Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:26

Antwoord op onderwerp  [ 612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende
6 september 2009 - 3e Porsche Friese Elfstedentocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 6 september 2009 - 3e Porsche Friese Elfstedentocht
diggler_911 schreef:
Ik zat om 11.02 achter het scherm, kan toch niet al vol zijn?

Ben bang van wel. De inschrijfronde was vol om 11:02:31 :shock:

Helaas voor iedereen die het niet gelukt is dit keer. Het loopt een beetje uit de hand met de populariteit. Er willen zoveel mensen mee dat inschrijven op zich al een ware strijd is geworden. Ook als organisatie vinden we het heel vervelend dat we niet iedereen gelukkig kunnen maken met een startbewijs maar we kunnen logistiek gewoon niet meer equipes kwijt en het moet daarnaast ook voor deelnemers en organisatie wel vooral een gezellig en ontspannen evenement blijven.

Er is echter nog hoop :idea:

Omdat we de Elfstedentocht dit jaar hebben gekoppeld aan een goed doel, het Foppefonds, zijn er 5 plaatsen beschikbaar gesteld die per opbod in de veiling voor het Foppefonds van de hand gaan.
Het bedrag dat deze plaatsen opleveren boven het normale inschrijfgeld komt volledig ten goede aan het Foppefonds.

De veiling is te vinden op
http://911stedentocht.nl/veiling

10 jun 2009 14:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Dus als je alsnog wilt mee doen moet je maar een hoop geld op tafel leggen ..

verkeerde visie imho

Ik ben zwaar teleurgesteld

10 jun 2009 16:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
ik ben pissig, zat klaar kreeg inderdaad het formulier alles ingevuld om 11,00 om 11,02 uur was ik klaar maar waarschijnlijk doordat ik een foto had bijgevoegd, waar overigens om gevraagd werdt duurde het doorsluizen waarschijnlijk te lang, terwijl ik alles had ingevuld en doorgestuurd.
ik vindt dit echt niet tof :ass:

10 jun 2009 16:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Ondanks dat het mij dus blijkbaar wel binnen twee minuten is gelukt.. :scratch:
kan ik me de frustratie hier wel voorstellen. Mijn eerste poging mislukte ook omdat ik geen foto erbij heb gedaan, dus snel snel, gelukkig een lichte foto van een paar kb kunnen vinden en klaar.
Maar het is wel erg zuur als je het daardoor mist.
Misschien als organisatie volgend jaar toch kijken naar een ander systeem ?? Geen foto's of van te voren even aangeven hoe het werkt?

Ik weet zo snel geen perfecte oplossing, maar op deze manier worden de tijden om in te schrijven natuurlijk steeds krapper. iedereen weet dat je snel moet zijn en zit dus op uur u achter de PC, met een toenemende kans op een miskleun.

Natuurlijk ook wat lastig om deelnemers uit voorgaande jaren een voorrang o.i.d. te geven want dan sluit je nieuwe mensen weer bij voorbaat uit....ook niet zo netjes.

Kortom ik snap de organisatie, maar ook de frustratie. Ik denk dat teleurgesteld zijn op zijn plaats is (zou ik ook zijn), maar er kwaad om worden heeft niet zo veel zin en is ook niet zo op zijn plaats vind ik (al realiseer ik me dat ik mmakkelijk kletsen heb nu en wellicht niet zo handig is om te zeggen na een succesvolle aanmelding....?!).
Ik weet niet of er mensen zijn die 5 keer op deze manier naast "het potje pissen", maar dat betwijfel ik dan ook weer eerlijk gezegd (correct me if i'm wrong)......Als je erg graag mee wil doen is het natuurlijk ook zaak alle 5 pogingen te benutten. Maar goed, dat kan de organisatie dan eens bekijken in het aanmeldsysteem......

10 jun 2009 17:03
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
:popcorn: :popcorn: tja... das balen als je naast de pot heb gepist! Maar zoals Maurice al zegt 'er zijn nog kansen'! Dus dat extra'tje kan er ook wel bij voor zo'n weekend/goeddoel???? :mrgreen: Waar een wil is is een weg :drive: :drive:

10 jun 2009 17:46
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Vandaag ook maar een kamer geboekt in het Eden Oranje Hotel (Kluun arrangement). we hebben er zin in :!:

10 jun 2009 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Wij realiseren ons dat het erg frustrerend is als je je ergens voor wilt inschrijven en het lukt niet om reden dat het al vol zit.

Bekijk het eens van onze kant, het eerste jaar gewoon vanaf datum X inschrijving open en na een week was het vol (75 plekken).

Toen kregen we vet veel kritiek van mensen die na een aantal weken zagen dat er een Porsche elf stedentocht was en niet meer mee konden omdat het al vol was. We dachten, dat moet anders. Website en inschrijfblokken en over 5 maanden verdelen, geef je iedereen een kans, toch?

Is het weer niet goed, want het wordt telkens een digitale matpartij met een aantal mensen die (net) niet op tijd het lukt om in te schrijven.

Willen degenen die hiervoor een goede oplossing hebben zich melden, want we staan open voor suggesties waar we van kunnen leren, ook over hoe in te schrijven en niemand teleur te stellen.

10 jun 2009 18:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
inventariseren hoe groot de animo is, aan de hand daarvan kijken of het haalbaar is om te starten in dagdelen waardoor er waarschijnlijk meerdere equipes kunnen meedoen. maar zal ook niet meevallen.
ik snap dat jullie er weinig aan kunnen doen :res: , valt alleen even tegen als je alles precies goed doet en het toch niet lukt. :(

10 jun 2009 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Jammer, ook mij is het niet gelukt :bang:

Volgend jaar beter ? :ba:

Groeten,
Peter

10 jun 2009 19:10
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
RicardoP schreef:

verkeerde visie imho

Ga jij je eens schamen. Je hebt 5 kansen gehad!!! Organisatoren spenderen weken aan de voorbereiding en dit lijkt me toch echt de netste manier van inschrijven!

10 jun 2009 19:13
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Als er 100 plaatsen te vergeven zijn en er zijn 150 wagens die in willen schrijven blijf je altijd equipes teleurstellen. Volgens mij kun je dat niet voorkomen. Volgend jaar wellicht je capaciteit verhogen maar dan nog loop je het risico dat je equipes teleur moet stellen.

Equipes die dit jaar niet meedoen volgend jaar in de eerste 2 inschrijfrondes voorrang geven. Ach als je wat gaat brainstormen komen er best wel ideeën om eea "eerlijker" te laten verlopen.

Het is nu eenmaal de tocht der tochten en eerlijk is eerlijk daar wil je gewoon graag bij zijn. :wink:

10 jun 2009 19:42
Profiel
Moderator
PF #57
jongens jongens... degene die organiseren bepalen hoe het gaat. als zij het op deze wijze willen doen, is dat hun goed recht. dat het jóu dan niet lukt om in te schrijven en 100 anderen wél, zal het wel aan die 100 liggen... :roll: Ieder moet gewoon zelf weten wat hij ervan vindt. Wil je meedoen, moet je je voorbereiden en een klein fotootje van je auto klaarzetten en de wekker zetten. Dat was vorig jaar zo, en dit jaar ook bij alle inschrijvingen.

Voor mij is het anders. Porsche is een hobby, ik weiger een te wekker zetten om in te mógen schrijven voor een Porscherit, hoe leuk hij wellicht ook is. Dat anderen dat wel doen, is hun goed recht en hun keuze. Ik wens iedereen veel plezier met de ongetwijfeld erg leuke 11-stedentocht 2009. En de organisatoren heel veel succes en sterkte met de grote voorbereidingen.

Laten we hier wel wat beleefd met onze teleurstellingen omgaan inderdaad :salut:

10 jun 2009 19:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ach, ik zie de teleurstelling als een groot compliment richting de organisatie :!: :wink:

10 jun 2009 19:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Vandaag nog maar even gauw een suite geboekt in het Eden Oranje Hotel met arrangement. De standaard kamers waren allemaal al bezet.
Het wordt vast erg gezellig. :D 8)

10 jun 2009 20:44
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Wij hebben idd ook een suite om die reden. Niet zo erg :wink:

10 jun 2009 20:46
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
lachen weer te laat :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

10 jun 2009 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Heerenveen
Kom op Mike, biedt het startbod om te beginnen bij de veiling. Hou het verder stil, dan weet niemand het verder en kost het ook niet te veel :wink:
Zet 'm op Mike, je kan het, je kan het :!: :!:

10 jun 2009 21:35
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Zoals ik al eerder schreef is het vervelend als je achter het net vist. Maar zoals Ton (928GTS) al heeft uitgelegd, we kunnen nooit iedereen tevreden stellen aangezien er maar 100 equipes mee kunnen.
Als we de inschrijvingen vrij zouden laten komen we met gemak aan de 300 auto's gezien de mail en reacties die we krijgen dus we weten dondersgoed dat we heel veel mensen teleur moeten stellen.
Maar wat is anders de juiste inschrijfprocedure. Alles in één keer betekend dat mensen die net die dag niet kunnen geen kans hebben op inschrijven. Veteranen voor laten betekend in principe dat er nagenoeg geen plaats is voor nieuwe gezichten. Dus leek ons het idee om gespreid over een aantal dagen en uren van de dag verschillende ronden te houden de meest eerlijke.
De tips om meer uitleg zijn gegeven via de nieuwsbrief waarop iedereen zich kan abonneren.
We zouden nog een lotingsysteem kunnen gaan hanteren maar dat is moeilijk controleerbaar voor jullie en wij willen niet beticht worden van het beïnvloeden van deelnamekansen.
Starten in meerdere dagdelen is onmogelijk aangezien iedereen pakweg 6 uur onderweg is om de hele route af te kunnen leggen.

Kortom zoals Ton al schreef, als iemand suggesties heeft laat het alsjeblieft weten want bruikbare tips zijn altijd welkom.

RicardoP schreef:
verkeerde visie imho

Vooralsnog zie ik nog 4 inschrijfplaatsen waar niets op geboden is dus als je zo graag mee wilt maar niet extra wilt betalen kun je daar gewoon het reguliere inschrijfbedrag voor bieden en vervolgens hopen dat niemand je overbiedt. :idea:
En nogmaals, het meerbedrag van de biedingen gaat niet in de kas van de organisatie maar komt ten goede aan het Foppefonds. Hierover zullen we volledig openheid van zaken geven.

10 jun 2009 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Net als in het eggie, wellicht wordt het tijd voor een Alternatieve Elfstedentocht :ba: :ba: Voor al diegenen die te laat waren of het teveel gedoe vonden om zich op deze wijze aan te melden.

Wie doet mee?

10 jun 2009 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Heerenveen
En die alternatieve tocht wordt meestal gehouden in Noorwegen of Zweden, dus bij deze meldt ik mij aan. Wanneer vertrekken we?

11 jun 2009 8:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
928GTS schreef:
En die alternatieve tocht wordt meestal gehouden in Noorwegen of Zweden, dus bij deze meldt ik mij aan. Wanneer vertrekken we?

Ja gaaf!! Geef mij maar Noorwegen dan, ontzettend gave passenroutes over de fjorden daar. In juni rijd je daar op 1100m hoogte nog langs sneeuwwanden van 5 m hoog (vorig jaar tenminste...:-))
Erg spectaculair! Porsche-forum vakantie idee??

En wat betrfet het inschrijvwen: ik kan niks beters bedenken dan de huidige vorm van inschrijven. Gewoon zorgen dat je bij elke ronde op tijd achter je PC zit. Dan moet het toch lukken lijkt mij....

11 jun 2009 9:22
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Helemaal top. Noorwegen of Zweden ga ik ook zeker mee. In Friesland is een tweede Porsche Elfstedentocht onbespreekbaar en krijgen we nooit de vergunningen rond dus dan vind ik Noorwegen wel het meest aanlokkelijke alternatief, alhoewel Oostenrijk ook nog wel mooi stuurwerk kan opleveren.

11 jun 2009 11:19
Profiel WWW
Als we een tweede 911 Stedentocht in Friesland gaan rijden, is het exclusieve er af. Lijkt mij een slecht plan, ook al krijg je wél de benodigde vergunningen. Ik heb ooit een rit uitgezet in Oostenrijk (Salzburgerland). Kost wat rubber, maar daarvoor heb je een paar dagen lang een grijns op je gezicht! :wink:
Ben overigens nog in onderhandeling over een Power & Snow in januari.

11 jun 2009 11:23
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Houd ons op de hoogte!

11 jun 2009 11:29
Profiel
Ik ben er bijna. Nog even een paar honder euro p.p. er af zien te kletsen! :mrgreen:
Gaat in het weekend van week 1 2010 worden.

11 jun 2009 11:32
Antwoord op onderwerp   [ 612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende