Auteur |
Bericht |
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Super mooi Henk.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
11 jun 2009 8:45 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Vond deze nog, was hem vergeten te plaatsen. En dit is toch wel de leukste. En ja Erik.. we schieten wel op. Maar door deze speciale uitvoering moeten we wat langer of op zaken wachten of iets speciaals ontwikkelen. Weet je nog ons 1e gesprek bij de bouw van de eerste speedster... En over nieuw huis.. buitenkant is gebouwd ja, maar binnen was het heel leeg en kaal. Dus wel degelijk huis bouwen
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 11 jun 2009 13:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jun 2009 9:30 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: THE ENGINE AND MORE
Net of dat bij Porsche zoveel netter is, zetten er een zwarte door over en klaar. Plus nog maar over de rest te zwijgen van stroom draadjes en klemmetjes. Ga zo verder Henk, was het even uit het oog verloren door de drukke omstandigheden, maar voor jouw kunnen.
|
11 jun 2009 10:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Mooiste stuur voor zo'n auto Klein vraagje (niet om bijdehand te doen overigens): staat het porscheembleem op het stuurhart niet nét scheef? Of was het even voor de foto erin gedrukt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2009 11:11 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
he Horn.... Weer een detailkijker Claxon is er voor de foto even ingedrukt, moet nog aangesloten worden. Als hij eenmaal zit is het verdomd lastig hem er weer uit te halen Dus om beschadigingen te voorkomen
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
11 jun 2009 12:13 |
|
|
bassie81
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Zuignap (bijv van een navigatie) erop geeft iig wat houvast aan de knop Gebruiken jullie trouwen een mechanische of eletronische toerenteller? Een als mechanisch, hoe sluit je zo'n ding het beste aan?? (heb nog een mooie liggen namelijk)
|
11 jun 2009 12:17 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Denk dat de zuignap het hele zwarte binnenwerk eruit trekt i.p.v de complete claxon. Wil dit niet proberen, hornbutton is al duur zet De toerenteller wordt op de bobine aangesloten
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
11 jun 2009 13:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Tja, voor hetzelfde geld is het het laatste geweest dat je 's avonds gedaan hebt en is het je ontgaan. Maar ik zal me voortaan onthouden van commentaar en gewoon af en toe het icoontje posten...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2009 14:15 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
MOOI WERK...ziet top uit Henk Je zal het misschien al weten, maar er zitten aan de achterkant van de Banjo 2 of 3 kleine gaatjes om de claxonknop eruit te drukken.
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
11 jun 2009 14:27 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
Horn, goed je opmerking. je hebt gelijk voor hetzelfde geld was het verkeerd erin gezet en niet meer naar gekeken. Dit soort detailcommentaar stel ik op prijs en van de gaatjes voor de knop... dat wist ik nog niet. DANK U WEL
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
11 jun 2009 15:03 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW
De afgelopen tijd druk geweest met het aansluiten van de motor. Toch een hele klus met: externe oliefilter, oliekoeler, oliethermostaat etc.. Mooie KN luchtfiltes voor meer power, en een KN oliefilter om de hoge oliedruk aan te kunnen. Het standaardfilter zou open barsten. Maar na lang werken is het genieten van het aanzicht en...........the sound.... PFfffffff wat heerlijk. En de achterkant, whow.... supermooi gezicht met die uitlaat. De mensen bij een stoplicht zullen wel genieten van "the Vieuw" en "the Sound" Nog even genieten van the sound en overal look: http://www.youtube.com/watch?v=j-ksGRdaMMY http://www.youtube.com/watch?v=luwUrfaC7jMNa het leuke spelen met the engine weer aan het volgende klusje, de ondertapijt/isolatie aanbrengen. En the total look: Op bovenstaande foto is nog iets anders te zien: de eigenaar is langs geweest om te passen, en wilde nog de stoel 6cm naar achter hebben om beter te kunnen zitten. Het banjostuur heeft een grotere diameter dan een Nardi stuur. Dus weer slijpen, verplaatsen en weer vast lassen. Daarna nog een kleurtje geven. Daarna aan het tapijt begonnen, hoop passen en meten weer. Een hoop moet weer aangepast worden om het perfect passend te krijgen, wij knippen het op maat en de autobekleder maakt het netjes af met een biesje. We hebben ook nog tapijt voor de middentunnel, helaas zit daar een gat in voor de handrem . En die hebben we daar NIET zitten, dus ook deze aanpassen. Een blik van het eerst gemonteerde tapijt: Tot de volgende keer.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
23 jun 2009 22:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: HET HUWELIJK
|
23 jun 2009 22:54 |
|
|
bully
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
mooi hoor.....
|
23 jun 2009 23:03 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Ziet er fantastisch uit!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 jun 2009 23:10 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
dope
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 jun 2009 5:36 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Prachtig!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
24 jun 2009 8:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
coole buggy! (geintje repliguys!) Hij wordt mooi! Ik zag dat het hart van het stuur er weer uit is Ander vraagje - hebben Nardi sturen (wat ik echt verreweg de allermooiste klassieke autosturen vind) ooit in 356'ers gezeten (standaard)?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 9:24 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Mooi tapijtje! Super!
_________________________________________ * * *
|
24 jun 2009 9:24 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Heel mooi Henk.Suc7
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
24 jun 2009 10:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Yes en een echte flat Nardi voor een A model, vaste stuurnaaf is vrij duur. Ze hebben enkele jaren geleden ook een serie nieuwe gemaakt, waar ik eentje van in de ksat heb liggen en heb toen dat stuur € 1100 betaald. Op zich vind ik het een geweldig stuur en al dikwijls op de Speedster geschroefd, maar telkens weer afgehaald, het originele is voor mij veel mooier in een Speedster.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 jun 2009 10:43 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW
Ik ben een ongelofelijke ''Pietje Precies'' en mijn vriendin beklaagt zich daar ook over (c.q. wordt er gek van), maar had je bij het doorvoeren van de olieleiding niet een doorvoerrubber kunnen gebruiken Het staat altijd netter en voorkomt op termijn doorschuren, al zal dit bij een metalen paravan natuurlijk veel eerder kunnen gebeuren. Voor de rest natuurlijk alleen maar
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
24 jun 2009 13:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
ik dacht hetzelfde... maar ik dacht laat ik mijn mond maar houden, want ik heb er toch geen verstand van
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jun 2009 14:34 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Henk even terug komen op die CSP uitlaat. Zou je eens wat foto's willen maken van de hoogte tussen het laagste punt en de grond? En van de zijkant van de auto.
Ben erg benieuwd of je over de drempels kan komen tijdens de test rit....
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
24 jun 2009 15:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Erg mooi projectje! Hulde!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 jun 2009 20:53 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: DE OPBOUW binnen
Volgens de Resto-gids ('a restorer's guide to authenticity' van dr. B Johnson) was het zogenaamde Banjo-stuur -het stuur dat we hierboven zien in de 'Super Speedster' ) standaard tot 1952. Optioneel was er toen een zogenaamd Pealit-stuur leverbaar. Later werd het bekende VDM-stuur standaard en was ook -optioneel- een houten VDM-stuur leverbaar (dat lijkt op een Nardi-stuur). Het is bekend dat enige Nardi-sturen door de fabriek zijn geleverd als optie bij nieuwe 356's. Deze 'origineel geleverde' Nardi-sturen zijn aan wat dingen te herkennen ten opzichte van 'aftermarket exemplaren'. Tot slot worden er ook nog Derrington-sturen gemonteerd. Dat zijn sturen van Engelse makelij, maar het is niet duidelijk of de Derrington-sturen ooit origineel af-fabriek zijn geleverd, of (voor aflevering) gemonteerd zijn door enkele Porsche-dealers.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
24 jun 2009 21:05 |
|
|