Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:52

Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
bekeuring in Italie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: bekeuring in Italie
2 jaar geleden een snelheidsbekeuring uit Duitsland.

Echter daar gaat het op persoon en net op kenteken.
Aangezien je familie NIET hoeft aan te geven (ze vragen aan de kentekenhouder wie er gereden heeft) heb ik gezegd dat MEERDERE familieleden er in reden maar ik me niet meer kan herinneren wie.

... nooit meet iets van gehoord (ging om 30 euro btw, maar gaat om het principe, nu kostte het me 2 minuten om eronder uit te komen)

Ik dacht eerlijk gezegd dat bekeuringen uit de EU door het land waar je vandaan komt (Nederland dus) geïnd zouden gaan worden.

Ik ben afgelopen weekend in D'land geflitst en verwacht eerlijk gezegd post van de CJIB... beter van niet, want dan kan ik er nog onderuit komen.

Italië zou ik niet weten, wel interessant, want over 3 weken zit ik in Italië...

en de mensen die zeggen gewoon betalen: als je er eenvoudig onder uit kan komen, waarom niet? zou ik ook doen. En anders idd pech, daar doen we ook niet moeilijk over (afhankelijk van de hoogte van de boete uiteraard)

ennuh: RUSTIG BOYS!!

10 jun 2009 18:06
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Olaf schreef:
FEAUTEAUX :mrgreen:

Met man en 2 kids, maar wil best een foto voor je zoeken hoor :wink:

10 jun 2009 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Sigrid schreef:
Met man en 2 kids, maar wil best een foto voor je zoeken hoor :wink:

Doe maar eentje van vóór de bevalling(en) dan Sigrid :^:

:clown:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

10 jun 2009 18:11
Profiel
Heeft ook kinderen hoor!

Afbeelding

10 jun 2009 18:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:mrgreen: .... meisjes .... :mrgreen:

On Topic maar weer :?: :idea:

Afbeelding

10 jun 2009 18:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
@hans

Ik heb laatst (eind januari) in het Italiaans een brief gekregen betreffende een vermeende snelheidsovertreding op 2 september 2008. Er zat een Engelse vertaling bij, maar daar kon je eigenlijk niets uithalen.

Ik heb ze een Nederlandse brief teruggestuurd waarin ik vermeldde dat ik geen Engels of Italiaans sprak, maar dat ik het idee heb dat ze mij van een snelheidsovertreding verdachten. Gevraagd om een Nederlandse vertaling en bewijs van de vermeende overtreding. Deze brief heb ik door Google naar het Engels en Italiaans laten vertalen en de drie brieven heb ik aangetekend naar Italie gestuurd.

Tot op heden niets gehoord.

Laatst bijgewerkt door sandelow op 10 jun 2009 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2009 18:36
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Hans, ik vind ruim 100 euro voor een parkeerovertreding best hoog, zeker voor Italiaanse begrippen!
In NL toch ook "maar" 60 euro!
Zou gewoon in het Nederlands een brief terug sturen, dat je Italiaans/Engels/Duits/Frans (de taal waarin je de brief hebt ontvangen) wat roestig is geworden en dat je de inhoud van de brief niet begrijpt, maar als het belangrijke informatie is of zij het dan nog een keer willen opsturen, maar dan in het Nederlands.
Daarna gewoon rustig afwachten!
Bij al je bezoeken aan Italië wel even een kopie van die brief bij je hebben!

Mach 2 schreef:
De boetes ih buitenland liggen vaak ook wat hoger :!:
Vaak zijn de politiebeambten wat minder vriendelijk dan de Nederlandse. Heb het pas geleden nog ervaren toen ik thv Lyon iets te diep het gaspedaal van M3 intrapte. Een chagrijn van een Fransman, type Louis de Funes, die me nors aankeek en in snel onverstaanbaar Frans me duidelijk maakte dat ik te hard reed en maar direct moest dokken :? Ik weet niet meer hoeveel ik teveel heb gereden ~ + 30 - 40 km te hard - maar kreeg een boete van ca. 700 - 800 euro als ik me nog goed herinner. En ja direct betalen :!: :?

Ongelooflijk BS-verhaal!
Bij 30 à 40 kilometer te hard krijg je een prent van 90 à 180 euro max (idd direct betalen).
Daarboven (>40 km/p.u.) zijn de bedragen hoger inderdaad, maar dan moet je ook wel gelijk je rijbewijs inleveren!
Aangezien het pas geleden was, maak even een scannetje van die prent en post hem hier even, als je wilt! 8)

10 jun 2009 18:43
Profiel WWW
Ik ook in Frankrijk na een voetbal tripje contant 125 euro afrekenen aan agenten met paardrijlaarzen na een overschrijding van 30 kilometer...

10 jun 2009 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Vorig jaar de beruchte afdaling bij Kassel geblitzt, keurig via de leasemaatschappij de boete met bijborende foto ontvangen. Die moet je dus gewoon betalen anders doet lease maatschappij het.

Tevens 1 in Knokke gehad, fout parkeren. Kreeg na tijdje duister incassoburo op mijn dak uit Zeeland. Echter toen kon ik aantonen dat boete al betaald was en hield het voor hen op.

In verleden toen ik in buitenland werkte, heb ik diverse (3x) op Schiphol meegemaakt bij aankomst en vertrek dat ik ff met Marchaussee meekon voor openstaande boetes, en dat waren geen hele extreme of zo. Kan je verklappen dat dat hoop stress en ergenis oplevert.

In mijn beleving kom je er uiteindelijk niet onderuit. Dus slaap lekker en betaal....

10 jun 2009 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
ik rijdt meestal met mach 2 op een opgevoerde scooter van gast door
Italie, nog nooit een buitenlandse bekeuring betaald maar er wel diverse gehad.
ik geef het liever aan een goed doel dan aan Italie.
@Mach 2, jouw speelgoed is van ons allen, dat van gast van hemzelf :evil:

Laatst bijgewerkt door henzel op 10 jun 2009 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2009 19:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
@ Clemens:

zoals ik al zei kan je onder DUITSE boetes prima uitkomen...
ze stoppen namelijk het onderzoek als de dader (persoon, NIET voertuigeigenaar) niet kan worden achterhaald.

ook geen probleem dus bij de grens of op het vliegveld...

dit was 2 jaar terug... het kan inmiddels veranderd zijn, moet ik er wel bij zeggen

10 jun 2009 19:15
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
964 M700
Rob Herfst schreef:
Zou gewoon in het Nederlands een brief terug sturen, dat je Italiaans/Engels/Duits/Frans (de taal waarin je de brief hebt ontvangen) wat roestig is geworden en dat je de inhoud van de brief niet begrijpt, maar als het belangrijke informatie is of zij het dan nog een keer willen opsturen, maar dan in het Nederlands.

Vorig week hoorde ik dat een boute(brief) uit het buitenland moet in de taal van die persoon wie het overtreding heeft gedaan mss is dit ook BS :cheesy:

Misschien Mach2's andere vriend DS can shine some more light on the subject :wink:

To pay or not to pay that is the question

10 jun 2009 19:27
Profiel
Groningen
henzel schreef:
@Mach 2, jouw speelgoed is van ons allen

Je overschat je rechten. :wink:

Ontopic: ik zou ook lappen, om toekomstig gezeur (hetzij in het verkeer van het land van overtreding, hetzij op het vliegveld) te voorkomen.

10 jun 2009 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Ik kreeg 3 weken geleden een keurige prent van de Kantonpolizei Uri: in het nederlands gesteld en met een Zwitserse bankrekening of ik maar even 75 euri wilde overmaken voor 13 km te hard :flush: Overtreding begaan in mei 2008!

Omdat ik volgende keer zonder gelazer naar Zwitserland wil, heb ik maar betaald . Gezien het feit dat de tenaamstelling correct is, moet er tenminste enige (commerciële) medewerking van een Nederlands overheidsorgaan zijn.

10 jun 2009 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Ik bel morgen naar het Tel.nr.dat op de brief staat dat is een nummer in Italie en als dat bevredigend klinkt dan betaal ik uiteraard deze boete want over twee weken zit ik er weer voor een maand en dan moeten we wel" tutti va bene" kunnen uitrusten,nietwaar.
Iedereen bedankt voor de geweldige feed-bank op dit topic. :salut:

Gr.Hans

10 jun 2009 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
sandelow schreef:
Ik heb ze een Nederlandse brief teruggestuurd waarin ik vermeldde dat ik geen Engels of Italiaans sprak, maar dat ik het idee heb dat ze mij van een snelheidsovertreding verdachten. Gevraagd om een Nederlandse vertaling en bewijs van de vermeende overtreding. Deze brief heb ik door Google naar het Engels en Italiaans laten vertalen en de drie brieven heb ik aangetekend naar Italie gestuurd.

Ik zou hier echt geen tijd voor hebben (verdoe die al op het Porsche Forum).
Ben benieuwd naar wat je in Italie met ze spreekt als je "noch Italiaans noch Engels beheerst".
Swahili? :mrgreen:

11 jun 2009 7:34
Profiel
PorscheForum Rakker
hans 997 4S schreef:
Ik bel morgen naar het Tel.nr.dat op de brief staat dat is een nummer in Italie en als dat bevredigend klinkt dan betaal ik uiteraard deze boete want over twee weken zit ik er weer voor een maand en dan moeten we wel" tutti va bene" kunnen uitrusten,nietwaar.
Iedereen bedankt voor de geweldige feed-bank op dit topic. :salut:

Gr.Hans

Reden te meer om de boete wel betalen. Anders loop je bij de douane het risico Italie niet binnen te komen. Moet je volgens mij eerst dokken met een flinke boete er bovenop. Het Italiaanse politiekorps is nogal nors en hardhandig.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Mach 2 op 11 jun 2009 17:31, in totaal 2 keer bewerkt.

11 jun 2009 9:16
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
On Rob Herfst : Inderdaad is het zo (europees recht) dat je binnen de EU het recht hebt de beschuldiging/tenlastelegging in de EIGEN taal te vernemen. Dit geldt zowel voor misdrijven als voor overtredingen. Het schrijven van een brief in het nederlands waarin je zegt er geen klap van te begrijpen en ze uitnodigt het nogmaals in het Nederlands te proberen is dus een goede zaak. Schrijf niet dat je denkt dat het over een zus-of-zo overtreding gaat. JIJ weet van niets! ZIJ mogen het jou vertellen.

Verder is je licht opsteken bij flitsservice ook slim. Belangrijk om daarbij te vragen is of de betreffende bekeuring aan de bestuurder of aan de kentekenhouder gericht moet zijn! Ook het CJIB, als eventuele intermediaire incasseerder, kan daaraan niets veranderen. Voor buitenlandse boetes geldt imho buitenlands recht, niet het nederlands recht.

Nederlandse bekeuringen worden door mij in overgrote meerderheid beantwoord met een bezwaar en een WOB-verzoek, omdat ik de volledige onderbouwing voor de "rekening" wil zien. Buitenlandse bekeuringen heb ik nog geen ervaring mee. (in Duitsland reed ik tenslotte afgelopen weekend ook netjes :mrgreen: 160 waar 120/130 toegestaan was...)

11 jun 2009 9:44
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
is die meier al die rompslomp waard moet je jezelf afvragen.......
te mooi land om daar met stress naartoe te rijden 8)

11 jun 2009 11:52
Profiel
Ik zou de boete gewoon betalen. Lekker boeien. Moet je maar niet te hard rijden/fout parkeren. Ik erger me ook over boetes, maar ik betaal ze wel. Ga je wakker liggen van € 100 boeten terwijl je bij een meeting een tank benzine leeg knalt! Ga je van alles riskeren als je weer naar Italië wilt. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen biet van deze denkwijze. Maar goed, ik denk als een meisje waarschijnlijk. :mrgreen:

11 jun 2009 12:15
PorscheForum Rakker
Porschûh
Dat zei Einstein ook altijd.

11 jun 2009 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Lydia schreef:
Ik zou de boete gewoon betalen. Lekker boeien. Moet je maar niet te hard rijden/fout parkeren. Ik erger me ook over boetes, maar ik betaal ze wel. Ga je wakker liggen van € 100 boeten terwijl je bij een meeting een tank benzine leeg knalt! Ga je van alles riskeren als je weer naar Italië wilt. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen biet van deze denkwijze. Maar goed, ik denk als een meisje waarschijnlijk. :mrgreen:

Bull's eye :!: :thumleft:

Snap het gekonkel ook niet voor een paar euri's, maar dat zal wel aan mij liggen.

11 jun 2009 14:50
Profiel
+2 :D

11 jun 2009 14:52
Profiel
gast schreef:
wolf schreef:
waarom zou je niet betalen? ik neem aan dat je de overtreding begaan hebt.

Omdat ik niet iets wil betalen waar ik niet om gevraagd hebt. :?:

je vraagt nooit om een bekeuring....maar wat een gezeur over een boete...betaal die paar rotcenten...

11 jun 2009 15:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Het niet betalen van een Zwitserse bekeuring heeft me al een keer veel geld gekost (ong.1200 euro) aan aanmaningskosten, incassokosten en Zwitserse rechtbank kosten, ik was verhuisd waardoor ze me enige tijd niet konden traceren, toen ze me toch gevonden hadden was ik natuurlijk de pineut.

Zwitserse bekeuring betaal ik altijd, al heb ik de laatste jaren maar 1 prent hoeven te betalen (ik ben early adopter van de Stinger DSI en de Target Lasershield).

In Italië nog nooit een prent gehad ondanks frequente bezoeken.

Ik wens je veel wijsheid toe!!

11 jun 2009 15:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende