Ondanks dat ik vanaf 2006 lid ben van dit forum maak ik gebruik van de mogelijkheid om mezelf opnieuw voor te stellen.
Oktober 2006 kan ik vrij onverwacht één van mijn jongensdromen waar maken. Ik word de trotse eigenaar van een Petrolblauwe Porsche 911SC. Mijn kennis van deze auto gaat op dat moment niet verder dan boeken met plaatjes die ik bezit. Dat blijkt ook al op het moment dat ik mezelf voorstel.
Het duurt dan ook niet lang of het gebrek aan feeling en kennis van de 911 begint zich te wreken. Tot overmaat van ramp wordt ik in 2008 ook nog ernstig ziek zodat de 911 naar de achtergrond verdwijnt.
In april 2009 heeft mijn 911, door bovenstaande reden, bijna een jaar stilgestaan. Vliegroest en motorische ellende vallen mij ten deel. Voordeel van dit verhaal is dat ik persoonlijk kennis maak met Erwin van Renntech. Onder het genot van een kop koffie maak ik kennis met deze bevlogen man die mij voorziet van nieuwe olieleidingen en een hoop advies
Als ik onlangs de balans op maak kom ik op een tweesprong, de easy way: mijn 911 verkopen
en het verlies nemen, The hard way: mijn gebrek aan kennis aan te pakken en nog vele kilometers of fun in het vooruitzicht.
Ik koos voor het laatste, in drie weken tijd begrijp ik al meer dan in al die jaren. Dit en het Pelican forum uitgespit op techniek, Haynes Porsche 911 owners Workshop Manual, 101 projects for your Porsche 911 en Porsche 911SC Super Carrera: The Essential Companion besteld en doorgelezen.
Vandaag een lijst opgesteld met punten die aandacht behoeven aan mijn Porsche, van groot tot klein kwam ik op 69, en ik ga ze pakken !
Daarnaast wil ik actiever mee gaan doen met de forum meetings ter lering en vermaak!
Als ik de reacties lees en de foto's bekijk van het bezoek aan het Porsche Museum en Techart wordt ik helemaal
Groeten,
Peter