Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Soms geef ik mensen het voordeel van de twijfel. Zo ook in deze zaak. Als blijkt dat hij na deze post nog ingelogd is geweest en niet gereageerd heeft, zal ik eind van de week dit topic vegen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jun 2009 12:19 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jun 2009 12:26 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Eens.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
09 jun 2009 12:29 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
De mijne nu tijdelijk wel. 
|
09 jun 2009 12:37 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
scherp Wim heel scherp 
|
09 jun 2009 12:39 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Ja, daar kun je inderdaad niet omheen Wim ... ben jaloers op de jouwe ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jun 2009 14:04 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
 tja pech kun je hebben!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
09 jun 2009 17:49 |
|
 |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Zit het topicje nog eens te lezen en zie nu dat het de Targa betreft die ik had zien staan, en ik wilde ruilen (met bijbetalen hoor) voor mijn Targa. Ik ben toen bij WvD langs gegaan om deze targa te zien (zie topicje "To restorate or to switch..."). Op zich zag de targa er niet uit dat het een banaan zou zijn, of dat er delen koetswerk vervangen dienden te worden. De lak en de naden zagen er netjes uit. Wel zichtbaar waren de beschadigde voorstoelen. Wat mij meer zorgen baarde was de natte bodem. Dat het geen perfecte Porsche is, in tegenstelling tot wat WvD beweerde, was voor een leek nog zichtbaar, mits je niet totally in love was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de topic starter...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
09 jun 2009 20:34 |
|
 |
avegers
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
beste, ik zal het eerste berichtje iets uitbreiden, zonder dat ik hier voor Winfred de deur wil dicht doen. De man probeert ook gewoon z'n centjes te verdienen. Ik denk wel voor de lange duur dat hij z'n concept zal moeten overdenken of tenminste eerlijk met de koper zijn.Natuurlijk is het mijn schuld dat ik op vertrouwen en geen kennis van zaken had. Feit was dat er een volledige motorrevisie, luchtfiltersverbrand en veele carosseriedelen volledig Rot waren. De motorkap en alemaal rond om eventjes bijgespoten en heel veel plamuir. Alles zou perfekt zijn , zelfs nog heel wat extras betaald naast de toch al stevige 26500€ die voor de auto betaald zijn geweest. Schokbrekers volledig kapot , deurvervangen, volledige Uitlaatsysteem, kwam niet meer door de keuring en was volledig rot maar veel aan gelast en geverft. Radio die niet meer werkte Banden zouden nieuw zijn maar waren kaal. HEt Dak was zeer amateueristich gedaan. Versnellingsbak moest gereviseerd worden. De akkus zouden volgesn Van dijk vernieuwd zijn, ze waren gewoon ROT! Maar geod dat weet je alles als je een oude auto koopt en dit was de eerste oldtimer, en je leert iedere dag. Heel veel mankementjes maar ik kan niet alles optellen Ik moest de heer van dijk 5000€ aanbetalen 3 weken op voorhand anders kon hij van wege de grote navraag de auto niet meer reserveren. En nu komt het: Joe ben ik op van dijk gekomen: EEn advertentie van een Porsche 9112.4 T uit London die een 5 tal jaar geleden bij van Dijk gekocht was. En hij staat vandaag nog op de Site als eerste opbjekt. De mijne is de 2de die dus nu nog altijd op de site staat. Mhr van dijk heeft me dan afgereaden die uit London te kopen want hij zou in slechte staat zijn. Na al deze carosserie, en revisiebeurten ik zou al de factures van de porsch specialisten bij elkaar moeten scannen om alles te zien maar het loopt tot 15000€ ongeveer op. En volgens de verzekringsexpert nog maar een classe 3 oldtimer. Tenmisnte heb ik nu een correcte dealer in duitsland bij Trier gevonden : Sportwagen Michael EIden, eens een echte Porschespecialist. www.sportwage-eiden.de. En de volgende zal zeker daar gekocht worden.
|
09 jun 2009 20:55 |
|
 |
avegers
|
 porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Edit: Dit bericht en er op volgende reacties waren in een apart topic geplaatst en zijn nu samengevoegd met dit topic.
