboompje
|
01 jun 2009 23:23 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 01 jun 2009 23:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jun 2009 23:25 |
|
|
Olaf
|
Sowieso de verkeerde isolatie (tape) ... en het lijkt mij dat je de kabelboom knap maakt voordat je 'm in de auto zet Als ik het zo bekijk, lijkt het er op alsof jullie losse draden trekken en ik hoop dat ik er falikant naast zit Zelf zou ik zo'n foto nooit plaatsen - of er bij zetten dat het alleen om het idee van de handrem gaat ... en dat de kabelboom nog veranderd wordt
|
01 jun 2009 23:31 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
ff goed lezen dan, het laatste ging over de handrem, niet of we de kabels goed geplaatst hebben
|
01 jun 2009 23:41 |
|
|
Olaf
|
Ze zitten wel al vast aan het zekeringsblok Affijn, jullie zijn de bouwers - en zullen (hopelijk) weten wat jullie doen
|
02 jun 2009 0:07 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Alohaaaa Henk,
mooie sound heel mooi.Maar ben wel bang dat je uitlaat TE LAAG gaat hangen onder de body dwz dat de klant drempels gaat nemen de uitlaat schraapt over de straat. Ik ken 2 speedster rijders en die halen hun CSP uitlaat er weer af die hebben zn 300km mee gereden en die werden er knetter gek van het geschraap. Omdat ik nog niet zover ben denk ik dat ik een andere uitlaat ga kopen ipv de CSP.Mijne heeft nog geen 800meter gelopen. Dus als je nog belang hebt hoor ik het wel van je.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
02 jun 2009 9:05 |
|
|
drknauf
|
wat een gemierrr allemaal man die auto is nog helemaal in opbouw, henk had beter piet kenne heten van pietje precies dus die auto komt heuswel goed mensen rem onze henk effe niet zo in z,n enthousiasme met het tonen van z,n projekt
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 jun 2009 11:34 |
|
|
Olaf
|
Da's nou de charme van dit forum, Knauf ... of mogen verbazing en opbouwende kritiek in eens niet meer geuit worden
|
02 jun 2009 12:04 |
|
|
drknauf
|
tuurlijk, daarom mag ik het ook zeggen
|
02 jun 2009 13:37 |
|
|
Wimpie77
|
Mooi Henk!
Ziet er goed uit!
_________________________________________ * * *
|
02 jun 2009 13:40 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
goed werk Henk !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
02 jun 2009 14:18 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
02 jun 2009 17:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die beugels op de vooras waar het sleepoog aan vastzit, vind ik wel mooi!
Is dat een eigen constructie, of horen die bij de kit die je gebruikt (Vintage)?
Als het een eigen constructie is, ben ik wel geïnteresseerd in een setje...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 jun 2009 18:11 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Wordt erg mooi Henk. Echter begrijp ik Olaf's commentaar zeer zeker. Desondanks:
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
02 jun 2009 18:17 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Dit krijg je toch bij een bestelling van een Body Antoine? Of krijg jij hem niet erbij?
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
02 jun 2009 18:36 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Volgens mij is dat geen standaard onderdeel bij een body...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 jun 2009 19:20 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
Als je een set bij ons besteld zorgen we ervoor dat hij erop zit!! En nu weer wat leuke zaken: Het mooie ivoren stuur, stuurkolom en ivoren pinker zitten erop. Staat lekker ouderwets. Ter info: het is nog NIET af, zaken moeten nog aangesloten worden Voorkant verder afgemaakt, bumper erop, sierstrip en de bumperguards. Kentekenplaat erop en de voorkant is af Totaal plaatje: Beauty he.... Morgen even bellen hoe het met het leer is. En beter weer graag, niet echt weer om de auto naar leerbedrijf te brengen voor dashboard te bekleden.
|
10 jun 2009 22:25 |
|
|
bully
|
super
|
10 jun 2009 22:45 |
|
|
drknauf
|
|
10 jun 2009 22:46 |
|
|
RG996
N-H
|
|
10 jun 2009 22:49 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
|
|
10 jun 2009 22:56 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Huis wordt gebouwd neem ik aan. Je huis verkopen is waarschijnlijk afwachten, en je website wilde ja laten bouwen las ik net.... En die Porsche Club hobbelt wel door hoor.... Valt dus allemaal best mee. Schiet eens een beetje op met die bouw, kunnen we de volgende ook weer volgen.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
11 jun 2009 7:32 |
|
|