Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:43

Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
bekeuring in Italie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: bekeuring in Italie
Waarom zou je iets klakkeloos betalen wanneer het maar om een paar euri gaat? Als ik je een factuur van EUR 20 voor een vermelding in de telefoongids stuur, dan ga je die toch ook niet betalen, ookal zijn het maar EUR 20?

11 jun 2009 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
sandelow schreef:
Waarom zou je iets klakkeloos betalen wanneer het maar om een paar euri gaat? Als ik je een factuur van EUR 20 voor een vermelding in de telefoongids stuur, dan ga je die toch ook niet betalen, ookal zijn het maar EUR 20?

bon komt uit italie..als ze daar wel je adres hebben zal de bon misschien wel terecht zijn....is wat anders dan dat jij een factuur voor de telefoongids opstuurt want die ga ik dan inderdaad niet betalen... :roll:

11 jun 2009 16:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
gast schreef:
De 1 vindt het gezeur de ander niet. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik vraag er niet om, om op de autosnelweg om de paar km een andere max. snelheid gepresenteerd te krijgen. 80 /100/120 wisselen elkaar in Zwitserland in rap tempo op en af. Dat is echt maar met 1 doel gedaan en dan kunnen die rukkers van mij het heen en weer krijgen.

Ik was gewaarschuwd (door een forummer, waarvoor dank) en lette echt goed op dat kan ik je vertellen. Toch 2 prenten (relatief klein) gekregen vlak achter elkaar. DAAR vraag ik niet om. Kwestie van principe. Rij ik met 200 km door Europa en krijg ik een prent zal ik hem eerder betalen dan die bij uitgelokte landverrader acties.

je jippie je muurvast. blijkt ook wel uit je taalgebruik.

11 jun 2009 16:36
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
je argumenten gaan er niet op vooruit.

11 jun 2009 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
gast schreef:
:go: snob

Daar gaan we weer .... :popcorn:

Wordt zo moe van die grove etters die op dit forum zitten en anderen maar ongegeneerd zitten te beledigen en uit te schelden. Vinden ze het nog vreemd dat ze de pin op de neus krijgen.

Moderator: kan die man niet gebanned worden?

11 jun 2009 17:04
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Het is net een huwelijk: als je er maar lang genoeg mee te maken hebt leer je ermee leven. Het eigenwijze van Devils son, de middelvinger van Jeroen14, gast die vlekken krijgt zodra je *plof* zegt, John die te pas en ook te onpas ondernemers beschermt, de trollen die langskomen, de (soms) recalcitrante houding van Jort, drKnauff die nog nooit een bericht heeft gepost zonder er een plaatje in op te nemen, newbees met een grote mond over van alles en nog wat, etc etc.

:mrgreen:

11 jun 2009 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
sandelow schreef:

:bang:

Je vergelijkt appeltjes met peren.
Jij krijgt een bon omdat je een overtreding hebt begaan; dan vraag je erom. Als ik ongevraagd vermeld sta in de Goudengids o.i.d. waar ik niet om gevraagd heb en dan ook nog een nota krijg, dan heb je recht van spreken.

De topicstarter moet gewoon zijn bon betalen daar die een overtreding heeft begaan en omdat hij vervolgens toch graag Italie binnen gelaten wilt worden. Doet hij dat niet.... dan zal hij gestresst naar Italie moeten reizen, zijn billen moeten knijpen bij de douane, niet zweten in de hoop dat hij niet eruit gepikt wordt en dat voor een paar euri's. Ik kan je verzekeren dat de Italiaanse douane en politiekorps toch wel goed raad weten met dit soort grapjassen. Leuk is anders. Over pret bederven gesproken.

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Mach 2 op 11 jun 2009 17:23, in totaal 8 keer bewerkt.

11 jun 2009 17:11
Profiel
Mach 2 schreef:
gast schreef:
:go: snob

Daar gaan we weer .... :popcorn:

Wordt zo moe van die grove etters die op dit forum zitten en anderen maar ongegeneerd zitten te beledigen en uit te schelden. Vinden ze het nog vreemd dat ze de pin op de neus krijgen.

Moderator: kan die man niet gebanned worden?

Dus....

horn schreef:
Heren, als je geen voer strooit wordt er ook niet gehapt. Het is een gevalletje van escalatie. Als jullie niet zo reageren, doet Maverick dat wellicht ook niet. Geef het een kans en wees de wijste.

Dank.

jaaaaaaaa, pap. :wink:

11 jun 2009 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Mach 2 schreef:
sandelow schreef:

:bang:

Je vergelijkt appeltjes met peren.
Jij krijgt een bon omdat je een overtreding hebt begaan; dan vraag je erom. Als ik ongevraagd vermeld sta in de Goudengids o.i.d. waar ik niet om gevraagd heb en dan ook nog een nota krijg, dan heb je recht van spreken.

De topicstarter moet gewoon zijn bon betalen daar die een overtreding heeft begaan en omdat hij vervolgens toch graag Italie binnen gelaten wilt worden. Doet hij dat niet.... dan zal hij gestresst naar Italie moeten reizen, zijn billen moeten knijpen bij de douane, niet zweten in de hoop dat hij niet eruit gepikt wordt en dat voor een paar euri's. Ik kan je verzekeren dat de Italiaanse douane en politiekorps toch wel goed raad weten met dit soort grapjassen. Leuk is anders. Over pret bederven gesproken.

