Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 15:40

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 - ramen beslaan/ontwasemen 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Als je paneeltjes niet krom zijn - zou ik ze gewoon lekker terug zetten :idea:

09 maart 2009 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Ja heb ik ook nog aan zitten denken. Ze zijn niet krom, en aan de binnen (bekleding) kant zie je niks.

Ik ga nog even kijken hoe het rechterportier er aan toe is, als ik de deeltjes binnen heb, want die heb ik nog niet los gehad. Als die niet erger is dan de linker dan laat ik het er maar bij.

09 maart 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museum
De Bilt
Bericht 
Hi WillemB,

Jeemig, ben een weekje weg en je bent behoorlijk bezig geweest :!: Respekt... :shock:

De vraag die me nu nog in het achterhoofd zit is deze: stel dat er inderdaad vocht via het portier in de auto kan komen, dan zou dat vocht met een goede ontluchting geen probleem hoeven te zijn toch?

Ben afgelopen week naar Italie geweest. Heb van de 2200 km ca. 1100 in de regen gereden :( . Ramen besloegen natuurlijk meteen, echter met het raam op een kleine kier was het vocht ook zo weer verdwenen. Ik krijg steeds meer het idee dat OF de ontluchtingsklepjes (of hoe heten die dingen die je wel eens hoort als je het portier dicht gooit? :idea: Bij mij hoor ik die niet... Jij wel bij jou :?: ), OF het systeem wat verse buitenlucht moet binnen laten (ook klepjes dacht ik?) niet werkt/werken. Dit laatste ook omdat ik eigenlijk geen luchtjes van buiten (stinkende vrachtwagens etc.) ruik.

Ik ga me deze week maar eens naar de forum techniker begeven...

Hou je op de hoogte. Ben benieuwd naar de resultaten van jouw actie :!:

Groet,

Stefan

15 maart 2009 18:41
Profiel
Keistad
Bericht 
Hoi Stefan, Ik hoop dat je een goede vakantie heb gehad, en ter plekke geen regen.

Ik ben er ook nog niet 100% van overtuigd dat ik mijn/de oplossing heb gevonden. A hoewel ik vandaag een rit van ruim 2 uur heb gemaakt zonder dat de ramen besloegen. Het was wel mooi droog weer vandaag dus echt een betrouwbare test was het niet.

Ik ga toch nog eens het verwarmingssysteem controleren, want ik heb toch het gevoel dat het een combi is van water/vocht en warme lucht. Ik wil eerst hiervan even een studie maken hoe het in elkaar zit want zo van bovenaf gezien (onder de kofferklep) ziet de verwarming/aanjagers er gecompliceerd uit.

Ik heb trouwens geen idee over welke klepjes jij het hebt. Ik ruik m'n voorgangers prima. (als ik ze al heb :mrgreen: )

Ik hoor ook graag jou relaas van de forum techniker

15 maart 2009 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik heb vorige week ook de deurbeklding los gehaald ivm lekkage problemen ... ook hier was het folie de oorzaak en gevolg was dat paneel nat en beschimmeld was van binnen.

nu dit verholpen is is de nare lucht verdwenen en het beslaan van de ramen ook ...

Ik heb ook die rubbers vevangen want die ware ook 2 cm gekrompen ...

16 maart 2009 13:19
Profiel
Keistad
Bericht 
Toon bedankt voor je reactie, misschien zitten we toch op de goede weg :D

16 maart 2009 20:16
Profiel
Keistad
Bericht Re: 964 - ramen beslaan/ontwasemen
Eindelijk vandaag tijd gehad (gemaakt) om de raamrubbers en raamsnorren te vervangen. Was ook wel hard nodig want de
raamsnor in linker portier (bovenste op de foto) was helemaal verrot (@Olaf nog bedankt voor de tip) en viel uitelkaar bij de demonteren :shock: . Helaas zijn een aantal bevestigingsclips van de verrotte raamsnor naar beneden gevallen dus moet toch het binnen paneel weer los :evil:

Afbeelding

12 apr 2009 13:33
Profiel
Moderator
PF #57
mooi, zo'n steigerhouten tuintafel. +1 :wink: on topic: leuke klus ook!