sorry ben nog vergeten dat de auto volgens mhr van dijk nooit schade had gehad. De ophanging en het rechter voorspadbord kwam al bij de eerste rit tegen de band aan. Volgens de expert had de auto een flinke opdonder voor rechts gehad. Alweer 3000€ schade die ik nog niet heb laten vervangen maar gewoon probeerd heb lichtjes te repareren. maar dat word de volgende beurd
|
09 jun 2009 20:59 |
|
 |
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Helaas verteld Winfred van Dijk weer de waarheid niet. De voorbalk was op verschillende plaatsen door geroest. Dan waren de binnen balken van de dorpels ook rot hier stak je vanaf van voor door heen. Dan was van de rechter deur de onderkant rot. Hij zou dit repareren. Auto eindelijk thuis. Wat blijkt een paar dotjes van voor er op gelast . Balken niet gerepareerd en onderkant deur niet vervangen. Hier had hij geen zin in. Dit al gemeld bij aflevering toen hij nog op de autoambulance stond, dus het was niet naar mijn zin. Hij heeft de auto er afgereden met een kwaaie kop en is gewoon weg gereden. Hier verschillende keren over gebeld. Één keer nam hij op en snauwde me meteen af. En daarna nam hij niet meer op. Auto voor restauratie aan geboden bij ruts car restoration. Deze heeft rond de auto gekeken. hij vertelde meteen niet aan beginnen.(te slecht) Heel gesprek mee gevoerd en hem nog bedankt met een bloemetje. Auto verkocht voor onderdelen voor de helft van de prijs.
|
09 jun 2009 21:04 |
|
 |
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
09 jun 2009 21:17 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
WvD gaf al aan niets in dit forum te zien. Zo te lezen kan hij ook maar beter wegblijven ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jun 2009 21:19 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Met alle respect, komt hier net, dumpt een paar uitspraken van heb ik jou daar. Er is altijd sprake van hoor en wederhoor, dit is stemmingmakerij, om dan nog maar te zwijgen over de taalfouten 
|
09 jun 2009 21:21 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
+1. Jammer maar helaas.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jun 2009 21:24 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Wat ben je toch een ongelofelijke sukkel als je EUR 26.500 afrekent voor een auto waar al zo overduidelijk zoveel aan mankeert.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jun 2009 21:26 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Belachelijk standpunt. De grootste sukkel is degene die dat gebakje VERKOOPT voor zoveel geld.
|
09 jun 2009 21:28 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Helemaal eens Peter, maar je mag toch wel een BEETJE opletten wat je koopt !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jun 2009 21:32 |
|
 |
clemens
964C2 '91Hilversum
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Tjonge jonge, wat een ellende. Is natuurlijk een triest verhaal maar als je na aankoop ineens achter dit soort obvious zaken komt, mag je jezelf ook een en ander aanrekenen hoor, dus beetje zelfkritiek en gepaste communicatie is wel op zijn plaats.... Dit slaat nergens op, het www en zeker dit forum is geen publieke schandpaal. Wat ik er ook niet uithaal is of je nu al weer in gesprek bent met heer Van Dijk, zijn reactie klonk niet irreeel. Was laatste op een cursus en daar leerde ik de uitspraak: "Does your behaviour match your goals?" In dit geval lucht het wellicht wel lekker op maar is de kans op enige compensatie natuurlijk wel van de baan 
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
Laatst bijgewerkt door clemens op 09 jun 2009 21:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 jun 2009 21:37 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
Helaas moet je inderdaad ook goed opletten wat je koopt. Dit doe je dan ook maar één keer. Ook ik kocht mij eerste MGBGT veel te duur.
|
09 jun 2009 21:38 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
 Re: porsche 911 2.4 T Winfred van dijk, porsche oplichter
En er dan ook nog eens € 15.000 aan gaat repareren Zelf zou ik mij 2 x bedenken alvorens ik dergelijke stommiteiten op het forum zou posten. Het kan niet genoeg gezegd worden: AKK en in onderling overleg met de verkoper het vervolg gaan bepalen. Of bij grote op handen zijnde reparaties de prijs aanpassen of de verkopende partij deze laten herstellen EN dan nog eens AKK. Porsches van dergelijke leeftijden kunnen alles, maar ook niets (lees: een bodemloze put) zijn. Persoonlijk hou ik niet van dergelijke schandpaal akties en dient een koper en verkoper eerst in gesprek te gaan, maar daar lees ik niets over. Blijkt de auto veel verborgen gebreken te hebben kan de verkoper aansprakelijk worden gesteld, ook hier lees ik niets over. Blijft nog over dat dit niet het eerste bericht over de Porsche handelaar is, en waar rook is . . . . . . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jun 2009 21:46 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Exact! Voor zo'n bedrag kun je echt wel met een advocaat aan de slag. En over WvD heb ik geloof ik nog weinig positiefs gehoord maar goed: mensen zijn eerder geneigd negatieve ervaringen te delen dan positieve.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jun 2009 21:54 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Geloof het of niet... maar mijn auto kwam ook ooit van WvD. Hier ooit wel eens verteld op het forum. Ook gekocht zonder AKK, kende het hele PF toen nog niet. Wilde wel een keuring laten doen, door Smidt uit oss, maar daar had WvD geen zin in, kon alleen bij Wittebrug en die hadden de komende weken geen tijd (volgens WvD...  , maar ik vertrouwde de connectie Wittebrug niet, omdat WvD daar ook zijn onderdelen haalt). Wilde natuurlijk snel die auto hebben....  Heb toen genoegen genomen met een taxatie door Wolter Gratema. Dom, now I know. Die zei dat het een goede auto was n mooi liep. Dat klopte wel, maar veel dingen klopte ook weer niet. De auto was wel lekker origineel, wat ik checkte aan de hand van kaufberatungen uit duitse Porsche bladen, Peter Morgen e.d. En een orig. zeldzame Carrera 3.0 Wat klopte er dan niet? - Olietank lek (maar dat was lastig te vinden, twee andere Porsche specialisten tackleden dat in eerste instantie ook niet) WvD zei gewoon dat ik er niet teveel olie in moest doen, omdat er anders teveel druk op de pakkingen kwam en dat ie dan evt. kon gaan lekken.... eerste de beste keer dat ze er bij een specialist olie bij gooide piste het er dus allemaal uit...) - Warmtewisselaars rot - Slecht gespoten/kleurverschil - Beide achterschermen en dorpels rot. Gaten waar een tennisbal doorheen kon. Aan de enige kant dicht gestopt met kranten (!) en plamuur, aan de andere kant een stuk blik uitgeknipt (!!!) , opgeplakt en overheen gespoten. Dat was wel het grootste verborgen gebrek. - Hier en daar meer roest, zoals parafan. - Elec. spiegels werkte niet, later bleek waarom, kabels gewoon doorgeknipt. Dus een miskoop? Ja en nee. Ik viel voor de auto, vanwege het feit dat ik toen al (2003) begreep uit o.a. Peter Morgan dat een Carrera 3.0 iets bijzonders was en de prijs was niet te gek. Blue plates waren voor mij een grote meerwaarde. Heb best wel eea gecheckt zoals nummers en details als de vijfbladige fan etc. Alles klopte wel. Alleen toch de bovengenoemde tegenvallers. Daar tuin je in als niet profi, ik wel althans. Inderdaad is WvD het type snelle jongen en de uitspraken die hij doet balanceren op het randje. Maar de auto had gelukkig geen echte klappers mee gemaakt en was wel recht, dus het repareren waard. Heb met veel internet speurwerk goede deals kunnen vinden voor olietank o.a. (ebay) en warmtewisselaars (aanbieding mittelmotor) Het repareren heeft inderdaad best wel veel geld gekocht, mede omdat ik het zelf niet kan en is zelfs nogal doorgeslagen. Zo heb ik de auto helemaal laten overspuiten. Dat was natuurlijk niet echt nodig, maar na alle roest werkzaamheden en een kleine parkeerschade door derden moest er toch gespoten worden. Was ik meteen van het kleurverschil af. Maar nu is daar wel een strakke limoengroene elfer! Conclusie: Aankoopbedrag er nog een keer tegenaan gegooid, maar nu wel een hele mooie Carrera 3.0. Een perfecte auto kopen van meer dan 25 jaar oud waar niks aan kan mankeren is ook geen realistische verwachting. Taxatie waarde is ongeveer gelijk aan aanschaf+reparatie, mede door de fikse waardestijging van de C3.0 de laatste jaren, dus dat is best lekker. Mijn auto bleef ook maar op de site staan, heb hem toen vriendelijk verzocht via mail om hem eraf te halen en dat heeft hij toen ook gedaan. Ik zou er nooit meer een auto kopen, maar had geluk dat de auto in de basis het redden waard was. Probleem is denk ik dat WvD een te mooi verhaal verteld. Hij kan beter eerlijk zijn en zeggen dat de auto;s scherp geprijst zijn, maar wel vaak meer dan 10-20 jaar oud en dat er vaak wel wat werk aan zit. Ga je daar mee akkoord, prima, maar weet je dat je wel nog wat kosten kan verwachten .
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 jun 2009 21:58 |
|
 |
erwin996
M140i
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
Na de reactie van WvD denk ik er het mijne van 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
09 jun 2009 22:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Ervaringen Autobedrijf Winfred van Dijk
dank voor deze zeer verduidelijkende bijdrage 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jun 2009 22:23 |
|
|