Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:48

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Marcel B. schreef:
Toch nog wat opvallende citaten, DS. Ongetwijfeld zal er weer een uitleg voor zijn :wink:

Ten aanzien van de aandelen: ik ben uitgestapt, ingestapt, uitgestapt, ingestapt, enz. In de "instapperiode" vooral met opties. Korte stukjes naar boven meeliften. Paar keer goed gegaan, ook wel eens wat verloren. Zoals dat nu eenmaal gaat met beleggen: je kan kansen inschatten, maar zekerheden zijn er niet.

Ten aanzien van huizen: ik heb dat meermaals uitgelegd, dus herhalen lijkt mij niet zinvol. Onheilsprofeten komen met dalingen van 30%/40%/50%... Ik vind dat niet reëel. Mensen moeten nu eenmaal ergens wonen. En omdat er een tekort is aan woningen kun je niet als je een woning van 350K hebt snel een flatje van 100K kopen en je eigen woning van 350K voor 250K verkopen. In de VS is het zelfs nog makkelijker: daar kun je gewoon vertrekken zonder restschuld. De banken blijven dan over met enorme voorraden woningen. Dan wil de prijs wel dalen...

Ik zie het in NL dus niet gebeuren. Er worden nu wat dalingen gemeten, maar als je weet hoe men meet dan weet je ook dat je het over een wat langere periode moet bezien voordat je echt wat zinnigs kan zeggen. Huizen die nu verkocht worden zullen best wel voor wat minder gaan. Immers, potentiële kopers hebben gelezen in de krant dat de huizenmarkt gaat klappen, dus men koopt alleen nog de koopjes. Mensen die bereid zijn om het koopje te leveren verkopen dus. Meestal mensen die met twee woningen zitten en hun verlies dus moeten nemen. Die groep raakt echter uitgeput en er staan al weer 100.000 extra kopers in de rij (dat is nl. het aantal extra woningen die we in NL jaarlijks nodig hebben).

Omdat kopers wel kritischer zijn en voorlopig ook kritischer zullen blijven zullen de minder aantrekkelijke woningen vwb prijs onder druk staan. Dure woningen eveneens, omdat banken terughoudender zullen zijn. Woningen die in de NHG range vallen niet, want de zekerheid is bij die woningen enorm, dus banken zullen over de brug komen en in de prijsklasse is de vraag gewoon enorm groot. En dan hebben we het over een enorm groot deel van onze woningvoorraad.

Overigens: de bouwkosten voor nieuwbouw is al weer een beetje aan het stijgen. Ook weer een teken aan de wand.

Kortom: inklappen van de huizenmarkt zie ik niet gebeuren. Bepaalde woningtypen, bepaalde prijsklassen... die kunnen best een correctie krijgen.

27 mei 2009 9:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Mach 2 schreef:
Is Devils Son met zijn staart tussen de benen er vandoor gegaan :mrgreen:

Vanwege een stortvloed aan ad hominems?

27 mei 2009 9:47
Profiel
Richard schreef:
maar goed je hebt de oplossing : de polen zijn de schuld van de recessie

En het straks weer gek vinden dat anderen zeggen dat je dingen leest die er niet staan... Ik schrijf dat niet en ik vind dat ook niet. Sterker nog: het zijn hardwerkende mensen die wat mij betreft welkom zijn, ik vind het alleen bijzonder dat we in NL veel mensen hebben met een uitkering die dat werk gewoon kunnen doen, maar daar te beroerd voor zijn.

27 mei 2009 9:51
Profiel
Mach 2 schreef:

Mijn buurman enz.

Leuk verhaaltje. En wat toont het aan? Dat er ook misstanden zijn? Open deur...

27 mei 2009 9:56
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
er is altijd werk, als je maar wilt; daar ben ik van overtuigd
zomaar een willekeurige vacature: http://www.nationalevacaturebank.nl/vac/3227670/

27 mei 2009 10:05
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Citaat:
Het aantal voedselbanken nam juist toe voor de crisis. En voedselbanken zijn er vooral voor diegenen die zeer problematisch in de schulden terecht zijn gekomen en die geen gebruik maken, om wat voor reden dan ook, van schuldhulpverlening.

Je komt niet zomaar binnen hoor bij de voedselbank.Gaat een heel traject aan vooraf, zoals bewijzen dat je schulden aan het aflossen bent met hulpverlening.

