Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:01

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
en ? wat nu 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht en ? wat nu
Vanmorgen rijdend over de a4 iets boven gemiddeld :lol: komt er een astra achter me ( 1 persoon erin) en gaat seinen dat ie er voorbij wil,tja dus ik geef iets gas bij en ga naar rechts komt ie driftend gebarend naast me en houdt een bekeuring omhoog ( deed alsof ie agent was ) Ben niet aangehouden of iets .Wat moet ik nu hiervan denken ?
1) kan een agent (in zijn eentje een bekeuring schrijven tijdens het rijden ( zonder uniform of meet apparatuur ) ? :bang:
2)is het een gefrustreerd mannetje die me effe liet schrikken ? :ass:
3) wilde de beste man me waarschuwen voor een eventuele flitser :res:

13 jun 2009 10:12
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: en ? wat nu
Rustig de post afwachten............. :mrgreen:

Even serieus, hoe veel te hard ging je :?: Volgens mij moeten ze met z'n tweeen zijn en je staande houden om een rechtmatig procesverbaal op te maken. Maar helemaal zeker hiervan ben ik ook weer niet.

13 jun 2009 10:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Misschien een gefrustreerde agent die je wilde laten schrikken?
Ik zou me er maar niet te druk om maken.

13 jun 2009 10:17
Profiel
964.c4
assendelft
ik denk een combi van 1 en 2.

hij zal hem niet geschreven hebben tijden s het rijden maar ik dacht dat hij je wel een bekeuring kan sturen.

Heb het ook een keer meegemaakt golfje reed naast me met zijn politie pas omhoog,
ik heel vriendelijk gezicht opgezet en gas bijgegeven. :twisted:

nooit iets van gehoord.

ik hoop dat het voor jou het zelfde gaat..

robert

13 jun 2009 10:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... wat is de prijs, als ik het juiste antwoord raad :?: :lol:

Ik zeg antwoord 2 :mrgreen:

13 jun 2009 10:18
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
1) kan, althans kenteken noteren en later uitschrijven. Daar zijn geen 2 agenten voor nodig. :idea:
2) kan
3) kan

13 jun 2009 10:19
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Als ik het zo lees dan zit die beste man met z'n Slopel Astma helemaal fout. Tenslotte reed je al boven gemiddeld en wilde hij je nog voorbij komen. En da ma nie. :lol:
Maar ik zou me er niet druk over maken.

13 jun 2009 10:33
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Richard schreef:
..... komt ie driftend gebarend naast me en houdt een bekeuring omhoog .....

WOW :shock: . Knap staaltje voertuigbeheersing! :res:

:lol:

13 jun 2009 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Richard schreef:
1) kan een agent (in zijn eentje een bekeuring schrijven tijdens het rijden ( zonder uniform of meet apparatuur ) ? :bang:
Ja dat kan. Jij kunt echter ontkennen dat je daar geweest bent op dat tijdstip als hij je niet heeft staandegehouden. Heb dit zelf ook wel eens meegemaakt. Uiteindelijk niet hoeven te betalen.
Richard schreef:
2)is het een gefrustreerd mannetje die me effe liet schrikken ? :ass:
Dat zou ook kunnen.
Richard schreef:
3) wilde de beste man me waarschuwen voor een eventuele flitser :res:
Lijkt me stug.

13 jun 2009 11:01
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik weet dat de recherche van de politie Amsterdam nieuw west rijdt met 5-deaurs Astra's, dus het zou er een kunnen zijn, maar gezien het gedrag, denk ik ik meer een "gefrusteerde". Ik had pas zo'n Peugeot Partner op grijs kenteken in druk verkeer op mijn lip zitten, ook zo'n gefrusteerde.

13 jun 2009 11:06
Profiel
Timeless
Grote sukkel met een bonneboekje , heb ik ook een orgineel geel bonneboekje , tegenwoordig gaat alles via klein computertje :roll:

13 jun 2009 11:10
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
amandus schreef:
, heb ik ook een orgineel geel bonneboekje

Zijn gele doorslagen ook goed, dan heb ik ze ook wel? Zolang ze dan ook maar het rekeningnummer gebruiken dat erop staat..... :mrgreen:

13 jun 2009 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Nu niks dus. Volgens mij is dit precies wat dit soort vogels hopen te bereiken.

Negeren en op naar de volgende weirdo :wink:

13 jun 2009 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 1996
Aalsmeer
Dit is gewoon een gefrustreerde idioot die het niet kan hebben dat jij in een Porsche rijdt. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Laatst reed ik ongeveer 160 op de A9 en moest eraf. Onder aan de afrit stond ineens een poiltieauto naast me. Raampje open en oom agent zei dat ik te hard gereden had. Maar geen bekeuring gekregen omdat ze geen officiele snelheidsmeting hadden.

13 jun 2009 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Ik ben vorig jaar in mijn d.d. zeker een kilometer of 5 gevolgd door een agent in burger in een donkere Ford Focus, van A'veen binnendoor richting A'dam zuid. Op een gegeven moment houdt hij me in A'dam staande en vertelt me dat ik veel te hard heb gereden op verschillende plekken. Een hele preek volgt over verantwoord rijgedrag (ik vond eerlijk gezegd dat ik redelijk rustig had gereden, heb wel eens slechtere dagen :wink:) en hij sluit af met de mededeling dat hij me niet kan bekeuren ivm het ontbreken van meetapparatuur etc. :shock:

Ik kan me niet meer herinneren of het feit dat hij in z'n eentje was ook nog een rol speelde, maar ik weet zeker dat je niks meer gaat horen van die stakker met z'n bonnenboekje. Wannabee agent zeker :(

13 jun 2009 12:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Soortgelijk verhaal gehad met de leaser. Geen geijkte meters dus helaas geen boete. Helaas voor hem dan :ass:

13 jun 2009 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Ter leering en vermaecke:

Ik reed een paar jaar geleden in de omgeving Eindhoven op de snelweg. Er reed een Ford Fiesta voor me die kilometers lang links bleef plakken met precies 120 km/h (terwijl er rechts voldoende ruimte was) :flush: . Op een gegeven moment heb ik een keer een lichtsignaal gegeven, maar mijnheer bleef maar "lekker" links rijden met precies 120 km/h :shock: . Toen ik het op een gegeven moment goed zat was er rechts langs gegaan ( :drive: ). Op een gegeven moment komt mijnheer mij voorbij en houdt een legitimatiebewijs omhoog. Ik dacht toen :go: . Maar dat bleek een paar weken later toch onterecht. Er kwam toen post uit Leeuwarden :cry: . Twee keer zelf. Niet links inhalen en onnodig grootlicht voeren.

Toen heb ik een vriendelijk briefje gestuurd dat ik nooit daar op dat tijdstip ben geweest en kreeg ik een aantal weken later post terug dat de bekeuringen ingetrokken waren. :thumleft: :|
Moet wel zeggen dat ik dat ook niet helemaal sportief van mezelf vindt. Het liefst had ik een klacht tegen deze ongeloofelijke dienstklopper die zich zelf niet aan de verkeersregels houdt ingediend, maar ja dat ga je nooit redden. Dus maar voor deze onsportieve methode gekozen. Wel jammer dat de betreffende oetlul dit verhaal waarschijnlijk nooit meer gehoord heeft.

Laatst bijgewerkt door sportwagon op 13 jun 2009 14:00, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jun 2009 13:58
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Politie rijdt niet meer in Astra's?

13 jun 2009 13:58
Profiel
Moderator
PF #57
kenteken noteren en uitschrijven doen ze volgens mij alleen maar als ze andere prioriteiten hebben of bijv maar één van de twee kunnen aanhouden. In dit geval had hij je gewoon langs de weg kunnen zetten. denk dat het niks is.

13 jun 2009 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Zou je niet al te druk maken. Maand of 2 terug werden we na het stappen zeker 40km gevolgd door een Astra station, hij volgt ons tot de voordeur en uiteraard stapt er een pet uit die begint over de snelheid van zo'n 160. Gelukkig waren wij met z'n vieren en hij alleen dus kon hij er weinig mee. Toen we vroegen waarom hij ons dan 40km met diezelfde snelheid bleef volgen en ons niet eerder aan de kant had gezet vond oom agent het nog wel nodig om te zeggen dat als we moeilijk bleven doen hij er alsnog werk van zou maken.... rare lui :roll:

13 jun 2009 16:49
Profiel
inderdaad rare lui..hier tijdens de tour de hollandaisse duwen ze de koploper de berm in vanwege te hard fietsen :shock: Afbeelding OT als het deze agent was hoef je je niet druk te maken Afbeelding :lol:

13 jun 2009 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens mij is het opduwen en met groot licht seinen zoals deze meneer deed, uitlokken van een overtreding. En dat magnie, he?

13 jun 2009 18:10
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

13 jun 2009 19:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Het bekende LAF-principe: Leugen + Ambtseed = Feit

13 jun 2009 19:22
Profiel
Tom80 schreef:
Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

Daarentegen kan hij waarschijnlijk niet bewijzen dat er te hard gereden is. Anders had deze 'agent' Richard wel aangehouden. Toch?

13 jun 2009 19:30
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende