Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:02

Antwoord op onderwerp  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Coyote: discussie en ervaringen - Legale radarverklikker - 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Coyote - Legale radarverklikker -
BTRIII schreef:
Hier is de hele thread :salut:

Daar is zo toch geen touw aan vast te knopen :roll:
heb 'm geprobeerd te EDIT'en in leesbare gedeeltes, maar kom er niet uit - wie schrijft wat :?

03 jun 2009 17:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
BTRIII schreef:
Hier is de hele thread :salut:

Re: Radardetector Coyote
door porsche » di jun 02, 2009 3:30 pm

Oliver schreef:
Heeft iemand met dat toestel ervaring? Is legal zie : http://www.coyotesystems.be/nl/
Heb in het verleden diverse degelijke toestelletjes gehad, het ene met al meer succes dan het andere maar, toch met de schrik in het achterhoofd van controles heb ik dit toestel een maand geleden aangeschaft voor in mijn Porsche.

De uitleg op hun website was veelbelovend en veilig ....
De prijs dat ging nog, 199 euro ....
De abonnementen liggen vrij hoog, 12 euro p/m ....

Op de website staat duidelijk vermeld:

Is Coyote legaal ?
Ja.

De technologieën die Coyote gebruikt zijn geenszins bedoeld om de radargolven of –bundels van politiediensten te detecteren.
Coyote is echter een combinatie van een gps-systeem (positiebepaling via satelliet) en de gsm-technologie (mobiele telefonie), die dient om realtime verkeersinformatie te verstrekken. Het gebruik op de weg is dus toegelaten en volstrekt legaal. Coyote is een hulpmiddel om veilig te rijden.

Kunnen politiediensten mijn Coyote-systeem in beslag nemen tijdens een controle ?
Neen.

Aangezien Coyote niet onder de toepassing van het verkeersreglement valt dat het bezit van radardetectors verbiedt (dit apparaat is slechts een radarmelder), kan het Coyote-systeem niet in beslag genomen worden tijdens een controle door politiediensten.

Nog geen 2 weken gelden alcohol controle gehad aan de Schedekaaien. Gelukkig niet gedronken
Men vroeg tevens wat dat toestelletje was in mijn wagen. Na wat uitleg omtrent GPS systeem keek men wel bedenkelijk en wees naar mijn ingebouwd GPS van de wagen en voor wat dat dan wel diende. De Coyote ziet er dan ook niet uit als een GPS toestel.

Resultaat beslagname van een onbekend toestel met groot onwettige radardetectie vermoeden.
Ondertussen wat gebeld met de politiediensten en men weigerd het toestel terug te geven omdat er een juridische procedure volgt wat wil zeggen dat ik een advokaat zal moeten nemen op mijn kosten. Die heeft me al gezegd dat ik niet veel hoop moet koesteren omdat de wet hieromtrent duidelijk is en niet zoals de vage omschrijving op hun website.
De boete die kan volgen is niet min tss. 500 & 1500 euro.

Wat wel mag is zoals bij TomTom en andere varianten die eventuele plaatsen van radar, mobiel, vaste en roodlicht camera's en snelheid melden. Die vallen onder de "melders" en niet "detectors", zelfs niet onder het mom van positiebepaling en/of gps.

Als je de tekst op de Coyote website aandachtig leest zal je merken dat ze zich goed indekken met hun teksten.
Bij Coyote bloed natuurlijk de neus en veel bla bla ....
Kopen is op eigen verantwoordelijkheid enz. enz. enz.

Ik denk dat mijn ervaring meer dan genoeg zegt.
porsche

Uiteraard laat ik me niet doen maar ik vrees niet meer te kunnen doen dan de juridische procedure afwachten.

Zo zegt mijn advokaat dat in de wet duidelijk vermeld staat "dat elke uitrusting verboden is die snelheidscamera’s detecteerd of meld".
Een rechter volgt bij een juridische procedure voor de rechtbank deze stelling altijd. Dit wordt ook vermeld in het artikel van de Standaard zag ik.

Er is inderdaad ook het voordeel van de twijfel als je een begripvolle agent tegenkomt die een boete geeft, "In die zin mag je spreken van een gedoogbeleid" maar, dat is uitsluitend bij controles waarbij geen beslagname volgt en dat is bij mij dus niet het geval geweest.

Het ergste dat je kan overkomen las ik in de krant is verbeurdverklaring van je voertuig en het is eigenlijk daarvoor dat de advokaat wordt ingeschakeld.
Dat is te pleiten en daarin werd ik al gerustgesteld. De boete is onvermijdelijk dus daar maak ik me al geen ilussies meer over.

Het is zoals dikwijls in België, kafkaanse toestanden en meten met 2 maten gewichten.
Het mag... maar eigenlijk mag het niet ....
En de verkoopskanalen ... die hun neus bloed bij confrontatie ...
porsche

PrivéberichtWebsite

03 jun 2009 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 M700
Thanks Bully

Olaf, Many apologies for my slordig post, please dont hit me with the.....Afbeelding :mrgreen:

03 jun 2009 18:20
Profiel
nee you thanks for het zetten erop... lukte mij niet :D

03 jun 2009 18:35
Profiel
Moderator
PF #57
Het belgische forum schreef:
Zo zegt mijn advokaat dat in de wet duidelijk vermeld staat "dat elke uitrusting verboden is die snelheidscamera’s detecteerd of meld".
Een rechter volgt bij een juridische procedure voor de rechtbank deze stelling altijd. Dit wordt ook vermeld in het artikel van de Standaard zag ik.

Alle autoradio's nú in beslagnemen... :roll: :? Ik denk dat het geen kans van slagen heeft. In Nederland staat het volgens mij ook niet zo in de wet.

03 jun 2009 19:21
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Zeker, maar tussen gelijk hebben en krijgen zitten heel wat kosten en ergernissen. Ik wacht dus nog wel even tot de eerste 100 apparaten in beslaggenomen zijn (en weer teruggegeven) en de politie dus weet dat dit volstrekt legaal is. :lol:

03 jun 2009 19:31
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik heb nog niet gehoord dat ze in NL TomTom's of iPod's hebben ingenomen. Is qua functionalitiet exact hetzelfde.

03 jun 2009 20:08
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Eh ... kunnen die losse houders nog retour :?: :cheesy:

03 jun 2009 20:09
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Ik heb er nu zo'n 2000 Km op zitten met de Coyote ... en het valt me op dat de traject-controles rond Utrecht en Rotterdam ook in het systeem zitten ...

Afgelopen weekend de Coyote in Duitsland getest en daar (b)lijkt 'ie ook naar behoren te werken ...

... nu nog wachten tot de community wat groter is - hoef ik daarna ook niet meer naar Q-music te luisteren :mrgreen:

10 jun 2009 0:08
Profiel WWW Facebook 
Olaf, waarom valt het je op dat die trajectcontroles er ook opzitten? Daar is 'ie toch voor? En hoeveel mobiele flitsers worden er (al) gemeld? Of nog zo goed als niks?

10 jun 2009 0:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
TC's komen IMO niet als zodanig voor op bijv. je Tom Tom of de becker Speedtraps :idea: ... hij geeft ook duidelijk aan waar het begin en einde is ...

De Coyote geeft overigens ook aan om wat voor soort camera het gaat;

- Light (roodlicht controle)
- Fixed (vaste radar)
- Specs (Traject controle)
- Etc.

Daarnaast vind ik het handig dat de Coyote continue de rij-snelheid aangeeft ...

... ben in die 2000 Km nog niet langs 'n mobiele flitser gekomen - kan dus (nog) niet oordelen of er mede-coyote-gebruikers zijn die dat melden :?

10 jun 2009 0:20
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
TC's staan gewoon netjes in mijn Tom tom. Inclusief een loeiende koe als ik erin en eruit rijd... :wink:

10 jun 2009 0:24
Profiel
Thanx voor je recensie Olaf. Keep us posted!

10 jun 2009 0:33
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bij mij dezelfde ervaring.
Ik ben tot nu toe heel positief, heb alleen nog geen mobiele controle gezien. Niet op de Coyote en (hopelijk terecht :wink: ) ook niet in het echt. Het viel mij ook op dat het apparaatje in Duitsland perfect werkt. Dat was in het centrum van Stuttgart toch wel handig.
Wat verder sterk is: de snelle GPS fix. In een paar seconden staat hij klaar.
Soms wat irritant is dat hij af gaat op een camera die in de buurt is terwijl je daar zelf niet langs komt. De Coyote gaat alleen af als je in de richting van een camera rijdt, maar dat wil niet altijd zeggen dat de camera in de straat staat waar je in rijdt. Zo kan het ook op de snelweg gebeuren dat hij een flitser meldt die op een parallelle weg staat.
Dat herken je overigens snel genoeg, omdat ook de max geldende snelheid in beeld komt, naast je daadwerkelijke snelheid. De Coyote piept als je snelheid te hoog is (instelbaar via website). Liever te veel dan te weinig signalen is het devies!

@Olaf: de 2e houder is nog niet binnen, ik hoop dat hij er vrijdag is :?

10 jun 2009 7:48
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
waar hebben jullie em geplaatst? ik ben nog een beetje aan het uitvinden wat de beste plek is...

10 jun 2009 11:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Boven de binnenspiegel-voet ...

.... helaas is dat niet in elke auto de beste plaats - het hangt qua leesbaarheid en bediening ook af van de hellingshoek van de voorruit :wink:

10 jun 2009 13:19
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Olaf schreef:
Boven de binnenspiegel-voet ...

grote kans dat je daarmee weer flink de aandacht trekt van veldwachters.
Het wachten is nu weer op een Ventura in een Coyote behuizxing :-)

10 jun 2009 14:11
Profiel
Moderator
911 Carrera S
lindemans schreef:
grote kans dat je daarmee weer flink de aandacht trekt van veldwachters.

... je ziet 'm daar bijna niet van buiten af - door de donkere baan in de ruit ....

... voor verder discussie, zie de reeds eerder in dit topic aangehaalde commentaren :wink:

Je gaat natuurlijk niet (zoals onze Belgische vriend) roepen dat het 'n radar-DETECTOR is .... want dat is het ook niet :idea:

10 jun 2009 14:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Marco schreef:
waar hebben jullie em geplaatst? ik ben nog een beetje aan het uitvinden wat de beste plek is...

Gewoon los op het dashboard :mrgreen: . Prima zicht er op, maar alleen een goede plek als je een bijrijder hebt met goede reactiesnelheid en tok is ook an te raden ;) :lol: .

10 jun 2009 19:32
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Coyote - Legale radarverklikker - Groupbuy
Rad911 schreef:
Hier een foto zoals ik hem in mijn DD heb geplaatst, Bij de P heb ik klittenband op het dashboard geplaatst, in afwachting van een 2e houder voor op de voorruit.

Afbeelding

In de DD niet te zien van buiten, zit daar achter de zwarte folie. Daar komt hij ook bij de P. Vandaag de houders binnen gekregen :D

10 jun 2009 19:43
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Plak je 'm in de Porsche wel recht :?: :lol:

10 jun 2009 19:59
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Haa!! Zat er op te wachten. :wink:
Hij zit recht uitgelijnd t.o.v. het zwarte vlak op mijn voorruit achter de spiegel waar geen warmtewerende folie zit.
Dat zie je op deze foto niet...
Hij zit nu horizontaal t.o.v. de horizon.

10 jun 2009 20:36
Profiel
Amsterdam
heb 'm inmiddels ook in gebruik. werkt idd. goed. mobiele ctrls nog niet gezien.
Olaf schreef:
Daarnaast vind ik het handig dat de Coyote continue de rij-snelheid aangeeft ...
wel een groot verschil trouwens.... 80 in auto = +/- 75 op gps. 120 auto = +/-113 gps.
De 4S heeft 80K km gereden, dus echte= 75K....elke servicebeurt 1200km te vroeg :mrgreen:

Zou helemaal af zijn als het "beeld" op de PCM kon verschijnen, is ie ook leesbaar.
Olaf verzin daar 's een oplossing voor ? :wink:

De 12V/usb voeding via de aansteker is lastig... zou het rechtstreeks kunnen vanaf het contactslot, of van de binnenverlichting boven de spiegel ? Dan zou het netjes weggewerkt kunnen worden....
Olaf verzin daar ook 's een oplossing voor ? :mrgreen: :wink:

13 jun 2009 19:44
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Gisteren tijdens de TC voor het eerst een Live melding in beeld gekregen. Ik ben benieuwd of er wat stond, want ik zag niets op die plaats. Heb wel enkele ritgenoten tot kalmte gemaand en ben zelf ook even rustig gaan rijden...

13 jun 2009 21:09
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Rad911 schreef:
Gisteren tijdens de TC voor het eerst een Live melding in beeld gekregen.

:mrgreen: .... 't werkt .... :mrgreen:

... was het je vergeten te vragen :| .... en was als het goed is bijna op de plek waar ook in het roadbook stond dat er 'n flitser staat .... wilde het 'biepen' uitzetten & zag te laat dat ik 'm melde :shock: :lol:

14 jun 2009 0:46
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende