Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:48

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Maarten schreef:
Mach 2 schreef:
Maarten, gaat het wel goed met jou?

Eh ja? Waarom niet. Verschil is me op zich bekend. Speeltje van mijn voorkeur is een F14. Maar goed: ook een PvdA tactiek. Zeuren over de vorm i.p.v. de inhoud.

Jouw inhoud: losse flodders. Ik schiet met scherp.
Wat zeur je nou over PvdA? Ik heb niets maar dan ook totaal niets met politiek te maken. Rare opmerkingen maak je.
Daarom vroeg ik me af of het wel goed met je gaat.

F-14 en F-15 zijn heerlijke toestellen om in te vliegen. Heb daarmee in de VS en Canada trainingsvluchten mee gehad.
F-14 zijn speciaal gemaakt voor vliegdekschepen: tailhook en aangepast landingsgestel. In principe kan ik naast de F16 de F14 en F15 vliegen. We vliegen hier nu eenmaal F16: een van de beste jagers ooit gemaakt.

26 mei 2009 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
zijn die een beetje vooruit te slaan die 14 , 15 en die 16 :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

26 mei 2009 23:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Is Devils Son met zijn staart tussen de benen er vandoor gegaan :mrgreen:

26 mei 2009 23:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@Knauf: Luchtgekoeld he ;-)
@Mach 2: jij kent DS nog niet zo goed....

26 mei 2009 23:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mach 2 schreef:
Jouw inhoud: losse flodders. Ik schiet met scherp.

Nee hoor: je brabbelt. En onderbouwt het nergens!

Geinig speelgoed die F-jes. Ik ben het niet vaak met Mat Herben eens maar een vliegdekschip is voor NL toch wel een must.

26 mei 2009 23:51
Profiel
M140i
Mach 2 schreef:

Als je in de lucht maar niet zo snel conclusies trekt als hier.

26 mei 2009 23:52
Profiel
964 C2
Sorry Maarten, maar deze moet even....misschien kennen we DS te goed en is afhaken niet zijn sterkste punt, dus wel opvallend in dit geval.

26 mei 2009 23:54
Profiel
Groningen
Maarten schreef:
. Ik ben het niet vaak met Mat Herben eens maar een vliegdekschip is voor NL toch wel een must.

Aanschaf richting de totale JSF begroting, komen de operationele kosten (meer dan 100 mio per jaar) nog overheen.

Terwijl we nog zoveel bondgenoten hebben met lokale vliegvelden of evt. vliegdekschepen.

Vind het overigens niet zo opvallend dat mensen rond middernacht ineens geen berichten meer achterlaten. Mijn kussen vraagt ook om aandacht. :scratch: :wink:

26 mei 2009 23:58
Profiel
Mach 2 schreef:
laten we hopen van niet..ik zal dan zijn betogen en uit eenzettingen missen....zoals hij dat kan is formidabel...het valt wel op dat een zin op verschillende manieren word uitgelegt en dr dan 1 de pispaal moet zijn...in mijn ogen deed ds het weer goed..werd weer verkeerd geinterpreneerd en das jammer......

27 mei 2009 0:17
Profiel
amandus schreef:
Devils son schreef:
Even voor de duidelijkheid: dit is een forum. Met verschillende meningen. Als je pessimistisch wil zijn: prima. Maar laat mij lekker optimistisch blijven. En als je daar een probleem mee hebt: jammer dan.

+1, de emmer is half vol ipv half leeg , zouden wat meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen !
+2....

27 mei 2009 0:19
Profiel
Mach 2 schreef:
Wat doe je op een Porsche forum met je Audi ? :ass:
daar zouden we het niet meer over hebben...piet is al genoeg gepest hierover..onder andere door mij :D

27 mei 2009 0:22
Profiel
Piet schreef:
horn schreef:
Mach 2 schreef:
en ik vind het smakeloos, hautain en arrogant van ene Devils Son om daar laatdunkend over te moeten doen.

Dat lees ik anders. Ik lees geen laatdunkende uitingen. Maar dat is in the eye of the beholder

Ik zie ook helemaal geen laatdunkende uitingen van DS. Je leest iets wat er niet is. En om daar dan termen als smakeloos, hautain en arrogant aan te verbinden, gaat tamelijk ver.
em hier ging het inderdaad mis..ieder leest wat ie er zelf van maakt [eye of the beholder] en maakt daar zijn eigen waarheid van...onterecht....

27 mei 2009 0:43
Profiel
welterusten want ik begin nu ook zwak te ouwe###ren :D

27 mei 2009 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
. Ik ben het niet vaak met Mat Herben eens maar een vliegdekschip is voor NL toch wel een must.

NL speelt op het internationale wereldtoneel geen al te prominente rol. Een vliegdekschip is een uiting van militair machtsvertoon. Dat past niet in het nogal bedeesde NL. Wel ben ik blij dat we regelmatig uitgezonden worden naar crisisgebieden zodat ik mijn vliegkunstjes kan vertonen. Ook dat is in NL fors omlaag geschroefd :cry:
Nu ik dit schrijf sta ik weer te popelen om achter mijn cockpit plaats te nemen en het geweld van de PW motor te horen. Daar kan geen luchtkoeler tegen op.

Een vliegdekschip van de Nimitz klasse, ruim 350 m. lang, is een enorm gevaarte. Haar onderhoud kost toch wel duizenden malen meer dan die van de Koninklijke jachten waar elke belastingbetaler voor opdraait. Ik zie dat niet gebeuren.

27 mei 2009 7:52
Profiel
Timeless
Marijnissen zou zeggen FLAPDROL .

27 mei 2009 7:59
Profiel
964 C2
Citaat:
in mijn ogen deed ds het weer goed..werd weer verkeerd geinterpreneerd en das jammer......

Nou over dat verkeerd interpreteren zijn de meningen denk ik wisselend.
Des al niet te min was het over het algemeen een duidelijke discussie, waarin ieder aangaf hoe over de crisis te denken en de gevolgen daarvan.

@Marc....ken jij de uitspraken van de SP dan :mrgreen:

27 mei 2009 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Amandus komt op mij over als een man met een grote mond, klein hartje, kort lontje, een ongeleid projectiel. Een gemakkelijke prooi om mee te bashen (ik zal me daartoe niet verleiden).
Kortom........ ongeschikt.

27 mei 2009 8:26
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wat een mensenkennis :bang: :bang: :bang:

27 mei 2009 8:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Richard schreef:
en dan nog wat we halen geen polen naar nederland ! De mensen hebben wat minder geld te besteden (waarschijnlijk door een crisisje ) en polen zijn voor diegene een oplossing om toch de werkzaamheden uit te kunnen voeren

Moet ik je wat adresjes geven van uitzendbureautjes die Polen naar NL halen? We halen ze wel. En jij hebt waarschijnlijk nooit gesproken met (agrarische) ondernemers die de Polen in dienst nemen, want dan wist je dat ze hier al lang voor de crisis waren en zijn begonnen met het werk waar je gewoon geen Nederlanders meer voor krijgt (uitzonderingen daargelaten). En gewoon CAO betaald krijgen (behalve in Someren...).

27 mei 2009 9:00
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Ook goedemorgen ,
jammer maar dat is ondernemen ,dus vraag en aanbod,bepaalde mensen kregen door dat er vraag naar is en gaan daar tussen zitten ( georganiseerd)
dus er gaan gewoon mensen bemiddelen tussen 2 partijen ( poolse werknemers en opdrachtgevers) verdienen hier ook weer aan.
maar goed je hebt de oplossing : de polen zijn de schuld van de recessie :go:

27 mei 2009 9:04
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:
maar misschien zou het prettig zijn als jij je eens in gaat leven in de mensen die zich kloten voelen vanwege crisis.

Wie zegt dat ik dat niet doe? Dat is hier het onderwerp niet. Ik heb je dat al hiervoor uitgelegd: ik heb het hier over "de economie" in het geheel. Niet over individuen. Dat wil niet zeggen dat ik mij daar niet in leef, dat wil gewoon zeggen dat ik het daar hier niet over heb. Ik heb het wel over meer zaken hier niet.

Natuurlijk is het vervelend als je je baan kwijt raakt en/of in de financiële zorgen zit, maar dat is altijd vervelend, ongeacht hoe de economie er voor staat.

Citaat:
Maar waarom zouden er nu opeens zoveel voedselbanken in NL zijn, om eens een voorbeeld te noemen.

Het aantal voedselbanken nam juist toe voor de crisis. En voedselbanken zijn er vooral voor diegenen die zeer problematisch in de schulden terecht zijn gekomen en die geen gebruik maken, om wat voor reden dan ook, van schuldhulpverlening.

Dat de groei van voor de crisis is komt gewoon omdat voedselbanken, hoe gek het ook klinkt, worden gedreven door overaanbod van eten door bedrijven. Wat dan niet meer te verkopen is gaat naar voedselbanken. Het aanbod bepaalt dus en in de crisis zijn bedrijven zuiniger, kopen minder in en dus is het aanbod van voedselbanken beperkter. Waardoor het mij zou verbazen als er nu meer zijn dan een jaar geleden. Ik denk minder.

27 mei 2009 9:11
Profiel
Mach 2 schreef:
Ik vind dat Devils Son maar wat onzin zit uit te kramen.

Dat is je goed recht.

Citaat:
Slechte indicatoren die, zolang de crisis en de werkloosheid nog blijft doorspelen, door zal werken op de huizenmarkt. Ik wed erop dat de huizenmarkt fors zal gaan kelderen. Las net dat in Amerika de huizenprijzen t.o.v. 2006 met 50 % zijn gekelderd en dat in een economie dat nog vele malen krachtiger is dan de onze.

Onheilsprofeten roepen al een jaar lang dat in Nederland de huizenmarkt fors zal kelderen omdat het in de VS ook is gebeurd. Maar de situatie is onvergelijkbaar. In NL is een tekort aan woningen, waardoor de huizenmarkt op slot gaat ipv dat er enorme waardedalingen komen.

Citaat:
Devils Son ik ben benieuwd of je het lef hebt om de markt in Breda hetzelfde durft te verkondigen als hierboven. Ben bang dat je met rotte eieren en pek wordt bekogeld.

Mensen die mensen met andere meningen alleen kunnen aanvallen door met rotte eieren te gooien (of ad hominems...) mogen het van mij met mij oneens zijn.

27 mei 2009 9:15
Profiel
Sigrid schreef:
Volgens mij schrijf je toch heel wat anders.

Volgens mij in essentie niet. In beide gevallen: er komen mensen in de problemen en als de economie goed draait minder dan nu. Ik kan er niets anders maken van onze quotes hieronder...

Citaat:
Natuurlijk zijn er mensen die in de problemen komen. Maar dat komt zelfs voor als de economie geweldig draait (alleen komt het dan veel minder vaak voor).

Citaat:
Nee, er komen nooit zoveel mensen in de problemen als de economie goed draait.

27 mei 2009 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
Moet ik je wat adresjes geven van uitzendbureautjes die Polen naar NL halen? We halen ze wel. En jij hebt waarschijnlijk nooit gesproken met (agrarische) ondernemers die de Polen in dienst nemen, want dan wist je dat ze hier al lang voor de crisis waren en zijn begonnen met het werk waar je gewoon geen Nederlanders meer voor krijgt (uitzonderingen daargelaten). En gewoon CAO betaald krijgen (behalve in Someren...).

Ook een goeiemorgen Devil!

Mijn buurman heeft pas nog een hoveniersbedrijf ingeschakeld om zijn tuin te laten doen. Een keurig NL bedrijf. Het werk werd echter gedaan door 6 OostEuropeanen: 1 Pool, 3 Russen en 2 uit Roemenie. Hij schrok toen hij te horen kreeg dat zij 6 dagen in de week werken vanaf 6.00 uur 's ochtends tot 20.00 -21.00 uur 's avonds! Dat is 84 - 90 uur / wk! Je gaat mij niet vertellen dat zij een CAO hebben. En dat geval in Someren is maar een topje van de ijsberg!
Je kletst volgens mij uit je nek of je weet gewoon te weinig wat er om je heen gebeurt.

27 mei 2009 9:20
Profiel
horn schreef:
Alleen zijn er situaties waarin je het met een positieve instelling alleen niet redt helaas (vb een van onze servicemonteurs, 57 jaar, 42 jaar dienstverband en nu werkeloos - komt nooit meer aan het werk. Hoe positief hij het ook bekijkt...)

Leeftijdsdiscriminatie is in NL inderdaad een probleem en al langer dan de afgelopen tijd. Helaas zijn de vakbonden niet genegen om mee te werken als er oplossingen worden voorgesteld.

Overigens is dit wel iets wat door de vergrijzing zal moeten veranderen.

27 mei 2009 9:21
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 99  Volgende