Nee, de topic starter vraagt advies. Hij wil weten of hij de opgelegde boete wel of niet zou moeten betalen. Of hij de overtreding gemaakt heeft of niet is niet relevant, noch of hij erom gevraagd heeft. Feit is dat er een verzoek tot betaling op de deurmat is gevallen uit een land dat niet Nederland of Zwitserland is (Zwitsers schijnen erg toegewijd te zijn wanneer ze je eenmaal gevonden hebben). Hij vraagt ons om advies, wij geven redenen voor of tegen. Topic starter moet helemaal niets. En die redenatie van een paar euri werkt ook twee kanten op: Omdat de opgelegde boete zo 'laag' is kan je het risico nemen deze niet te betalen. Aangezien twee keer laag nog steeds laag is zou je een verdubbeling ook nog gewoon af kunnen tikken op het moment dat erom gevraagd wordt.

11 jun 2009 17:17
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de mening dat je een opgelegde boete betaalt dan wel aanvecht bij de rechter is zeker volstrekt uit den tijd?

11 jun 2009 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
wolf schreef:
de mening dat je een opgelegde boete betaalt dan wel aanvecht bij de rechter is zeker volstrekt uit den tijd?

Binnen Nederland een goede strategie, maar wanneer het buitenlandse rechters betreft wordt het snel wat lastiger...

11 jun 2009 17:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
niet zozeer een strategie maar meer een kwestie van fatsoen.

11 jun 2009 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
sandelow schreef:
Nee, de topic starter vraagt advies. Hij wil weten of hij de opgelegde boete wel of niet zou moeten betalen. Of hij de overtreding gemaakt heeft of niet is niet relevant, noch of hij erom gevraagd heeft. Feit is dat er een verzoek tot betaling op de deurmat is gevallen uit een land dat niet Nederland of Zwitserland is (Zwitsers schijnen erg toegewijd te zijn wanneer ze je eenmaal gevonden hebben). Hij vraagt ons om advies, wij geven redenen voor of tegen. Topic starter moet helemaal niets. En die redenatie van een paar euri werkt ook twee kanten op: Omdat de opgelegde boete zo 'laag' is kan je het risico nemen deze niet te betalen. Aangezien twee keer laag nog steeds laag is zou je een verdubbeling ook nog gewoon af kunnen tikken op het moment dat erom gevraagd wordt.

Sandelow @Ik ben de topicstarter en zie dat je een van de weinige bent die het goed begrepen heeft.
(ik vroeg slechts om advies)niet meer en niet minder en dat sommige dan over hun toeren raken vind ik zeer spijtig. :shock:

11 jun 2009 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
De boodschap voor de topicstarter: er kleven meer nadelen aan dan voordelen door niet te betalen. :idea:

11 jun 2009 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Ik denk dat je daar gelijk aan hebt dus ga ik maar eens met de pet rond.

Gr.Hans :D

11 jun 2009 17:36
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
@hans 997 4S: Goed idee, met de pet rond, wil ik best een duit in doen hoor, maar dan mag ik zeker je auto ook wel een dagje mee ;)

11 jun 2009 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Natuurlijk!!

11 jun 2009 17:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
effe op en neer naar italia :mrgreen:

11 jun 2009 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
+3 :D

11 jun 2009 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
topicatsrter schreef:
Ik denk dat je daar gelijk aan hebt dus ga ik maar eens met de pet rond.

Heeeheee, heb je daar 4 pagina's voor nodig om daar achter te komen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wil wel een duitje in de pet doen en gebruik maken van je 997, accoord? Rij ik via een omweg naar Italie en terug via de Oostblok naar NL plankgas.

Roderick

Laatst bijgewerkt door Mach 2 op 11 jun 2009 17:47, in totaal 2 keer bewerkt.

11 jun 2009 17:44
Profiel
Groningen
MS964 schreef:
de (soms) recalcitrante houding van Jort,

Ik noem het een eigen mening, door kuddedieren soms gezien als tegendraads inderdaad. :mrgreen:

11 jun 2009 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Mach 2 schreef:
Ik wil wel een duitje in de pet doen en gebruik maken van je 997, accoord? Rij ik via een omweg naar Italie en terug via de Oostblok naar NL plankgas.

Roderick

Als ik een keer met je mee mag vliegen,ok? :idea:

11 jun 2009 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Van mij mag je als we een 2zits trainingstoestel ter beschikking hebben en zolang je maar niet in mijn nek kots. :|

11 jun 2009 18:00
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Wordt een beetje lastig Hans, want Mach 2 bestaat helaas niet, alleen in iemand zijn droomwereld...... :?

En als hij al bestaat, dan is hij waarschijnlijk een .................. in Gouda! :mrgreen: :wink:

11 jun 2009 18:04
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
LOL :popcorn: :popcorn: waar gaat het nog helemaal over? :ass: :bang:

Lekker betalen en geen gezeik meer :thumleft:

11 jun 2009 18:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende