Auteur |
Bericht |
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
..inderdaad, vandaar dat ik het even hier aan de experts vroeg Tekst komt van deze advertentie wat mij ook een interressante optie leek: http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/52835Dank voor je uitleg iig.
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
04 jun 2009 12:17 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Die staat al heel lang te koop.... in Rome.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
04 jun 2009 12:36 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Leuk weekendje weg en terug rijden in de 911.
Heb dat vaker gedaan met diverse "oude bakken".
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
04 jun 2009 12:55 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
"reviseren" is in mijn definitie "terugbrengen in nieuwstaat"; voor je aandrijflijn zou dat moeten betekenen alle delen die aan slijtage onderheving zijn worden vervangen of bewerkt zodat ze weer conform specificaties zijn zoals de auto nieuw af fabriek kwam. Dus alle lagers / bussen / asjes / koppelingen / rubbers die door gebruik meer speling hebben gekregen vervangen door nieuw.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 04 jun 2009 14:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 jun 2009 14:37 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
reviseren zie ik als het vernieuwen van onderdelen die versleten zijn of in slechte staat verkeren.
en daar door iet meer hun werk goed kunnen doen.
en verder gaat dat meestal gepaard met een likje verf hier en daar.
dus in feite nieuw staat.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
04 jun 2009 14:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
In deze definitie laat je onderdelen die nog binnen acceptabele slijtgrenzen zitten dus ongemoeid; als die over een jaar aan hun eind zitten moet je wéér aan het werk...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 jun 2009 14:47 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
dat ligt er dus aan wat de eisen zijn en de staat van de onderdelen en waar het voor dient.
ken mensen die zouden een multiriem laten zitten en wachten tot dat ie echt super slecht is en dan pas vervangen.
ik zelf ben iemand die hem dan al zou vervangen.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
04 jun 2009 14:51 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Goed, naast de eerder genoemde 2 Porsches in Nederland heb ik nu ook antwoordt uit Italie over de "Karmann" 911. Deze staat inderdaad al een tijd te koop.... vanmorgen weer een mail reactie van verkoper Alberto (verzin het niet ) | | | | Citaat: this is a lovly 911 2,2 T 1970 coupè by "KARMANN " ( sorry about GHIA) Color Iris Green = Originale !!! with an eletric Sun Roof & Atermic glasses in green!! Ex American ( California )car imported in UK CHASSIS N° :911 1121 606 ENGINE: N° :611 63 69 = MATCHING NUMBERS !!! !!!!! WITH THE ORIGINAL BROWN SERVICE BOOK !!!!!!!!!!!!! Condition : 2 Sides body resprayed in Uk ,4 months ago ! she has some little bubble only on the bumpers, NOT IN THE WINGS !! ------------------------------------------------------------- WORKS DONE in ROMA : New carpets , Realpostered front seats Luggage room cosmetic resprayed 2 new batteries and cables fitted Engine cosmetic ( she has 2,4 T carburatter,& oil solenoid plant cooler like the " S " she go like a bomb !! <-- Tyres 80% Sun Roof Elettric opereted WORKING !! Radio Cassette working WORK TO DO : 1)Recondition 2 front brakes disks + new brake pads 2) Two new S.Absorber in the front ! PRICE 26.000,00 euro FOB ROMA (included point 1&2) | | | | |
Foto's van "Bubbles in bumper" zijn onderweg.....
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
04 jun 2009 15:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Tja. Ik hoop inderdaad dat je je wel een beetje hebt voor laten lichten....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 jun 2009 16:11 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
maak je geen zorgen, natuurlijk heb ik me goed laten voorlichten.
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
04 jun 2009 16:26 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Maar dan weet je toch wat een revisie is of niet?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 jun 2009 16:29 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Beetje duur voor wat je krijgt denk ik. Misschien ook omdat ik Irish green echt de minste kleur vind op een 911. Kan je volgens mij beter doen dichterbij. Met de huidige UK pond moet dit ook wel intressant zijn om een weg te halen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
04 jun 2009 17:01 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Hessel,
Klopt. De verkoper van de Italiaanse heeft wel al laten doorschemeren dat er een (goede) deal te maken is want hij staat inmiddels enkele maanden te koop en niemand durft de bubbeltjes onder de voorruit en de dorpel aan.... is ook een zorgpunt.
Ik werk in de Uk dus heb daar ook al wat Porsches bezocht. LHD op UK plate zijn redelijk goedkoop te krijgen met de huidige pond stand alleen is er vaak geen historie en het onderhoud vaak veel zelf gepruts geweest zonder bonnen.
Over 6 nachtjes de aankoop keuring van beide 911 T's To be continued.......
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
04 jun 2009 22:50 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Bubbeltjes onder de voorruit?? Laten staan, zit veel meer onder dan qua roest. Zelfde met dorpel.
Succes verder!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
05 jun 2009 0:03 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Ik meende te lezen dat ie 4 maanden geleden was overgespoten, en dan nu alweer bubbeltjes.... dat lijkt me geen goed werk dan! Kijk ook even wat voor type Carbs erop zitten. De Zeniths zijn kwalitatief en qua afstelling makkelijker dan de Solexen die er tot een bepaald modeljaar op werden gemonteerd.
En waarom was de bagageruimte cosmetisch overgespoten? Als er daar roest zat (Accu's die hebben gelekt of zo...?) dan is het ook slechte boel! Succes!
|
05 jun 2009 2:12 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Hessel & Patrick911,
Precies, dat was o.a. een van mijn vragen aan de verkoper maar hij heeft hier nog geen direct antwoord op gegeven. De re-spray 4 maanden geleden waren alleen de zijkanten.
Het "cosmetische" overspuiten vindt ik verdacht, zeker aangezien er twee nieuwe accu's en bedrading in gegaan zijn. De man verkoopt de auto in Rome, 2 km van het vliegveld maar ik wacht eerst even de twee keuringen van de 2.0 ltr T en de 2.2 ltr T af in NL volgende week voordat ik me verder in deze auto ga verdiepen.
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
05 jun 2009 9:30 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Hessel, Patrick911 en andere forummers, Dank voor al jullie advies, support en hulp! De twee aan het begin van deze post vermelde '68 2.0T en 2.2T zijn het niet geworden. Vooral van de '68 baal ik want dat zag er tot de AKK bij Porsche Centrum Twente allemaal goed uit. Heb wel een geweldige dag gehad bij Porsche Centrum Twente, goede ervaringen mee. Ik blijf verder zoeken, morgen naar Smiths-Veglia in Zeist!
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
25 jun 2009 11:39 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Waarom kwam die '68 niet door de AKK? Gewoon nieuwsgierigheid.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
25 jun 2009 13:55 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Meedere factoren..... de auto was verhuurd door de eigenaar aan PON voor de Tulpen rallye. Er was wat schade aan de bodemplaat maar ook een gaatje in het chassis, dorpels klopten niet, linkerdeur niet helemaal zuiver en de "2" blaasjes waren er na 2 weken ineens 6 a 7..... de auto zou volledig gerestaureerd zijn, hij zag er goed uit maar "gerestaureerd", daar is uiteindelijk geen hardl bewijs voor gevonden. Porsche Centrum Twente vond ik zeer vakkundig en oprecht. De auto was zeker € 12.000,- te duur en ik zoek een beter exemplaar.
Heb een kopie van de AKK aan de eigenaar gegeven en tot ziens.
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
28 jun 2009 4:37 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Waardevastheid klassieke 911 T
Zonde. Maar als er ergens roest doorkomt, dan kan je er donder op zeggen dat dit niet de enige plek is. Bodem is dan iets minder spannnend, maar de body is dan heel wat (kostbaar) werk.
Succes met je zoektocht verder!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 jun 2009 9:39 |
|
|