Toekenningscriteria
De hulp van de Voedselbank is bedoeld om mensen/gezinnen een steuntje in de rug te geven bij het oplossen van hun financiele problemen en is in principe tijdsgebonden. Hulp kan worden geboden voor een maximum periode van 3 jaar, gekoppeld aan de maximale periode van een schuldsanering.
zie verderhttp://www.voedselbank.nl/read/Toekenningscriteria?submenu=479

27 mei 2009 10:07
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Richard schreef:
Maarten schreef:
@Tom Cruise II

Die is dan wel weer leuk :wink:

dat is inderdaad humor !

deed me ook gelijk denken aan dat liedje van R kelly wat op stond toen de politie een inval deed in de bijlmer...

27 mei 2009 10:11
Profiel
964 C2
Citaat:
Amandus komt op mij over als een man met een grote mond, klein hartje, een ongeleid projectiel

Maarten schreef:
Wat een mensenkennis :bang: :bang: :bang:

Ach als je Amandus een beetje kent, zal hij alleen maar trots zijn op de ongeleid projectiel vergelijking. Bommetje neerleggen en kijken waar en hoe hij ploft :!:

27 mei 2009 10:13
Profiel
Sigrid schreef:

Je komt niet zomaar binnen hoor bij de voedselbank.Gaat een heel traject aan vooraf, zoals bewijzen dat je schulden aan het aflossen bent met hulpverlening.

Ik baseer mij op dit onderzoek:

http://www.regering.nl/Actueel/Pers_en_nieuwsberichten/2006/maart/03/Onderzoek_naar_klanten_voedselbanken

27 mei 2009 10:19
Profiel
964 C2
Maar 2006 is oud nieuws, het is nu 2009.

27 mei 2009 10:20
Profiel
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
horn schreef:
Alleen zijn er situaties waarin je het met een positieve instelling alleen niet redt helaas (vb een van onze servicemonteurs, 57 jaar, 42 jaar dienstverband en nu werkeloos - komt nooit meer aan het werk. Hoe positief hij het ook bekijkt...)

Leeftijdsdiscriminatie is in NL inderdaad een probleem en al langer dan de afgelopen tijd.

Wederom eens. Servicemonteur is echter zijn baan kwijtgeraakt omdat zijn werkgever door de gevolgen van de huidige economische situatie failliet ging. En met een positieve instelling alleen redt hij het helaas niet.

27 mei 2009 10:21
Profiel
Timeless
Mach 2 schreef:
Amandus komt op mij over als een man met een grote mond, klein hartje, kort lontje, een ongeleid projectiel. Een gemakkelijke prooi om mee te bashen (ik zal me daartoe niet verleiden).
Kortom........ ongeschikt.

Kortom .........Ook een flapdrol :lol:

Overigens ben niet zo thuis in bashen , wel in trashen , herken ik uit duizenden :scratch:

Afbeelding :popcorn:

27 mei 2009 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
Mach 2 schreef:

Mijn buurman enz.

Leuk verhaaltje. En wat toont het aan? Dat er ook misstanden zijn? Open deur...

Rare opmerking voor een advocaat (toch?). Ik zou zeggen aanpakken die misstanden = business! Dat is jouw werk toch? Of zijn ze te min in je ogen? Je bent volgens mij meer actief op internet dan met juridische kwesties.

27 mei 2009 10:25
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
nou laat ik het nou eens 1 keer roerend met je eens zijn ,er zijn mensen die een uitkering genieten terwijl ze daar geen recht op hebben, maar dat is een hele andere stelling.Ik zie ze ook om me heen danwel met een "handicap" of gewoon geen zin meer hebben om te gaan werken terwijl ze nu ook inkomen hebben en dat aanvullen met klusjes . zijn we van bewust

27 mei 2009 10:25
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
dat soort dingen gebeurt altijd, crisis of geen crisis
lijkt mij dat een OvJ zich daarmee dient bezig te houden en een advocaat met de verdediging van de werkgever :wink:

27 mei 2009 10:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
horn schreef:
Devils son schreef:
horn schreef:
Alleen zijn er situaties waarin je het met een positieve instelling alleen niet redt helaas (vb een van onze servicemonteurs, 57 jaar, 42 jaar dienstverband en nu werkeloos - komt nooit meer aan het werk. Hoe positief hij het ook bekijkt...)

Leeftijdsdiscriminatie is in NL inderdaad een probleem en al langer dan de afgelopen tijd.

Wederom eens. Servicemonteur is echter zijn baan kwijtgeraakt omdat zijn werkgever door de gevolgen van de huidige economische situatie failliet ging. En met een positieve instelling alleen redt hij het helaas niet.

+1 :thumleft:

Met een positieve instelling alleen kom je niet verder zolang er geen werk is.

Ik kan alleen vliegen en werken op een lager niveau is geen optie voor mij. Daar heeft Defensie teveel voor geinvesteerd :mrgreen:
Ben dus ambtenaar en als ik dit werk zat ben kan ik alsnog overstappen naar de commerciele luchtvaart. Maar dat trekt mij niet en met een passagiersvliegtuig kan je geen leuke loopings doen. :mrgreen:

27 mei 2009 10:29
Profiel
Sigrid schreef:
Maar 2006 is oud nieuws, het is nu 2009.

Ik moet zeggen dat ik in jouw link niet zie staan dat je verplicht wordt om naar de schuldhulpverlening te gaan. Maar het zou zo maar kunnen dat de Minister succes heeft gehad en dat dit tegenwoordig gevraagd wordt van de mensen.

Dat doet echter niet af aan de reden waarom mensen in een situatie komen dat ze voedselbanken nodig hebben en dat is voor een groot deel dat men niet goed gebruik maakt van de vangnetten die er zijn. Dat zal ook best deels komen door gebrekkige voorlichting van gemeenten, maar dat maakt het niet dat de suggestie die met de voedselbanken steeds wordt gedaan (dat de bijstandsuitkering onvoldoende is om van rond te komen) op waarheid berust.

Het is een hartverwarmend initiatief, maar mensen die gebruik maken van alle bestaande regelingen hebben in NL de voedselbank niet nodig. En dat is maar goed ook.

27 mei 2009 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Marco schreef:
er is altijd werk, als je maar wilt; daar ben ik van overtuigd
zomaar een willekeurige vacature: http://www.nationalevacaturebank.nl/vac/3227670/

Zo, sollicitatie brief de deur uit, lijkt me een leuke baan :roll: :lol:

27 mei 2009 10:35
Profiel
Mach 2 schreef:

Rare opmerking voor een advocaat (toch?). Ik zou zeggen aanpakken die misstanden = business! Dat is jouw werk toch?

Nee, dat is niet het werk van iedere advocaat. Sterker nog, misstanden zijn eerder het werk van overheidsinstanties.

Citaat:
Of zijn ze te min in je ogen?

Ben je weer aan het invullen?

Citaat:
Je bent volgens mij meer actief op internet dan met juridische kwesties.

Gisteren de klacht dat ik niet reageerde, nu de klacht dat ik wel reageer. Wat een clown ben jij zeg! :roll:

27 mei 2009 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
amandus schreef:

Afbeelding :popcorn:

Da's knap dat je je zo omhoog hebt gewerkt! :res:

Beste mensen, er is nog hoop!
Als Amandus het kan, kan jij het zeker. Je hoeft alleen maar positief te denken! :mrgreen: :mrgreen:

27 mei 2009 10:37
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
en zo ontstaan nou oorlogen, hou de discussie open en maak het niet te persoonlijk (al is dat soms moeilijk ) Blijft een hekel punt een ander jou mening te laten delen

27 mei 2009 10:40
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Ach, de straaljager, de advocaat en de keukenprins moeten eens samen aan de non alcoholic en dan ben ik de mediator 8)

kunnen we daarna weer verder met de economische crisis en niet met de persoonlijke :wink:

27 mei 2009 10:43
Profiel
Praten over de economische crisis is wat Devils Son altijd doet!
Anderen gaan daar persoonlijk over doen...

Hulde aan Devils Son!

27 mei 2009 11:01
Profiel
964 C2
-1.

27 mei 2009 12:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
gast schreef:
Polen = :thumleft:

:mrgreen:

(sorry, even wat luchtigheid ertussen door)

Meer waterkoeling volgens mij ;).

:@: All: Laten we hier vooral lekker stevig discussiëren en (onderbouwde) meningen uiten, maar het óók gezellig houden :idea: . Dus niet op de persoon spelen en/of met modder gooien, want dan gaan wij die eten :wink: en dan is het "feest" over :!:

27 mei 2009 15:19
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 99  Volgende