12 apr 2009 18:24
Profiel
Keistad
@Horn bedankt, heb de tafel zelf gemaakt :D

Heb vanmiddag gelijk maar het binnen paneel losgehaald en de resten onder uit de deur gevist. Mijzelf kennende liggen ze er anders over
een paar maanden nog rond te rollen. :shock: Kunnen nu weer rammelvrij :drive:

12 apr 2009 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Hoe demonteer je de raamsnor van een 3.2?
Zit deze gewoon vastgeklikt of moet je de deur demonteren?

12 apr 2009 20:58
Profiel
Keistad
Als het dezelfde constructie is als bij een 964 dan kun je het doen zoals ik ze heb vervangen:

1) Raam helemaal naar beneden doen
2) Sierlijst aan de buitenkant (waar de ruitenlikker aan vastzit) verwijderen, zit met metalen klemmetjes vast in het portier, heel voorzichtig met een kleine schroevendraaier omhoog wippen. (Ik ben begonnen aan de voorzijde)
3) Als je van bovenaf in het portier kijkt zie je de snor zitten, met een schroevendraaier (voorzichtig) de snor eruit wippen. Ook deze zit vast
met metalen klemmetjes.
4) vervolgens nieuwe snor erin en aandrukken thv de klemmetjes met de platte kant van een schroevendraaier. Je steekt dus de schroevendraaier tussen de ruit en de snor.
5) Controleren of raam mooi langs de snor omhoog en naar beneden gaat.
6) Sierlijst met ramenlikker weer terug plaatsen.

Je hoeft (bij de 964) dus geen binnenpanelen of ruiten te demonteren om erbij te kunnen. Ik vond het verbazend snel gaan en ik kon overal goed bij. Alleen aan de voorzijde bij het driehoeksruitje was het iets krapper. Moest alleen toch het linker paneel demonteren omdat de snor helemaal verrot was en sommige stukjes onderin het portier vielen :evil:

12 apr 2009 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Zijn die snorren en likkers in 1 kit te bestellen of zijn het allemaal losse onderdelen :?:

Heb je de bestelnummers nog :?: Ik wil ze ook gaan vervangen :!:

THX

12 apr 2009 22:46
Profiel
Keistad
Nou ik moest even in de kliko duiken, de buren keken wel even vreemd op........ :mrgreen: Het is geen set maar losse delen.
Ik weet niet wat in welk zakje gezeten heeft maar de nummers zijn:

1x 901 531 936 20
1x 901 531 935 20
2x 911 531 932 02

Ik was totaal € 190,97 incl btw kwijt voor 2 snorren (a € 87,94) en 2 rubbers (a € 7,54)

13 apr 2009 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Willem,

Top :thumleft: , bedankt :salut:

13 apr 2009 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
De Bilt
Nou heb inmiddels (ja nu al...!) een reparatie laten uitvoeren aan 'de klepjes'*. Er kwam inderdaad geen verse lucht het interieur binnen doordat de servomotoren (onder de voorruit) die regelen waar de luchtstroom heengaat inderdaad vast zaten. Het is nog droog weer geweest na reparatie, dus heb nog niet kunnen testen in nat weer. Wel bemerk ik duidelijk de verse/frisse lucht die nu het interieur in stroomt.

@Willem: is jouw vochtprobleem na je snorreparatie opgelost?

*Beschrijving van deze kleppen is terug te vinden op het welbekende http://www.porsche964.co.uk/ onder technical/Porsche 964 Heat & Vent Servos

11 mei 2009 18:06
Profiel
Keistad
Hoi Stefan,

Tot op heden heb ik geen last meer gehad, maar nu moet ik toegeven dat ik de laatste tijd niet gereden heb met regen.
Ik ga voor alle zekerheid nog wel even die klepjes controleren hoewel ik er bijna zeker van ben dat die bij mij goed functioneren. Ik moet
zo wie zo weer aan de gang want gisterenmiddag wilde mijn ruit van het linker portier in een keer niet meer omhoog of naar beneden :evil:

11 mei 2009 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
De Bilt
Hoi Willem,

Verleden weekend veel regen gereden en het probleem lijkt opgelost! Tekort aan ventilatie was dus de oorzaak.

Heb jij nog ervaring opgedaan in de regen?

Groet,

Stefan

22 mei 2009 12:11
Profiel
Keistad
Nee, sorry, heb niet meer in de regen gereden. Wel nog de wasstraat aangedaan voor de Hoenderloo meeting en toen ging alles goed, dwz geen last van vocht binnen.

Heb trouwens wel nog het folie (wat achter het paneel zit geplakt) van het linker portier vernieuwd. Zoals je boven kunt lezen bleef mijn raam "steken". De houder waar het raam in zit was helemaal verrot en deze heb ik vervangen en toen gelijk ook maar het folie vervangen.

Ik moet nog de ventilatie (klepjes) controleren, maar ben net vanmorgen vroeg (03:00 uur) terug van een 2 daagse zakenreis naar Italie en duik zo nog even mijn bed in want vanavond weer een eet afspraak met vrienden................. :shock: Ik hoop morgen de klepjes eens even aan een inspectie te onderwerpen als laatste controle.

23 mei 2009 11:23
Profiel
Keistad
Gisteren toch maar eens werk gemaakt van de "klepjes" Tijdens de reis terug naar Nederland vanuit het museum toch weer last gehad van beslagen ramen (tijdens de regenbuien) en veel ongewenste warmte in de auto (alleen bij flink doorrijden) terwijl de temperatuur van de verwarming op koud staat :evil: .
Afbeelding
Het bleek dat de middelste servo motor (964 624 325 00) en degene links daarnaast (vanuit de bestuurderskant gezien en op de foto gedemonteerd) niet werkten. De rechter deed het nog wel maar heb ik toch maar schoon gemaakt naar de aanwijzingen van "porsche964.co.uk". De middelste heb ik weer aan het werk gekregen na een schoonmaakbeurt, doet het nu wel met 12V op pootje 4 & 5, maar aangesloten op de auto nog niet :evil: wat mi toch op een storing in de kabelboom van de auto wijst, of heeft iemand anders nog een idee :?: De multimeter geeft wisselend de ene keer wel 12V aan en de andere keer niks :bang:

De linker servo (964 624 324 00) doet helemaal niks en is dus definitief overleden ben ik bang. Op de print zijn diverse inbrandplekken te zien en ook ligt er een geleider van de print helemaal los. Als ik 12V direct op het motortje zet doet ie het wel maar ga je iets verder weg op de print 12v zetten dan gebeurt er niks :bang:

Heeft iemand toevallig nog 1 of 2 van de genoemde servo's liggen of gelijk maar bellen naar DSP. Ik heb geen idee wat die dingen doen qua prijs.

14 jun 2009 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
De Bilt
Hoi Willem,

Wederom knap staaltje huisvlijt :res: . Ondanks dat het vervelend is dat de 'klepjes' niet werken denk ik toch dat je de bron van de malheur te pakken hebt. Geen idee wat die dingen kosten, maar heb de indruk dat je ze maar beter kunt vernieuwen ipv repareren gezien de staat van je printplaatjes.

Hopelijk ben je nu (net als ik) van van het vochtprobleem verlost.

Groet,

Stefan

14 jun 2009 17:03
Profiel
Keistad
Hoi Stefan,

Ik ben ook al tot die conclusie gekomen om er maar 2 nieuwe servos (de middelste en de linker) in te zetten. Ik twijfel alleen nog omdat ik de ene keer wel en de andere keer niet 12 V meet op de kabel boom. Dit kan natuurlijk zo horen of zit er toch een defect in de kabelboom (of nog ergens anders) wat mij doet twijfelen. Nou kunnen nieuwe servos geen kwaad en dan weet ik het wel zeker :idea:

Morgen maar even bellen wat dit nu weer gaat kosten. :evil:

14 jun 2009 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Zolang het gevoel van euforie de gedachte van het kapotte materiaal kan overstemmen, blijft Porsche rijden leuk. Ik zit ook in zo'n fase waarin wel wat dingetjes stuk gaan of versleten zijn :?

14 jun 2009 17:58
Profiel
Keistad
@LongJohn: Wijze woorden :mrgreen:

14 jun 2009 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
hoi willem heb er ook een paar vervangen kosten 175,60 p/s

14 jun 2009 18:49
Profiel
Keistad
Citaat:
hoi willem heb er ook een paar vervangen kosten 175,60 p/s

Thanks voor de info :cry:

14 jun 2009 18:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende